2016-04-10, 22:26
Medlem
Luparions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazedNBaked
Funkar och funkar, tror det kan lindra ev smärta iaf så kör på, kan ju knappast bli värre iaf
Hm så länge det inte kan göra det värre är jag billig att testa! Tackar.

Någon övrig som har något att säga om kylbehandling mot kronisk inflammation (supraspinstus)?
Citera
2016-04-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Gainers är alltid ett alternativ till mat. Om du äter 3 000 kcal om dagen men vill upp till 3 500 kcal kan du välja att antingen utöka dina portioner eller äta ett mellanmål extra, eller trycka i dig en gainer. I det valet är kost det bättre alternativet. Det enda gainers bidrar med är snabba kolhydrater vilket inte bidrar till något mer än energi. Kost, beroende på vilka livsmedel du använder, ger dig mer än så.
Men komigen, snabba kolhydrater? Det är inte energin man är ute efter när man bulkar utan muskeltillväxten som högre kcal bidrar till..då funkar en gainer perfekt, speciellt om man har problem med att äta mycket fast föda. Sluta med din bro sience
Citera
2016-04-11, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlazedNBaked
Men komigen, snabba kolhydrater? Det är inte energin man är ute efter när man bulkar utan muskeltillväxten som högre kcal bidrar till..då funkar en gainer perfekt, speciellt om man har problem med att äta mycket fast föda. Sluta med din bro sience
Det är ju precis det han säger, men att mat är bättre.
Citera
2016-04-11, 15:10
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsBrun
Det är ju precis det han säger, men att mat är bättre.
Fast vad är det man saknar om man redan äter 3000 kcal från en hyfsat varierad kost per dag? Ingenting skulle jag gissa. Så varför skulle mat vara bättre?
Citera
2016-04-11, 16:23
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
Fast vad är det man saknar om man redan äter 3000 kcal från en hyfsat varierad kost per dag? Ingenting skulle jag gissa. Så varför skulle mat vara bättre?
Nyckelordet här är balanserat, som du säger. Det går inte att förutsätta. Av min erfarenhet är många på träningsforum IIFYM-machotyper som inte tänker på kosten i annat än i rent muskeluppbyggande syfte, där livsmedelskvalitet och mikronutrienter är ointressant. Vilket så klart är ironiskt då de bägge är av intresse för muskelutveckling också. Att det blir bemött som broscience är ett tydligt exempel på den mentaliteten.

Mat är alltid bättre om socker är alternativet. Det finns inga hälsomässiga fördelar med att trycka i sig socker.
Citera
2016-04-12, 09:15
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Nyckelordet här är balanserat, som du säger. Det går inte att förutsätta. Av min erfarenhet är många på träningsforum IIFYM-machotyper som inte tänker på kosten i annat än i rent muskeluppbyggande syfte, där livsmedelskvalitet och mikronutrienter är ointressant. Vilket så klart är ironiskt då de bägge är av intresse för muskelutveckling också. Att det blir bemött som broscience är ett tydligt exempel på den mentaliteten.

Mat är alltid bättre om socker är alternativet. Det finns inga hälsomässiga fördelar med att trycka i sig socker.
Nej, det är klart att om man redan har använt sin "skräpbudget" i sin övriga kost så är väl en gainer inget vidare.
Citera
2016-04-12, 16:22
Medlem
JustZlatans avatar
För att öka på mitt kaloriintag och därmed gå upp i vikt, som jag behöver göra, tänker jag prova att mixa 5 dl standardmjölk med 3 dl grädde och två bananer, ta med det i en termos och dricka under arbetsdagen. Låter det som en bra idé? Det blir över 1000 kalorier extra vilket måste göra att jag går upp i vikt, eller?
Citera
2016-04-12, 19:08
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
För att öka på mitt kaloriintag och därmed gå upp i vikt, som jag behöver göra, tänker jag prova att mixa 5 dl standardmjölk med 3 dl grädde och två bananer, ta med det i en termos och dricka under arbetsdagen. Låter det som en bra idé? Det blir över 1000 kalorier extra vilket måste göra att jag går upp i vikt, eller?
Ja, inte så dumt. Eller bara vanlig röd standardmjölk kommer nog få jobbet gjort också.
Citera
2016-04-12, 19:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Ja, inte så dumt. Eller bara vanlig röd standardmjölk kommer nog få jobbet gjort också.

Fast jag vill ha en krämigare konsistens. Grädde är ju fulladdat med kalorier.
Citera
2016-04-12, 19:53
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Fast jag vill ha en krämigare konsistens. Grädde är ju fulladdat med kalorier.
Ja, fast det är bättre om du överäter kolhydrater istället för fett. Gör inte misstaget att grisbulka med massa fett (oavsett var det kommer ifrån), då kommer du mest bli fet. Dricker du 1-2 liter röd mjölk om dagen kommer du gå upp i vikt, och det är tillräckligt med fett.
Citera
2016-04-12, 20:02
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Varför blir jag så pluffsig efter mina träningspass?
Misstänker att det har och göra med vattenintag, men är inte helt säker.

Bumpar detta
Citera
2016-04-12, 20:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Ja, fast det är bättre om du överäter kolhydrater istället för fett. Gör inte misstaget att grisbulka med massa fett (oavsett var det kommer ifrån), då kommer du mest bli fet. Dricker du 1-2 liter röd mjölk om dagen kommer du gå upp i vikt, och det är tillräckligt med fett.

Fast fett är ju hälsosammare än kolhydrater, i alla fall nyttigt fett som grädde. Kolhydrater gör så att blodsockret stiger. Jag har maltodextrin, det kanske man kan använda också. Dessutom är jag väldigt smal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in