2013-07-30, 23:28
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Homofiler, tror ni att ni en vacker dag kommer att kunna få genomgå någon slags hormonbehandling eller dylikt för att bli heterosexuella?
Ställ dig istället frågan: Varför skulle man det?
Citera
2013-07-31, 00:34
Medlem
johanness avatar
Citat:
Homofiler, tror ni att ni en vacker dag kommer att kunna få genomgå någon slags hormonbehandling eller dylikt för att bli heterosexuella?
nej.
Citera
2013-07-31, 00:37
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ställ dig istället frågan: Varför skulle man det?

Om man anser att man har fötts med fel sexuell läggning så skulle man kanske vilja genomgå behandling för det, tänker jag.
Citera
2013-07-31, 00:47
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Om man anser att man har fötts med fel sexuell läggning så skulle man kanske vilja genomgå behandling för det, tänker jag.
Jag undrar bara vart du ska hitta någon sorts (med största säkerhet frireligiös) dårfink som resonerar på detta vis...

Nej denna mirakulösa "bög-kur" kommer aldrig att finnas, eller ens vara något att rekommendera. Men vill man kasta bort sitt liv på att sitta och ha ångest över meningslösa saker är man faktiskt helt fri att göra det redan nu! Tekniken för det existerar!
Citera
2013-07-31, 00:53
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Jag undrar bara vart du ska hitta någon sorts (med största säkerhet frireligiös) dårfink som resonerar på detta vis...

Nej denna mirakulösa "bög-kur" kommer aldrig att finnas, eller ens vara något att rekommendera. Men vill man kasta bort sitt liv på att sitta och ha ångest över meningslösa saker är man faktiskt helt fri att göra det redan nu! Tekniken för det existerar!

Du menar att alla bögar vill vara bögar? Ingen bög vill bli hetero?
Citera
2013-07-31, 01:05
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Vem vet, produktmarknaden kanske är större än man tror? Kan finnas tusentals heteros där ute som tycker kvinnor är vämjeliga och knappt går att vara med
Hmmm, döma av Relationer & Samlevnad: Allmänt så kan vi nog vara något på spåren här...

Men ärligt: Jag föreställer mig lite scenariot som att man ska få något sorts vaccin för att helt sluta tycka om sin favoritmat, utan synbar anledning. "Usch, varför äter jag inte mer broccoli istället!? Måste ge upp oxfilé, för alltid!!"
Citera
2013-07-31, 01:15
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Har eran läggning någon gång påverkat er negativt i arbetslivet? (anställningsintervju o.s.v) Om det märks att ni är bögar.
Citera
2013-07-31, 11:53
Medlem
DKeys avatar
Citat:

Kan väl tänka mig att homosexuella människor i t.ex. Ryssland och mellanöstern är ganska olyckliga över sin läggning, tyvärr...
Citera
2013-07-31, 12:02
Medlem
DKeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Har eran läggning någon gång påverkat er negativt i arbetslivet? (anställningsintervju o.s.v) Om det märks att ni är bögar.

Nä, inte för mig i alla fall. Har valt att inte berätta det på mitt nuvarande jobb, kommer ändå sluta till hösten.
Citera
2013-07-31, 12:08
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
ingen av de anställningsintervjuer där jag varit ärlig med hur min familjebildning ser ut har någonsin lett till jobb. om det berodde på det eller något annat kan jag inte veta.

för länge sedan fick jag sparken från ett jobb för att jag är bög. chefen förklarade för mig att det inte var förenligt med firmans image att ha bögar som anställda och att det kunde skada relationen till verksamhetens kunder om det kom ut. vilket jag uppfattade som ett svepskäl för att chefen i sig ogillade bögar och därmed mig, vilket han var för svag för att säga till mig. det här var på den tiden det gick för sig att göra så här, och jag gick inte vidare med det utan såg det mest som en livets nyck.
Citera
2013-07-31, 13:35
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DKey
Kan väl tänka mig att homosexuella människor i t.ex. Ryssland och mellanöstern är ganska olyckliga över sin läggning, tyvärr...

Något i dessa banor. Visst finns det säkert personer som vill vara som alla andra, som vill vara som de förväntas vara. Dock gäller ju detta alla och inte bara just homosexuella.

Det som verkar som att de som vill bli hetero oftast vill det, inte på grund att något egenvärde i det, utan på grund av hur de blir bemötta av heterosexuella. Fördömande, blickar, uttalanden, ibland även faktiskt fysiskt eller psykiskt våld. Olika regler för att diskriminera och göra homosexuella till en andra klassens medborgare. Religiösa samfund som ju vet att Gud hatar bögar precis som de själva, trots att de struntar i att Gud även hatar skaldjur, kläder av både polyester och bomull, och massa andra kul regler.
Citera
2013-08-01, 20:17
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Och ändå så vill gissar jag att du att din flickvän ska suga av dig, ett organ du använder för att pissa.

Det där är ingen rättvis jämförelse då urinröret sitter på insidan där munnen inte kommer åt.
Analen är inte anpassad för att ta emot, om så varit fallet skulle den ha fuktats vid upphetsat tillstånd för att underlätta penetrering och glidmedel hade inte varit nödvändigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in