2015-03-30, 12:32
Medlem
jesper98.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur brukar ni ladda upp inför ett pass? Ett normalt pass, alltså max 60 min och inget komplicerat på gymmet. Svensson-träning.

Jag äter frukost som vanligt, ser till att inte äta för tätt inpå träningen, och så fyller jag upp vätskedepåerna med vatten inför passet (Men liksom maten inte så att jag är "mätt" när jag tränar). Dricker thé precis innan avfärd för en liten energiboost.

Nåt annat roligt man kan göra? Små enkla tips som förbereder en?
Samma upplägg som du. Äter inte allt för tätt inpå, brukar dunka lite musik i rummet. Sedan bär det av på cykeln, lätt löprunda eller gång. Att ta bilen till gymmet =
Citera
2015-03-31, 15:26
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur brukar ni ladda upp inför ett pass? Ett normalt pass, alltså max 60 min och inget komplicerat på gymmet. Svensson-träning.

Jag äter frukost som vanligt, ser till att inte äta för tätt inpå träningen, och så fyller jag upp vätskedepåerna med vatten inför passet (Men liksom maten inte så att jag är "mätt" när jag tränar). Dricker thé precis innan avfärd för en liten energiboost.

Nåt annat roligt man kan göra? Små enkla tips som förbereder en?

Tränar alltid på förmiddagen. Brukar äta en hyfsat rejäl frukost ca 2 timmar innan jag tränar. Precis innan jag drar iväg dricker jag drygt en halvliter vatten å.

När jag tränade inför göteborgsvarvet hände det ibland att jag ca 1 timme innan jag gav mig ut o sprang laddade upp med en redbull/monster och twix/mars. Funkade asbra ibland, mindre bra andra gånger...
Citera
2015-03-31, 23:19
Medlem
BrallorochBurgares avatar
någon som har någon erfarenhet av att bli "rippad" som det så töntigt heter?

är i relativt bra form, styrketränar en hel del i perioder när plugg inte är för tidsupptagande. Väger 83 kilo, är 185cm lång. Har en uppskattad fettprocent på 15% ungefär, skulle vilja gå ner till ~10%, lite beachlook sådär som man vill ha ^^

Några bra tips?
Äre bara att lägga benen på ryggen en drös med gånger i veckan eller finns det några smartare sätt i form av annan träning? #hatarattspringa
Citera
2015-04-01, 01:36
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrallorochBurgare
någon som har någon erfarenhet av att bli "rippad" som det så töntigt heter?

är i relativt bra form, styrketränar en hel del i perioder när plugg inte är för tidsupptagande. Väger 83 kilo, är 185cm lång. Har en uppskattad fettprocent på 15% ungefär, skulle vilja gå ner till ~10%, lite beachlook sådär som man vill ha ^^

Några bra tips?
Äre bara att lägga benen på ryggen en drös med gånger i veckan eller finns det några smartare sätt i form av annan träning? #hatarattspringa
Du behöver inte springa alls, så länge du hamnar på ett kaloriunderskott så går du ner i vikt. Vill du bli rippad så är en bra och fungerande diet A och O för att lyckas, så det är det du ska fokusera på. Du bör framförallt läsa på, för det tar flera veckor (eller månader) att sakta göra sig av med fett (och behålla så mycket muskler som möjligt). Läs guiderna hur man deffar här, eller så brukar jag rekommendera rippedbody.jp – Andy där har ett lättbegripligt system många har lyckats bra med.
Citera
2015-04-02, 22:23
Medlem
MentosFruitcores avatar
Tränar 5x3 Starting strength, och jag har några problem/frågor:

Knäböj fungerar utan större problem, marklyft inga problem. Bänk behöver jag jobba lite med tekniken på, men jag kan i alla fall öka vikten.

Problemen kommer när jag ska göra militärpress. Har stått och stampat på ungefär samma vikt väldigt länge, och har problem att komma framåt. Det känns som att tekniken är helt fel. När jag inte klarar att få upp vikten på normalt vis, "svankar" jag nästan med ryggen för att tvinga upp stången, och det känns helt fel. Jag har kollat på olika videor, men ändock har jag stora problem med tekniken. Vad rekommenderar ni? Ska jag byta ut militärpress mot bänkpress och öka vartannat pass med bänk istället, eller börja om från tom stång och arbeta endast med formen? Sänka till 25kg? Annat idé?

Frivändningar kan jag för det mesta öka vikten i. Har små problem med tekniken där, kommer jobba på tekniken nästa gång det är dags.

Jag skrev här förut om att byta ut frivändningar mot Chins/pull-ups, och fick tummen upp men uppmaningen att fixa kroppsvikter när jag klarar över 10-15 chins/pulls. Finns inga vikter sådana redskap i gymmet jag går på. Kan man ta med sig något eget, eller har ni någon erfarenhet av att använda typ en 10-kg-vikt som man fäster på kroppen på något sätt?
Citera
2015-04-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Tränar 5x3 Starting strength, och jag har några problem/frågor:

Knäböj fungerar utan större problem, marklyft inga problem. Bänk behöver jag jobba lite med tekniken på, men jag kan i alla fall öka vikten.

Problemen kommer när jag ska göra militärpress. Har stått och stampat på ungefär samma vikt väldigt länge, och har problem att komma framåt. Det känns som att tekniken är helt fel. När jag inte klarar att få upp vikten på normalt vis, "svankar" jag nästan med ryggen för att tvinga upp stången, och det känns helt fel. Jag har kollat på olika videor, men ändock har jag stora problem med tekniken. Vad rekommenderar ni? Ska jag byta ut militärpress mot bänkpress och öka vartannat pass med bänk istället, eller börja om från tom stång och arbeta endast med formen? Sänka till 25kg? Annat idé?

Frivändningar kan jag för det mesta öka vikten i. Har små problem med tekniken där, kommer jobba på tekniken nästa gång det är dags.

Jag skrev här förut om att byta ut frivändningar mot Chins/pull-ups, och fick tummen upp men uppmaningen att fixa kroppsvikter när jag klarar över 10-15 chins/pulls. Finns inga vikter sådana redskap i gymmet jag går på. Kan man ta med sig något eget, eller har ni någon erfarenhet av att använda typ en 10-kg-vikt som man fäster på kroppen på något sätt?

Rippetoe förklarar presstekniken utförligt i denna videon, hjälpte mig mycket:
https://www.youtube.com/watch?v=tMAi...c&spfreload=10
Kolla, ta in, träna teknik. Börja om med en lätt vikt för att få in tekniken.

Det går ju att hålla en viktskiva mellan benen eller en hantel mellan fötterna, men funkar inte för så höga vikter. Har du kollat om de inte har ett viktbälte att låna ut i receptionen? Annars får du väl köpa ett eget bälte eller vara lite fyndig. En lämplig kedja med karbinhake kanske är lite obekvämt men gör nog jobbet.
Citera
2015-04-03, 01:26
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junior91
Rippetoe förklarar presstekniken utförligt i denna videon, hjälpte mig mycket:
https://www.youtube.com/watch?v=tMAi...c&spfreload=10
Kolla, ta in, träna teknik. Börja om med en lätt vikt för att få in tekniken.

Tackar. Ska kolla på videon imorgon när jag har tid... Sänker nog till 25kg eller så för att få ordning på tekniken.

Citat:
Det går ju att hålla en viktskiva mellan benen eller en hantel mellan fötterna, men funkar inte för så höga vikter. Har du kollat om de inte har ett viktbälte att låna ut i receptionen? Annars får du väl köpa ett eget bälte eller vara lite fyndig. En lämplig kedja med karbinhake kanske är lite obekvämt men gör nog jobbet.
Jag kör på ett 24/7-gym som inte har receptionsbemanning ofta alls. Nåväl, jag får försöka lösa det på annat sätt.
Citera
2015-04-04, 02:58
Medlem
Måste man bli starkare för att bygga muskler?

Hej.

Jag undrar om man måste hela tiden bli starkare för att bygga några muskler?

eller går det att träna på samma vikter en längre tid och samtidigt bygga muskelmassa?
Senast redigerad av town 2015-04-04 kl. 03:07.
Citera
2015-04-04, 03:30
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Är det här en seriös fråga?

Inte en jävla chans. Så fort du har tränat upp dig så pass att du klarar en viss vikt utan bekymmer kommer du ju inte vinna ett jävla skit på att träna med den vikten. Det kommer kännas som att lyfta ett mjölkpaket och musklerna kommer inte behöva kämpa ett skit, och därmed inte bygga någon ny massa.
Citera
2015-04-04, 03:43
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren

Inte en jävla chans. Så fort du har tränat upp dig så pass att du klarar en viss vikt utan bekymmer kommer du ju inte vinna ett jävla skit på att träna med den vikten. Det kommer kännas som att lyfta ett mjölkpaket och musklerna kommer inte behöva kämpa ett skit, och därmed inte bygga någon ny massa.
Du borde läsa på lite om hur muskler fungerar istället för att komma med lösryckta påståenden.
Citera
2015-04-04, 04:12
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Du borde läsa på lite om hur muskler fungerar istället för att komma med lösryckta påståenden.
Jaså?

Muskler byggs inte av att använda undermåliga vikter. De må bli något starkare men någon vidare muskelmassa kommer inte byggas vilket jag uppfattade var frågan här?
Citera
2015-04-04, 04:53
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren

Driver du? Hahahahaha...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in