2020-05-31, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Palestinavänstern är en relik från kalla kriget. Inom etablissemanget idag representeras den bara av stofiler på tomgång, som dessutom vet exakt var gränsen går, och aldrig skulle överträda den. Tänk Åsa Linderborg eller Wolfgang Hansson, som muttrat något pro-palestinskt nån gång, och direkt tystnat när någon jude bara blängt lite på dem. Handlar bara om gamlingar som inte kan ta in att muren har fallit.

Israelkritiken är också aldrig skarp, utan handlar mer om att identifiera sig med Israels vänster i stället för höger. Men Israels vänster är bara kritisk till de senaste framstötarna; så fort lite tid har gått anammar den det som tidigare var extremhögerns position. Det är som när förmenta högerpartier i Väst anammar extremvänsterns positioner med något decenniums fördröjning, fast tvärtom.

Finns dock en hel del spontan sympati för Palestina inom blatteriatet, som tillåts ha något slakare koppel pga exotisering och allmän ofarlighet. Men det ses definitivt ändå som ett negativt fenomen av makthavarna ("antisemitism" är det enda som får Expo att skriva om babbar). Invandrad antisionism hamnar i samma fack som invandrade familjevärderingar och invandrad ickevurm för dildoparader. Det betraktas som något negativt, men det går att ha överseende med, eftersom det bara rör sig om primitiva människor; egentligen vill de inget hellre än att integreras ner till allas lika värde.

Internationellt har ju hela BDS-rörelsen trots allt blivit så stor att man lobbas mot för att förbjudas. Jag har sett många nyheter och filmer om israeliska illdåd från progressivt håll och den muslimska solidariteten gör att antisemitiska tropes fortfarande lever ett liv bland dagens unga vänster. Ilhan Omar hamnade i hetluften med galna konspirationsteorier om att det israeliska lobbyn faktiskt påverkar amerikanska politiker. På amerikanska universitet förbjuds protester mot Israel, men jag såg ändå ett klipp på någon walkout från besökande israeler.

Dessutom var det tydligen ett stridsäpple till höger om det var rätt eller inte att ge eko åt palestinier för att jävlas med Israel och hycklande judar i allmänhet.
Citera
2020-05-31, 21:27
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Internationellt har ju hela BDS-rörelsen trots allt blivit så stor att man lobbas mot för att förbjudas. Jag har sett många nyheter och filmer om israeliska illdåd från progressivt håll och den muslimska solidariteten gör att antisemitiska tropes fortfarande lever ett liv bland dagens unga vänster. Ilhan Omar hamnade i hetluften med galna konspirationsteorier om att det israeliska lobbyn faktiskt påverkar amerikanska politiker. På amerikanska universitet förbjuds protester mot Israel, men jag såg ändå ett klipp på någon walkout från besökande israeler.

Dessutom var det tydligen ett stridsäpple till höger om det var rätt eller inte att ge eko åt palestinier för att jävlas med Israel och hycklande judar i allmänhet.
Jo, och Dieudonné slängde de i fängelse efter att han hade fått Nicolas Anelka att klia sig på överarmen. Det finns även några smärre skandaler i Sverige med förortsrappare som snabbt försvann från radarn.

Det finns en större acceptans för sånt när icke-vita gör det, eftersom den progressiva idén leder till ett synsätt där olika folkslag anses ha gjort olika mycket framsteg (på en skala från "fräscha värderingar" till "medeltidsvärderingar"), med en maning till tolerans för eftersläntrarna. Men det finns också en skarp gräns där etablissemanget drar fram piskor och batonger oavsett vem avsändaren är.
Citera
2020-05-31, 21:30
Medlem
longbow4ys avatar
Detta med att ANTIFA blir terrorklassat i USA och DOJ sätter in rejält med resurser kommer snabbt visa på hur de är organiserade, finansierade och vilken medial backning de har haft.

Detta kommer få stora återverkningar snabbt då stora resurser sätts in för att gå till botten med detta.

Och detta landar nu direkt på Hollywoodetablissemanget:
BREAKING: Multiple Hollywood celebrities have donated a combined 17 million dollars to help support innocent Americans whose businesses have burned down.

Just kidding....they're bailing out the terrorists that set the fires.

...
Who knew that 9 hours later these human pieces of garbage would also become wanted by the law for providing material support or resources to designated terrorist organizations.

https://twitter.com/2019thenew1984/s...19404593836034

Här kan vi prata om mediekrig mot etablissemanget.

Troligen kommer FBI snabbt hitta finansiering från "the usual suspect" vilket kommer bli en chock för svenska medier och politiker.

Inte kan väl en filantrop som stödjer mångkultur också stödja våldsbejakande extremism?
Citera
2020-05-31, 21:46
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Jo, och Dieudonné slängde de i fängelse efter att han hade fått Nicolas Anelka att klia sig på överarmen. Det finns även några smärre skandaler i Sverige med förortsrappare som snabbt försvann från radarn.

Det finns en större acceptans för sånt när icke-vita gör det, eftersom den progressiva idén leder till ett synsätt där olika folkslag anses ha gjort olika mycket framsteg (på en skala från "fräscha värderingar" till "medeltidsvärderingar"), med en maning till tolerans för eftersläntrarna. Men det finns också en skarp gräns där etablissemanget drar fram piskor och batonger oavsett vem avsändaren är.
Jamen är inte exemplen du ger personer som har kritiserat judar som folkgrupp? Jag är inte bekant med händelserna utan gissar bara eftersom jag vet att multikulti judar i väst inte får kritiseras.

Medans kritik mot det nationalistiska Israel är helt okey för att inte säga påbjudet. Netanyahu är väl nästan lika impopulär som Trump bland journalister?

Det är då mitt intryck i alla fall. Minns ni inte förresten det där nyhetsinslaget i Svt när "palestinier" intervjuades i en lokal fullklottrad med swastikor utan att dessa hakkors nämndes med ett ord 🙂
Citera
2020-05-31, 21:50
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Detta med att ANTIFA blir terrorklassat i USA och DOJ sätter in rejält med resurser kommer snabbt visa på hur de är organiserade, finansierade och vilken medial backning de har haft.

Detta kommer få stora återverkningar snabbt då stora resurser sätts in för att gå till botten med detta.

Och detta landar nu direkt på Hollywoodetablissemanget:
BREAKING: Multiple Hollywood celebrities have donated a combined 17 million dollars to help support innocent Americans whose businesses have burned down.

Just kidding....they're bailing out the terrorists that set the fires.

...
Who knew that 9 hours later these human pieces of garbage would also become wanted by the law for providing material support or resources to designated terrorist organizations.

https://twitter.com/2019thenew1984/s...19404593836034

Här kan vi prata om mediekrig mot etablissemanget.

Troligen kommer FBI snabbt hitta finansiering från "the usual suspect" vilket kommer bli en chock för svenska medier och politiker.

Inte kan väl en filantrop som stödjer mångkultur också stödja våldsbejakande extremism?
Jag är tyvärr rädd att man kommer att finna vägar att runda dessa lagar, det är inga vilsna ungdomar det handlar om utan starka krafter.
Citera
2020-05-31, 22:01
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jamen är inte exemplen du ger personer som har kritiserat judar som folkgrupp? Jag är inte bekant med händelserna utan gissar bara eftersom jag vet att multikulti judar i väst inte får kritiseras.

Medans kritik mot det nationalistiska Israel är helt okey för att inte säga påbjudet. Netanyahu är väl nästan lika impopulär som Trump bland journalister?

Det är då mitt intryck i alla fall. Minns ni inte förresten det där nyhetsinslaget i Svt när "palestinier" intervjuades i en lokal fullklottrad med swastikor utan att dessa hakkors nämndes med ett ord 🙂
Man får som sagt föredra den israeliska vänstern framför Netanyahu (fast även där kommer man ses som suspekt om man är för påstridig). Men om man t ex påpekar att Israel är grundat genom terrorism eller att israeliska lobbyister har ett överdrivet inflytande i Väst blir man direkt antisemitstämplad. Man får veta att man använder konspiracistiska schablonbilder eller vad det kan tänkas heta.

Citat:
Jag är tyvärr rädd att man kommer att finna vägar att runda dessa lagar, det är inga vilsna ungdomar det handlar om utan starka krafter.
Inte minst eftersom det hela ska hanteras av FBI, som är fullt i klass med den värsta regimmedian när det gäller värdegrundsarbete.
Citera
2020-05-31, 22:05
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

DOJ/FBI vet mycket väl vem de har att möta. Det är därför det är så intressant att DOJ/FBI signalerar att de avser att lägga stora resurser på detta vilket tyder på snabb underrättelseinhämtning med alle till buds stående medel.

Tror heller inte det är en slump att beslutet kom under en helg. Måndag och ny bankdag där finansiärer kommer göra allt för att dölja spår men där FBI nu har laglig rätt att agera.

Detta är klassisk FBI taktik. Det är samma metod som när FBI gav sig på Al Capone. Gå på finansieringen.

FBI har en historia om att ta sig an anarkister. Dit räknar jag mångkulturförespråkare.
The anarchists, in a sense, were the first modern-day terrorists—banding together in small, isolated groups around the world; motivated by ideology; bent on bringing down the governments they hated. But they would, ironically, hasten into being the first force of federal agents that would later become the FBI.

It happened at the hands of a 28-year-old Ohioan named Leon Czolgosz, who after losing his factory job and turning to the writings of anarchists like Emma Goldman and Alexander Berkman, took a train to Buffalo, bought a revolver, and put a bullet in the stomach of a visiting President McKinley.

Eight days later, on September 14, 1901, McKinley was dead, and his vice president Teddy Roosevelt took the oval office.
https://www.fbi.gov/history/brief-history
Citera
2020-05-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst var det så, Fula Gubben från 2013:

Klarsynt & tidigt ute som alltid. Min mecenat & välgörare.

...och som en skänk från ovan, skrev igår trådkändisen och Expo:iten Bilan Osman på Facebook om sina tankar omkring händelserna i Minneapolis:

För var dag som går så pallar jag inte med vita människor. Varför lyssnar ingen? Varför är vår existens inte mer än era (i bästa fall) woke-insikter? Varför är mitt liv, mina syskons liv, min mammas liv, mitt barns liv; så beroende av er vithet?

5. Varför har jag börjat känna ett förakt för vitheten, vita och er oförmåga att skydda mig? Jag menar att Floyd kunde ha levt i vilken svensk stad somhelst men han hade ändå mördats under er likgiltighet.

Hon har uppmärksammats på twitter, snart även i alternativmedia.

Vi får väl hoppas att Bilan Osmans identitetspolitiska hat vidareförmedlas till de arbetande, skattebetalande, röstberättigade svenskar, vilkas vithet hon föraktar och som hon inte längre pallar.

Stå på dig Osman, sprid ordet.
Citera
2020-05-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det blev inte FN, det blev ANTIFA som stod på tur. Snart kommer avståndstagandet mot FN ocskå

Fast ANTIFA grejen är ju en faktastisk seger för världen om Trump lyckas genomföra det i praktiken också. Vänster-extremismen är det stora problemet i västvärlden just nu. Det är där ungdomar lär sig att det är roligt att plundra butiker och slå sönder parker. Det är bara att hoppas att samma sak händer här...
Citera
2020-05-31, 23:12
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySlisk
...och som en skänk från ovan, skrev igår trådkändisen och Expo:iten Bilan Osman på Facebook om sina tankar omkring händelserna i Minneapolis:

För var dag som går så pallar jag inte med vita människor. Varför lyssnar ingen? Varför är vår existens inte mer än era (i bästa fall) woke-insikter? Varför är mitt liv, mina syskons liv, min mammas liv, mitt barns liv; så beroende av er vithet?

5. Varför har jag börjat känna ett förakt för vitheten, vita och er oförmåga att skydda mig? Jag menar att Floyd kunde ha levt i vilken svensk stad somhelst men han hade ändå mördats under er likgiltighet.

Det är ju det som är så kusligt, tanken på att det sitter miljontals brunaskinn, av olika kolörer, samt andra missanpassade individer, utspridda i städer över hela Europa just nu och bara matas av propagandan från amerikansk media. Som står i startgroparna att börja marschera ut på gatorna vid minsta förnärmelse av en polis eller annan vit representant för det land de för ögonblicket råkar befinna sig i.

Samtidigt ser ju poliser över hela västvärlden detta vilket sannolikt, medvetet eller ej, ytterligare kommer att påverka deras hantering av icke-vita. Så urholkas ett redan kraftigt impotent våldsmonopol ytterligare. Vi har ju bl.a. sett nu under Coronakrisen hur polisen i såväl Frankrike som Tyskland undvikit att agera mot regelbrytare i invandrarghetton pga rädsla för upplopp. Lär ju inte bli bättre efter detta. Skulle inte alls förvåna mig om det smittar av sig till Europa också.
Citera
2020-05-31, 23:37
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Varför är mitt liv, mina syskons liv, min mammas liv, mitt barns liv; så beroende av er vithet?

Haha.

Varför fokuserar Bilan Osman så mycket på hudfärg? Visst är vita överrepresenterade inom alla innovationer som skapat det moderna samhälle som är förutsättningen för Bilan Osmans familjs liv, men det var knappast hudfärgen som avgjorde. Eller?
Citera
2020-06-01, 01:09
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:

Det går tydligen alldeles utmärkt att gnälla på fejan och kritisera det land som gett henne bland den högsta levnadsstandard som gått att få i världen.
En levnadsstandard som producerats och betalats av VITA MÄN.

Ett råd vore att flytta tillbaka till Zoomalia, eller kanske till Zimbabwe där inga vita betalar för henne och där standarden sätts av svarta dvs. jävligt lågt eller ingen standard alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in