2016-02-26, 00:23
Medlem
area50s avatar
Jag brukar styrketräna i ca 2 h två gånger i veckan (med alla små pauser i mellan seten inräknade)
Men skulle 1 h räcka istället för 2? Är det liksom för onödigt "hårt"?
Citera
2016-02-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Jag brukar styrketräna i ca 2 h två gånger i veckan (med alla små pauser i mellan seten inräknade)
Men skulle 1 h räcka istället för 2? Är det liksom för onödigt "hårt"?

Om du har tid kan du ju göra som jag. Kör 1h pass istället men 3-4 gånger i veckan
Citera
2016-02-26, 00:35
Medlem
Toolmans avatar
För mig ger under en halvtimmes styrketräning per pass bäst resultat. Kortsiktigt skulle jag säkert få snabbare resultat med längre pass men inte i längden, mindre chockeffekt i musklerna.

Konditionsträning kör jag aldrig tillsammans med styrketräning, dessutom är den trevligare utomhus.
Citera
2016-02-26, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vierjahre
Hur kan du se det?
Jag kollade på hans dåliga film? Finns inte en chans.
Citera
2016-02-26, 00:53
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Kan du säga vem det är? Hade varit intressant.

Hur kan han inte ha mer muskler än zyzz? Han ser ju fan större ut.

Vem han är? Du har ju hans instagram där han skriver sitt namn så du kan ju börja kolla där. Sen skriver han sin snapchat också så att ni kan skicka snoppbilder till varandra
Citera
2016-02-26, 12:36
Bannlyst
Hur stor blir kroppen om man kör rätt och bra 2-3 år naturligt och sen tar steroider?
Citera
2016-02-26, 13:52
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Hur stor blir kroppen om man kör rätt och bra 2-3 år naturligt och sen tar steroider?

Större. Mer specifikt än så blir svårt att säga.
Citera
2016-02-26, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Större. Mer specifikt än så blir svårt att säga.
En annan fråga. Har kört som vanligt i 7 månader med många isoleringsövningar. Har fått rätt bra resultat. Gått upp från 73 till 78-79 kg. Är det bra om jag kör stronglifts 5x5 i typ en tvåveckorsperiod för att bli lite större?
Citera
2016-02-26, 19:15
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
En annan fråga. Har kört som vanligt i 7 månader med många isoleringsövningar. Har fått rätt bra resultat. Gått upp från 73 till 78-79 kg. Är det bra om jag kör stronglifts 5x5 i typ en tvåveckorsperiod för att bli lite större?

Du kommer inte bli större under en tvåveckorsperiod.
Citera
2016-02-26, 19:20
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsBrun
Kan vara värt att kolla upp din axel isf. Är ju trots allt mer eller mindre gratis här i Sverige.

edit: Ett tätare grepp kan hjälpa då det tar bort en del av pressen på axlarna.

Jag har funderat på detta. Det är i fler övningar jag känner av en märklig känsla i axeln. Exempelvis om jag kör curls så kan jag känna att jag blir trött i rotatorcuffen ungefär. Det är alltid alltid alltid vänster axel.

Körde nyss ett ryggpass. Marklyften gick bra, körde tyngre än jag brukar med lägre antal reps. Nästa gång blir det en ökning med 2,5/5 kg. Jag klarar 5 pull ups utan problem nu, körde 5x3 pull ups. Sen skulle jag köra vanlig pull down. Det var länge sedan jag körde den, men jag testade. Då började axeln jävlas i den övningen också. Det gick inte att dra rakt nedåt, jag kom till en punkt då axeln låste sig lite, så fick ändra position i axeln och sen dra nedåt. Detta kan verkligen inte vara fullt normalt. Tror du VC eller en sjukgymnast är att föredra?
Citera
2016-02-26, 19:30
Medlem
crusherzs avatar
Kör tills jag är klar.
På grund av jobbet så tränar jag lite olika länge, 2 veckor i ca 1 timme 15 minuter och 2 veckor i 1:45-2 timmar.

Föredrar det längre då jag hinner köra igenom mitt helkroppsschema komplett, när jag kör den kortare varianten hinner jag egentligen bara med 3 huvudövning tex frontböj, bänkpress och marklyft. Då jag närmar mig 2 timmar så hinner jag köra igenom en vända med assistansövningar och armar också.
Citera
2016-02-26, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Du kommer inte bli större under en tvåveckorsperiod.
Hur länge ska jag köra stronglifts då? Jag kör 4 veckors volym och sen 2 veckors uthållighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in