2015-08-10, 21:23
Medlem
Sockerpajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirEdmondHillary
tja har några frågor:

# Varför gör man såhär: bulk>deff>bulk>deff osv isället för att göra en lång bulk och en lång deff?

# Är ganska nöjd över mina gains bortsett ifrån min mage som börjar puta mer och mer. När ska man deffa? (Vill ha volym men är less på att inte ha abs, ca 15 % bf)

# Tränar för det mesta för tjejers skull. Går ett rykte om att de gillar abs, dock vill jag inte förlora volym då jag känner mig mäktig när jag går på Ica eller liknande.(lol) Vad bör jag göra?

För övrigt är jag 188 cm och väger ca 86 Kg, tränat i ca 6 mån.

1. För att man inte vill se tjock ut. Eller se ut som en pinne.

2. Försök att inte bli för tjock. Tumregel: när du inte längre kan se din slaka penis har det gått för långt.

3. Bulka färdigt. Oroa dig inte om magmuskler. De finns där under och kommer fram när man deffat färdigt. Dessutom går du inte runt utan tröjan på stan.
Citera
2015-08-13, 10:28
Medlem
Söker enkel träning för att må bra och hålla mig i hyfsad form, både vad gäller kondition och kanske lite styrka. Tanken på spinningpass och gym får mig att vilja spy. Helst ska träningen integreras i vardagen
. Cyklar ca en mil till buss och sen buss till jobb tur och retur de flesta vardagar. Gör chins ca 7x3 några gånger per vecka, har även testat med extra vikt ibland. Finns det någon annan övning som är enkel och bra för överkroppen?

Även sugen på att förbättra tiden på milen, sprang på 47 i våras efter några löppass. Skullle vilja komma i närheten av 40 och kanske under på längre sikt.
Citera
2015-08-13, 13:10
Medlem
Jag blir så jävla trött när jag gymmar. Orkar hålla på i max 40 minuter, ibland 30 o ibland 50.

Förut satsade jag på 1 minut vila, men nu är det nästan 2 minuter för att jag ska orka.

Min fråga är, hur viktigt är tiden? Spelar det någon roll om jag gör lika många övningar på 30 min, som 50 min?

Jag brukar satsa på 5 olika övningar, med 3x12 reps. Detta tar 8 x 5 minuter = 40 minuter gympass.

Vissa hör jag är på gymmet i 1-2h... Hur orkar man?
Citera
2015-08-13, 14:55
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Jag blir så jävla trött när jag gymmar. Orkar hålla på i max 40 minuter, ibland 30 o ibland 50.

Förut satsade jag på 1 minut vila, men nu är det nästan 2 minuter för att jag ska orka.

Min fråga är, hur viktigt är tiden? Spelar det någon roll om jag gör lika många övningar på 30 min, som 50 min?

Jag brukar satsa på 5 olika övningar, med 3x12 reps. Detta tar 8 x 5 minuter = 40 minuter gympass.

Man äter mer kolhydrater.
Citera
2015-08-13, 14:56
Medlem
Citat:

Jag tränar cirka 1,5 varje gång beroende på vad jag kör, om du blir trött när du kör så testa att äta innan du tränar, kanske äta mer under dagen. Känner du att du blir trött mentalt eller att du blir trött i t.ex. bicepen? för folk som tränar 1-2 timmar kör ju ofta kanske armar och underarmar på en dag, då tar det ju längre tid.
Citera
2015-08-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kleopp
Jag tränar cirka 1,5 varje gång beroende på vad jag kör, om du blir trött när du kör så testa att äta innan du tränar, kanske äta mer under dagen. Känner du att du blir trött mentalt eller att du blir trött i t.ex. bicepen? för folk som tränar 1-2 timmar kör ju ofta kanske armar och underarmar på en dag, då tar det ju längre tid.

Vi säger att jag kör biceps, då är det inte bicepsen jag blir trött i, utan snarare resten av kroppen blir matt o trött (efter 35 min). Ibland blir jag flåsig och konditionsmässigt orkar inte köra för korta pauser, så jag måste vänta 2 min tills pulsen gått ner. (och jag har ändå över medel kondition)

Så ibland när jag tänkt avsluta dagen med lite ben, så orkar jag inte ens använda benen, även om jag inte slitit ut några benmuskler på hela passet.

Jag brukar försöka äta 2-3h innan jag tränar, så att man kan äta lagom till man tränat klart. (4h mellan måltiderna). Trodde det var "förbjudet" att äta innan träning.

Jag kan tillägga att jag är ganska spinkig och har inte avsikt att gå ned i vikt.

Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Man äter mer kolhydrater.

Får väl helt enkelt testa att äta lite mer precis innan jag tränar.
Senast redigerad av LupusX 2015-08-13 kl. 18:28.
Citera
2015-08-13, 22:03
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Hur reagerar musklerna på om man går från tung träning med få repetitioner till träning med högre volym dvs. fler repetitioner? Har kört lågrep i snart ett år nu och börjar bli rätt stark men funderat på ett schema mer inriktat på massa nu. Kommer min styrka påverkas mycket? Kommer gå från 5 rep till att snitta 10.
Citera
2015-08-13, 23:30
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Hur reagerar musklerna på om man går från tung träning med få repetitioner till träning med högre volym dvs. fler repetitioner? Har kört lågrep i snart ett år nu och börjar bli rätt stark men funderat på ett schema mer inriktat på massa nu. Kommer min styrka påverkas mycket? Kommer gå från 5 rep till att snitta 10.

Först och främst vad tränar du för något? Och vad är syftet med din träning? Du kommer med stor sannolikhet bli sjukt hungrig och lägga på dig större volym på kroppen, då högreps är bra för uppbyggnad. Sen kan du ta den volymen du fått och gå ned på färre reps och se om du gjort några styrkeökningar, vilket du kommer göra efter några veckor. Läs på om periodiseringar och se hur man lägger upp scheman, för de flesta scheman har uppbyggnadsfaser med högreps vilket trappas ned till en formtopp där du maxar ut dina lyft.
Citera
2015-08-14, 00:39
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Först och främst vad tränar du för något? Och vad är syftet med din träning? Du kommer med stor sannolikhet bli sjukt hungrig och lägga på dig större volym på kroppen, då högreps är bra för uppbyggnad. Sen kan du ta den volymen du fått och gå ned på färre reps och se om du gjort några styrkeökningar, vilket du kommer göra efter några veckor. Läs på om periodiseringar och se hur man lägger upp scheman, för de flesta scheman har uppbyggnadsfaser med högreps vilket trappas ned till en formtopp där du maxar ut dina lyft.
I nuläget kör jag bara större övningar, bara 5x5 förutom magträning och någon övning för sätesmusklerna.

Är som sagt rätt stark nu och känner att jag tröttnat på att träna som jag gör nu och har tagit fram ett program med mer volym och isolationsövningar med syfte att lägga på sig mer massa

Programmet är i princip detta
Senast redigerad av As-33-15-4-p 2015-08-14 kl. 00:42.
Citera
2015-08-14, 00:56
Medlem
HaveFuns avatar
Du kommer troligen tappa massor av styrka i lyften. Kan du inte bara köra som vanligt och lägga till lite extra skit för armar eller vad du nu tycker släpar. Jag kan inget om bodybuilding, kör tyngdlyftning själv. Andra får svara på din fråga.
Citera
2015-08-17, 16:56
Medlem
Finns någon övning som isolerar bröst bra. Jag blir bara trött i armarna, men aldrig trött i bröstmusklerna.
Citera
2015-08-17, 16:57
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Finns någon övning som isolerar bröst bra. Jag blir bara trött i armarna, men aldrig trött i bröstmusklerna.
Flyes-varianter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in