Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Tanken slog mig.
Alltså. Jag tror såhär. De första som fick smaka på mångkulturens konsekvenser var arbetarklassen. Sen fick medelklassen smaka lite mångkultur. Vi kommer ihåg förnedringsrånen som var på tapeten pre-Corona. Det som hände med Corona är att det är över- och övre medelklass som var gruppen där det började.
Det var hos personer som har råd att åka till Italien och Österrike på sportlovssemester. Jag kom ihåg en intervju med en personal på Danderyds sjukhus som sa att hon såg "på bilarna" när Corona-patienterna först kom till sjukhuset.
Bilarna var Audi Q7, Porsche Panamera och Range Rovers. Det skriker överklass eller iallafall övre medelklass. Denna grupp i sin tur har i större utsträckning kontakt med "invandrarklassen" än vanliga medelklass- och arbetarfamiljer har med hemstäderskor och annan billig arbetskraft i egna hemmet.
Därför hotar Corona över- och övre medelklass och våra diaspora grupper som jobbar svart hos dessa "rika" medan arbetarklassen och medelklass (här menar jag white collar workers) inte har samma kontaktytor där spridningen initialt skedde.
Därför tror jag att medel- och arbetarklass kommer att klara sig bättre. Men eftersom över- och övre medelklassens städhjälp och annat kommer ur samma diasporor som bemannar hemtjänsten och diverse ålderdomshem har vi nu spridning hos gamla.
Därav all panik hos journalistklassen. När det var skolor som stängde i Stockholm var det inte skolor i Nacka eller Bromma - det var Campus Manilla som stängde. Där går prinsessor och diplomatbarn och Alex Schulmans barn.
Det här krisen drabbar över- och övre medelklass mer än arbetar- och medelklass. Dom drabbade diasporagrupperna där folk också dör skiter alla i ändå, så att dom dör gör inget. Så cynisk är liberalismen.
Och nu skriver Helmerson och DN "vi dör tillsammans".