Citat:
Ursprungligen postat av
Blazek
När det blir tungt så använder du omedvetet också biceps. Kan ju testa att öka lite i styrka där. Annars är det nog som andra säger - mer chins. Du kan testa göra lite olika variationer på chins, som avstånd mellan händerna, hur långt ner/upp du går. Du kan även testa att "sväva" från sida till sida väl uppe i chinsställning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Obi-Wan
Om målet är att öka i chins skulle jag nöta chins och gå ner i vikt. Testa också att variera mellan att köra med kroppsvikten och att köra med extra vikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
JoeStoe
Träna mer Biceps!! för många tar styrkan slut i armarna(biceps) innan ryggen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hodur
Ryggen gör rätt så mycket jobb även om greppet är supinerat..
Jag skulle byta grepp ts, kör hammer grepp (neutralt), breda räckhäv (pull-ups) variera. Det vill säga gör fortfarande chins, fast lägg till några sets av andra övningar.
Vila längre mellan sets för att öka styrkeanpassningen, minst 3 min mellan varje sets. Försök köra på färre reps, detta kan du göra genom att hålla en vikt mellan benen (artificiell kroppsvikt) när du utför övningen. Eller om det finns på ditt gym bälten så kan du använda sådant, eller ta med själv.
Dvs kör viktade chins så att repsantalen minskar.
Högre vikt och högre vila är nyckeln till att bli starkare. Någon som säger annorlunda förstår ingenting, då det är bevisat att träna på lågreppat så ökar man mer i reps än någon som tränar högreppat/uthållighet. Gå ner i fettprocent så blir det lättare också.
Tack gubbar, ska ta till mig era råd och se hur många reps jag klarar inom en månad.
Har börjat med att köra 5 reps, 10 sets hemma.
Ryggen och biceps finns det helt klart stor utvecklingspotential i.
Dock är inte att gå ned i vikt ett alternativ, eftersom jag redan nu väger relativt lätt