2014-10-30, 20:39
Medlem
Det är väl bra att ingen fattar vad du menar. Det tyder ju på att det inte är något stort problem.
Citera
2014-10-30, 20:49
Medlem
Stalchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayto
Det är väl bra att ingen fattar vad du menar. Det tyder ju på att det inte är något stort problem.

Haha, ja, men som sagt; alla har sina egna demoner. Jag tar till mig det och vet vilket ynkligt "problem" det är jag vill ha hjälp med, men jag har som sagt problem med vissa klädesplagg.
Citera
2014-10-30, 21:07
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalchild
Haha, ja, men som sagt; alla har sina egna demoner. Jag tar till mig det och vet vilket ynkligt "problem" det är jag vill ha hjälp med, men jag har som sagt problem med vissa klädesplagg.

Den bästa lösningen är nog att hitta plagg som passar dig, istället för att försöka få bort muskler för att passa in i kläder. Jag är kroppsbyggare själv så problemet med kläder och muskler är något jag är väldigt medveten om, men det går bra ändå, man får bara anstränga sig lite mer för att hitta det man passar i (tänker inte på träningskläder).
Citera
2014-10-30, 21:19
Medlem
Man kan också förändra plagg med hjälp av skräddare om de inte passar ens kropp. Byxor passar sällan mig så av de senaste åtta byxorna jag köpt har jag gjort förändringar på alla utom ett par. Jag ångrar att jag inte började utnyttja denna möjlighet tidigare i livet.

Här är fb-tråden om skräddare och priser: (FB) Tråden om skräddare; ändringsmöjligheter, pris, tillgänglighet etc. (/Mod)

Att till exempel korta ärmar på plagg borde vara billigt, att förlänga svårare.
Citera
2014-10-30, 21:52
Medlem
HomoNovuss avatar
Jag måste ha missat något här, det är alltså trapezius du tycker är för prominent? Det åtgärdar vi bums, enkelt i två steg.

Först ska vi klargöra varför dom syns så väl, du lutar dig (och dina axlar) lite framåt, sen spänner du dig. Det är precis så man gör om man ska träna dom, varför lösningen ligger i motsatsen.

Steg 1. Slappna av i nacken och sänk axlarna. Titta rakt fram.

Steg 2. Dra skuldrorna lite lätt bak så att axlarna hamnar rakt åt sidan. En bra tumregel brukar vara att om du knuter din hand när den hänger vid sidan av kroppen ska tummen peka rakt fram.

Ta före- och efterbilder och återkom om det funkar för dig?
Citera
2014-10-31, 00:27
Medlem
Riktigt riktigt snyggt! Tänk inte ens tanken på att de ser konstigt ut
Citera
2014-10-31, 11:14
Bannlyst
Vadövning

Tjena jag har på mitt schema sittande vadpress och stående 3 set vardera, men på mitt gym har jag inte sittande vadpress, vad kan jag byta ut det med?? Tack
Citera
2014-10-31, 11:39
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomsiven
Tjena jag har på mitt schema sittande vadpress och stående 3 set vardera, men på mitt gym har jag inte sittande vadpress, vad kan jag byta ut det med?? Tack

Mer stående.
Citera
2014-10-31, 11:45
Bannlyst
funkar 7 set stående vadpress?
Citera
2014-10-31, 11:54
Medlem
Brutes avatar
Läs in dig på vad skillnaden är mellan stående och sittande vadpress.

//Brute
Citera
2014-10-31, 12:39
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomsiven
funkar 7 set stående vadpress?

Ja.
Citera
2014-10-31, 13:01
Medlem