Fortsätter köra ICF och har några frågor:
*Har läst att energin i kroppen efter ett max-pass(bänk, squats osv) återhämtas till 70% efter 3 minuters vila, och 95% efter 5 minuters vila. ska jag vila fem minuter mellan mina tyngre main-lifts? Snackar då om 5x5 av squats, bänk, OHP, BBR och DL(1 set). Hur länge ska jag vila överhuvudtaget?
*Läste på annat håll att cardio tydlingen ska hjälpa vid en bulk, då det dels ökar metabolism och dels tar bort överskottsfett. Jag hade uppfattningen att det hela handlar om antalet kalorier, 500 över TDEE för optimal bulk. Att köra cardio ökar ju min TDEE och därmed mitt kalorie-intag... och då borde jag ändå lägga på lika mycket eller lite fett. Eller?
*Hyperextensions känns som tusan i låren, är det som det ska?
*Barbell rows har jag fortfarande problem med. Jag kan alltså inte köra Alan Thralls variant utan måste köra stående, då jag böjer för mycket på knäna/ryggen annars. Det funkar lite sådär när armarna är slut efter bänk/OHP... Undrar om jag skulle kunna köra den övningen där man har en barbell mot ett hörn, och lyfter upp ena sidan mot bröstet. Tar inte den på latsen precis som BBRs med omvänt grepp gör?
*Har läst på vissa forum att power-cleans(styrkevändningar) skulle kunna ersätta BBRs. De tränar ju inte samma muskelgrupper, så hur skulle det fungera? Kan man slänga in powercleans i ICF någonstans?
Många frågor men är tacksam för alla svar