2020-06-01, 08:53
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Fast ANTIFA grejen är ju en faktastisk seger för världen om Trump lyckas genomföra det i praktiken också. Vänster-extremismen är det stora problemet i västvärlden just nu. Det är där ungdomar lär sig att det är roligt att plundra butiker och slå sönder parker. Det är bara att hoppas att samma sak händer här...

Jag är inte alls ledsen om ANTIFA kommer att klassas som terrorism. Det blir nog så att det spiller över på svenska organisationer som kommer att få stora problem av detta, inklusive Expo. För hela "antifascism"-geggan sitter ihop mer eller mindre.

Expo har använts som "experter" av SVT, och det lär ju vara punkt slut för dem med att hanteras som en "antifascism"-myndighet nästan. Skulle bara fattas att man tvålar dit dom där Hollywoodkändisarna som t.ex. Steven Spielberg och Tom Hanks för terrorfinansiering.

Då kommer detta att slå brett mot "kultureliten".
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-06-01 kl. 09:14.
Citera
2020-06-01, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Skulle bara fattas att man tvålar dit dom där Hollywoodkändisarna som t.ex. Steven Spielberg och Tom Hanks för terrorfinansiering.

Då kommer detta att slå brett mot "kultureliten".

Nej precis! Det gäller bara att Trump är stark i genomförandet och inte tappar intresset och börjar twittra om något annat istället :P
Citera
2020-06-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Det är ju det som är så kusligt, tanken på att det sitter miljontals brunaskinn, av olika kolörer, samt andra missanpassade individer, utspridda i städer över hela Europa just nu och bara matas av propagandan från amerikansk media. Som står i startgroparna att börja marschera ut på gatorna vid minsta förnärmelse av en polis eller annan vit representant för det land de för ögonblicket råkar befinna sig i.

Samtidigt ser ju poliser över hela västvärlden detta vilket sannolikt, medvetet eller ej, ytterligare kommer att påverka deras hantering av icke-vita. Så urholkas ett redan kraftigt impotent våldsmonopol ytterligare. Vi har ju bl.a. sett nu under Coronakrisen hur polisen i såväl Frankrike som Tyskland undvikit att agera mot regelbrytare i invandrarghetton pga rädsla för upplopp. Lär ju inte bli bättre efter detta. Skulle inte alls förvåna mig om det smittar av sig till Europa också.

Osman är egentligen en nolla, som inte kan skapa något gott, bara förstöra. I ett normalt samhälle hade hennes inflytelsesfär begränsats till poetry slam-kvällar på Café 44. Men nu har makten utsett henne till sitt redskap och tilldelat henne en plattform, varifrån hon kan hetsa mot svenskar.

Men vi får som sagt hoppas att hennes text sprids, gärna tillsammans med SKMA:s motivering till ge Osman 2014 års ELSA-pris:

Bilan Osman tilldelas 2014 års ELSA-pris för sin konsekventa antirasistiska opinionsbildning
Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA) har beslutat att ELSA-priset år 2014 ska tilldelas Bilan Osman för hennes konsekventa och engagerade antirasistiska opinionsbildning i sociala medier och andra sammanhang. Med sitt ställningstagande mot varje form av rasism, oavsett om denna riktas mot afrosvenskar, muslimer, romer, judar eller andra grupper, är Bilan Osman en stark och självständig röst i en tid när det antirasistiska engagemanget många gånger är selektivt och inkonsekvent.

Bilan Osman
ELSA-priset på 20 000 kr kommer att delas ut i Stockholms Stora Synagoga den 9 november i samband med minnesceremonin för Novemberpogromen 1938 (”Kristallnatten”).
–*Bilan Osman är en viktig röst mot rasism i den svenska debatten. Hon står för en konsekvent antirasism i en tid när det antirasistiska engagemanget många gånger är selektivt och inkonsekvent,*något som bland annat märks i tendensen att blunda för eller överse med den fientlighet som riktas mot judar, säger Willy Silberstein, ordförande för Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA).

http://skma.se/blogg/2014/11/bilan-o...ars-elsa-pris/

Mina fetningar. Är det något som skaver här, gott folk?
Citera
2020-06-01, 10:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySlisk
...och som en skänk från ovan, skrev igår trådkändisen och Expo:iten Bilan Osman på Facebook om sina tankar omkring händelserna i Minneapolis:

För var dag som går så pallar jag inte med vita människor. Varför lyssnar ingen? Varför är vår existens inte mer än era (i bästa fall) woke-insikter? Varför är mitt liv, mina syskons liv, min mammas liv, mitt barns liv; så beroende av er vithet?

5. Varför har jag börjat känna ett förakt för vitheten, vita och er oförmåga att skydda mig? Jag menar att Floyd kunde ha levt i vilken svensk stad somhelst men han hade ändå mördats under er likgiltighet.

Hon har uppmärksammats på twitter, snart även i alternativmedia.

Vi får väl hoppas att Bilan Osmans identitetspolitiska hat vidareförmedlas till de arbetande, skattebetalande, röstberättigade svenskar, vilkas vithet hon föraktar och som hon inte längre pallar.

Stå på dig Osman, sprid ordet.
Helt rätt. Bilan Osman bör skyndsamt lämna de elaka vitingarnas områden & återvända till tryggheten i Afrika.
Citera
2020-06-01, 10:55
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Helt rätt. Bilan Osman bör skyndsamt lämna de elaka vitingarnas områden & återvända till tryggheten i Afrika.
Osman's utfall på fejan skall ställas i relation till det hat mot albino-afrikaner som utövas av afrikaner i hemlandet.
De vanföreställningar och det hat som svarta utövar mot albinos har inga gränser och går ofta så långt att de dödas
Således kan vi avfärda hennes ord som helt utan substans, och det enda hon har är hat mot folk av annan färg än hennes egen.

Rådet till Osman är:
Lämna Sverige, landet du hatar så mycket för dess vita befolkning.
Åk tillbaka till dina föräldrars hemland med klanvälde, utan fungerande stat, utan sjukvård, utan skolor, utan socialt skyddsnät, utan organisation och allt som den vite mannen skapat
.
Senast redigerad av RobbanUC 2020-06-01 kl. 10:58.
Citera
2020-06-01, 13:43
Medlem
Dahlman kommenterar Bilan Osman :

Citat:
En verklig antirasist föraktar inte individer baserat på grupptillhörighet. En liberal individualist ser vad Du skriver.

http://www.kristianstadsbladet.se/le...ism-mot-svarta
Citera
2020-06-01, 13:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filterbubbla

En så korkad person som Bilan Osman skall vara jävligt glad för sin hudfärg. Hade hon varit vit hade hon aldrig tagits på allvar av någon enda jävel. Enbart genom sin hudfärg har hon kunnat göra någon slags "karriär".
Citera
2020-06-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Osman's utfall på fejan skall ställas i relation till det hat mot albino-afrikaner som utövas av afrikaner i hemlandet.
De vanföreställningar och det hat som svarta utövar mot albinos har inga gränser och går ofta så långt att de dödas
Således kan vi avfärda hennes ord som helt utan substans, och det enda hon har är hat mot folk av annan färg än hennes egen.

Rådet till Osman är:
Lämna Sverige, landet du hatar så mycket för dess vita befolkning.
Åk tillbaka till dina föräldrars hemland med klanvälde, utan fungerande stat, utan sjukvård, utan skolor, utan socialt skyddsnät, utan organisation och allt som den vite mannen skapat
.

Jag håller med om att Osman säkert skulle kunna delta som pionjär i projektet Den Stora Hemvandringen.

Men jag uppfattar att det är en felsyn att tro att det är av hat som svarta afrikaner lemlästar albinos. Som jag uppfattar det så handlar det om att kroppsdelar från albinos anses ha särskilt potenta egenskaper som ingredienser i traditionella mediciner.
Citera
2020-06-01, 15:27
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag håller med om att Osman säkert skulle kunna delta som pionjär i projektet Den Stora Hemvandringen.

Men jag uppfattar att det är en felsyn att tro att det är av hat som svarta afrikaner lemlästar albinos. Som jag uppfattar det så handlar det om att kroppsdelar från albinos anses ha särskilt potenta egenskaper som ingredienser i traditionella mediciner.
Ja, och anklagas för häxeri och konstigheter på längden och bredden. Folk ser dem inte som vita, utan som mystiska freaks. Vita är inte illa sedda i Afrika, men kan vara i fara av andra skäl som mer har med vanlig kriminalitet att göra.
Citera
2020-06-01, 16:06
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filterbubbla

Den här argumentationlinjen gör ingen som helst nytta. Varje försök att omdefiniera rasism till att inkludera hat mot vita är bara ett försöka att vinna tid åt vänstern. Om man vill slippa lynchas av antirasister måste man stå upp för sin egen sida - det hjälper inte att avhumanisera sig till "liberal individualist", att anklaga vänstern för att inte gå tillräckligt långt i sin egalitära extremism.

Bra dock att Expo-skribenten uppmärksammas. Det är det här som antirasismen och hela rasismbegreppet handlar om. Dahlman förvränger det till motsatsan men det lyfts iallafall upp.
Citera
2020-06-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Den här argumentationlinjen gör ingen som helst nytta. Varje försök att omdefiniera rasism till att inkludera hat mot vita är bara ett försöka att vinna tid åt vänstern. Om man vill slippa lynchas av antirasister måste man stå upp för sin egen sida - det hjälper inte att avhumanisera sig till "liberal individualist", att anklaga vänstern för att inte gå tillräckligt långt i sin egalitära extremism.

Bra dock att Expo-skribenten uppmärksammas. Det är det här som antirasismen och hela rasismbegreppet handlar om. Dahlman förvränger det till motsatsan men det lyfts iallafall upp.

Dahlmans ledare avslutas med detta.

Citat:
Osmans inlägg och kommentarerna till det är borttagna nu, men sparades av Torbjörn Jerlerup. Länk finns i hans blogginlägg.

Internet never forgets!
Citera
2020-06-01, 16:27
Medlem
Mitt kursiva intryck är att händelserna i USA är underrepresenterade i svensk media. Vi talar om händelser i klass med det mesta i amerikansk efterkrigshistoria och med enorma implikationer. Det stora är då inte polisvåldet i sig eller den systemiska rasismen, utan hur hatet mot vita verkligen blivit tvärpolitiska konsensus i media och politik. Ansvariga för kravaller MÅSTE vara demoniserade vita, vare sig det är "vita nationalister" eller Antifa.

Parallellt överflödas sociala medier av klipp på vita som misshandlas för att de är vita. Och vita som slipper misshandlas eller få sina butiker plundrade eftersom de har vapen. Jag såg ett klipp där ett gäng chockade ungdomar vände i en liten rondell i en suburb där en grupp white people lugnt stod med sina AR-15:s runt halsen.

Det uppmanas obesvärat om att svartas och minoriteters näringsverksamheter ska skonas, vilket implicit dömer ut vita som legitima mål. I en inverterterad kristallnattslogik har judiska affärsidkare satt upp skyltar i sina skyltfönster om att de är just judar. Inte längre fellow whites, alltså.

En kategorisk dissonans mellan medianarrativ och olika substrata av informationsflödet, där svarta, vänster, höger och vita har helt olika bild - varav ingen stämmer överens med CNN.

Det paradoxala är att vägen mot försoning kanske går över verklig, tabubrytande normkritik av privilegier och identitetspolitik. Den amerikanska polisens militarisering beror åtminstone delvis på de täta kontakterna och t o m utbildningarna i Israel , där varje repressiv tekonologi fälttestas och ger en konkurrensfördel på marknaden för vapen och crowd control. Att placera knä i nacken på palestinier eller skjuta först och fråga sedan, är en kultur som via politik och lobbygrupper upprepas i USA. Någon hade klippt ihop en vy över ett brinnande Washington med Nancy Pelosi som på ett lobbymöte bokstavligen lovade att om så Capitolium rasade så var det sista USA skulle överge vara stödet till Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in