2016-09-17, 14:16
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Jo, en steoridbyggare behöver oftast en hög volym men tänker på alla de "nybörjare" som kör 5-split som inte ens är på medelnivå. Skulle inte de gynnas av högre frekvent?
Ja, i de allra flesta.
Citera
2016-09-24, 21:48
Bannlyst
Hur blir man fit som Pitt i Fight Club?
Citera
2016-09-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Det beror på hur lång du är och hur mycket du väger nu.
Löpträna (om du är överviktig) och kör kampsport.
Väger du lite och är väldigt smal sedan innan då är det bara att börja gymma
Citera
2016-09-24, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Det beror på hur lång du är och hur mycket du väger nu.
Löpträna (om du är överviktig) och kör kampsport.
Väger du lite och är väldigt smal sedan innan då är det bara att börja gymma

Har tränat seriöst i något år nu med goda resultat. Rätt lean. Körde en semi-seriös deff nu i somras och la på mig muskelmassa samtidigt som jag blev av med fett. Är lång och en äkta ''hardgainer''.
Det går för långsamt. Jag är inte ung längre, är 25 bast i dagsläget. Hade gärna haft Pitts kropp innan jag fyller 30 - Då kan jag dö lycklig sen.
Var Pitt ens natty när han tränade inför Fight Club?
Citera
2016-09-25, 10:40
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Lägg på dig en hyfsad muskelmassa och deffa sedan ner dig till 10-12%. Börja sedan röka, dricka och slåss.
Citera
2016-09-25, 12:42
Medlem
lancxzev2s avatar
har påbörjat min deff just nu, det jag undrar över är hur många kalorier i underskott ska jag ligga på om jag vill bränna bort ca 250-500 gram per vecka?
Citera
2016-09-25, 14:52
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
har påbörjat min deff just nu, det jag undrar över är hur många kalorier i underskott ska jag ligga på om jag vill bränna bort ca 250-500 gram per vecka?

Ca 500 kcal /dagen brukar man rekommendera.
Citera
2016-09-26, 00:17
Medlem
tjena.
jag har typ gymmat 1 år och käkat massa proteintillskott och tränat typ 3-4 gånger i veckan.. Men ökade typ aldrig i bänkpress marklyft o sånt.. asså jag stod typ still. fattade inte vad felet var.

nu har jag haft hybris i 2 månader och tränat som en idiot 5-6 gånger i veckan, ppl schema löpande.. har haft slut på proteinpulver under denna tiden och har ätit lite mindre, så har tom tappat 1,5kg.. ändå så har jag ökat bäst nu i styrka.. fattar ingenting, verkar typ som träningen är mycket viktigare än kosten? fast jag inte har skött kosten så bra så har träningen varit sjukt disciplinerat och jag har märkt grymma resultat. har sökt massa om man behöver proteintillskott osv och det verkar ju som det ändå är bra om muskelbyggnad är syftet. nu är frågan om jag ska skaffa både bcaa + proteinpulver för att maximera mina resultat, verkar ju ändå som det är två kosttillskott som faktiskt fungerar bra.. men frågan är om det är bortkastade pengar eller om det ger skillnad? innan märke jag ingen skillnad när jag tog protein
Citera
2016-09-26, 10:34
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av town
tjena.
jag har typ gymmat 1 år och käkat massa proteintillskott och tränat typ 3-4 gånger i veckan.. Men ökade typ aldrig i bänkpress marklyft o sånt.. asså jag stod typ still. fattade inte vad felet var.

nu har jag haft hybris i 2 månader och tränat som en idiot 5-6 gånger i veckan, ppl schema löpande.. har haft slut på proteinpulver under denna tiden och har ätit lite mindre, så har tom tappat 1,5kg.. ändå så har jag ökat bäst nu i styrka.. fattar ingenting, verkar typ som träningen är mycket viktigare än kosten? fast jag inte har skött kosten så bra så har träningen varit sjukt disciplinerat och jag har märkt grymma resultat. har sökt massa om man behöver proteintillskott osv och det verkar ju som det ändå är bra om muskelbyggnad är syftet. nu är frågan om jag ska skaffa både bcaa + proteinpulver för att maximera mina resultat, verkar ju ändå som det är två kosttillskott som faktiskt fungerar bra.. men frågan är om det är bortkastade pengar eller om det ger skillnad? innan märke jag ingen skillnad när jag tog protein

Styrketräningen kommer före kosten. Sitter du på soffan så bygger du inte muskler bara för du äter proteinrik kost. Så träningen är viktigare för styrkan/muskelmassan, utan den bygger du inget, det i kombination med proteinrik kost ger resultat. När det gäller bcaa så är det totalt värdelöst och gör ingenting för muskeluppbyggnaden. Har du ett proteinpulver, t.ex vassle, så ingår alla aminosyror du behöver för muskeluppbyggnad. Anledningen till att du ökat i styrka nu är för du tränat ordentligt 5-6 gånger i veckan.
Citera
2016-09-26, 23:21
Medlem
Kan man lägga sig på ett överskott på cirka 500 via gainer / dagligen för att gå upp ca 0.5 kg i veckan tills man uppnått vikten man vill lägga sig på? Samtidigt som man tränar ganska tungt eller vad är lättaste sättet? Helt ny inom detta!
Citera
2016-09-26, 23:33
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Kan man lägga sig på ett överskott på cirka 500 via gainer / dagligen för att gå upp ca 0.5 kg i veckan tills man uppnått vikten man vill lägga sig på? Samtidigt som man tränar ganska tungt eller vad är lättaste sättet? Helt ny inom detta!
Ja, det kan du göra. Men det är ingen garanti för att din viktuppgång blir muskelmassa.
Citera
2016-09-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Ja, det kan du göra. Men det är ingen garanti för att din viktuppgång blir muskelmassa.

Finns det något bättre sätt för att bygga muskler snabbt samtidigt som man lägger på sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in