2014-11-01, 03:25
Medlem
Amarths avatar
För mig som älskar mat, åt jag bara en stor portion om dagen. Jag orkade inte äta småportioner, utan jag ville bli riktigt mätt när jag väl åt något.
Citera
2014-11-01, 08:23
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siiC
Skoldag:

Frukost: 2 mackor

Middag: Vad som serveras i skolan i ganska stor mängd. T.ex kycklig och ris så skulle jag kunna tänka mig 200-300g kyckling och 100g ris. (Påståendet om dålig mat var i grundskolan. Mycket bättre i nu på gymnasiet.)

När jag kommer hem: 1-2 mackor

På kvällen: 2 mackor eller mer.

Ledig / helg:

Frukost: 2 mackor

Lunch / middag (vid 2-3-4 på dagen): Ganska stor portion liknande den i skolan.

Kvällen: 2 mackor eller mer.

Ingen bra diet att proppa i sig bröd (som blir socker i kroppen) om man vill gå ner i vikt.

1. Börja väg dig varje morgon och för statistik/diagram. Detta är mitt bästa tips! Oerhört viktigt att ha viktkontroll och få feedback på hur det gick dagen innan. Motiverande som fan när man ser en kurva som går neråt.

2. Börja fasta och ät mer GI-smart. Drick minst en liter vatten på morgon och skippa kolhydraterna under fastedagarna.

3. För få igång motivationen är det bra att få en kickstart - fasta 4 dar i rad tex. under flera veckor.

Målet är att kroppen ska in i "Kretos" och börja hämta energi från fettlagrena istället för från mat du äter. Andedräkten blir sunkig och du känner hur kroppen "drar ihop sig" - då vet du att processen är igång.
Citera
2014-11-01, 08:39
Medlem
bergochdals avatar
Gå aldrig ner i vikt snabbt! Det är inte bra för hälsan. Gå ner 1 kg i veckan, som högst.
Citera
2014-11-01, 10:36
Medlem
brotucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Gå aldrig ner i vikt snabbt! Det är inte bra för hälsan. Gå ner 1 kg i veckan, som högst.
Fast 1 kg i veckan skulle jag nog säga är rätt mycket. Blir 4-5 kg på en månad. Det kan va lagom under kickstartsperioden för att komma in i det.

Det är ungefär som att läsa en deckare - om man inte sugs in i boken relativt snabbt är det lätt att tappa intresset. I allfall för mig.
Citera
2014-11-01, 11:11
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal

I början kommer man att rasa om man totalt lägger om livsstil för att sedan få en jämnare, mer utdragen nivå på viktnedgången. Det är inte farligt.

Jämförbart med valfritt spel - I början levlar man snabbt, men ju längre in man kommer desto mer tid tar det.

TS:

Varför lägga av med boxningen?!
Jag är själv thaiboxare (med undantag för denna mellantermin), så vi vet ju båda hur fantastisk träning det är! Jag har också tappat runt 15 kilo.
Kila till klubben igen och häng på?
Citera
2014-11-01, 14:17
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoNovus
Jag måste ha missat något här, det är alltså trapezius du tycker är för prominent? Det åtgärdar vi bums, enkelt i två steg.

Först ska vi klargöra varför dom syns så väl, du lutar dig (och dina axlar) lite framåt, sen spänner du dig. Det är precis så man gör om man ska träna dom, varför lösningen ligger i motsatsen.

Steg 1. Slappna av i nacken och sänk axlarna. Titta rakt fram.

Steg 2. Dra skuldrorna lite lätt bak så att axlarna hamnar rakt åt sidan. En bra tumregel brukar vara att om du knuter din hand när den hänger vid sidan av kroppen ska tummen peka rakt fram.

Ta före- och efterbilder och återkom om det funkar för dig?

Jag tror det är så den kallas, ja... Och sedan på framsidan av armhålorna, förlängningen av bröstmuskeln? Det är ju en ganska stor sena iofs. Vet inte riktigt vad jag pratar om, vilket är ganska uppenbart...

Jag försökte slappna av, men upptäckte att det är nästintill omöjligt att sänka axlarna...? Ska försöka tigga till mig en ordentlig massage så kanske jag kan börja åtgärda detta. Tack så mycket för hjälp!
Citera
2014-11-01, 14:19
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayto
Man kan också förändra plagg med hjälp av skräddare om de inte passar ens kropp. Byxor passar sällan mig så av de senaste åtta byxorna jag köpt har jag gjort förändringar på alla utom ett par. Jag ångrar att jag inte började utnyttja denna möjlighet tidigare i livet.

Här är fb-tråden om skräddare och priser: (FB) Tråden om skräddare; ändringsmöjligheter, pris, tillgänglighet etc. (/Mod)

Att till exempel korta ärmar på plagg borde vara billigt, att förlänga svårare.

Tack så mycket för länk och för att du faktiskt tycks vara den enda som förstår vad jag menar.
Blir glad för din skull att du faktiskt upptäckte möjligheterna till slut!
Citera
2014-11-01, 14:22
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Den bästa lösningen är nog att hitta plagg som passar dig, istället för att försöka få bort muskler för att passa in i kläder. Jag är kroppsbyggare själv så problemet med kläder och muskler är något jag är väldigt medveten om, men det går bra ändå, man får bara anstränga sig lite mer för att hitta det man passar i (tänker inte på träningskläder).

Men jag vill kunna bära långärmade, tighta tröjor och klänningar och tubtoppar utan att jag blir på tok för kroppsmedveten...

Jag förstår vad du menar och tar till mig det, tack.
Citera
2014-11-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalchild
Jag kallar det för datamuskler respektive expansion av bröstmuskel. Jag är kanske medveten om att senor är inblandade, men vad kan jag göra för att minska då jag tycker det ser maskulint ut?

Avslappnad:
http://imgur.com/xUNACTf
Spänd:
http://imgur.com/V2yaplu
Om något ser det feminint ut och anses vara väldigt sensuellt.... Fattar inte hur kvinnor ibland kan ha så dålig uppfattning om vad som är sexigt och inte när de lägger en sådan stor fokus på deras kroppar varje dag?
Citera
2014-11-01, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalchild
Jag tror det är så den kallas, ja... Och sedan på framsidan av armhålorna, förlängningen av bröstmuskeln? Det är ju en ganska stor sena iofs. Vet inte riktigt vad jag pratar om, vilket är ganska uppenbart...

Den där triangeln är nog just bröstmuskeln. På bilden jag länkar till nedan ser man att den faktiskt går ut så långt.

http://s3.amazonaws.com/engrade-myfi...est_muscle.jpg
Citera
2014-11-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
I början kommer man att rasa om man totalt lägger om livsstil för att sedan få en jämnare, mer utdragen nivå på viktnedgången. Det är inte farligt.

Jämförbart med valfritt spel - I början levlar man snabbt, men ju längre in man kommer desto mer tid tar det.

TS:

Varför lägga av med boxningen?!
Jag är själv thaiboxare (med undantag för denna mellantermin), så vi vet ju båda hur fantastisk träning det är! Jag har också tappat runt 15 kilo.
Kila till klubben igen och häng på?
Tappade intresset pga andra saker som jag prioriterade före så det fick bli så. Känner fortfarande att jag hellre lägger upp kosten bättre än att lägga mycket fokus på träning. Hört många säga att det är 70% kost och 30% träning vid viktminskning.
Citera
2014-11-01, 16:15
Medlem
Nereons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Varför gjorde du det? Varför så få sett? Blir totalt 24 reps, dvs lika många som du borde köra i ett sett. Arne kan säkert förklara saken på ett bra sätt men ska leta upp studierna åt dig.

Jag föredrar överlag att köra runt 8-12 reps med tyngre vikter framför högreps. Ser inte riktigt varför vaderna skulle vara speciella i det anseendet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in