2014-04-14, 16:30
Medlem
Klopeks avatar
Är dom flesta bögar bug chasers? Alltså att målet är att hitta någon HIV positiv för att bli smittad och därmed söka andra bug chasers som vill ha HIV. Googla "bugchasing" som är mycket vanligt bland homo. Är det målet i erat liv att få HIV precis som för heteropar målet är att skaffa barn?

Känner ni er inte identifierade som bögar för ens ni har blivit "pozzed up"?
Citera
2014-04-15, 01:02
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Är dom flesta bögar bug chasers? Alltså att målet är att hitta någon HIV positiv för att bli smittad och därmed söka andra bug chasers som vill ha HIV. Googla "bugchasing" som är mycket vanligt bland homo. Är det målet i erat liv att få HIV precis som för heteropar målet är att skaffa barn?

Av nyfikenhet, vad har du för underlag för att säga att det är "vanligt"?
Sedan nämndes denna typ av fråga bara någon sida bakåt.
Citera
2014-04-15, 08:26
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Knullar bögar enbart män eller även flator ibland? Händer det att bögar och flator knullar med varandra för njutningens skull?

Att bögar knullar tjejer för "skoj"skull är hyffsat vanligt lite som kompisknullande. Man vill liksom njuta lite bara. Samma sak gäller flator de kan med knulla för njutning skull med en kille.

När man kallar sig bög/flata så handlar det mest om känslorna man blir kär i det egna könet men fortfarande kan man ha sex med någon bara för att ha det skönt.
Citera
2014-04-15, 08:32
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek

Ja det finns bugchasers. Det finns i Sverige men är ovanligt. Det var vanligare på 80-90 talet helt klart idag är det inte alls på samma sätt även om det förekommer. Jag vet att i USA är det forfarande någorlunda vanligt och även i andra större Europiska städer som Berlin eller Paris.
Men när jag säger vanligt så är det inte ens en på tio. Så det är inte helt vanligt heller.

Att man först känner sig som bög när man blivit pozzed up är skitsnack. Jag trodde själv jag var smittad en gång i början av 2000talet och så rädd har jag aldrig varit.
Citera
2014-04-15, 11:14
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Att bögar knullar tjejer för "skoj"skull är hyffsat vanligt lite som kompisknullande. Man vill liksom njuta lite bara. Samma sak gäller flator de kan med knulla för njutning skull med en kille.

När man kallar sig bög/flata så handlar det mest om känslorna man blir kär i det egna könet men fortfarande kan man ha sex med någon bara för att ha det skönt.
Jaså, jag trodde det mest handlade om kåthet - eller en kombination av känslor/kåthet...? Isåfall är ni väl bisexuella då?
Citera
2014-04-15, 11:17
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Det kan säkert hända men jag skulle tro att det är rätt ovanligt. Vanligare, i så fall, att homosexuella har heterosex med heterosexuella. Betydligt vanligare, skulle jag tro.
Men då är de väl mer bisexuella än homosexuella?
Citera
2014-04-15, 11:22
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ja det finns bugchasers. Det finns i Sverige men är ovanligt. Det var vanligare på 80-90 talet helt klart idag är det inte alls på samma sätt även om det förekommer. Jag vet att i USA är det forfarande någorlunda vanligt och även i andra större Europiska städer som Berlin eller Paris.
Men när jag säger vanligt så är det inte ens en på tio. Så det är inte helt vanligt heller.

Att man först känner sig som bög när man blivit pozzed up är skitsnack. Jag trodde själv jag var smittad en gång i början av 2000talet och så rädd har jag aldrig varit.
Varför vill de ha hiv - helt sjukt ju...

Har du träffat såna svin?
Citera
2014-04-15, 11:54
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:

Är inte gay och visserligen var inte frågan riktad till mig, men ville bara inflika att fenomenet har diskuterats i andra trådar här på FB. Finns även ett antal dokumentärer om fenomenet på Youtube, ganska intressant.

(FB) Bug chasing & Gift givers
(FB) Giftgivers och bugchasers - få och ge gåvan HIV!?

Själv skulle jag gissa att det beror på 1) För vissa blir det en sorts gemenskap, att vara en del av ''gänget'', som en sluten grupp ungefär. 2) Vissa tänder på risktagande i sex. Att bli smittad - eller utsätta sig för risken att bli smittad - innebär den ultimata faran och troligtvis den värsta konsekvensen som sex kan få, vilket säkert en del tänder på.
Dessutom finns det nog en uppfattning om att HIV inte är lika farligt längre med tanke på bromsmediciner och att man kan leva ett ganska normalt liv med viruset idag, vilket till viss del stämmer.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2014-04-15 kl. 11:58.
Citera
2014-04-15, 12:44
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Jaså, jag trodde det mest handlade om kåthet - eller en kombination av känslor/kåthet...? Isåfall är ni väl bisexuella då?

Det kan man väl kanske säga. Men ofta är det så att de som kallar sig homosexuella i vissa fall är bisexuella i ordets rätta bemärkelse. Ibland kan man tala om sexuella känslor och emotionella känslor. En person som kallar sig hetero har sex med killar men har inga känslor för en kille. Men i hans ögon är han hetero.

Om du känner dig förvirrad så förstår jag. Dessa utryck och alla dessa koder och läggningar är en djungel.
Citera
2014-04-15, 13:00
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:

Ja jag har träffat dessa personer. Jag tycker inte om vad de gör men det är deras val. Vill du bli smittade så väljer dom det. Men de skall inte utsätta någon som inte vill bli smittad för den risken sen. Så safesex pojkar och flickor.
Citera
2014-04-15, 13:30
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ja jag har träffat dessa personer. Jag tycker inte om vad de gör men det är deras val. Vill du bli smittade så väljer dom det. Men de skall inte utsätta någon som inte vill bli smittad för den risken sen. Så safesex pojkar och flickor.
Vet du varför de vill ha hiv? Kan det vara som FromAnotherPlace säger:
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace

Själv skulle jag gissa att det beror på 1) För vissa blir det en sorts gemenskap, att vara en del av ''gänget'', som en sluten grupp ungefär. 2) Vissa tänder på risktagande i sex. Att bli smittad - eller utsätta sig för risken att bli smittad - innebär den ultimata faran och troligtvis den värsta konsekvensen som sex kan få, vilket säkert en del tänder på.
Dessutom finns det nog en uppfattning om att HIV inte är lika farligt längre med tanke på bromsmediciner och att man kan leva ett ganska normalt liv med viruset idag, vilket till viss del stämmer.
Citera
2014-04-15, 15:33
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Vet du varför de vill ha hiv? Kan det vara som FromAnotherPlace säger:

Jag skulle tro att det är något sånt. Nu talar jag utan erfarenhet men jag tror att under 80 och 90 talet så ville man bli smittad för att slippa oroas sig för smitta. Tänk lite som barnfamiljer tänker med vattenkoppor. Lika bra att få det överstökad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in