2014-10-28, 23:32
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weiskorv
Tränade ben för 3 dagar sen (i lördags, tisdag idag). Träningsvärken kom krypandes i söndags och nådde sin kulmen under gårdagen. Idag har jag fortfarande lite (ganska mycket) träningsvärk.

Kan jag köra benpass idag (onsdag) eller ska jag ta det imorn istället?
Har du "ganska mycket" träningsverk så bör du inte träna dem nej.
Citera
2014-10-30, 03:03
Medlem
Stalchilds avatar
Hur blir jag av med det här? (bild, tjej)

Jag kallar det för datamuskler respektive expansion av bröstmuskel. Jag är kanske medveten om att senor är inblandade, men vad kan jag göra för att minska då jag tycker det ser maskulint ut?

Avslappnad:
http://imgur.com/xUNACTf
Spänd:
http://imgur.com/V2yaplu
Senast redigerad av Stalchild 2014-10-30 kl. 03:07.
Citera
2014-10-30, 03:14
Medlem
ser helt ok ut
Citera
2014-10-30, 03:15
Medlem
Mer fett skulle dölja. Men jag förstår inte varför du oroar dig hur du ser ut när du spänner dig. Hur ofta gör du det bland folk?
Citera
2014-10-30, 03:20
Medlem
Hodurs avatar
Det där är ju inte muskler.. det är ju ben och alla ser ut så.

Anledningen varför jag tror många män har så är för att kroppsfett nivån är lägre med folk med testosteron (män) och de har lågt östrogen.

En kvinna behöver nämligen en bra mängd fett på kroppen för att kunna ha barn likaväl så har de mer fett..

Därav så kanske du upplever att det är maskulint, du har inte mycket kroppsfett?

Annars vet jag inte.. det blev lite komplicerad psuedovetenskap här.

Käka lite mer i samband med träning.
Citera
2014-10-30, 03:24
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin1993
Mer fett skulle dölja. Men jag förstår inte varför du oroar dig hur du ser ut när du spänner dig. Hur ofta gör du det bland folk?

Tack för svar! Men hur tusan lägger man på mer fett i det området? Och jag är ofta spänd, om inte så upptäcks det lätt genom att jag skrattar etc eller lyfter något... Det märks. Det är dock bara jag som ännu ser det som något maskulint. Är trött på att bli utmanad till "vem-kan-lyfta-mest", med mina ynkliga biceps....
Citera
2014-10-30, 03:28
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalchild
Tack för svar! Men hur tusan lägger man på mer fett i det området? Och jag är ofta spänd, om inte så upptäcks det lätt genom att jag skrattar etc eller lyfter något... Det märks. Det är dock bara jag som ännu ser det som något maskulint. Är trött på att bli utmanad till "vem-kan-lyfta-mest", med mina ynkliga biceps....

Det går inte att lägga på sig eller ta av fett från vissa områden (punkt förbränna) utan du måste helt enkelt gå upp i vikt, fettet lägger sig där kroppen vill ha det för att fördela ut det..

Kör lite hantel eller bänkpress på snett så kanske du bygger lite muskler i det området. Annars kanske du kommer sluta bry dig över det där, inte så att man tänker på det förutom nu när du nämnde det..
Citera
2014-10-30, 03:29
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Det där är ju inte muskler.. det är ju ben och alla ser ut så.

Anledningen varför jag tror många män har så är för att kroppsfett nivån är lägre med folk med testosteron (män) och de har lågt östrogen.

En kvinna behöver nämligen en bra mängd fett på kroppen för att kunna ha barn likaväl så har de mer fett..

Därav så kanske du upplever att det är maskulint, du har inte mycket kroppsfett?

Annars vet jag inte.. det blev lite komplicerad psuedovetenskap här.

Käka lite mer i samband med träning.

Hahah, jag skrev att senor är/kan vara inblandade.... Jag vet att mina nyckelben är framträdande, så bakom är jag inte, men tack ändå.
Men det är ju ändå så att jag vill göra detta området mindre framträdande? Och mer föda skulle göra att allt blir mer framträdande...?
(Vet dock inte varför du blandade in barn?)
Citera
2014-10-30, 03:32
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Det går inte att lägga på sig eller ta av fett från vissa områden (punkt förbränna) utan du måste helt enkelt gå upp i vikt, fettet lägger sig där kroppen vill ha det för att fördela ut det..

Kör lite hantel eller bänkpress på snett så kanske du bygger lite muskler i det området. Annars kanske du kommer sluta bry dig över det där, inte så att man tänker på det förutom nu när du nämnde det..

Så långt är jag med... Jag förstår att om jag ökar i vikt så kommer benen i vilket fall bli mindre framträdande?
Ditt sista stycke ignorerar jag då jag skrev att jag vill minska, inte öka....?
Citera
2014-10-30, 03:33
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Hahah, jag skrev att senor är/kan vara inblandade.... Jag vet att mina nyckelben är framträdande, så bakom är jag inte, men tack ändå.
Men det är ju ändå så att jag vill göra detta området mindre framträdande? Och mer föda skulle göra att allt blir mer framträdande...?
(Vet dock inte varför du blandade in barn?)

Trodde du pratade om nyckelbenen?? Då handlar det bara om att lägga på dig kroppsfett. Ju mer du har, desto längre är huden från nyckelbenen..

Alternativt lite muskler i det området.

Kvinnor är gjorda att ha mer fett på kroppen än män, därav analogin att du tycker det ser mer maskulint ut med mindre kroppsfett.

http://www.acefitness.org/acefit/hea...percentage-of/

Citat:
Så långt är jag med... Jag förstår att om jag ökar i vikt så kommer benen i vilket fall bli mindre framträdande?
Ditt sista stycke ignorerar jag då jag skrev att jag vill minska, inte öka....?

Kan du inte dra en röd ring runt det du inte tycker om? Är det nyckelbenen..jag hänger inte riktigt med här.

Svar ja.
Citera
2014-10-30, 03:40
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Trodde du pratade om nyckelbenen?? Då handlar det bara om att lägga på dig kroppsfett. Ju mer du har, desto längre är huden från nyckelbenen..
Alternativt lite muskler i det området.
Kvinnor är gjorda att ha mer fett på kroppen än män, därav analogin att du tycker det ser mer maskulint ut med mindre kroppsfett.
http://www.acefitness.org/acefit/hea...percentage-of/
Kan du inte dra en röd ring runt det du inte tycker om? Är det nyckelbenen..jag hänger inte riktigt med här.Svar ja.

Haha, nej, ursäkta om min trådstart är otydlig. Det jag menar är det som ligger över nyckelbenen, från nacken som är högt och utbuktande, höger och vänster sida, samt från brösten på framsidan av armhålorna. Jag har dessvärre inget program där jag kan behandla bilder, så därför kan jag inte markera.
(Jag tror att hälften av mig består av fett då jag inte tränar)
Citera
2014-10-30, 03:49
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Haha, nej, ursäkta om min trådstart är otydlig. Det jag menar är det som ligger över nyckelbenen, från nacken som är högt och utbuktande, höger och vänster sida, samt från brösten på framsidan av armhålorna. Jag har dessvärre inget program där jag kan behandla bilder, så därför kan jag inte markera.
(Jag tror att hälften av mig består av fett då jag inte tränar)

Ahahaha du menar trapezius

Du måste helt ignorera vad vi skrivit i så fall, ligg på ett underskott medans du tränar upp deltoids (axelnmusklerna) det gör att dina traps inte syns så bra.

Den andra muskeln du skriver om är latissimus dorsi,

Sedan ska du såklart skippa alla övningar som belastar de muskler du inte tycker om..

Kortfattat, träna upp axlarna. Ligg på ett underskott så musklerna försvinner. Sedan möjligtvis åk upp i vikt.

sök google "Reduce traps women" eller liknande.

Lycka till!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in