2016-04-12, 14:21
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgfdsa
är det så att blonda/light killar är sexuellt oftare mer ren "top"?
nej, inte vad jag har märkt.
Citera
2016-04-12, 18:40
Medlem
jazznegers avatar
Kan ni se på småpojkar att de kommer att bli bögar? Alltså, att ni ser en femårig kille och så tänker ni: han är garanterat bög. Händer det ibland att ni tänker så?

Och hur fungerar det här med att vilja skaffa barn som bög. Jag tänker på att väldigt många bögar inte vill få barn och bilda familj, samtidigt så håller ju normerna på att förändras vilket gör att allt fler bögar vill skaffa barn. Men finns det inte en enorm risk för konflikt med ens pojkvän då om man råkar bli ihop med en som inte vill skaffa barn om man själv vill det, och vice versa? Samma problem finns ju inte riktigt hos heterosexuella, där är det ju nästan alltid garanterat att båda, någon gång i livet, vill skaffa barn.

En tredje fråga/ämne är vad ni tycker om bögeri och homosexualitet i populärkulturen. Bryr ni er om hur bögar representeras? Konsumerar ni själva mycket populärkultur som handlar om bögar? Hur tycker ni att bögar borde skildras i populärkulturen? Och vad är er favoritbögfilm?
Citera
2016-04-12, 23:26
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzneger
Kan ni se på småpojkar att de kommer att bli bögar? Alltså, att ni ser en femårig kille och så tänker ni: han är garanterat bög. Händer det ibland att ni tänker så?
ja. men som vanligt med de där klichéerna är det lätt hänt att man låter fördomen bekräfta sig själv och aldrig tar reda på om man hade rätt. man måste ju vänta i en femton år för att kunna falsifiera sin slutsats.

Citat:
Ursprungligen postat av jazzneger
Och hur fungerar det här med att vilja skaffa barn som bög. Jag tänker på att väldigt många bögar inte vill få barn och bilda familj, samtidigt så håller ju normerna på att förändras vilket gör att allt fler bögar vill skaffa barn. Men finns det inte en enorm risk för konflikt med ens pojkvän då om man råkar bli ihop med en som inte vill skaffa barn om man själv vill det, och vice versa? Samma problem finns ju inte riktigt hos heterosexuella, där är det ju nästan alltid garanterat att båda, någon gång i livet, vill skaffa barn.
man kan säkert lägga det till grund för en konflikt, precis som heterosexuella enligt min erfarenhet kan göra.
Citera
2016-04-12, 23:44
Medlem
carminaburanas avatar
Tänder ni på ladyboys?
Citera
2016-04-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Hur ofta händer det att ni får utstå hat på stan? Hur ofta är det någon som skriker något elakt till dig pga din läggning? Är det ett stort problem eller har det blåsts upp något enormt av media?

Gärna svar från många olika homosexuella och om ni vill, berätta gärna vad du själv råkat ut för.

Det har aldrig hänt. Men jag beter mig heller inte stereotypt. Dock så har jag både hållit hand med killar på stan och kyssts med två killar på stan. Aldrig blivit några kommentarer. Bor i sthlm.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Hur ofta råkar ni bögar och flator i tråden ut för att någon annan gör sig till talesperson för er och säger sig veta hur/varför/när ni knullar, köper kläder, tittar på schlager, lyssnar på Suffocation osv?

Händer väl ofta på gaycommunitys och då jag varit på RFSL. Mycket vänsterpropaganda och dålig stämning då jag ärligt sagt att jag själv röstar SD. De tycker inte att man som homosexuell "kan rösta på SD", då de inte vill ha samkönade äktenskap i kyrkan. Själv så går jag dock inte till kyrkan och tror inte någon på RFSL gör det heller...

Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Hur ofta brukar ni gå och bada bastu?

Gör det ibland på jobbet. Har dock aldrig besökt gay-sauna. Tänker aldrig göra det häller. Lär flöda av HIV på sådana platser.
Citera
2016-04-13, 00:46
Medlem
LoketGo => Härligt med en normal grabb, ha det bra!
Citera
2016-04-13, 01:47
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Tänder ni på ladyboys?

Inte det minsta. Gör du?
Citera
2016-04-13, 02:51
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Tänder ni på ladyboys?

Nope. Kan du förklara varför vissa män tänder på transor?
Citera
2016-04-13, 03:37
Medlem
teasardigs avatar
Är den som är mest fjollig i förhållandet den som är passiv under sexakten? Jonas Gardell är lite mindre fjollig än Mark Levengod (fast båda är väldigt fjolliga) alltså är det han som är givare och Mark som är tagare?
Citera
2016-04-13, 06:57
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
det finns inga hållbara förklaringar, precis som det inte går att förklara för någon som inte tänder på kvinnor varför vissa tänder på kvinnor. det är en sådan där omständighet i livet som det är enklast att bara acceptera även om man inte kan begripa det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Är den som är mest fjollig i förhållandet den som är passiv under sexakten? Jonas Gardell är lite mindre fjollig än Mark Levengod (fast båda är väldigt fjolliga) alltså är det han som är givare och Mark som är tagare?
nej, det finns ingen sådan regel. det finns däremot en vitt spridd kliché med det innehåll du just återgav.
Citera
2016-04-13, 10:50
Medlem
mbrodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
Hejsan!
Konstig fråga men iallafall: jag gillar att vara passiv (att ta emot alltså) men jag tycker inte det är så jätteskönt. När jag blir knullad får jag alltid massa försats men det känns inte särskilt skönt. När jag är ensam och runkar och leker med fingrarna där bak känns det otroligt skönt.
Hjälp mig
Har ni tillräckligt med glidmedel på? Det kan kännas mycket skönare med mycket än med mindre, så kan vara det som gör att det inte känns särskilt skönt?
Att det känns skönare när du kör med fingrarna kan ha med att du vet bäst själv vad som känns skönast, och kör någon annan in i dig så känner ju inte den personen vad som är skönast för din del.
Citera
2016-04-13, 12:16
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86

Nej det kan jag inte men jag tror att det har med lite "det förbjudna" att göra som triggar folk som faktiskt går igång på transor om du förstår vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in