2012-03-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hur viktig är snoppstorleken på den man ska ligga med? Desto större, desto bättre, eller hur ligger det till här?

Spelar inte någon större roll för mig.
Citera
2012-03-20, 18:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
jag är inte helt säker på hur du menar men svarar så gott jag kan. folk som smög fanns ju långt innan internet blev utbrett. stickord och fraser liknande dem du nämner var vanliga i kontaktannonser förr i tiden. givetvis innebär nätdejtandet fler möjligheter för dem som av olika anledningar inte vill att offentligheten ska veta vem de knullar med, vilka jag nog skulle uppskatta utgör en klar majoritet av alla män som har sex med män.

Jag ska förklara mig bättre. Man får kontakt med någon som först verkar leva utanför garderoben men är lite hemlig. När man ska bestämma träff/knulldags så börjar alla tecknen på någon som smyger i garderoben komma fram. Tänkte mer på era personliga upplevelser i ämnet.
Citera
2012-03-20, 18:34
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homosexuell
Spelar inte någon större roll för mig.

Ja det är klart det är olika från person till person. Är skillnad ingen/mycket liten mellan en stor och en mindre kuk eller varför är det inte så viktigt tycker du? Dom kanske är sköna på olika sätt?
Citera
2012-03-20, 18:56
Medlem
johanness avatar
Citat:
Så pass. Varför är det så då? Är det för att en stor kuk känns mer än en mindre eller varför är det så viktigt?
tja. hur kan en manskropp överhuvud taget vara sexig? för många är det obegripligt och för dem går det inte att förklara. det är väl samma sak med det här fenomenet, antar jag. jag tror det handlar mer om fantasier och drömmar än om empiriska konstateranden av att en stor kuk känns mer när man väl har den i sig.
Citera
2012-03-20, 19:00
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag ska förklara mig bättre. Man får kontakt med någon som först verkar leva utanför garderoben men är lite hemlig. När man ska bestämma träff/knulldags så börjar alla tecknen på någon som smyger i garderoben komma fram. Tänkte mer på era personliga upplevelser i ämnet.
hmm. jag tror att det för min del är så att jag inte riktigt bryr mig om vad de jag har rena knullträffar med har för relation till den berömda garderoben, så jag märker aldrig av något i den vägen. smusslande kan bero på så många olika saker och för mig är det av mindre betydelse vad anledningen är.

de jag varit ihop med har alltid varit mer eller mindre skamlösa, så ingen garderob där heller.
Citera
2012-03-20, 19:01
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
tja. hur kan en manskropp överhuvud taget vara sexig? för många är det obegripligt och för dem går det inte att förklara. det är väl samma sak med det här fenomenet, antar jag. jag tror det handlar mer om fantasier och drömmar än om empiriska konstateranden av att en stor kuk känns mer när man väl har den i sig.

Det ligger nog mycket i det du säger. Det är för mig helt obegripligt så du kan bespara dig en förklaring.
Citera
2012-03-20, 23:03
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Så pass. Varför är det så då? Är det för att en stor kuk känns mer än en mindre eller varför är det så viktigt?

Varför tycker en del heterokillar att stora bröst är det sexigaste? Varför tycker en del att stora läppar är supersexigt? Varför i hela friden ser tjejer ut som Kissie? Det är ju inte snyggt någonstans..

Varför tycker en del att muskliga armar är snyggt, varför tycker en del att brunetter är snygga..

Varför tycker till och med heterokillar att stor kuk är en statusgrej och något man bara måste ha?

Det är väl lite av en statusgrej med stor kuk även inom bögvärlden, antar jag, samma som stora och långa sprut.
Antar att vi är lite mer påtagligt porrskadade inom bögvärlden
Citera
2012-03-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ja det är klart det är olika från person till person. Är skillnad ingen/mycket liten mellan en stor och en mindre kuk eller varför är det inte så viktigt tycker du? Dom kanske är sköna på olika sätt?

För att vara helt ärlig så är de mindre något lättare att hantera.
Citera
2012-03-24, 20:00
Medlem
Fickpluntans avatar
Hittade den här frågan i en liknande tråd som blev låst innan någon hann svara

Citat:
Jag kan inte låta bli att undra vad bögar har för syn på tjejer. Jag menar... Ni tänder ju inte på dom, så det vore intressant att veta hur dom ser ut och uppfattas genom era ögon?

Rätt intressant fråga tycker jag, speciellt som många tjejer verkar uppskatta bögars sällskap och vice versa..
Citera
2012-03-24, 20:07
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickpluntan
Hittade den här frågan i en liknande tråd som blev låst innan någon hann svara
Citat:
Jag kan inte låta bli att undra vad bögar har för syn på tjejer. Jag menar... Ni tänder ju inte på dom, så det vore intressant att veta hur dom ser ut och uppfattas genom era ögon?
Rätt intressant fråga tycker jag, speciellt som många tjejer verkar uppskatta bögars sällskap och vice versa..

Två sidor tidigare kan du hitta den här frågan:
Citat:
Ursprungligen postat av zaraja
Alltså, varför verkar en del bögar ha en version gentemot kvinnor? Typ se oss som ointressanta grå musar?

Det är ju typ som att jag som hetero skulle tycka att kvinnor är totaly uninterested bara för att jag sexuellt tänder på män, det går inte ihop. Tycker många kvinnor är fantastiska!

Bög, vilken är din syn på kvinnor?

Jag är väl lite meh mot tjejer. Jag förstår mig ju verkligen inte på dom, och jag behöver inte förstå dom eftersom jag inte behöver ragga på dom.. Så jag har aldrig riktigt brytt mig om tjejer. Visst är en del trevliga, men orka.. Jag antar att jag försöker snacka killar med andra killar istället då jag har väldigt svårt att göra det med tjejer.
Killar snackar ju om tjejer med varandra, tjejer snackar väl om killar med varandra. Vilka ska bögarna prata med om killar?
Men samtidigt så är att snacka om killar med en tjej lite som att snacka sex med farmor eller mormor eller något sånt. Det känns bara fel. Ingen aning om varför egentligen.
Senast redigerad av Ferdawoon 2012-03-24 kl. 20:10.
Citera
2012-03-24, 20:27
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Två sidor tidigare kan du hitta den här frågan:

Jag är väl lite meh mot tjejer. Jag förstår mig ju verkligen inte på dom, och jag behöver inte förstå dom eftersom jag inte behöver ragga på dom.. Så jag har aldrig riktigt brytt mig om tjejer. Visst är en del trevliga, men orka.. Jag antar att jag försöker snacka killar med andra killar istället då jag har väldigt svårt att göra det med tjejer.
Killar snackar ju om tjejer med varandra, tjejer snackar väl om killar med varandra. Vilka ska bögarna prata med om killar?
Men samtidigt så är att snacka om killar med en tjej lite som att snacka sex med farmor eller mormor eller något sånt. Det känns bara fel. Ingen aning om varför egentligen.

Tack för svar. Tråden är ju rätt lång så jag orkade inte riktigt läsa igenom den..

Intressant. Jag får uppfattningen att din inställning till tjejer bäst kan beskrivas som ganska likgiltig? Men är detta vanligt? Det är ju annars ett ganska välkänt fenomen att bögar och tjejer (åtminstone en viss tjejtyp) gärna umgås med varandra, går ut clubin' och sånt där tjafs. Att det betraktas som häftigt i ett trendigt tjejgäng att ha en "bögkompis" liksom. Men detta kanske är ett fenomen som är i stort sett begränsat till underhållningsindustrins produktioner? Jag har dock sett det i verkligheten åtminstone ett par gånger.
Citera
2012-03-24, 21:17
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickpluntan
Tack för svar. Tråden är ju rätt lång så jag orkade inte riktigt läsa igenom den..

Intressant. Jag får uppfattningen att din inställning till tjejer bäst kan beskrivas som ganska likgiltig? Men är detta vanligt? Det är ju annars ett ganska välkänt fenomen att bögar och tjejer (åtminstone en viss tjejtyp) gärna umgås med varandra, går ut clubin' och sånt där tjafs. Att det betraktas som häftigt i ett trendigt tjejgäng att ha en "bögkompis" liksom. Men detta kanske är ett fenomen som är i stort sett begränsat till underhållningsindustrins produktioner? Jag har dock sett det i verkligheten åtminstone ett par gånger.
Jag tror det kan ha att göra med dels hur bra några klickar. Jag gissar att du har några som du helt enkelt bara kommer bättre överens med än med andra, som du hellre hänger med ut på äventyr än om det varit någon annan som sagt samma sak. Om det sedan är killar eller tjejer som klickar med killar eller tjejer spelar ingen roll.

Sedan finns ju min egen fördom om bögsamhället, att många helt enkelt anser att för att vara bög så måste de bejaka sin feminina sida mer, för att inte vara som alla andra killar. För att det är det som det innebär att vara bög. Typ.
Det gör de genom att skaffa en massa väninnor, ut och dricka latte och shoppa handväskor (eller vad tjejer nu gör på sin fritid) och att de är vad de tror det är att vara en tjej.

Men det finns ju tjejer och tjejer, det är jag medveten om. Jag hade en sådan tjejkompis i gymnasiet som jag umgicks med rätt ofta och gjorde projektarbeten ihop med, med mera. Vi kunde dra ut och ta en glass och sitta och tjöta i solen, eller gå och se en film. Och det gjorde vi även om jag hade pojkvän som ändå inte gjorde något särskilt (även om vi brukade bjuda in honom med, förstås). Men då var det inte handväsksshopping och annat fjolleri som vi sysslade med, utan vi var väl rätt normala personer. Två vänner som bara umgicks, och det råkade bara vara en bög och en tjej.

Sedan kan det ju vara så att det helt enkelt finns vissa saker som tjejer inte "kan" prata med varandra om. Något de vill fråga en kille. Men att det då inte är något man kan fråga en heterokille. Då frågar man bögen.
Det finns tjejer som tycker att det är skönt att kunna umgås med en kille utan att det är någon risk att det skulle kunna finnas en tanke om sex hos honom. Lite samma för bögen i det här symbiosförhållandet antar jag (även om det isf skulle vara en heterokille han umgås med) att han kan snacka med någon utan att bli bedömd som om det skulle vara något mer på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in