2013-05-22, 23:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jerzy Sarnecki får dekonstruktionsljuga lite på slutet också.
På tal om Jerzy så läser jag på SVT-Text:
Citat:
-Man kan inte låta folk bränna konst-
hallar och grannarnas bilar men det är
viktigt att polisen uppträder profes-
sionellt
, säger Jerzy Sarnecki som är
professor i kriminologi.

No shit Sherlock.

Vad antyder han egentligen, har polisen uppträtt oprofessionellt? Bör inte alla uppträda proffesionellt?
Citera
2013-05-23, 01:53
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad antyder han egentligen, har polisen uppträtt oprofessionellt? Bör inte alla uppträda proffesionellt?

En markering av hans status som en av PRÄSTERSKAPET. Det är han som bestämmer vad som är rätt och fel.

Det är den nattkonspiratoriska tolkningen.
Citera
2013-05-23, 13:13
Medlem
Ett litet djurs avatar
Följande intervju är intressant :
Citat:
- Det ena är att jag av egen erfarenhet vet att vi väljer bort historier och händelser som lätt kan användas i främlingsfientliga syften. Vi citerar inte allt vi hör och berättar inte allt vi ser, ofta för att vi kanske också är dåliga och osäkra på vad vi ser och hör, för vi kan inte tolka det.
http://timbro.se/timbro-medieinstitu...776c-336013785

Skriver via mobilen och är omständigt att utveckla, finner citatet väldigt intressant. Det är sagt av en journalist på DN, Ulrika By.
Citera
2013-05-23, 13:19
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Skriver via mobilen och är omständigt att utveckla, finner citatet väldigt intressant. Det är sagt av en journalist på DN, Ulrika By.

Det vill säga: de ljuger, de vet att de ljuger, och nu erkänner de stolt att de ljuger.

Det förakt jag känner för dessa vämjeliga kryp går inte att uttrycka i ord.
Citera
2013-05-23, 13:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det vill säga: de ljuger, de vet att de ljuger, och nu erkänner de stolt att de ljuger.

Dessutom säger hon ju i princip att hon tycker det är rätt att ljuga.

Citat:
snacket om konsekvensneutralitet är ju bara nys i de här sammanhangen: jag tycker rakt av att journalistiken ska sträva efter att inte spä på främlingsfientlighet
Just att hon tar upp konsekvensneutraliteten säger mig att hon nog läst lite av Fula Gubbens inlägg här på Flashback.
Citera
2013-05-23, 13:24
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
nu erkänner de stolt att de ljuger.
Alltid något.
Citera
2013-05-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Följande intervju är intressant :

http://timbro.se/timbro-medieinstitu...776c-336013785

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dessutom säger hon ju i princip att hon tycker det är rätt att ljuga.

Just att hon tar upp konsekvensneutraliteten säger mig att hon nog läst lite av Fula Gubbens inlägg här på Flashback.

Så Ulrika By menar i klartext, att om orsakerna till upploppen är främlingar, så får journalisterna inte berätta det, ty då skulle de främlingsfientliga, = de som insett det verkliga problemet och har ett förslag på lösning på det verkliga problemet, kunna stärkas. Därför skall journalisterna desinformera allmänheten, så att problemen kan förvärras och inga fungerande lösningar sättas i verket. Denna verksamhet skall journalisterna också känna yrkesstolthet över.
Citera
2013-05-23, 13:39
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Så Ulrika By menar i klartext, att om orsakerna till upploppen är främlingar, så får journalisterna inte berätta det, ty då skulle de främlingsfientliga, = de som insett det verkliga problemet och har ett förslag på lösning på det verkliga problemet, kunna stärkas. Därför skall journalisterna desinformera allmänheten, så att problemen kan förvärras och inga fungerande lösningar sättas i verket. Denna verksamhet skall journalisterna också känna yrkesstolthet över.

Dessa citat från Ulrika By är skrämmande och för henne ytterst graverande. Startade en tråd om det hela. Häng på:
https://www.flashback.org/t2148944

Läget inom svensk "journalistik" är precis så ruttet och korrumperat som jag och andra hela tiden hävdat.
Citera
2013-05-23, 19:57
Medlem
bergsturks avatar
En annan propagandist, den smått fnoskiga Anna Hellgren som normalt sett återfinns på Dagens Arena, kräks ur sig följande drapa:

http://unvis.it/www.expressen.se/kultur/ar-vi-nojda-nu/

Förutom den rena förolämpningen att jämställa svensk landsbygd med invandrarghetton vad gäller kriminalitet är följande passus intressant:

Citat:
De senaste dagarnas hets för att få dem att "ta avstånd mot våld" kulminerade i Sveriges radios "Studio ett" i går i en inkvisitorisk intervju där programledarna till slut tvingade talespersonen Rami al-Khamisi att säga att Megafonen inte är för våld.

Att ta avstånd från våld ser hon alltså som hets. Det är ett obehagligt TVÅNG att ta avstånd från våld. Normaltillståndet, för Anna Hellgren, är våld.

Men hon använder iallafall ordet "pursvensk". Jävla rasist-Anna!
Citera
2013-05-23, 20:07
Medlem
Cantwell pratar om "de mest inbitna Sverigevännerna" i sitt förnekande av kopplingen invandring-upplopp.

Begreppen "Sverigevänlig" som lanserats av "oss" har alltså formellt etablerats som pendang till etablissermangets gamla slitna "främlingsfientlig". Gissa vem som tjänar på den dualiteten?

Syns mig som om framtidens terminologi formas här, i de grumliga vatten som strömmar under vårvinterisen. Än ligger den blank och till synes solid, men det börjar allt att spricka upp i kanterna.
Citera
2013-05-23, 23:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Cantwell pratar om "de mest inbitna Sverigevännerna" i sitt förnekande av kopplingen invandring-upplopp.

Begreppen "Sverigevänlig" som lanserats av "oss" har alltså formellt etablerats som pendang till etablissermangets gamla slitna "främlingsfientlig". Gissa vem som tjänar på den dualiteten?

Syns mig som om framtidens terminologi formas här, i de grumliga vatten som strömmar under vårvinterisen. Än ligger den blank och till synes solid, men det börjar allt att spricka upp i kanterna.
Det är ju ett direkt fiasko som bara kan slå tillbaka på idioterna själv. För motsatsen till det gamla beprövade "Främlingsfientlig" är ju det varma & gosiga "Främlingsvän".
Men motsatsen till "Sverigevän" är ju för jävulen "Sverigefiende"! Hur bra låter det käre Cantwell?
Det ordet vinner man inga Svenska kompisar med.
Citera
2013-05-24, 07:32
Medlem
Iliums avatar
http://www.dn.se/ledare/signerat/upp...-rorschachtest

Hanne Kjöller ljuger i vart fall inte, alltid nått.
Senast redigerad av Ilium 2013-05-24 kl. 07:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in