2013-05-16, 00:26
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan
En fråga. Nån som använder Bodyconnect för att få kontakt? Vad är era upplevelse om det? Vad ska man tänka på om man ska hålla på där. Jag är nämligen lite ny gay.
Triage säger det rätt bra tycker jag, men tänkte ändå lägga till att du bör ta ditt första intima umgänge med en kille med en nypa salt. Antingen är ni båda lite nya och fumlar runt och är osäkra, eller så är det med en mer erfaren kille och då finns andra problem.

Är ni båda finns risken att någon av er faktiskt inte får upp den. Inte helt ovanligt första gångerna vare sig det är med med en kille eller tjej. Nervositet, osäkerhet, obekvämhet, etc.
Är det å andra sidan med en mer erfaren kille finns risken att du tror att du blir kär. Det är det där med att du möter någon som är mer stark som personlighet, som känns som en säkerhet och man tror man blir kär. Det är ett rätt vanligt fenomen inom rätt många situationer och kulturer.
Mest bara ett varningens ord!
Citera
2013-05-16, 19:26
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
En fråga. Nån som använder Bodyconnect för att få kontakt? Vad är era upplevelse om det? Vad ska man tänka på om man ska hålla på där. Jag är nämligen lite ny gay.
Försök hitta någon du tycker verkar värd att träffa någorlunda i närheten, om du inte har bil. Det kan vara så att man inte alls klickar när man träffar nån via BC, och att få höra typ "nej det här funkar inte, jag tänder inte på dig" och sen sitta kvar i några timmar medans man väntar på tåg hem är ingen höjdare kan jag säga.
Citera
2013-05-16, 21:58
Medlem
Brukar det komma bajs på snoppen när ni har sex? Rakar ni er i röven? Känns det inte fel liksom att få en kuk uppkörd i röven? Det låter bara så fruktansvärt fel om man är man
Citera
2013-05-16, 23:38
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Brukar det komma bajs på snoppen när ni har sex? Rakar ni er i röven? Känns det inte fel liksom att få en kuk uppkörd i röven? Det låter bara så fruktansvärt fel om man är man
Varför känns det så fel för att det är mellan män? Är det för att "det är ju så bögigt"?
Eller är det för att mannen då hamnar i den (antagna) undergivna rollen som kvinnor annars har, som mottagare? Bara för att man tar emot kuk behöver det absolut inte betyda att man är undergiven..! Då har du bara träffat fel tjejer, de som inte kan ta för sig.. Kan en tjej verkligen ta för sig och använda mannen som hon vill så ska du få se en man som verkligen är undergiven och degraderad till att i princip vara en dildo..
Kan du motivera varför det känns fel att en man skulle vilja få något i analen? Varför kan inte hans flickvän ha ett finger där medan de har sex? Är det mer fel?

Angående analsex så har vi ju en massa nerver just i öppningen. Precis som en del går igång på att bli kyssta på halsen eller har någon annan väldigt känslig zon på kroppen, så tänder en del killar, homo som hetero, på att få analen stimulerad.
Sedan så har ju männen G-Punkten i analen, och att få prostatan masserad är inte helt illa heller.

Bajs på snoppen har väl hänt någon gång, men så vadå? Suger en tjej av dig får hon ju i sig resterna av senaste gången du pissade. Du är blind för en massa äckliga saker kring sex, bara för att du är van vid det och det anses okej. Det var ju inte länge sedan oralsex var rent förfärligt och hemskt! Idag är det snarare obligatoriskt.. Skulle du möta en tjej som inte ville suga av dig, skulle du inte anse att det var lite konstigt?
Sedan så löser man ju det rätt enkelt genom att använda kondom, och att se till att gå på toa innan..
Citera
2013-05-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triage
Bodycontact antar jag att du menar? Ja, vad ska man säga. Det är ungefär som de andra sidorna antar jag (knullkontakt, qruiser osv). Mycket fokus på sex (särskilt om det är det man själv är ute efter) men det finns såklart även annat där.

De flesta bögar har varit i din situation tror jag. Man vill få kontakt, man känner sig lite rädd och vilsen i den "nya" världen. Hur öppen vågar jag vara? Kommer någon få reda på det?

Mitt viktigaste tips är att försöka ta det lugnt. Stressa inte in i något som inte känns rätt. Jag skulle försöka snacka lite i första hand. Kanske kan du hitta några som du kan identifiera dig med och dela erfarenheter. Kanske kan det hjälpa dig att våga öppna dig för någon vän i din riktiga umgängeskrets om du inte redan gjort det vilket förmodligen är det viktigaste.

Om du träffar någon som känns bra använd kondom om intimare stunder ska delas men det rådet tar jag för givet att du redan vet. Man skyddar sig själv och andra. Var rädd om dig själv och ha kul! Det finns mycket bra saker där ute!

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Försök hitta någon du tycker verkar värd att träffa någorlunda i närheten, om du inte har bil. Det kan vara så att man inte alls klickar när man träffar nån via BC, och att få höra typ "nej det här funkar inte, jag tänder inte på dig" och sen sitta kvar i några timmar medans man väntar på tåg hem är ingen höjdare kan jag säga.

Ja, har haft nu ett par kontakter. Men inte riktigt det rätta. Vart med några som är gifta /sambos...vet inte hur jag ska känna för det >_<, det var de som tog kontakten så...
Citera
2013-05-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ja, har haft nu ett par kontakter. Men inte riktigt det rätta. Vart med några som är gifta /sambos...vet inte hur jag ska känna för det >_<, det var de som tog kontakten så...
Ja det låter lite klassiskt bodycontact. Ett gäng gifta/sambos som söker något på sidan. Frugan/flickvännen verkar inte duga när det kommer till kritan. Inte sällan har de några barn med. Jag har alltid undrat ifall dessa är homosexuella i förnekelse eller bisexuella. Svårt att säga.
Citera
2013-05-18, 01:13
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Det är förvånansvärt många sådana män ute kan jag säga.
Vet inte om det är så att de egentligen är bi och helt enkelt saknar lite man-on-man action, eller om de inte kan se sig själva som annat än hetero men ändå dras till killar (dvs antingen bi eller bög men som vägrar acceptera sig själva).

Jag har själv råkat ut för sådana, då brukade det mest uppenbara sig efteråt, när de ber än vara lite diskret..
Men det är ju upp till dig hur du vill göra med sånt.
Citera
2013-05-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Det är förvånansvärt många sådana män ute kan jag säga.
Vet inte om det är så att de egentligen är bi och helt enkelt saknar lite man-on-man action, eller om de inte kan se sig själva som annat än hetero men ändå dras till killar (dvs antingen bi eller bög men som vägrar acceptera sig själva).

Jag har själv råkat ut för sådana, då brukade det mest uppenbara sig efteråt, när de ber än vara lite diskret..
Men det är ju upp till dig hur du vill göra med sånt.

För mig spelar det ingen roll om de vill göra det, de lever nog inte lyckligt ändå, och man ska ju göra det som känns bra för en. Men samtidigt..jag vet inte om jag ska känna nån skuld, speciellt om det funkar riktigt bra men honom och mig?
Citera
2013-05-18, 12:32
Medlem
Citat:
För mig spelar det ingen roll om de vill göra det, de lever nog inte lyckligt ändå, och man ska ju göra det som känns bra för en. Men samtidigt..jag vet inte om jag ska känna nån skuld, speciellt om det funkar riktigt bra men honom och mig?
Skuld för att personen du är med är otrogen mot sin flickvän/fru? Jadu det är nog bara upp till dig själv att känna om det känns rätt eller fel. Det största felet ligger hos honom men lite ansvar tycker jag även den andra parten har som personen är otrogen med. Sen kvittar det väl egentligen om han är otrogen med en kille eller tjej? Eller är det värre/bättre om han är otrogen med en kille?
Citera
2013-05-19, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triage
Skuld för att personen du är med är otrogen mot sin flickvän/fru? Jadu det är nog bara upp till dig själv att känna om det känns rätt eller fel. Det största felet ligger hos honom men lite ansvar tycker jag även den andra parten har som personen är otrogen med. Sen kvittar det väl egentligen om han är otrogen med en kille eller tjej? Eller är det värre/bättre om han är otrogen med en kille?

Jag är bisnubbe, men har haft "träffa killar" delen ganska hemlig, men har berättat för vissa utvalda vänner! Och jag ville mest säga att ni bögar som svarar här är bra, ni svarar sakligt och är trevliga även när vissa få försöker jävlas, ni ska ha credit för det, och jag tänker fortsätta läsa den här tråden, tack alla bra människor
Citera
2013-05-20, 22:29
Medlem
Hur överväger man risken på att ha oskyddat anal sex med en främling?

Jag vill det...men va fan man man ska ju skydda snorren! Man kan ju inte 100% lita på folk på BC som säger sig vara friska heller...
Citera
2013-05-21, 19:50
Medlem
Citat:
Hur överväger man risken på att ha oskyddat anal sex med en främling?

Jag vill det...men va fan man man ska ju skydda snorren! Man kan ju inte 100% lita på folk på BC som säger sig vara friska heller...
I grund och botten kan du aldrig veta egentligen. Att sitta och kalkylera risker utifrån några mallar och föreställningar om vilka personer som möjligtvis bär på en könssjukdom är dömt att misslyckas. Vare sig det är Slumnisse eller Prettopelle du träffar kan du (oftast) inte se om de är smittade eller inte. Oavsett vad de hävdar själva.

Om du inte redan gjort det skulle jag föreslå att du läser på lite om könssjukdomar och deras smittosätt. De flesta ger inga symtom och personerna tror sig därför inte vara smittade.

Förutsatt att du inte är i ett monogamt förhållande där ni har testat er och att förhållandet faktiskt är monogamt skulle jag inte rekommendera oskyddat sex. Så skydda snorren så slipper du ångest och könssjukdomar! Win win!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in