Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
För Thornberg är Sverige en främmande makt som det är SÄPOs uppgift att skydda ifrån.
Nja jag håller inte med.
Jag menar att det är uppenbart att Thornberg sysslar med signalpolitik. Utrikes signalpolitik och det sker i rikets tjänst. Det kommer regelbundet och från högsta ledning. Ingen slump.
Det verkar som om Sverige måste påvisa att man jagar nazister för omvärlden troligen av säkerhetsskäl. Min spekulation är att det troligen är villkorat och inskrivet i någon form av hemligt bilateralt säkerhetsavtal.
Så illa tror jag att det är.
Garanterat att mångkultur är nämnt i samma säkerhetsavtal.
Sverige måste för att få lov att vara en humanitär stormakt lova att jaga nazister, antisemiter och verka för mångkultur. Och då vara under beskydd under ett kärnvapenparaply. Det är inte gratis.
Kanske i en bilaga till detta från 2012?
Tre kilo plutonium lämnade nyligen Sverige med adress USA. Det högt skyddsklassade ämnet skeppades över Atlanten i ett hittills hemligt samarbete med Förenta Staterna, uppger utrikesminister Carl Bildt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...sa-i-hemlighet
Därav anklagelserna från regeringspartier, både gamla och nuvarande mot SD att gå ryssarnas ärenden. Kopplingen till säkerhetsgarantier via den transatlantiska länken är hemliga och får inte kritiseras i nationens intresse.
SD kritiserar mångkulturen och därmed indirekt avtalet (som de kanske inte ens känner till) men regeringen vågar inte kritisera mångkultur för att det ger fel signaler till andra partnern i avtalet.
Och alltihop är från andra sidan endast påtryckningar för att vi skall gå med i NATO.
Att stå utanför måste kosta mer än att vara med.
Priset är mångkultur för rikets säkerhet. Och jakt på antisemiter.
En väldigt kortsiktig och aningslös strategi av svenska regeringar som har varit dåliga förhandlare helt enkelt.