2016-01-29, 13:03
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskaren25
Varför är det orimlig när det ända jag undrar är om jag kommer få resultat? Varför hålla o jävlas istället för att hjälpa?

Du undrade inte om du skulle få resultat utan vilka resultat du skulle få och det går det inte att säga särskilt mycket om.

Äter du mer än vad du behöver och tränar kommer du bygga muskler och få lite fett
Äter du mindre än vad du behöver kommer du förlora fett och bygga mindre, inga eller kanske tom. förlora muskler.

Inte svårare än så om man inte ska vara specifik, vilket det lät som du efterfrågade.
Citera
2016-01-29, 13:28
Medlem
Så för mig på 68kg jag är lite mittemellan smal och vältränad tycker ni jag då ska äta kolhydrater och protein vid måltider och protein vid mellanmål låter det bra och lagom för vill inte bli mindre vill bygga muskler! Men vill oxå kunna få bort lite fett från magen om ni förstår!
Citera
2016-01-29, 16:09
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskaren25
Så för mig på 68kg jag är lite mittemellan smal och vältränad tycker ni jag då ska äta kolhydrater och protein vid måltider och protein vid mellanmål låter det bra och lagom för vill inte bli mindre vill bygga muskler! Men vill oxå kunna få bort lite fett från magen om ni förstår!

Du gör nog bäst i att strunta o fettet på magen. Du väger 68kg och är 183cm lång så ät och träna bara.
Citera
2016-01-29, 16:35
Medlem
sparvsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsBrun
Om det är anterior pelvic tilt (kan inte svenska benämningen) du menar så ska dessa stretch-övningar vara bra. 3 gånger om dagen, drygt men värt antar jag.

https://www.youtube.com/watch?v=WpO5pgQwc5c
Ungefär så, tack så mycket!
Citera
2016-01-30, 01:29
Medlem
SundaySmokers avatar
Hjälp! Jag har ju för fan skaffat gymkort?!

Yo bitches

Kille
26 år
180cm
80kg och jävligt bra ämnesomsättning (om det nu spelar någon roll)

Jag har visst tecknat ett gymkort på 24Fitness men jag har ingen jävla aning om hur jag ska träna, hur man beter sig på ett gym, vilka maskiner man ska använda eller hur de ska användas?
Ärligt talat så har jag knappt satt min fot på ett gym under mitt tjugosexåriga liv. Så nu kommer jag därför till er, snälla hjälp mig!
Vart ska jag börja? Hur tränar jag?
Har ni något bra träningsprogram för en nybörjare?

Mitt mål är att se starkare ut och få en schysst kropp samt ha något att göra på fritiden.

Alla tips är välkommna!
Citera
2016-01-30, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SundaySmoker
Yo bitches

Kille
26 år
180cm

Jag har visst tecknat ett gymkort på 24Fitness men jag har ingen jävla aning om hur jag ska träna, hur man beter sig på ett gym, vilka maskiner man ska använda eller hur de ska användas?
Ärligt talat så har jag knappt satt min fot på ett gym under mitt tjugosexåriga liv. Så nu kommer jag därför till er, snälla hjälp mig!

Mitt mål är att se starkare ut och få en schysst kropp samt ha något att göra på fritiden.

Alla tips är välkommna!
Börja med att be personalen om en genomgång av maskinerna. Det bör ingå i din medlemsavgift, det ligger ju i deras intresse att ha folk som inte förstör eller skadar sig på utrustningen.

Om inte det funkar så finns det youtube-videos om de flesta träningsmaskiner. Sök på maskinens namn helt enkelt. Vikter och inställningar får du i så fall prova dig fram till.
Citera
2016-01-31, 14:08
Medlem
KK94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SundaySmoker
Yo bitches

Kille
26 år
180cm

Alla tips är välkommna!

PT är din bästa vän
Citera
2016-01-31, 17:20
Medlem
KILLE SOM BEHÖVER HJÄLP

Hej.

Tänkte slå till på ett gymkort imorgon/till veckan. Tänkte bara se vad ni kunniga tror.

Notera att jag har gymmat förr, senast kanske 1,5 år sedan, så jag vet hur övningar och så ska utföras

Tänkte köra pass endast på morgonen (har ett jobb som gör att jag jobbar 13-20 stort sett varje dag)

Så exempel,
Börjar dagen med en stor fruktkost
Gym kl 9-10:30, bröst och triceps (suger i mig en proteinshake efter passet)
Sen lunch såklart
Middag
Proteinshake igen.
Kvällsmat
Sova

Kan säga att jag har pulvret "Mutant Whey" och tar en vanlig skopa av den (ca 0.75dl pulver). En skopa innehåller 22 gram proteiner. har även magnesium tabletter, och såklart fiskleverolja.

Vad tror ni om detta? målet är väl att gå up 1-2-3 kg muskler till sommaren, eller bara att allmänt se/känna mig snyggare/bättre.

Tillägg - Jag är ca 187 och väger runt 70-71.
Citera
2016-01-31, 17:24
Medlem
kaffekannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhYeahWakeUpYeah
KILLE SOM BEHÖVER HJÄLP

Hej.

Tänkte slå till på ett gymkort imorgon/till veckan. Tänkte bara se vad ni kunniga tror.

Notera att jag har gymmat förr, senast kanske 1,5 år sedan, så jag vet hur övningar och så ska utföras

Tänkte köra pass endast på morgonen (har ett jobb som gör att jag jobbar 13-20 stort sett varje dag)

Så exempel,
Börjar dagen med en stor fruktkost
Gym kl 9-10:30, bröst och triceps (suger i mig en proteinshake efter passet)
Sen lunch såklart
Middag
Proteinshake igen.
Kvällsmat
Sova

Kan säga att jag har pulvret "Mutant Whey" och tar en vanlig skopa av den (ca 0.75dl pulver). En skopa innehåller 22 gram proteiner. har även magnesium tabletter, och såklart fiskleverolja.

Vad tror ni om detta? målet är väl att gå up 1-2-3 kg muskler till sommaren, eller bara att allmänt se/känna mig snyggare/bättre.

Tillägg - Jag är ca 187 och väger runt 70-71.

All information vi får här är att du ska träna och dricka proteinpulver. Inget om vad eller hur mycket du kommer käka resten av dagen. Tänkte du träna varje dag eller någon gång i veckan?
Citera
2016-01-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekanna
All information vi får här är att du ska träna och dricka proteinpulver. Inget om vad eller hur mycket du kommer käka resten av dagen. Tänkte du träna varje dag eller någon gång i veckan?

sorry, dåligt av mig. Jag kommer att träna varje dag förutom helger. Jag kommer att vila hela helgen eventuellt springa en av dagarna.

Sen är det broccoli och mycket mat som gäller för middag, sen kvällsmat får det väl bli det vanliga med yoghurt och flingor och mackor.
Citera
2016-01-31, 19:14
Medlem
kaffekannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhYeahWakeUpYeah
sorry, dåligt av mig. Jag kommer att träna varje dag förutom helger. Jag kommer att vila hela helgen eventuellt springa en av dagarna.

Sen är det broccoli och mycket mat som gäller för middag, sen kvällsmat får det väl bli det vanliga med yoghurt och flingor och mackor.

Okej. Försök hålla dig på ca 2 g protein per kroppskilo och ligg på överskott kalorimässigt om du vill gå upp i vikt. Alternativt underskott om du vill gå ner i vikt.

Sen är det bara att träna.
Citera
2016-01-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekanna
Okej. Försök hålla dig på ca 2 g protein per kroppskilo och ligg på överskott kalorimässigt om du vill gå upp i vikt. Alternativt underskott om du vill gå ner i vikt.

Sen är det bara att träna.

Okej, sålänge jag inte får för mycket "lull" runt magen så kör jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in