2011-02-26, 10:27
Medlem
ekwohos avatar
Jag vet faktiskt inte. Men kan bara prata utifrån mig själv, Jag tränar 2 muskelgrupper per gång, brukar ta ca 40 minuter, ibland upp mot en timme,men snittar nog 40 minuter. Kör ordentliga pass med bra schema, men i högt tempo.
Jag vill ha intensiva träningspass som går fort, som är slitsamma, är enbart ute efter vällmåendet när jag tränar, och det lyckas jag få på den tiden.
Och resultaten får man, sen hade det säkert gåt och fåt dom snabbare om man viljat, men inte det jag är ute efter.
Så träna på den tiden du gillar mest, men se till så du gör det du ska när du är där, så det blir ett ordentligt pass. Börja aldrig tumma på regeln så du går ifrån gymmet, och har gjort ett skitpass. Då kommer du få dina resultat =).
Citera
2011-02-26, 10:33
Medlem
0Ri0Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriousmatter
Oj, Halva Sveriges befolkning som tränar gym har tränat för hårt.. Kanske därför de är så långa väntetider på akuten?

Man kan ju få mer gjort på 45min än vissa får på 2h?
Citera
2011-02-26, 11:49
Medlem
Thomaspunkts avatar
Så länge du kan hålla full koncentration på vad du gör är 2h lungt. Blir själv lite ofokuserad redan efter 30-40min.
Citera
2011-02-26, 19:26
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Så länge du kan hålla full koncentration på vad du gör är 2h lungt. Blir själv lite ofokuserad redan efter 30-40min.

Samma här.
Har jag gjort mitt pass på de 50 min det ska ta (enligt mig) känns det mycket med effektivt än när jag kör det på 1.5h.

Personligen tror jag långa och hårda pass ger en smula mer totalt om man orkar ladda om och hålla fokus.
Men jag tro att korta intensiva pass ger mer av allt, om man ser till Resultat per tränad minut.
Citera
2011-02-26, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maxfemhundra
hej. började tidigare i veckan på friskis&svettis där jag kommer varva mellan gymmet och gympapassen.
dock är jag osäker på när det kommer till tiden.

Jag är i gymmet cirka en timme varje dag (kanske hoppar över på helgen), där jag springer på löpband, crosstrainer och även försöker styrketräna lite. men jag är orolig att det är alldeles för lite för att det ska visa resultat? måste man träna flera timmar per dag eller räcker det med en timme?

vad är du ute efter? kondition/deffa eller få stor kropp?

om det e kondition så e du juh på bra väg och ska fortsätta så som du göra. Men om du är ute efter en "biffig" kropp så ska du inte göra så här, du ska helst träna hårt SEN deffa inför sommaren så du får en så bra resultat som möjligt

Mvh DJTswe
Citera
2011-02-26, 21:51
Medlem
Skogstobbes avatar
Tränar 3 ggr i veckan och varje pass brukar jag köra 1,5h och de blir 2 muskelgrupper + mage ibland.
Visst nu är inte jag den rätta att fråga då jag bara tränat ett år, men jag har fått ett resultat jag själv är nöjd med efter den här tiden
Citera
2011-02-26, 21:57
Medlem
@ TS

Vilka är dina mål?
Citera
2014-10-24, 20:36
Medlem
sedans avatar
Stora tråden för enkla, korta eller nybörjarfrågor

I den här tråden skall enklare frågor, som inte behöver en egen tråd ställas. Tanken är att man snabbt skall kunna få svar utan att behöva presentera diskussionsunderlag, och inte skapa en ny tråd om något som redan besvarats tusen gånger.

Alla regler gäller i övrigt som vanligt - så ingen korspostning.
Senast redigerad av tj. 2016-01-01 kl. 01:12.
Citera
2014-10-25, 02:01
Bannlyst
Mjo då tänkte jag fråga, jag bulkar just nu och äter skolans mat som de erbjuder, men då får jag väldigt svårt att räkna kalorierna... Skulle nån kunna tipsa på ungefär en vanlig portion ligger runt i kcal utan mjölk..?
Citera
2014-10-25, 18:01
Bannlyst
varför får jag inte bröstmuskler?

hej, jag kör bänkpress kanske 3 gånger i veckan, då kör jag 3x5 1 gång. har gjort detta i några månader nu men inget verkar ha hänt med mina bröstmuskler. jag kompletterar detta med löpning på lägre fart. finns det något annat jag borde komplettera med eller en helt annan övning kanske? istället för att klaga får ni gärna komma med bra förslag istället. det ska gärna vara övningar som passar då man gjort en annan övning. jag blir glad av att ni svarar så tack till alla kommande svar.
Citera
2014-10-25, 18:16
Medlem
MrWalross avatar
När jag kör bröst så kör jag ej "bara bänk" , jag har runt 10-12 bröst övningar jag utför under 2 timmar. Bröst är en så delicat och stor muskel så att bänka och tro att man ska se gains är bara naivt.
Börja kör bänk som uppvärming, gå över till bänkarna man kör curls med, överbröst, underbröst , fly's, sedan har jag ingen aning om vad ditt gym besitter ang bröst maskiner men finns det ett par sköna old schools så kör de!

Det handlar om att attackera muskeln från alla olika vinklar! Själv har jag efter 9 månaders bänkande lagt av med det då jag anser att det finns mycket bättre kompletterande övningar som dessutom ger bättre kontakt, dock är det bara uppvärming som gäller på bänken!
Citera
2014-10-25, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
När jag kör bröst så kör jag ej "bara bänk" , jag har runt 10-12 bröst övningar jag utför under 2 timmar. Bröst är en så delicat och stor muskel så att bänka och tro att man ska se gains är bara naivt.
Börja kör bänk som uppvärming, gå över till bänkarna man kör curls med, överbröst, underbröst , fly's, sedan har jag ingen aning om vad ditt gym besitter ang bröst maskiner men finns det ett par sköna old schools så kör de!

Det handlar om att attackera muskeln från alla olika vinklar! Själv har jag efter 9 månaders bänkande lagt av med det då jag anser att det finns mycket bättre kompletterande övningar som dessutom ger bättre kontakt, dock är det bara uppvärming som gäller på bänken!
oj är det sant, men hur sjutton lägger man upp ett pass eller shema då? förut så sportade jag en sport som gjorde att man tränade hela kroppen och nästan alla muskler samtdigt men nu har jag ingen aning om hur man ska göra detta med endast en bänk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in