Citat:
Ursprungligen postat av
Autochthon
Nej, det finns inga "vita makteliter", inget "vitt etablissemang", i samma bemärkelse som t.ex. ett "judiskt etablissemang" som arbetar för "vad som är bra för judarna". Däremot finns det en hel massa personer som råkar vara vita/svenskar, vilka ingår i vår oftast kosmopolitiskt/globalistiskt inriktade "elit".
Vad de etniska svenskarna behöver är alltså en ny "organiserad svenskhet" då de gamla svenska institutionerna inte längre är "etniskt svenska" institutioner. Det kanske kunde ha blivit en av SD:s uppgifter. (Åtminstone mer realistiskt än att "rädda landet"...)
Apropå "att 'kuppa' ett parti", så tog det väl hyfsat lång tid för Åkesson-Söder-Karlsson-falangen att ta över SD (unga, "nya idéer", "bättra på bilden av partiet" => ökat stöd i opinionen)? Och nu har Åkesson-Söder-Karlsson-falangen ett tämligen fast grepp om partiet. Att gå tillbaka till det gamla är alltid svårare än att "förnya sig" (och ibland "kasta ut barnet med badvattnet").
Dessutom ser ju många SD:are den nya profilen som vägen till framgång. Ja, genom att bli ännu mer urvattnade kan man vinna (ännu) fler röster - för att på så sätt få genomslag för sin urvattnade politik. Som ett "SD-troll" formulerade det:
När det gäller budskapen som sänds ut är det så att SD redan fångat upp de väljare som är mottagliga för invandringskritisk retorik. Vad det handlar om nu är att nå fler grupper genom att bredda sig, och det gör man inte genom att tjata om invandrare och våldtäkter.
"Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard."
Vi pratar nog mest om en (feltänkt) taktik från partiledningen när det gäller svensk etnicitet. Man vill inte verka hårda och radikala, utan vill fila bort kanterna så mycket som möjligt. Man har ju ändå ett mycket starkt "varumärke" att vara prosvenska "ultranationalister" som vill stoppa invandringen. Man tjänar inget på att ytterligare markera för svensk etnicitet, resonerar man - det är ett ämne som kan tänkas ligga otäckt nära "ras" och "blodgemenskap" och därför vill man helt enkelt UNDVIKA frågan.
Jag tar mig friheten att GISSA att personer som var hårdföra nog att gå med i SD på 90-talet inte alls tvekar om det finns svenskar. Man kanske är dubbelt så rädd för att överhuvudtaget närma sig frågan för att man faktiskt har farligt rasliga tankegångar, innerst inne. Därför är man livrädd för en fråga som inte alls är farlig för den som har ett naturligt förhållningssätt till etniciteter, inklusive den svenska. När Jimmie säger rent ut till Göran Rosenberg att det nog inte finns så många etniska svenskar så är han antagligen bara oskicklig.
Han KUNDE varit vågad och ställt motfrågan om det finns etniska judar, men det hade kunnat låta illa för känsliga tittare. Han BORDE däremot frågat om det finns NÅGRA "riktiga" etniciteter enligt Göran Rosenberg. Hur beskriver man dem? Om Rosenberg mot all förmodan skulle vara vansinnig nog att påstå att svenskar inte är ett riktigt folk bland andra, så hade det bara varit att be honom förklara varför.
Det intressanta ur ett mediakrigsperspektiv är att SD:s partiledning inte kan göra som de vill. Informationskanalerna är utom deras kontroll och opinionsbildningen på Flashback, Fria Tider och faktiskt Avpixlat kan snabbt vändas mot dem.
En väldigt stor andel av SD:s partimedlemmar läser Flashback, FT eller AP. De fick veta om fulspelet mot Kasselstrand och reagerade mot det, eftersom SDU inte alls uppfattas som "radikala" av gemene Sverigevän. "Nolltoleransen" är synad och ogillas, liksom allt prat om att det inte finns etniska svenskar.
En fientlig internopinion kan alltså snabbt mobiliseras och vända sig mot toppen, om de inte lyssnar. Vilket jag faktiskt tror de gjort: jag uppfattar inte att man öppet vågar försöka motarbeta Kasselstrand längre, man har tagit till sig kritiken om att hålla en för mjäkig ton och faktiskt tuffat till sig lite.
Låt mig använda "SD-trollet" som exempel på en partitoppslojal debattör som nog vandrat bort från en kritisk hållning till traditionell nationalism i SD där etnicitet faktiskt är en självklar och okontroversiell del, faktiskt beroende på andra personers åsikter, inklusive mina egna. Han kan rätta mig om jag har fel, men jag tror att det fria utbytet vi har här faktiskt påverkar.
Om det sedan är så att Charlie verkligen ändrat uppfattning eller anpassat sig till den rådande opinionen här i forumet, spelar faktiskt mindre roll. Om han inte är mottaglig för omgivningen så marginaliserar han sig i debatten.
Samma sak gäller Avpixlat: det spelar ingen roll om det nu skulle vara så att Ekeroth har ett horn i sidan till Kasselstrand (vilket jag inte säger att han har) - om AP började ta öppet avstånd från svensk etnicitet eller kampanja för Bieler så skulle man bara undergräva sin trovärdighet. I det här fallet skulle Fria Tider vinna på att bättre avspegla gräsrötternas åsikter, vilket också skedde i samband med kuppförsöket i SDU.
Och Fria Tider kan också tappa "street credd" väldigt snabbt om man börjar driva konstiga linjer. Den Sverigevänliga folkrörelsen är brokig, uppkäftig och skeptiskt. Dessutom välinformerad på ett sätt som ingen enskild person, inte ens Jimmie, kan kontrollera.
Vill man påverka är det alltså bara att göra sin röst hörd och driva opinion. Om man på Flashback eller via alternativmedia når bara 1000 SD-medlemmar med en vettig åsikt så är det ett faktum som partiledningen måste förhålla sig till. Annars finns alltid i förlängningen risken att man faktiskt röstas bort från köttgrytorna av fotfolket man inte lyssnat in.
Precis som det ska fungera i ett demokratiskt system, eller hur? Makthavare som svarar inför folket, inte tvärtom. Det är så sociala medier och alternativa sajter blir demokratiska instrument, först i det lilla SD, sedan i Sverige. Med ett fritt, sunt medialandskap så tror jag demokrati är ett bra styresskick.