2016-03-14, 21:46
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Ser ut att vara ett ganska hyfsat upplägg, men då har vi inte sett matschemat. Vill man gå ner i vikt är dieten A och O, hur man tränar är inte lika viktigt. I vilket fall tror jag du skulle kunna passa på att göra lite gains även om du nu ligger på ett underskott. Klart du kan köra 10 reps om du gillar det, men har du som mål att även få upp vikterna till tunga treor så tycker jag du borde sänka reprangen något och lyfta tyngre vikter. Det är lättar att göra styrkeökningar än mass-ökningar på ett kaloriunderskott, i synnerhet om vikterna man börjar med inte är så tunga.

Ok! Tack för respons Skall precis börja reglera kosten på en grundläggande nivå genom att minimera socker och kolhydrater överlag, öka proteinintag samt dra ner på portionerna. Kan inte en massa begrepp och teorier kring detta men tycker detta borde ge resultat. Funderar på att börja lägga till en separat pass löpning 1g/veckan.

Jag tänkte starta dagen med havregrynsgröt och två ägg och i övrigt som jag skrev ovan. Tar mix av whey- och kasseinprotein direkt efter träning samt även innan läggdags på träningsdagar.

Glömde säga att jag nu kör rullande schema varannan dag så det blir ca 3.5 dagar i veckan. Ja, kanske skall varva med set innehållande lite färre reps ibland typs 5x5 och eller tunga treor...

Edit, alltså jag har ännu inte påbörjat någon "deff". Kanske skall vänta med att gå på kaloriunderskott någon eller några månader eftersom jag tycker det är kul att känna att man växer och blir starkare. Då blir det ju också enklare att köra lite tyngre nu ganska snart. Kanske räcker om jag börjar i maj med att dra ner på kalorierna lite mer på riktigt?
Senast redigerad av riskybizzy 2016-03-14 kl. 22:26.
Citera
2016-03-14, 22:35
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ok! Tack för respons Skall precis börja reglera kosten på en grundläggande nivå genom att minimera socker och kolhydrater överlag, öka proteinintag samt dra ner på portionerna. Kan inte en massa begrepp och teorier kring detta men tycker detta borde ge resultat. Funderar på att börja lägga till en separat pass löpning 1g/veckan.

Jag tänkte starta dagen med havregrynsgröt och två ägg och i övrigt som jag skrev ovan. Tar mix av whey- och kasseinprotein direkt efter träning samt även innan läggdags på träningsdagar.

Glömde säga att jag nu kör rullande schema varannan dag så det blir ca 3.5 dagar i veckan. Ja, kanske skall varva med set innehållande lite färre reps ibland typs 5x5 och eller tunga treor...

Edit, alltså jag har ännu inte påbörjat någon "deff". Kanske skall vänta med att gå på kaloriunderskott någon eller några månader eftersom jag tycker det är kul att känna att man växer och blir starkare. Då blir det ju också enklare att köra lite tyngre nu ganska snart. Kanske räcker om jag börjar i maj med att dra ner på kalorierna lite mer på riktigt?
Du kan ju trappa ner lite löst och ledigt till att börja med. Har man käkat mycket junk tidigare så räcker det oftast med att bara bli lite "nyttigare" så försvinner några kilon spontant. Vill du sedan bli mer lean så kan du ju lägga upp en mer seriös deff framåt maj och bli tight till badsäsongen börjar. Tror du skulle vinna på att satsa på att få upp lite tyngre vikter till att börja med, dina lyft nu ser lite klena ut för någon på 95kg (no offense).
Citera
2016-03-14, 22:43
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Du kan ju trappa ner lite löst och ledigt till att börja med. Har man käkat mycket junk tidigare så räcker det oftast med att bara bli lite "nyttigare" så försvinner några kilon spontant. Vill du sedan bli mer lean så kan du ju lägga upp en mer seriös deff framåt maj och bli tight till badsäsongen börjar. Tror du skulle vinna på att satsa på att få upp lite tyngre vikter till att börja med, dina lyft nu ser lite klena ut för någon på 95kg (no offense).

Är helt inne på din linje och det var lite så jag tänkte med kost. Skall även börja varva tungt/lätt. Tunga pass 4x5 set och lätta 10x3 eller 10x4. Det blir nog bra så till att börja med.
Sedan i sommar tänkte jag gå över till över-/underkropp delat på fyra dagar i veckan också då blandat tungt och lätt.

Edit, ger rapport om jag uppnår mål eller inte
Målet är alltså de vikter och reps jag tidigare angav samt vikt -89 kilo till den 31/6
Senast redigerad av riskybizzy 2016-03-14 kl. 22:51.
Citera
2016-03-15, 00:07
Medlem
eshkoshkas avatar
Vad säger folk om simning som förbränning och konditionsträning i jämförelse med motionscykel/promenad/lätt joggning?

Är i tanken att byta gym från ett vanligt 24/7 till Actic där badhus ingår.
Citera
2016-03-15, 02:21
Medlem
hej, jag ska börja träna idag, köpt mig en mtb cykel, och den 19 juni ska jag cykla 10 mil mtb!
jag är otränad, dålig kondition, men lätt för få upp flås,
ska gå in till 100 % Tips om hur mycket jag behöver cykla och om de är möjligt, mvh jimmy
Citera
2016-03-15, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Vad säger folk om simning som förbränning och konditionsträning i jämförelse med motionscykel/promenad/lätt joggning?

Är i tanken att byta gym från ett vanligt 24/7 till Actic där badhus ingår.
Du förbränner mycket mer vid simning så tycker du ska byta.
Citera
2016-03-15, 10:52
Bannlyst
Kan man köra traps varje dag?
Citera
2016-03-15, 12:58
Medlem
Sunshineboy1s avatar
Hålla fast i stången

Hej. Har tränat hemma i ett år nu. Nu börjar vikterna komma upp så högt att jag inte orkar hålla kvar i stången längre vid marklyft. Jag känner att jag har kraft kvar men greppet sviker. Hur löser man detta bäst?
Citera
2016-03-15, 13:01
Medlem
TheSolidxs avatar
Träna styrkan i händerna. Finns handtränare att köpa för mindre än 50 kr
Citera
2016-03-15, 13:05
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Du har ju redan fått exakt den här trådstarten kastad med hänvisning till att den lämpar sig bättre här.
Citera
2016-03-15, 13:05
Medlem
crusherzs avatar
Hur håller du idag?
Använder du dig av överhandsgrepp så kan du byta till mixat grepp när det börjar bli för tungt, men jag rekommenderar dig fortfarande att köra överhandsgrepp så länge du orkar.

Magnesium är bra för att förbättra grepp, speciellt när man håller överhand.

Andra alternativ är tumlås, vilket jag föredrar, eller prova att använda remmar.
Citera
2016-03-15, 13:07
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Kan man köra traps varje dag?

Förmodligen inte det smartaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto