Citat:
Ursprungligen postat av
kleopp
Jag tränar cirka 1,5 varje gång beroende på vad jag kör, om du blir trött när du kör så testa att äta innan du tränar, kanske äta mer under dagen. Känner du att du blir trött mentalt eller att du blir trött i t.ex. bicepen? för folk som tränar 1-2 timmar kör ju ofta kanske armar och underarmar på en dag, då tar det ju längre tid.
Vi säger att jag kör biceps, då är det inte bicepsen jag blir trött i, utan snarare resten av kroppen blir matt o trött (efter 35 min). Ibland blir jag flåsig och konditionsmässigt orkar inte köra för korta pauser, så jag måste vänta 2 min tills pulsen gått ner. (och jag har ändå över medel kondition)
Så ibland när jag tänkt avsluta dagen med lite ben, så orkar jag inte ens använda benen, även om jag inte slitit ut några benmuskler på hela passet.
Jag brukar försöka äta 2-3h innan jag tränar, så att man kan äta lagom till man tränat klart. (4h mellan måltiderna). Trodde det var "förbjudet" att äta innan träning.
Jag kan tillägga att jag är ganska spinkig och har inte avsikt att gå ned i vikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
As-33-15-4-p
Man äter mer kolhydrater.
Får väl helt enkelt testa att äta lite mer precis innan jag tränar.