2012-03-10, 10:29
Medlem
FreddeBarbarens avatar
"Konservativa" Roland Martinsson och Timbro viker ned sig på ett pinsamt och plågsamt undergivet sätt när twittervänstern och Expo angriper Martinsson för att han skulle delta på ett möte med Tryckfrihetssällsskapet:

http://www.friatider.se/timbro-smada...er-vansterkrav

Dessa människor är ryggradslösa så det förslår...
Citera
2012-03-10, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeBarbaren
"Konservativa" Roland Martinsson och Timbro viker ned sig på ett pinsamt och plågsamt undergivet sätt när twittervänstern och Expo angriper Martinsson för att han skulle delta på ett möte med Tryckfrihetssällsskapet:

Inte så konstigt att Sverige ser ut som det gör. Det enda som Sveriges sk liberala/"liberalkonservativa" intelligentia numera är ense om är att vi svenskar ska ha förmånerna att arbeta ihjäl oss samt bli muslimifierade (med känt samband). För övrigt råder full åsiktskontroll enligt känd vänstermodell.
Citera
2012-03-10, 15:22
Medlem
Apropå ryggradslösa "konservativa" debattörer finns det anledning att uppmärksamma Johan Lundberg och Axess som ju har diskuterats flitigt i den här tråden. Axess har, en gång för alla, kastat in handduken. Läs den här artikeln på den utmärkta, invandringskritiska bloggen Kapitel 109:

Axess-redaktionen kommer ut som svenskfientlig

http://kapitel109.blogspot.in/2012/0...m-sverige.html
Citera
2012-03-10, 18:35
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftontankar
Apropå ryggradslösa "konservativa" debattörer finns det anledning att uppmärksamma Johan Lundberg och Axess som ju har diskuterats flitigt i den här tråden. Axess har, en gång för alla, kastat in handduken. Läs den här artikeln på den utmärkta, invandringskritiska bloggen Kapitel 109:

Axess-redaktionen kommer ut som svenskfientlig

http://kapitel109.blogspot.in/2012/0...m-sverige.html

Snacka om omvändelse under galgen! Ur programförklaringen:

Citat:
Axess är för det globala, liberala och mångkulturella samhälle som Sverige är på väg att bli en del av.

Axess är för fri invandring, för fri rörlighet över alla nationsgränser och motståndare till såväl höger- och vänsterextremism som religiös extremism vare sig den förekommer inom kristendom, islam, judendom eller, till exempel, hinduism m.fl. religioner.

Axess är motståndare till rasism och främlingsfientlighet och uppmuntrar till internationell dialog.

Axess är för de sociala liksom de genetiska könens frigörelse, deras lika rättigheter och skyldigheter, för demokrati i familjen och barnens rätt till att välja sin framtid.

http://www.axess.se/default.aspx

Citera
2012-03-10, 20:23
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeBarbaren

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Inte så konstigt att Sverige ser ut som det gör. Det enda som Sveriges sk liberala/"liberalkonservativa" intelligentia numera är ense om är att vi svenskar ska ha förmånerna att arbeta ihjäl oss samt bli muslimifierade (med känt samband). För övrigt råder full åsiktskontroll enligt känd vänstermodell.
Även Pär Ström har hoppat av debatten hos Tryckfrihetssällskapet med liknande motivering som Martinsson anför.
http:// genusnytt.wordpress.com/2012/03/10/jag-hoppar-av-forelasningen-hos-tryckfrihetssallskapet/
Kommentarsfältet är inte nådigt.
Senast redigerad av Siegfrid 2012-03-10 kl. 20:26.
Citera
2012-03-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Även Pär Ström har hoppat av debatten hos Tryckfrihetssällskapet med liknande motivering som Martinsson anför.
Tanja hoppar också av. Lite oväntat faktiskt. Jag har alltid sett henne som en modig och självständig individ. Nåväl. Den politiska korrektheten slår alltid hårdast mot de människor som påstår att de är politiskt inkorrekta samtidigt som de egentligen bara sitter i en glasbur och säger saker som de innerst inne vet att de "politiskt korrekta" accepterar eller t.o.m gillar eftersom deras gemensamma åsiktssfär reproducerar myten om en "vital demokratisk debatt". De är politiskt inkorrekta inom det politiskt korrekta fältet (precis som 99% av debattörerna i den här tråden f.ö.). Det roliga är att även yttrandefrihetssällskapet utgörs av samma typ av individer men ett skal längre ut sas. Hela sörjan visar ju bara att vi verkliga realister, vi som alltid säger som det är eftersom vi står här och kan inget annat, är magnetfältet allting rör sig kring. De verkliga sanningsökarna kommer till oss förr eller senare. De har liksom inget val.
Citat:
Cavatus och Dogdylan, inte mkt mening att delta i det: http://www.tryckfrihet.com/genusfors...eller-vansinne när både Roland PM hoppat av (ursäkta den politiskt inkorrekta länken här men Roland PM har ingen blogg: http://www.friatider.se/timbro-smada...er-vansterkrav ) och Pär Ström hoppat av: http://genusnytt.wordpress.com/2012/...etssallskapet/ – det var ju bara vi tre som skulle föreläsa om genusvansinnet. Jag använder inte Facebook men som jag förstått det var det pga diskussioner där som Roland PM dragit sig ur (och inte för att det skulle “finnas SD:are i publiken”) – jag hade honom i en filosofiskurs i Lund i vetenskapsteori för 15 år sedan btw – och blev så klart kursetta ;-) , sedan fick vi kontakt igen efter 15 år iom mina artiklar om genusvansinne i SVD, världen är liten. Ang Ström så pratade jag med honom i fm och han nämnde inte Expo utan hade också tagit del av ngt på Facebook. Som jag förstår det så hoppar de av för att det förekommer värderingar de inte delar – alltså att folk som är medlemmar i den där facebookgruppen skrivit en massa saker de inte skriver under på. Jag har inte haft tid att kolla på det särskilt mycket och ligger f.ö. sjuk i influensa med feber just nu, men det är ju ingen poäng att jag står där själv och håller låda. Eller iofs är det alltid en poäng med att jag står och håller låda, men om alla andra föredragshållare hoppar av så kan jag inte göra mycket åt det. Har försökt få tag i Ingrid under dagen och ska ringa henne nu under kvällen och fråga vad som pågår.
http://tanjabergkvist.wordpress.com/...#comment-15406
Senast redigerad av IvanLendl 2012-03-10 kl. 22:57.
Citera
2012-03-10, 23:37
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Tanja hoppar också av. Lite oväntat faktiskt. Jag har alltid sett henne som en modig och självständig individ. Nåväl. Den politiska korrektheten slår alltid hårdast mot de människor som påstår att de är politiskt inkorrekta samtidigt som de egentligen bara sitter i en glasbur och säger saker som de innerst inne vet att de "politiskt korrekta" accepterar eller t.o.m gillar eftersom deras gemensamma åsiktssfär reproducerar myten om en "vital demokratisk debatt". De är politiskt inkorrekta inom det politiskt korrekta fältet (precis som 99% av debattörerna i den här tråden f.ö.). Det roliga är att även yttrandefrihetssällskapet utgörs av samma typ av individer men ett skal längre ut sas. Hela sörjan visar ju bara att vi verkliga realister, vi som alltid säger som det är eftersom vi står här och kan inget annat, är magnetfältet allting rör sig kring. De verkliga sanningsökarna kommer till oss förr eller senare. De har liksom inget val.

http://tanjabergkvist.wordpress.com/...#comment-15406
Jag vet inte om du ska ta åt dig hela äran bara så där. Du får nog vara beredd på att dela den med Ingrid C som startade Tryckfrihetssällskapet.

Tanja förklarar sig lite mera i en kommentar hos Pär Ström, som jag citerar i sin helhet. Hon säger viktiga saker om organiseringen av Tryckfrihetssällskapet, som gjort att det öppnat sig i onödan för att Expo m flera kan hoppa på det.
En helt öppen debatt fungerar bra här på Flaschback, där vi dels är anonyma, dels inte behöver svara för varandras åsikter. Det går alldeles utmärkt att diskutera med riktiga nazister, rasister och fascister här på ett intellektuellt givande sätt, utan att någon av oss behöver ta ansvar utåt för vad någon annan tycker i diskussionen.
På en FB-sida är det en annan sak. Man är inte anonym utan måste värdera vad arbets- och updragsgivare, familj och vänner kan reagera på. Man klumpas ihop även med perifera åsikter hos enstaka debattörer. Det är inte bara Expos fel även om de utnyttjar situationen, det är en vanlig mänsklig svaghet.
Jag beundrar Ingrid Carlqvist för hennes mod, tyvärr är jag personligen för beroende av sådant som jag räknade upp för att göra samma sak. Kalla det gärna feghet, för det är det åtminstone delvis. Delvis har jag heller inte tid.
Men hennes oförskräckthet och öppenhet har lett till att det faktiskt blivit en viss förvirring om vad Tryckfrihetssällskapet har som fokus, och vad man ska göra när det blåser snålt inbördes och utåt. I denna förvirring kan Expo och andra tryckfrihetsfobiker spela sitt spel.
Det kanske hade gått bättre med en liten, tajt, sluten organisation som enbart arrangerade möten och inte hade diskussioner utanför sina möten, inte på Facebooksida eller liknande heller.
Men samtidigt: Det Ingrid C gjort är ytterst viktigt, det är endast genom att helt orädda personer som hon går före som man kan bereda väg och öppna upp för en ny diskussion och ett nytt klimat. All heder åt henne.
Citat:
Tanja B säger:
10 mars 2012 kl. 21:55

Barfota, vet inte, är själv lite förvirrad http://tanjabergkvist.wordpress.com/...#comment-15406 men jag har ju influensa och har feber just nu.

Aktivarum, “Bättre ORGANISERING tack!”

Instämmer. Jag vet inte vad som pågår. Jag är inte organisatör eller strateg, mer än på min egen blogg, än så länge. Lite obegripligt att folk blir chockade över yttrandefriheten när man har sagt det ska vara yttrandefrihet. Tiden är kanske inte mogen för en öppen facebook-grupp. Eller yttrandefrihet.

Ingrid, att diverse journalister twittrar och “varnar” deltagare är ju för att de är rädda för medial konkurrens, de vill ha åsiktsmonopol och de vet att du utmanar det. Enligt artikeln på Fria Tider som jag länkade till i min kommentar ( http://www.friatider.se/timbro-smada...er-vansterkrav ) så ska ju debatt ha pågått på twitter.

Och Pär är inte feg, vi hade ju så trevligt med 80 vänsterextremister häromdagen. ;-) Ska man ha hela världen emot sig kanske man ska jobba underjordiskt i några år först så att alla som ingår i en organisation eller ett nätverk vet var alla andra står och är beredda på hur man ska hantera allt så att inga yttre krafter splittrar. Men det förutsätter ju att man har ett gemensamt mål, och frågan är om det fungerar med yttrandefrihet som mål.

Sedan är ju frågan om man ska organisera sig öppet alls, då blir organisationen en måltavla, och vi ser att alla som ingår/är medlemmar i organisationen blir associerade till varandra på ett icke-önskvärt sätt (om nu inte alla inte redan är eniga, vilket inte är fallet). En Facebook-grupp är ju en sorts en organisering och om klimatet är sådant att allt någon säger per automatik måste försvaras av alla andra medlemmar som finns i gruppen så har vi ett problem.

Fast det är ju just det vi ska motverka – klimatet där man kan “hänga ut” någon som har en blogg som har en kommentar där det länkas till en annan blogg och där det i ett helt annat inlägg på den bloggen finns en kommentar (den 326:e) som i sin tur länkar till en blogg som har en blogg på sin bloggrulle med en kommentar som är “olämplig”. Och den kommentaren skrevs troligtvis av Expo. Så är det ju idag – det har vi ju alla sett :-) .
http://genusnytt.wordpress.com/2012/...comment-102380
(Min fetning i det citerade)
Citera
2012-03-11, 13:27
Medlem
Jag vet inte om det pågår någon slags medveten triangulering från det liberalkonservativa lägret eller om det bara är isolerade händelser, men den senaste veckorna har ett flertal saker fått mig att undra.

*Axess kommer ut som relativister.
*RolandPM hoppar en av föreläsning efter påtryckningar från vänstern.
*Markus Uvell skriver på Aftonbladet att hedersförtryck bottnar i socioekonimiska frågor (och får Grön Ungdoms språkrör att på Twitter säga följande: Jag skulle säga att hederstänkande är mest dominerande bland vissa från Mellanöstern och Nordafrika, men även typ frikyrkliga.

Det behöver inte hänga samman, men det kan ju också vara en medveten strategi att under en tid framöver använda sig av vänsterretorik för att på så sätt komma bort ifrån Breivik-stämpeln.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article14494524.ab
Citera
2012-03-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prafjessor
Jag vet inte om det pågår någon slags medveten triangulering från det liberalkonservativa lägret eller om det bara är isolerade händelser, men den senaste veckorna har ett flertal saker fått mig att undra.

*Markus Uvell skriver på Aftonbladet att hedersförtryck bottnar i socioekonimiska frågor (och får Grön Ungdoms språkrör att på Twitter säga följande: Jag skulle säga att hederstänkande är mest dominerande bland vissa från Mellanöstern och Nordafrika, men även typ frikyrkliga.

Det behöver inte hänga samman, men det kan ju också vara en medveten strategi att under en tid framöver använda sig av vänsterretorik för att på så sätt komma bort ifrån Breivik-stämpeln.

Eller så är det bara så att de "liberalkonservativa" helt enkelt tycker så här? Något jag har påpekat upprepade gånger de senaste åren. Ni liknar verkligen sektmänniskor som trots att ni gång på gång på gång stöter på verkligheten så vägrar ni ta in den. Ni vill så gärna tro på era teorier och de rosa fluffiga molnen är ju så mycket skönare än hårda kalla fakta. Vansinne. Och en sån som du har en antirelativistisk signatur.
Senast redigerad av IvanLendl 2012-03-11 kl. 13:39.
Citera
2012-03-11, 15:02
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Eller så är det bara så att de "liberalkonservativa" helt enkelt tycker så här? Något jag har påpekat upprepade gånger de senaste åren. Ni liknar verkligen sektmänniskor som trots att ni gång på gång på gång stöter på verkligheten så vägrar ni ta in den. Ni vill så gärna tro på era teorier och de rosa fluffiga molnen är ju så mycket skönare än hårda kalla fakta. Vansinne. Och en sån som du har en antirelativistisk signatur.

Jag tror förjande:
1: Varken Timbro eller Axess är konservativa nånstans. Även RMP är en tvättäkta liberal med andra mått mätt än de svenska. I USA där han verkat länge skulle han definitivt klassas som liberal demokrat.

2: Timbro och Axess tycker att det är rätt tid nu att profilera sig som liberaler, något som Gudmundson gjort för länge sen. Man vill hålla feltänkare borta från den egna organisationen (gäller Timbro) och borta från kommentarsfältet på bloggen (gäller Axess), släpper man in invandringskritiker så får man ett helvete med att städa bort dom sen.

3:Axess och Timbro har inte invandringskritiker som sin huvudmotståndare. Huvudmotståndaren är socialdemokrati och fackföreningar, det är dessa man vill komma åt och då vill man kunna spela rasistkortet mot dem när de börjar klaga på att det väller in en massa låglönefolk som slår sönder den solidariska lönepolitiken och välfärden.

4: Man vill inte undkomma Breivik-stämpeln, man vill använda den för egen del enligt ovan. Då gäller det att hålla knivarna väl slipade.

5:Prafjessor är sosse av någon sort. Visserligen en invandringskritisk sosse men ändå en sosse, och som sådan har han lite svårt att förstå skillnaden mellan en liberal och en konservativ, utan tror att allt till höger om mitten är ungefär samma sak. Det är det inte, och tids nog kommer han att komma på det.
Citera
2012-03-11, 15:08
Medlem
Citat:

Godmorgon yxskaft!

Roland PM delar sitt uppdrag mellan Timbro och Axess och har liksom Johan Lundberg & McAnus O well minst ett år pläderat för "fri invandring"´. Efter Breivik har det maniska bekännandet till dessa kosmopolitiska "visioner" blivit alltmer frekventa och man har börjat "fri invandring" som den betingade reflexen vid angrepp från Arena och Kretinen på Aftonbladet. Vidare har man systematiskt börjat angripa sossar med koppling till facket som främlingsfientliga när dom ställer sig tveksamma till arbetskraftsinvandring. Svenskt Näringsliv & Timbro har anammat en nyliberal lönedumpningspolitik och Axess är sen länge med på tåget.
Citera
2012-03-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Jag tror förjande:
1: Varken Timbro eller Axess är konservativa nånstans. Även RMP är en tvättäkta liberal med andra mått mätt än de svenska. I USA där han verkat länge skulle han definitivt klassas som liberal demokrat.

2: Timbro och Axess tycker att det är rätt tid nu att profilera sig som liberaler, något som Gudmundson gjort för länge sen. Man vill hålla feltänkare borta från den egna organisationen (gäller Timbro) och borta från kommentarsfältet på bloggen (gäller Axess), släpper man in invandringskritiker så får man ett helvete med att städa bort dom sen.

3:Axess och Timbro har inte invandringskritiker som sin huvudmotståndare. Huvudmotståndaren är socialdemokrati och fackföreningar, det är dessa man vill komma åt och då vill man kunna spela rasistkortet mot dem när de börjar klaga på att det väller in en massa låglönefolk som slår sönder den solidariska lönepolitiken och välfärden.

4: Man vill inte undkomma Breivik-stämpeln, man vill använda den för egen del enligt ovan. Då gäller det att hålla knivarna väl slipade.

5:Prafjessor är sosse av någon sort. Visserligen en invandringskritisk sosse men ändå en sosse, och som sådan har han lite svårt att förstå skillnaden mellan en liberal och en konservativ, utan tror att allt till höger om mitten är ungefär samma sak. Det är det inte, och tids nog kommer han att komma på det.

Mycket väl formulerat!

Att man nu närmast lustfyllt använder Breivik-stinkbomben för att kasta tillbaka den på ffa gammelsossarna är något som jag också noterat.

Jag tror den nyliberala Axess&Timbro&Allians-"högern" ändrat strategi efter Breivik. Man vill vinna nästa val och nu har man redan slagit fast taktiken: Tvinga S över till de radikala mångkulturalisterna i V & Mp och pariastämpla & isolera SD & alla invandringskritiker som "extremister". Det fanns dock öppningar för en annan borgerlig policy före Breivik där man uppenbarligen övervägde en kanadensisk modell med "kvalitetskrav" på invandrarna - tänk Gudmundsons artiklar i våras och Axess i Almedalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in