Citat:
Ursprungligen postat av
Killer-queen
Ser ut att vara ett ganska hyfsat upplägg, men då har vi inte sett matschemat. Vill man gå ner i vikt är dieten A och O, hur man tränar är inte lika viktigt. I vilket fall tror jag du skulle kunna passa på att göra lite gains även om du nu ligger på ett underskott. Klart du kan köra 10 reps om du gillar det, men har du som mål att även få upp vikterna till tunga treor så tycker jag du borde sänka reprangen något och lyfta tyngre vikter. Det är lättar att göra styrkeökningar än mass-ökningar på ett kaloriunderskott, i synnerhet om vikterna man börjar med inte är så tunga.
Ok! Tack för respons

Skall precis börja reglera kosten på en grundläggande nivå genom att minimera socker och kolhydrater överlag, öka proteinintag samt dra ner på portionerna. Kan inte en massa begrepp och teorier kring detta men tycker detta borde ge resultat. Funderar på att börja lägga till en separat pass löpning 1g/veckan.
Jag tänkte starta dagen med havregrynsgröt och två ägg och i övrigt som jag skrev ovan. Tar mix av whey- och kasseinprotein direkt efter träning samt även innan läggdags på träningsdagar.
Glömde säga att jag nu kör rullande schema varannan dag så det blir ca 3.5 dagar i veckan. Ja, kanske skall varva med set innehållande lite färre reps ibland typs 5x5 och eller tunga treor...
Edit, alltså jag har ännu inte påbörjat någon "deff". Kanske skall vänta med att gå på kaloriunderskott någon eller några månader eftersom jag tycker det är kul att känna att man växer och blir starkare. Då blir det ju också enklare att köra lite tyngre nu ganska snart. Kanske räcker om jag börjar i maj med att dra ner på kalorierna lite mer på riktigt?