Citat:
Ursprungligen postat av
kladdkakahallon
Har fudnerat på att dra till gymmet och träna men ändå inte hehe! Kan man gå ner i vikt om man väljer att kolla på träningspass videos på yt och då träna hemma istället? Vill gå ner 7 kilo till sommaren och har bestämt mig för att sluta äta chips,godis, läsk osv och börja dricka vatten helt och nyttigt! Vet ni några bra videos som man kan träna utifrån i typ några månader och som faktist hjälper en att gå ner i vikt? Om man väljer att träna 4 gånger i veckan, i hur många minuter behöver man då träna? Räcker 45 min? Vad mer ska man tänka på för att hålla motivationen och inte ge upp? vad hjälper er att forsätta träningen även fast att det är jobbigt?
Hittade ett videoklipp på ca 25 min, har testat den flera gånger och svettas som en gris efteråt med räcker det med det videoklipper om man väljer att motionera i 20 min med varje dag och om man inte alls dricker läsk och undviker all skräpmat, chips och godis?
Eftersom att det här är seriöst så vill jag därheller inte ha några onödiga kommentarer, endast seriösa!
Hur långt är ett snöre?
Ditt kaloribehov är beroende på allmän aktivitetsnivå, längd, kroppskomposition. Inget av detta framgår.
Ditt kaloriintag är beroende av måltidsvanor, portionsstorlek och -frekvens. Inget av detta framgår.
Din kaloriförbränning vid träning är beroende av intensitet, övningsval och puls. Inget av detta framgår.
Sjukt svårt för oss att svara på ovanstående frågor således. Vi kan konstatera att 7 kg ner innebär lite styvt 50 000 kalorier vilket i sin tur innebär fysisk aktivitet i storleksordningen 50-60 timmar löpning i 6 km/h-tempo. Stå hemma och rycka lite halvt i snorren framför någon film är nog inte ett framgångsrecept i detta fallet.
Det du ska göra för att gå ner dina kilon är att inse att det främst är i köket du gör det, inte i gymmet. Träning är ett ypperligt komplement och viktigt av många skäl, men utan benkoll på din kost får du minimal utväxling av tiden på gymmet.
Räkna ut ditt kaloribehov per dag - anpassa sedan din kost till 500 kalorier om dagen under behovet. Detta är väldigt viktigt. Räkna och var noggrann.