2020-05-30, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
En av vänstern kallad högerman twittrar om de upplopp som nu blommar upp i USA under förevändning polisvåld:

Contrary to popular conspiracy theories, tonights riots aren't "Soros" or centralized.

What's happening tonight is exactly what anyone with even a remedial understanding of 4th Generation Warfare would have predicted.

Get used to it, because it's going to get worse.
....
What happens to a large nation with no centralized identity or national belief system that has lost all trust in institutions?

Tonight?

Tonight ain't shit.

Beirut style life is what to expect in coming decade.
Från https://twitter.com/Cernovich

Är detta början på Imperiets sönderfall eller en ny storhetstid? Vilka påverkningar får dessa upplopp på synen på importerad mångkultur och identitetspolitik i Sverige och svenska medier? Kommer man fortsätta hylla dessa "manifestationer" också när det går över styr?

Dagens liberalisering morgondagens Libanonisering? Etnisk uppdelning för att få makt innebär att ingen har reell makt över landet.

"Beirut style". En del kommer känna sig som hemma.

Att vänstern känner sig hotad i USA är på grund av att de är på väg att förlora allt de vann under Obama. Inte dagens polisvåld som är ett problem men som ändå är på väg att minska.

Hotet de upplever som akut är hotet mot deras makt. De håller på att förlora allt det de vann med en identitetspolitik som nu går helt över styr. Det kommer avslöjanden om Obamas samma kväll som kravallerna eskalerar.

Givetvis en slump. Eller?

Vad var det som avslöjades?
Transcripts of phone conversations between then-incoming White House national security adviser Michael Flynn and then-Russian Ambassador Sergey Kislyak in December 2016 were released Friday.
....
Here’s what’s in the transcripts:

Flynn made it clear that the “strategic goal” of the U.S.-Russia relationship was stability in the Middle East
....
Flynn, in the series of phone calls, made it clear that Russia and the U.S. had a common interest in working toward peace in the Middle East.
https://www.foxnews.com/politics/wha...ranscripts-say

Fred i Mellanöstern? Det var det jävligaste. Vem kan vara emot det? Och vem har sådan makt att de kunnat driva detta i medierna i över 3 år?

Ja fundera på det över förmiddagskaffet. Fråga dig sedan om samma grupp har makt i Sverige.

Det faktum att USA:s och Europas eliter hatar sina majoritetsbefolkningar är en strategisk svaghet, för att uttrycka det försiktigt. Det finns däremot en fanatisk patriotism till Israel, vilket är ytterligare en militär svaghet. Hur många medeldistansrobotar måste finnas på en kinesisk bas i Iran för att krigshökarna i Washington över en natt ska bli fredsduvor?

Möjligheterna till asymmetriska, kostnadseffektiva åtgärder är enorma för Sun Tzu. Till nästan ingen kostnad alls kan Iran och Irak göras till tacksamma satelliter och Kinas oljebehov säkras. Samtidigt som Mellanöstern stabiliseras och har möjligheter till nationellt manöverutrymme som saknats sedan Sovjetunionens kollaps. USA:s hegemoni har varit en förbannelse för såväl denna destabiliserade region som det koloniserade Europa och Sverige.

En bipolär eller t o m multipolär värld skapar en konkurrens mellan supermakterna att erbjuda minst dåliga villkor för presumtiva vasaller. Ett svagt USA går att förhandla med, liksom Ryssland och Kina.
Citera
2020-05-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Det här kommer inte leda till Beirut. Det här är bara en återupprepning av vad som hände i USA mellan '60-'90. De svarta fick för stora friheter på 60-talet och levde rövare i några decennier. På nittiotalet fick de vita nog och burade in dem en masse. Samma sak kommer att ske förr eller senare nu också: de vita kommer få nog (upplopp och laglöshet är inget som gynnar varken elit eller medborgare) och piska de svarta till lydnad igen. Hur skulle Kina kunna etablera en stark militär närvaro i Iran eller mellanöstern? USA kontrollerar haven och via baser i Afghanistan kan de hindra kommunikationer öst-väst landvägen.
Jag tror inte heller på ett Beirut. Jag tror det blir svårt att låsa in svarta igen givet hur USA ser ut demografiskt. De började låsa in dem i drivor på 1980-talet och genom 1990-talet. USA låser fortfarande in minoriteter i mycket stor utsträckning. När det kommer till Kina så kan nå Iran genom Kazakhstan eller genom att gå igenom Kyrgyzstan och Uzbekistan. Skälet till varför Kina vill igenom Afghanistan (som USA kontrollerar) beror på att vägen är kortare. Vidare vill Kina igenom Iran, Irak, Syrien och Turkiet - rakt in Europa.

https://medium.com/@markuspatrick/ch...r-c29f5d1dd8c8

Kina har redan en informell bas i Afghanistan. När det kommer till sjövägen har Kina en bas i Djibouti och det kommer bli fler. Det är inte så att USA och NATO kommer blockera kinesiska skepp. Kina har världens tredje starkaste försvarsmakt och de skjuter inte direkt raketer från kalla kriget. Den amerikanska militären har medgivit att det inte blir något krig med Kina och Ryssland - däremot kanske ett kallt krig men det är jag tveksam till eftersom Kina (i synnerhet) har ett BNP (PPP) som större än hela EU och mycket större än det amerikanska. År 2030 kommer Kina ha passerat USA och EU i real BNP och vid 2050 kommer 2/3 av handel bedrivas Östasien. Väldigt många rika människor i USA tjänar rätt mycket på Kina. Nästa president kommer precis som Obama, Bush II och de tidigare presidenterna se till så att handeln och relationerna fortsätter som förut. Kina och Ryssland är "nothingburgers" som man säger. Kineserna vet det och det vet till och med Ebba Busch Thor som skrev en hatisk debattartikel om Kina på DN debatt här om veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Lätt förenklat tolkade jag igår Cissie Wallins inlägg ungefär så här.

"Jag som vit kvinna tycker det är jättemysigt med identitetspolitik, där jag från mitt vita von oben perspektiv högst upp i näringskedjan i lugn och ro kan studera olika minoritetsgruppers anspråk och avgöra vilken häst jag skall satsa pengarna på i en viss specifik fråga. Jag ser identitetspolitik inte som ett hot mot mig själv efter som jag är vit. Endast de underlägsna min vita majoritetsingrupp behöver överhuvudtaget ägna sig åt identitetspolitik.

Nu börjar jag dock känna att identitetspolitiken håller på att gå överstyr och att minoritetsgruppernas anspråk börjar bli lite väl magstarka. Detta är farligt då det i slutänden riskerar medföra att min egen vita majoritetsgrupp aktivt börjar bedriva identitetspolitik för sin egen vinnings skull. Eftersom vi är vita skulle varje form av vit identitetspolitik utgöra strukturell rasism och något dylikt vill jag på inga villkors vis medverka till.

Alltså, ni minoritetsgrupper där ute, snälla pretty fucking please with lots of sugar on top, håll era minoritetsanspråk på en rimlig nivå så att ni inte triggar fram en vit identitetspolitik., för då blir det stöveltramp och koncentrationsläger"

Ungefär så? Men vad vet jag så som varandes en identitetspolitisk neandertalare.

Cissi Wallin gillar bara identitetspolitiken när hon sätter ramarna för den. Mångkulturalism (dvs. minoriteters rätt att leva utifrån sin kultur) är bara acceptabelt så länge invandrarna tycker som hon. Du får vara muslim så länge du är liberalt frigjord, röstar på något av de sju liberala partierna och stödjer Israel. Hon har samma syn på kvinnor - så länge de följer ramarna. Vi har diskuterat den amerikanska kvinnomarschen förut. Den resulterade i att de judiska och tämligen vita kvinnoorganisationerna lämnade kvinnomarschen eftersom ledningen för marschen var icke-vita som inte ställde upp på att vita medelklassens kvinnor skulle definiera feminism och inte gav sitt stöd till Israel. I slutändan kommer "Karen" få utstå ungefär samma sak som den vita mannen har fått utstå - detta är oundvikligt. Många av de här vita liberala medelklasskvinnorna är antagligen mer rasistiska och sexistiska än vita män - och nu när de förlorar sin status så skriker de.

I Sydafrika drev Helen Zille (DA) en hård kamp mot apartheid, konservatism, separatism och boer-nationalism. Nu har ANC styrt sedan 1994 och landet är i förfall. Rika vita människor är fortfarande rika vita människor och blir allt rikare tack vare ANC. Zilles egen grupp, det vill säga övre medelklasskvinnor förlorar dock snabbt fotfästet i hierarkin. ANC har sett till så rika människor anställer svarta, vita, färgade och asiater före de vita övre medelklasskvinnorna. Nu när hennes egna privilegier hotas har hon övergivit liberalismen för en form av (höger)libertarianism. Magiskt blir ANC ondskan personifierad när de kvinnor hon representerar i västra Kapprovinsen inte får en del av kakan.

Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Precis. Sveriges kris är en värdekris. Egenskaper som duglighet och kompetens spelas ner medan andra egenskaper premieras. Som jag ser det är landet offer för ett extremt omsorgstänkande. En slagsida åt det kvinnliga hållet. Omsorgstänkandet backas upp av media och kulturelit och 100 000-tals åsiktsproffs från samhällets mest privilegierade skikt: den kvinnliga medelklassen.

Jag tänker mig ibland Sverige som en scen där folket/skådespelarna agerar mot bakgrund av en teaterkuliss där fraser som "allas lika värde" och "värdegrunden kommer först" finns påmålade. Och syns tydligt ut i åskådarrummet. Det överdrivna omsorgstänkandet leder över tid till allvarliga kvalitetsförluster - framförallt i offentlig sektor. Ingen kan, ingen vet, ingen tar ansvar, ingen gör något. I en situation som är ny och obekant som corona-epidemin eller Estonia eller tsunamin blir det extra tydligt. Alla beslutsfattare blir mer eller mindre skitnödiga. Jag har jobbat i statlig sektor med nya frågor och utveckling och är väl bekant med beslutsfattarnas passivitet och rädsla att göra fel. Alla är små kuggar i ett maskineri bara. Besluten tas på annat håll. Det är bara order uppifrån man är lyhörd för. Enskilda medarbetare som tar initiativ ses med misstro. Jag tror jag var en sån en gång. Hmmm.

David Eberhard hade ett bra inlägg om extremfeminism i SvD för ett par dar sedan. Bakom betalvägg visserligen men det andra stycket skymtar fram. Det är läsvärt. Det är här knutarna eller systemfelen sitter i det svenska samhället. Jag hoppas innerligt att den kvinnliga medelklassen plockas ner från sina piedestaler. Cissi Wallins artikel i Expressen var klart intressant.

https://www.svd.se/schlagern-kidnapp...tremfeminister
Feminism handlar inte om "omsorgstänkande". Feminism handlar om riv ned "omsorgstänkandet" och ersätta det med någon form av hjärtlös aggressiv atomism och egoism. Däremot så hyllas kvinnliga strategier. Dessa är primärt är sociala medan mäns strategier är fysiska, adekvata, sakliga och rätt fram i sin karaktär. Män föredrar att strida på ett slagfält medan kvinnor förgiftar sina fiender efter att ha lurat dem i säng. Vår debatt har en kvinnlig karaktär där diffusa "känslor" och "värderingar" har ett större värde för debatten än saklighet. Notera att det också är den vita liberala medelklasskvinnans perspektiv - som vi får och inget annat. Skälet till varför liberaler avskyr Donald Trump är nog inte hans policy men hur han uttrycker sig. Det är så jag förstår motståndet mot Trump på Dagens Nyheters ledarsidor. De vill att någon av deras liberaler skall styra - men åsikterna ser ut att vara den samma.
Senast redigerad av Edgerton 2020-05-30 kl. 21:48.
Citera
2020-05-30, 21:48
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag försökte mig på att peka på Socialdemokraternas ätterstupepragmatism.

Och nu lämnar USA världshälsoorganisationen.

https://www.foxnews.com/politics/tru...nship-with-who

Jag börjar tro att Trump faktiskt menar allvar med att lämna alla korrupta organisationer. Ska vi tro att USA också lämnar FN som nästa steg? Under den här krisen har det blivit mer och mer klart för mig att det är "Deep State" som styr stora delar av världen. Korruptionen finns överallt, inklusive i alla globala liberala instutitioner.

Det monetära systemet håller på kraschar pga. skuldmättnad. Alltså försvinner en för stor del av pengamängden från realekonomin tillbaka till kreditgivarna för att betala räntor på gamla lån som använts för att öka likviditeten i ekonomin. Detta gör att det inte finns några utsikter att låna sig ur den ekonomiska krasch som kommer följa i pandemins spår.

Det är inte bara Sverige som har slut på pengar. Hela västvärlden har slut på pengar. Det monetära systemet är trasigt, och vi kommer inte att kunna fortsätta som förr. Våra politiker är satta att skydda systemet och systemet faller nu sönder. Media håller käft, för dom är också satta för att skydda den rådande ordningen.

Sverige har blivit en lydstat, och det är därför våra politiker är helt osynliga och tysta nu när världen runtomkring oss ändras geopolitiskt. Sverige kan inte längre påverka läget geopolitiskt när Ryssland, Kina och USA håller på med storpolitik. Därför hänger sig svenska politiker åt plastpåseskatter och feminism och andra ovidkommande skitsaker och låtsas som att låna femtusen miljarder skulle göra någon skillnad.

Sverige är inte suveränt längre och åker därför bara med i den geopolitiska maktförskjutningen.

Kanske blir resultatet av den ekonomiska kraschen som kommer den att de duktiga svenska arbetarna söker sig utomlands och helt enkelt emigrerar och kvar i Sverige blir ett kolsvart trasproletariat och pensionärer - i en stat som inte kan försörja dem.

Upplopp och Beirut. Precis som i imperiets kärnland?
Jo då, korruptionen är monumental, internaliserad och integrerad i systemet men att det skulle råda någon slags brist på pengar är bara en tröttsam mytbildning. Det finns hur mycket pengar som helst... det finns oändligt med pengar.

Systemet står idag starkare än någonsin tidigare, det är mitt perspektiv och min övertygelse. Vad man kan notera, på senare tid, är det monetära systemets än mer framflyttade positioner med "liberala demokratin" som högsta beskyddare. Visst kommer det en "ekonomisk krasch" sinom tid, men inte för att det inte kan gå på annat sätt och vis eller att ekonomin på något sätt skulle vara organiskt biologiskt betingade, lydande under några slags mysteriösa naturlagar. Någon tillsätter och någon avslutar dessa krascher... svårare än så är det inte. De sker inte av sig själv eller av någon annan gudagiven slump eller orsak. Dessa systemstrukturer står redan idag med lanseringsfärdiga alternativ. Det är precis samma strukturer och vinnare som hostar dagens system...

Win-win i sin prydnad.
Citera
2020-05-30, 23:50
Medlem
Problemet med att Sverige är så besatt av USA på ett kulturellt och politiskt plan är att man ständigt importerar situationer och konflikter som inte är relevanta i en svensk kontext.

Övervåld från poliser kanske är ett problem i USA, poliser i USA är mycket möjligt mer aggressiva och våldsamma osv osv. Men hur är det relevant i en svensk kontext? I Sverige dödar poliser kriminella extremt sällan, det finns i stort sett få situationer där svenska poliser använder övervåld mot kriminella i förorter och liknande.

I Sverige är situationen helt annorlunda, istället för att svenska poliser använder ett brutalt övervåld är det oftast rena silkesvantar med kriminella, korvgrillning och pizzaätande är legio i svenska polisers bemötande med kriminella. Kriminella i Sverige bränner bilar och skolor konstant utan konsekvenser, de rånar butiker utan konsekvenser. Så hur kan man importera ett fenomen från USA och direkt anse att det är relevant i Sverige? Kriminella i Sverige skulle själva garva vid en sådan jämförelse eftersom de själva är väl medvetna om hur de behandlas av svenska poliser på en daglig basis. Minsta krafttag från svenska poliser mot kriminella leder direkt till mediala kampanjer. Om poliser i USA får kritik när de mördar misstänkta, så får svenska polisen kritik om de ens är skyldiga till ett blåmärke hos en kriminell.

Den svenska vänstern, som ju importerar all deras genuskunskap och intersektionalism direkt från USA har även försökt lansera ''Black lives matter'' i Sverige, vilket naturligtvis är en ren parodi. Dels finns det ingen historisk kontext i Sverige som liknar USAs situation, svarta har aldrig varit en stor del av befolkningen i Sverige och har heller inte tagits hit som slavar för flera hundra år sedan, utan svarta i Sverige har i stort sett alla frivilligt invandrat till Sverige under de senaste 30 åren. Svarta kriminella i Sverige har inte blivit dödade, utan får nöja sig med att sitta i ett bekvämt svenskt fängelse något år innan de sedan släpps fria ut i samhället igen. Det är därför svensk vänster ägnar det mesta av sin kritik inte mot något våld mot svarta i Sverige, utan istället gnälla över petitesser om svenskar använder ordet neger.

Det finns ingen historisk svensk skuld att tala om, tvärtom är den stora skulden svarta invandrares skuld mot Sverige, eftersom det är Sverige som frivilligt tagit emot dem och försörjt de flesta av dem sedan de invandrat till landet. Svarta har inte bidragit ekonomiskt under den tiden utan permanent försörjts av det svenska folket. Andelen svenskar som attackerat svarta i Sverige är också minimal i jämförelse med andelen svarta som attackerat svenskar.

Det är därför svensk vänster försöker gå tillbaka hundratals år i tiden och mena att för att Sverige ägde en slavö för några hundra år sedan där några få slavar köptes och såldes har Sverige en lika permanent stor skuld som USA har, en skuld som Sverige aldrig kan betala tillbaka trots att vi spenderat hundratals miljarder i bistånd till Afrikanska länder samt permanent försörjer hundratusentals svarta invandrare i Sverige. Eftersom Sverige ägde en del svarta slavar för hundratals år sedan måste vi också enligt svensk vänster tillåta närmast fri invandring för alla afrikaner som vill invandra till Sverige att de tillåts få göra det.

Svensk vänster försöker alltså förvandla den politiskt korrekta, korvgrillande svenska poliskåren som närmast helt förlorat våldsmonopolet mot de kriminella gängen till en stenhård, rasistisk och förtryckande maktapparat som använder brutalt övervåld mot svarta i Sverige. Det blir närmast löjeväckande, men det farliga är att dessa medelklassvenskar allt mer går på sina egna lögner och börjar tro på denna fiktiva berättelse om verkligheten i Sverige. Det är därför polishatet är så utbrett bland svensk vänster, eftersom i deras sjuka USA fixerade hjärnor så blir alla illdåd amerikansk polis gör automatiskt en skuld som även existerar hos svenska poliser, även om ingenting som sker i USA av amerikansk polis sker på någon nivå i Sverige. De kriminella i Sverige skrattar åt svensk polis, medan polisen i USA sätter kriminella i rädsla i USA:
Citera
2020-05-31, 10:54
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Cissi Wallin gillar bara identitetspolitiken när hon sätter ramarna för den. Mångkulturalism (dvs. minoriteters rätt att leva utifrån sin kultur) är bara acceptabelt så länge invandrarna tycker som hon. Du får vara muslim så länge du är liberalt frigjord, röstar på något av de sju liberala partierna och stödjer Israel.

Ibland undrar jag om jag bor i samma land som ni andra, redan i mellanstadiet i mitten på sjuttiotalet fick jag lära mig av min progressiva lärare att Jaffaapelsiner skulle vi inte låta våra föräldrar köpa för de var tydligen från Israel och det landet skulle vi inte gynna.

Inte heller har jag vad jag kan minnas någonsin sett, hört eller läst ett positivt reportage från Israel i Svensk msm, debattinlägg javisst men det kan man ju inte räkna.
Det finns kanske något exempel som jag har missat, länka gärna i så fall men tidningar som Samtiden räknas ej.

Reportage i positiv anda om israeler har jag däremot sett men då uteslutande regimkritiska israeler.

Stödet för hittepåfolket palestinier är ju fullständigt massivt från hela det svenska etablissemanget, hur ni kan vara så blinda för detta är mig en gåta?

Håller heller inte med om att Cissi mfl villkorar mångkulturen på det sättet, svenska feminister bryr sig inte ett smack om hur till exempel kvinnor behandlas i andra kulturer. Det är först när hon personligen känner sin frihet hotad som foten sätts ner men då är det så dags.
Senast redigerad av orrtupp 2020-05-31 kl. 10:59.
Citera
2020-05-31, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Problemet med att Sverige är så besatt av USA på ett kulturellt och politiskt plan är att man ständigt importerar situationer och konflikter som inte är relevanta i en svensk kontext.

Övervåld från poliser kanske är ett problem i USA, poliser i USA är mycket möjligt mer aggressiva och våldsamma osv osv. Men hur är det relevant i en svensk kontext? I Sverige dödar poliser kriminella extremt sällan, det finns i stort sett få situationer där svenska poliser använder övervåld mot kriminella i förorter och liknande.

I Sverige är situationen helt annorlunda, istället för att svenska poliser använder ett brutalt övervåld är det oftast rena silkesvantar med kriminella, korvgrillning och pizzaätande är legio i svenska polisers bemötande med kriminella. Kriminella i Sverige bränner bilar och skolor konstant utan konsekvenser, de rånar butiker utan konsekvenser. Så hur kan man importera ett fenomen från USA och direkt anse att det är relevant i Sverige? Kriminella i Sverige skulle själva garva vid en sådan jämförelse eftersom de själva är väl medvetna om hur de behandlas av svenska poliser på en daglig basis. Minsta krafttag från svenska poliser mot kriminella leder direkt till mediala kampanjer. Om poliser i USA får kritik när de mördar misstänkta, så får svenska polisen kritik om de ens är skyldiga till ett blåmärke hos en kriminell.

Den svenska vänstern, som ju importerar all deras genuskunskap och intersektionalism direkt från USA har även försökt lansera ''Black lives matter'' i Sverige, vilket naturligtvis är en ren parodi. Dels finns det ingen historisk kontext i Sverige som liknar USAs situation, svarta har aldrig varit en stor del av befolkningen i Sverige och har heller inte tagits hit som slavar för flera hundra år sedan, utan svarta i Sverige har i stort sett alla frivilligt invandrat till Sverige under de senaste 30 åren. Svarta kriminella i Sverige har inte blivit dödade, utan får nöja sig med att sitta i ett bekvämt svenskt fängelse något år innan de sedan släpps fria ut i samhället igen. Det är därför svensk vänster ägnar det mesta av sin kritik inte mot något våld mot svarta i Sverige, utan istället gnälla över petitesser om svenskar använder ordet neger.

Det finns ingen historisk svensk skuld att tala om, tvärtom är den stora skulden svarta invandrares skuld mot Sverige, eftersom det är Sverige som frivilligt tagit emot dem och försörjt de flesta av dem sedan de invandrat till landet. Svarta har inte bidragit ekonomiskt under den tiden utan permanent försörjts av det svenska folket. Andelen svenskar som attackerat svarta i Sverige är också minimal i jämförelse med andelen svarta som attackerat svenskar.

Det är därför svensk vänster försöker gå tillbaka hundratals år i tiden och mena att för att Sverige ägde en slavö för några hundra år sedan där några få slavar köptes och såldes har Sverige en lika permanent stor skuld som USA har, en skuld som Sverige aldrig kan betala tillbaka trots att vi spenderat hundratals miljarder i bistånd till Afrikanska länder samt permanent försörjer hundratusentals svarta invandrare i Sverige. Eftersom Sverige ägde en del svarta slavar för hundratals år sedan måste vi också enligt svensk vänster tillåta närmast fri invandring för alla afrikaner som vill invandra till Sverige att de tillåts få göra det.

Svensk vänster försöker alltså förvandla den politiskt korrekta, korvgrillande svenska poliskåren som närmast helt förlorat våldsmonopolet mot de kriminella gängen till en stenhård, rasistisk och förtryckande maktapparat som använder brutalt övervåld mot svarta i Sverige. Det blir närmast löjeväckande, men det farliga är att dessa medelklassvenskar allt mer går på sina egna lögner och börjar tro på denna fiktiva berättelse om verkligheten i Sverige. Det är därför polishatet är så utbrett bland svensk vänster, eftersom i deras sjuka USA fixerade hjärnor så blir alla illdåd amerikansk polis gör automatiskt en skuld som även existerar hos svenska poliser, även om ingenting som sker i USA av amerikansk polis sker på någon nivå i Sverige. De kriminella i Sverige skrattar åt svensk polis, medan polisen i USA sätter kriminella i rädsla i USA:

Om man säger att Sverige är besatt, ligger man inte långt från sanningen. Men då i en kolonial bemärkelse som man delar med många andra europeiska nationer och nationer med europeisk majoritet.

Man missar det primära skeendet om man fokuserar för mycket på det sekundära eller rentav tertiära.
Citera
2020-05-31, 12:16
Medlem
Den allestädes närvarande Göran Rosenberg skriver i Expressen att politiker och myndigheter har svikit de äldre. (Expressen igår)
Sverige skulle ha stängt ned eller minst ha haft en kvalificerad vård och omsorg på äldreboende, menar Rosenberg.

Sveket mot de äldre är liberalismens fel med privata aktörers vinstinstresse och statens frivilliga sorti från vård och beredskap för kriser (i detta fall, finns något som heter skola också). Första ledet skriver däremot Rosenberg inte så mycket men det är min åsikt, däremot det andra ledet om bristande beredskap.

Rosenberg har alltid varit en liberal med hat mot "högern", enkannerligen SD.
Nu är han på deras linje om kravet på utbildad personal liksom på M:s nationalkonservativa med ansvar för beredskap utifall något händer även om det kostar massa pengar som inte kommer till nytta förrän det sker något.

Rosenberg är på Wolodarksis linje om ett auktorärt agerande från början likt våra grannländer och hela världen i stort.
Nu är det för sent för dödstalen kan inte återkallas från andra sidan och en nedstängning nu när andra länder öppnar upp skulle bli rena rama absurdismen.

Det är svårt satt hänga med nu. Det är som att titta ned i en ålakista: inga början och inga slut. Gamla ideologier går över i nya och motsatta mitt i en kris när ideologers bärkraft verkligen prövas.

Ledande liberala opinionsbildare som Wolodarski och Rosenberg blir auktoritära och riktar bitter kritik mot den regeringsbildning de av allt i världen inte vill bli av med för hotet från högermännen blir ännu värre för Sverige.
En direkt nedstängning av Sverige som i grannländerna fruktade dessa mittenliberaler inledningsvis också för då skulle misstro och ilska vändas mot Löfven och kompani och bädda för högerkrafter.
Men nu har dödstalen blivit farliga även för liberaler.

Till för en tid sedan gick det bl a Wolodarskis och Rosenbergs väg med den starka kraften av den enskildes krav på frihet i samhället, som är ursvenskens heligaste rum (ekonomiska vinsten för näringsliv är liten), men dödstalen börjar nu skava för opinionsbildare av detta slag
Hur skall giganterna ha det? Börja dom skälla nu kan Löfvens siffror börja rasa och ingen av dem vill ha SD eller KD i regeringen -22.

Tror det handlar om för W och R att försäkra sig för kommande storm när alltfler inser att det faktiskt handlar om som Wegerup skriver, också i Expressen - en modern form av ättestupa av tidens regering, inte medveten men med ett stort mått av likgiltighetsuppsåt mot en demografisk del av befolkningen som äger mindre intresse för politiker och, kan man kalla dem, svenska oligarker
Citera
2020-05-31, 19:20
Medlem
longbow4ys avatar
Trump Twittrar:
The United States of America will be designating ANTIFA as a Terrorist Organization.
Nu kommer SVT och SR få problem då många AFA-iter får sin försörjning från vår Public Service och Sverige kommer följa imperiets regelverk.

https://antifa.se/

Edit:
Antifa är mångkulturförspråkarnas stormtrupper. Blir dessa terrorklassade får de svårt att terrorisera mångkulturkritiker på samma sätt som idag.
Senast redigerad av longbow4y 2020-05-31 kl. 19:36.
Citera
2020-05-31, 19:43
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Trump Twittrar

Det blev inte FN, det blev ANTIFA som stod på tur. Snart kommer avståndstagandet mot FN ocskå
Citera
2020-05-31, 19:54
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ibland undrar jag om jag bor i samma land som ni andra, redan i mellanstadiet i mitten på sjuttiotalet fick jag lära mig av min progressiva lärare att Jaffaapelsiner skulle vi inte låta våra föräldrar köpa för de var tydligen från Israel och det landet skulle vi inte gynna.

Inte heller har jag vad jag kan minnas någonsin sett, hört eller läst ett positivt reportage från Israel i Svensk msm, debattinlägg javisst men det kan man ju inte räkna.
Det finns kanske något exempel som jag har missat, länka gärna i så fall men tidningar som Samtiden räknas ej.

Reportage i positiv anda om israeler har jag däremot sett men då uteslutande regimkritiska israeler.

Stödet för hittepåfolket palestinier är ju fullständigt massivt från hela det svenska etablissemanget, hur ni kan vara så blinda för detta är mig en gåta?

Håller heller inte med om att Cissi mfl villkorar mångkulturen på det sättet, svenska feminister bryr sig inte ett smack om hur till exempel kvinnor behandlas i andra kulturer. Det är först när hon personligen känner sin frihet hotad som foten sätts ner men då är det så dags.
Palestinavänstern är en relik från kalla kriget. Inom etablissemanget idag representeras den bara av stofiler på tomgång, som dessutom vet exakt var gränsen går, och aldrig skulle överträda den. Tänk Åsa Linderborg eller Wolfgang Hansson, som muttrat något pro-palestinskt nån gång, och direkt tystnat när någon jude bara blängt lite på dem. Handlar bara om gamlingar som inte kan ta in att muren har fallit.

Israelkritiken är också aldrig skarp, utan handlar mer om att identifiera sig med Israels vänster i stället för höger. Men Israels vänster är bara kritisk till de senaste framstötarna; så fort lite tid har gått anammar den det som tidigare var extremhögerns position. Det är som när förmenta högerpartier i Väst anammar extremvänsterns positioner med något decenniums fördröjning, fast tvärtom.

Finns dock en hel del spontan sympati för Palestina inom blatteriatet, som tillåts ha något slakare koppel pga exotisering och allmän ofarlighet. Men det ses definitivt ändå som ett negativt fenomen av makthavarna ("antisemitism" är det enda som får Expo att skriva om babbar). Invandrad antisionism hamnar i samma fack som invandrade familjevärderingar och invandrad ickevurm för dildoparader. Det betraktas som något negativt, men det går att ha överseende med, eftersom det bara rör sig om primitiva människor; egentligen vill de inget hellre än att integreras ner till allas lika värde.
Citera
2020-05-31, 20:04
Medlem
Citat:
Antifa är mångkulturförspråkarnas stormtrupper. Blir dessa terrorklassade får de svårt att terrorisera mångkulturkritiker på samma sätt som idag.
Det tror jag inte. (S)taten värnar sina skyddslingar. I annat fall kan de väl åtnjuta samma saktfärdiga och halvhjärtade (om ens det) ingripanden som jihadisterna - en annan (s)kyddsvärd grupp. Eller döpa och möblera om lite i sin terrorgrupp.
Citera
2020-05-31, 20:08
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det tror jag inte. (S)taten värnar sina skyddslingar. I annat fall kan de väl åtnjuta samma saktfärdiga och halvhjärtade (om ens det) ingripanden som jihadisterna - en annan (s)kyddsvärd grupp. Eller döpa och möblera om lite i sin terrorgrupp.

Problemet de har är att (S)taten lyder USA. De gör allt för att låtsas att så inte är fallet men om man ser vad (S)taten gör istället för vad man säger så ser man att att man är en lydig hund som vet sin plats. Väldresserad och med "Will to please" som främsta egenskap.

DOJ
Federal law enforcement actions will be directed at apprehending and charging the violent radical agitators who have hijacked peaceful protest and are engaged in violations of federal law.

To identify criminal organizers and instigators, and to coordinate federal resources with our state and local partners, federal law enforcement is using our existing network of 56 regional FBI Joint Terrorism Task Forces (JTTF).

The violence instigated and carried out by Antifa and other similar groups in connection with the rioting is domestic terrorism and will be treated accordingly.
https://www.justice.gov/opa/pr/attor...stic-terrorism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in