2019-07-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nja.. i bästa fall är SD:s tystnad en rationell utvärdering av, att media är alltför starka UTAN att man "internaliserat bilden av att vara illegitim och suspekt".

"Rationell" i vilket syfte? Att överleva och frodas som parti och individer i ett givet system - eller förändra systemet?

Om det strategiska syftet är att förändra systemet genom att taktiskt acceptera systemets premisser, har man svikit sitt uppdrag genom ett tankefel. "Svennehoran" är lika utsatt, även om det underförstådda syftet med SD från början var just att skydda henne, men fumlades på vägen.

Om man å andra sidan aldrig hade som syfte att förändra systemet så att det skyddar henne, utan med inriktningen att "få mångkulturen att fungera", är det ju egentligen inget svek, eftersom det är vad man utlovat. Man har varit tydlig med att etnisk utsatthet i Sverige är något man bryr sig om, men explicit bara för det judiska minoriteten. Formellt sett får svenskar som projicerade och antog vad SD egentligen menade, skylla sig själva.

I båda fall deltar man aktivt i osynligGÖRANDET av "svennehoran", genom att tala om annan etniskspecifik utsatthet å ena sidan och i vidmakthållandet av svenskheten som något uttalat skilt från etnicitet å den andra. När man ensidigt belyser det ena, lämnar man aktivt det andra i mörker.
Citera
2019-07-05, 15:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
"Rationell" i vilket syfte? Att överleva och frodas som parti och individer i ett givet system - eller förändra systemet?

Om det strategiska syftet är att förändra systemet genom att taktiskt acceptera systemets premisser, har man svikit sitt uppdrag genom ett tankefel. "Svennehoran" är lika utsatt, även om det underförstådda syftet med SD från början var just att skydda henne, men fumlades på vägen.

Om man å andra sidan aldrig hade som syfte att förändra systemet så att det skyddar henne, utan med inriktningen att "få mångkulturen att fungera", är det ju egentligen inget svek, eftersom det är vad man utlovat. Man har varit tydlig med att etnisk utsatthet i Sverige är något man bryr sig om, men explicit bara för det judiska minoriteten. Formellt sett får svenskar som projicerade och antog vad SD egentligen menade, skylla sig själva.

I båda fall deltar man aktivt i osynligGÖRANDET av "svennehoran", genom att tala om annan etniskspecifik utsatthet å ena sidan och i vidmakthållandet av svenskheten som något uttalat skilt från etnicitet å den andra. När man ensidigt belyser det ena, lämnar man aktivt det andra i mörker.

"Rationell" = att jag skulle göra samma bedömning av de styrkeförhållanden, som råder, om jag hade insyn i, hur SD resonerar. Idagsläget har jag ju ingen som helst insyn i underlaget för SD:s beslut att ligga rätt lågt.
Citera
2019-07-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men gated communitys är bara just gated communitys...ett mycket begränsat och väl avgränsat område med bostäder och lite butiker för väldigt rika personer.
Utanför bor alla andra och de som bor där inne måste även vistas utanför bland vanligt folk, det är heller ingenting för svensson, inte bor brasiliens medelklass i gated communitys och det kommer inte medelklassen i Sverige att göra.

Vi kommer garanterat att få sådana i Sverige och de som kommer att bo där blir eliten och elitens skyddslingar, toppolitiker, Helena Ernman och Greta, Schyffert och Anders Lindberg mfl.

Vanlig medelklass kommer att bo utanför.
Verkar som om Malcom talar om något annat än de gated communitys som jag känner till i Rio.

Den produktiva delen av befolkningen måste skyddas för att kunna fortsätta vara produktiv. Om den inte kan skyddas kommer samhället att falla sönder (tänk Sydafrika). I exemplet Brasilien uppnår man väl detta inte enbart genom gated communities, utan även genom segregation mellan innerstäderna och favelorna. Brottslingarna kan göra lite som de vill i favelorna, men om de försöker begå brott inne i städerna kommer polisen göra sitt bästa för att försöka hindra dem.

Den produktiva befolkningens storlek och sammansättning skiljer sig hursomhelst mellan olika länder, men i Sverige är både medel- och arbetarklass nödvändiga för Sveriges välstånd. Ingenjörer, programmerare, arbetare inom industri och skog osv. Elitens välstånd är beroende av att dessa produktiva människor skapar värde, vilket betyder att det inte kommer att räcka för eliten att enbart skydda sig själva.
Citera
2019-07-05, 15:45
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
"Rationell" = att jag skulle göra samma bedömning av de styrkeförhållanden, som råder, om jag hade insyn i, hur SD resonerar. Idagsläget har jag ju ingen som helst insyn i underlaget för SD:s beslut att ligga rätt lågt.
Den diskussionen dryftades för flera år sedan, alltså runt 2014. Då proklamerades vitt och brett att partiet inte behövde göra något. Man skulle vinna utan att egentligen göra någonting i sak, annat än att arbeta mot den interna rasismen.
Citera
2019-07-05, 15:51
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Den diskussionen dryftades för flera år sedan, alltså runt 2014. Då proklamerades vitt och brett att partiet inte behövde göra något. Man skulle vinna utan att egentligen göra någonting i sak, annat än att arbeta mot den interna rasismen.

Valarbetaren (för SD) Verkligheten jobbar ju på. Men mitt perspektiv var ett annat än om "partiet inte behövde göra något". Jag undrade, om SD bedömer, att media skulle kunna knäcka partiet, om media fick ngr utspel från SD (t.ex. om demografin) att kampanja mot.
Citera
2019-07-05, 16:02
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Valarbetaren (för SD) Verkligheten jobbar ju på. Men mitt perspektiv var ett annat än om "partiet inte behövde göra något". Jag undrade, om SD bedömer, att media skulle kunna knäcka partiet, om media fick ngr utspel från SD (t.ex. om demografin) att kampanja mot.
Ok då missförstod jag. Tack för klargörandet!

Den frågan får du nog rikta till deras pressansvarige ifall du vill ha ett svar. Min motfråga blir av nödvändighet då, har de lyckats knäcka partiet hittills? Det är ju inte som att det saknats kampanjer och vad, om något, skulle göra en sådan kampanj framgångsrik när de misslyckats i övrigt?

Låter inte rimligt, men det finns heller inga garantier för att SDs ledning skulle göra rimliga bedömningar. Det finns gott om exempel på motsatsen om detta.
Citera
2019-07-05, 16:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ok då missförstod jag. Tack för klargörandet!

Den frågan får du nog rikta till deras pressansvarige ifall du vill ha ett svar. Min motfråga blir av nödvändighet då, har de lyckats knäcka partiet hittills? (min fetstil) Det är ju inte som att det saknats kampanjer och vad, om något, skulle göra en sådan kampanj framgångsrik när de misslyckats i övrigt?

Låter inte rimligt, men det finns heller inga garantier för att SDs ledning skulle göra rimliga bedömningar. Det finns gott om exempel på motsatsen om detta.

Krympandets radikalisering hos massinvandringsförespråkarna/svenska s.k. journalister, SD:s tillväxt och t.ex. Arpi-fejden leder ju till, att media blir alltmer fanatiska och gränslösa; skattefinansieringen av statens etermedia underlättar den utvecklingen.

Den här ledaren (av Anders Lindberg) har nämnts tidigare:

Citat:
Att vara vänster känns just nu som att vara Asterix och Obelix. ”Det är 50 år f. Kr. och hela Gallien är ockuperat av romarna … Hela Gallien? Nej! En liten by, som befolkas av envetna galler, vägrar att ge upp.”

De romerska legionerna marscherar fort. På ledarsidor och i public service diskuterades i veckan frimodigt om inte den demografiska förändringen, alltså ändringar i befolkningens sammansättning, gått för långt.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-ar-livsfarlig

Vi - som inte har ngn insyn i SD:s bedömningar - famlar i blindo och får nöja oss med att vara frågande.
Citera
2019-07-05, 16:55
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Krympandets radikalisering hos massinvandringsförespråkarna/svenska s.k. journalister, SD:s tillväxt och t.ex. Arpi-fejden leder ju till, att media blir alltmer fanatiska och gränslösa; skattefinansieringen av statens etermedia underlättar den utvecklingen.

Den här ledaren (av Anders Lindberg) har nämnts tidigare:

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-ar-livsfarlig

Tack för att du bjuder på ett gott skratt alltså. Har aldrig brytt mig om att undra vad denne Lindberg konsumerar i medieväg. Nu fick jag svaret ändå och är tecknat.

Citat:
Vi - som inte har ngn insyn i SD:s bedömningar - famlar i blindo och får nöja oss med att vara frågande.
Det är bara maila och fråga vad de tror.
Citera
2019-07-05, 18:19
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Den produktiva delen av befolkningen måste skyddas för att kunna fortsätta vara produktiv. Om den inte kan skyddas kommer samhället att falla sönder (tänk Sydafrika).
...
Den produktiva befolkningens storlek och sammansättning skiljer sig hursomhelst mellan olika länder, men i Sverige är både medel- och arbetarklass nödvändiga för Sveriges välstånd. Ingenjörer, programmerare, arbetare inom industri och skog osv. Elitens välstånd är beroende av att dessa produktiva människor skapar värde, vilket betyder att det inte kommer att räcka för eliten att enbart skydda sig själva.

Det är väl precis detta som är problemet.
Elitens välstånd byggs idag inte längre på exportindustrins framgångar utan på kapitalets pyramidspel inom fastighetsmarknaden.
Statistiknyhet från SCB 2018-12-13 9.30

Taxeringsvärdet för samtliga skattepliktiga fastigheter i Sverige ökade med 1 096,6 miljarder kronor. Det motsvarar 13,5 procent i och med 2018 års förenklade och särskilda fastighetstaxering. Det totala taxeringsvärdet uppgår till 9 199 miljarder kronor.

Under 2018 har det varit en förenklad fastighetstaxering för småhusenheter. Det totala taxeringsvärdet för småhusenheter ökade med 1 036 miljarder kronor eller 31,2 procent jämfört med 2017 års taxering.
Och alla vet att taxeringsvärdet är oftast långt under marknadsvärdet.

Att jämföra med:
Sveriges bruttonationalprodukt, BNP, uppgick till 4 790 miljarder kronor 2018.
https://www.ekonomifakta.se/fakta/ek...bnp---sverige/

Eliten samlas alltid runt guldkalven och den livnär sig helst på på efterfrågan när det gäller fastigheter.
Desto jävligare i förorterna desto högre värden och större rikedom i attraktiva områden.
Och det är enorma värden som skapas. Helt utan inslag av eget arbete.

Efterfrågefabriken är i full produktion. Mångkulturell invasion är deras lösning på deras girighet.
Industriproduktion är sååå 1900 tal.
Citera
2019-07-05, 18:29
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Man har till fullo internaliserat bilden av att vara illegitim och suspekt, har gett upp makten över orden, vilket i förlängningen innebär makten över den egna tanken. Det fanns och finns säkert engagemang, mod och kärlek - men inte klarhet och inriktning.

Så är det. Det som inte kan sägas kan till slut inte tänkas. Därför är det så viktigt att själv definiera sitt språk - att aldrig vika för vänsterliberalernas språkpolitik.

Vad gäller SD så har jag börjat betrakta partiet och dess företrädare som en del av den politiskt korrekta maktstrukturen. Samma korrumperade tjuvar som resten av packet som härjar vårt land.

Om du inte ens som ett påstått nationalistiskt politiskt parti törs ta ställning för ditt eget folk - din egen etnicitet - så är man reducerad till nolla. Det duger inte.
Citera
2019-07-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det är väl precis detta som är problemet.
Elitens välstånd byggs idag inte längre på exportindustrins framgångar utan på kapitalets pyramidspel inom fastighetsmarknaden.

Elitens välstånd är fortfarande beroende av en produktiv medel- och arbetarklass. Den produktiva klassen måste tjäna pengar för att kunna betala ränta på sina bostadslån, annars kan inte värdet på bostäder öka. Likaså måste den produktiva klassen tillverka exportvaror för att eliten ska kunna ha en importerad Tesla på uppfarten och exklusiva viner på matbordet. Sverige kan knappast upprätthålla sin handelsbalans genom att offra industrin och börja exportera bostadsobligationer.

Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Eliten samlas alltid runt guldkalven och den livnär sig helst på på efterfrågan när det gäller fastigheter.
Desto jävligare i förorterna desto högre värden och större rikedom i attraktiva områden.
Och det är enorma värden som skapas. Helt utan inslag av eget arbete.

Problemet är ju att kaoset i förorterna har börjat att spilla över och rinna ut mot attraktivare områden. Det kommer inte gå att bara mura in Östermalm och Djurgården och låta de utanför murarna klara sig på egen hand. I Kongo kan etablissemanget nöja sig med att kontrollera huvudstaden, flygplatserna och gruvorna, och sedan får resten av landet klara sig bäst det kan. I Sverige kommer detta dock inte att fungera. Om etablissemanget vill kunna leva som tidigare måste de kunna skydda miljontals produktiva löntagare - annars har de ingen skattebas, inga ränteslavar, inga konsumenter.
Senast redigerad av Selmer 2019-07-05 kl. 19:20.
Citera
2019-07-05, 19:19
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Elitens välstånd är fortfarande beroende av en produktiv medel- och arbetarklass. Den produktiva klassen måste tjäna pengar för att kunna betala ränta på sina bostadslån, annars kan inte värdet på bostäder öka. Likaså måste den produktiva klassen tillverka exportvaror för att eliten ska kunna ha en importerad Tesla på uppfarten och exklusiva viner på matbordet. Sverige kan knappast upprätthålla sin handelsbalans genom att offra industrin och börja exportera bostadsobligationer.

Elitens förakt för hederligt arbete skall och kan inte underskattas.

Kan det göras kortsiktiga och stora vinster på en dopad bostadsmarknad ör det ingen som säger nej.

Även om priset är Sverige är det acceptabelt för det härskande etablissemanget.

Pöbeln får hållas i schack med lotto och mello.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in