2019-07-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Elitens förakt för hederligt arbete skall och kan inte underskattas.

Kan det göras kortsiktiga och stora vinster på en dopad bostadsmarknad ör det ingen som säger nej.

Även om priset är Sverige är det acceptabelt för det härskande etablissemanget.

Pöbeln får hållas i schack med lotto och mello.

Se mitt tillägg ovan. Om man inte kan hålla invandrarna borta från de exklusiva och trygga områdena kommer dessa att upphöra att vara exklusiva och trygga, och bostadspriserna kommer att justeras därefter. Det är möjligt att en mikroskopisk grupp kommer att kunna sälja, göra en stor vinst och sedan fly riket, men det betyder bara att en ny elit kommer att få ärva problematiken men inte den gynnsamma fastighetsmarknaden. Grundproblemet, nämligen frågan hur man ska beskydda den produktiva klassen, kommer att kvarstå.
Citera
2019-07-05, 19:40
Medlem
Ett riktigt motbjudande s.k kulturinlägg i Aftonbladet i anledning av Expressens stora reportage om hur medelklassen hukar över det faktum att den kriminella mångkulturen börjat exponera sitt fula tryne även i de tidigare så välmående medelklassenklaverna. Den s.k kulturskribenten verkar inte ha överdrivet positiva tankar om medelklassen.

Citat:
Minnen av att bli stor*här är också lik*tydiga med stryk. Skolavslutning 1997: Käftsmällar och baxad mobil. Lunchrast 1998: En skalle i min panna. 2001: Kvarhållen utan*för tunnelbanan av en tidigare dagiskamrat. Han ringde ett samtal och frågade mottagaren om han skulle skära mig. 2002: En kanyl mot min hals. Någon gång: Västra skogens tunnelbana och spottloskan som rinner längs halsen. Kläderna som plockades. Jag minns inte allt, men jag minns att jag 2011 hamnade på Södersjukhuset, efter att fyra unga män slagit hål på mitt huvud i*Midsommarkransen.

Jag vet något om*vad det betyder att se sig om över axeln. Ändå har jag aldrig försökt upphöja den blicken till protektionistisk *politik, eller fått något slags bregott*rasistisk heurekaupplevelse.

Samma kan inte sägas om merparten av de medborgare som närvarar i ett reportage i*Expressen*med rubriken*”Medelklassen skakad när gängvåldet tränger sig på”. En akademiker som i texten kallas*Rickard*har, sedan fyra rån inträffat nära hans bostad, slutat cykla, slutat promenera, slutat ta tåget – ”allt för att slippa gänget som börjat hänga vid torget där de langar knark”. Tidigare trodde Rickard ”gott om alla”, men nu tycks Rickard inte tro på något.

Citat:
Jag missaktar den klass som lyckats bli vuxna – och dessutom rika – med långa cv:n, men utan livserfarenhet och som grinar när världen hinner ifatt.*

I klartext.

" jag fick hela min uppväxt söndertrasad i ett mångkulturellt helvete. Nu djävlar är det dags för medeklassbarnen att få smaka på samma mångkulturella våldskapital som jag fick göra. Och gudnåde medeklassbarnen om de blir rasister på kuppen!"

Detta flagranta hat mot sin egen ingrupp är magstarkt även för att komma från Afabladet. Tonläget i debatten hårdnar för varje dag som gått sedan Arpis "klassiska" demografiledare känns det som (i efterhand kommer den visa sig vara vågbrytaren nummer ett är min gissning).

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...sig-over-axeln
Citera
2019-07-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Se mitt tillägg ovan. Om man inte kan hålla invandrarna borta från de exklusiva och trygga områdena kommer dessa att upphöra att vara exklusiva och trygga, och bostadspriserna kommer att justeras därefter. Det är möjligt att en mikroskopisk grupp kommer att kunna sälja, göra en stor vinst och sedan fly riket, men det betyder bara att en ny elit kommer att få ärva problematiken men inte den gynnsamma fastighetsmarknaden. Grundproblemet, nämligen frågan hur man ska beskydda den produktiva klassen, kommer att kvarstå.

Skulle vilja påminna om att trådens giganter och följare sannolikt tillhör en skara av vad man kan kalla early adopters eller för all del kännare av mångkulturfrågan sedan år tillbaka. Vi har sett utvecklingen länge eller som jag varit lyckligt ignorant intill alldeles nyligen när jag fick mitt alldeles egna Jimmie ögonblick och började inse vart det barkade hän.

Det är ett fåtal kapitalister eller rika som tänker långsiktigt eller på externa faktorer. En kapitalist ska tänka kvartalsvis och dra nytta av samhällsutvecklingen. Man arbetar kanske 12 timmar om dygnet i stenhårt tempo. Samhället och politiken får någon annan sköta. Näringslivet har sina egna stenhårda lagar och varje tänkande människa har förstått att kritik av Sveriges invandringspolitik eller minsta antydan till etniska preferenser på omgivningen kan innebära uteslutning ur "polite society" och då skulle frun inte kunna ha garden party.

Det finns också många fördelar med menaiter. Jag lovar er att många slott och herresäten runt om i vårt avlånga land är i utmärkt skick numera genom statssubventionerade lantarbetare som ju kan bo gratis i den gamla statarlängan. Tänk bara känslan att kunna svänga upp på grusplan och allt ogräs är rensat för hand. Samma känsla som farfar fick uppleva!

Just nu är ju problemen hanterliga. Om 20 år har vi flyttat till utomlands. Tonårsbarnen går i bra skolor och de fåtal afrikaner som går där är skötsamma. Barnen måste dock lova att ta taxi hem från stan på kvällarna - man läser ju att det har blivit så stökigt.

Medelklassen har dock blivit fundersam.
Citera
2019-07-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Ett riktigt motbjudande s.k kulturinlägg i Aftonbladet i anledning av Expressens stora reportage om hur medelklassen hukar över det faktum att den kriminella mångkulturen börjat exponera sitt fula tryne även i de tidigare så välmående medelklassenklaverna. Den s.k kulturskribenten verkar inte ha överdrivet positiva tankar om medelklassen.

I klartext.

" jag fick hela min uppväxt söndertrasad i ett mångkulturellt helvete. Nu djävlar är det dags för medeklassbarnen att få smaka på samma mångkulturella våldskapital som jag fick göra. Och gudnåde medeklassbarnen om de blir rasister på kuppen!"

Detta flagranta hat mot sin egen ingrupp är magstarkt även för att komma från Afabladet. Tonläget i debatten hårdnar för varje dag som gått sedan Arpis "klassiska" demografiledare känns det som (i efterhand kommer den visa sig vara vågbrytaren nummer ett är min gissning).

Tyckte särskilt om avslutningen.

Citat:
Lyssna: Jag älskar den här stan och människorna som hör till den. Men det var länge sedan som den inför livet livrädda medelklassen hade något med Stockholm att göra. Lyssna inte på den.

Han vill bara slå tillbaka mot medelklassen. Inte förändra ett skit. Han är låst som en labbråtta i en labyrint och kan inte tänka konstruktivt.

Den konstruktiva lösningen är naturligtvis hemvandring för menaiterna.
Citera
2019-07-05, 20:27
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Att segregera Sverige á la USA/Brasilien/Sydafrika skulle dock innebära stora praktiska problem, oavsett vilken ideologi som rådde. Att mura in bostadsområden räcker ju inte, för då lägger sig bara buset på lur någon annan stans. Alla områden måste muras in eller vaktas på andra vis: skolor, arbetsplatser, parker, köpcentra, fritidsanläggningar osv. Detta blir oerhört komplicerat om dessa platser och byggnader inte är byggda och placerade på ett ändamålsenligt sätt avseende säkerhet.

Utvecklingen mot inskränkt rörlighet och avspärrningar för alla är något som inte kan separeras från fri rörlighet för rovdjur och öppna gränser för parasiter, utan är en ofrånkomlig följd av det.

Den alltmer inskränkta rörligheten, de allt fler avspärrningarna och all jävla övervakning är min största invändning mot liberalismen som ideologi.
Citera
2019-07-05, 20:29
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Barnen måste dock lova att ta taxi hem från stan på kvällarna - man läser ju att det har blivit så stökigt.

Medelklassen har dock blivit fundersam.

Mopedbilar is da shit:
NYHETERlör 08 jun 2019
Mopedbilar håller på att konkurrera ut både moped, epa- och A-traktor. I Göteborgs mer välbärgade stadsdelar har dyra lyxutrustade mopedbilar blivit ny trend, rapporterar Göteborg Direkt.
...
Under årets första kvartal ökad försäljningen med 39 procent hos en återförsäljare.

– Det har ökat lavinartat.

De unga kunderna med gott om pengar köper modeller med skinnsäte, blåtand och backkamera. En välutrustad dyr modell går på en bra bit över 200 000 kronor.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...land-unga-rika

Föräldrar köper mopedbilar främst till sina döttrar idag. Allt för att slippa mångkulturens konsekvenser på en öde och mörk busshållplats.

Nästa steg är att lämna landet.
Citera
2019-07-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Mopedbilar is da shit:
NYHETERlör 08 jun 2019
Mopedbilar håller på att konkurrera ut både moped, epa- och A-traktor. I Göteborgs mer välbärgade stadsdelar har dyra lyxutrustade mopedbilar blivit ny trend, rapporterar Göteborg Direkt.
...
Under årets första kvartal ökad försäljningen med 39 procent hos en återförsäljare.

– Det har ökat lavinartat.

De unga kunderna med gott om pengar köper modeller med skinnsäte, blåtand och backkamera. En välutrustad dyr modell går på en bra bit över 200 000 kronor.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...land-unga-rika

Föräldrar köper mopedbilar främst till sina döttrar idag. Allt för att slippa mångkulturens konsekvenser på en öde och mörk busshållplats.

Nästa steg är att lämna landet.

Min uppfattning är att du går händelserna i förväg bäste Långbåge. Medelklassen - även den övre - är fortfarande av den uppfattningen att det här är en övergående fas. Den har under hela sitt liv kunnat hantera problem indivduellt och löser nu ett konkret säkerhetsproblem genom att köpa sina barn säkerhet genom lyxmoppe med skal. Nästa steg blir grannsamverkan med privat vaktbolag.

Nu ska de fortsätta att spara till sin pensionsförsäkring och hålla bostaden i skick vilket är deras "fuck-of" kapital. Det är först när de inser att det inte kommer att bli bättre som de börjar fundera kring vart de måste flytta för att kunna njuta av sitt otium. De få som är vakna håller käften och vill sälja innan fastighetspriserna rasar.

De minnesgoda giganterna och följarna kanske minns att jag var på besök i Täby norr om Stockholm i våras och noterade att mångkulturen helt plötsligt var rikligt representerad i det gigantiska centrum som finns i kommunen. Idag står det att priserna på bostäder plötsligt rasat i Täby. Tydligen har Moderaterna och Centern beslutat att bygga ett gigantiskt område med lägenheter på ett område nära centrum med tusentals lägenheter. De kan bara fyllas med mångkultur från mena (menaiter).

Har white flight inletts i Reinfeldts Täby eller är det en tillfällig dipp beroende av något annat? Inte gott att veta men tydligen stiger priserna ännu längre norr om Stockholm om jag förstod det rätt.

Citat:
På kommunnivå steg priserna mest i Norrtälje, med hela 10 procent. Mest sjönk priserna i Täby, med 6 procent.
Senast redigerad av Ottokar 2019-07-05 kl. 21:07.
Citera
2019-07-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Min uppfattning är att du går händelserna i förväg bäste Långbåge. Medelklassen - även den övre - är fortfarande av den uppfattningen att det här är en övergående fas. Den har under hela sitt liv kunnat hantera problem indivduellt och löser nu ett konkret säkerhetsproblem genom att köpa sina barn säkerhet genom lyxmoppe med skal. Nästa steg blir grannsamverkan med privat vaktbolag.

Nu ska de fortsätta att spara till sin pensionsförsäkring och hålla bostaden i skick vilket är deras "fuck-of" kapital. Det är först när de inser att det inte kommer att bli bättre som de börjar fundera kring vart de måste flytta för att kunna njuta av sitt otium. De få som är vakna håller käften och vill sälja innan fastighetspriserna rasar.

De minnesgoda giganterna och följarna kanske minns att jag var på besök i Täby norr om Stockholm i våras och noterade att mångkulturen helt plötsligt var rikligt representerad i det gigantiska centrum som finns i kommunen. Idag står det att priserna på bostäder plötsligt rasat i Täby. Tydligen har Moderaterna och Centern beslutat att bygga ett gigantiskt område med lägenheter på ett område nära centrum med tusentals lägenheter. De kan bara fyllas med mångkultur från mena (menaiter).

Har white flight inletts i Reinfeldts Täby eller är det en tillfällig dipp beroende av något annat? Inte gott att veta men tydligen stiger priserna ännu längre norr om Stockholm om jag förstod det rätt.

Jag råkar vara Täbybo själv och, nej, det är ingen White flight i sikte vad mina känsliga antenner kan märka. Det nybygge du syftar på är gamla Täby Galopp som revs för 7- 8 år sedan och är inom komfortabelt gångavstånd till Täby C, en av Sveriges största gallerior. Det är idel exklusiva bostadsrätter som marknadsförs. Jag ser att ettorna ligger på typ 1.5 milj kr. Säga vad man vill om Moderater men är det något de är duktiga på är det att inte kacka i eget bo. Att de på något vis skulle kunna och framför allt vilja upplåta det kommande nybygget till mångkulturen finner jag synnerligen otänkbart. De kommunala politikeravskummen och deras döttrar handlar nämligen titt som tätt där själva och med bara någon fungerande hjärncell inser de omedelbart att (vi talar om 30.000 Pers för byggprojekter) detta skulle sänka deras egen levnadsstandard, för att inte tala om reaförlusten vid försäljning av den hastigt och lustigt osäljbara villan till oacceptabla nivåer, om bostäderna uppläts till Mångkulturen.

Du har rätt i att vi gått från helt vitt till lite mångkultur men detta är resultatet av "påtvingad" mångkultur från Sossar. Inte några aktiva insatser från Täbymoderaterna. Jag är egoist här. Moderater är vidriga NIMBY-avskum men jag låter dem komma undan med det eftersom jag bor granne med dem och deras agenda i just detta avseende överenstämmer med min egen. Att jag röstade på dem sista gången 2006 är en annan fråga.
Citera
2019-07-05, 21:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:

I klartext.

Ivar Arpi har en längre kommenter av den obehagliga texten på Facebook. Den slutar:

" Kristofer Andersson verkar anse att vi måste acceptera att vi är blivande brottsoffer. Vi ska acceptera vår roll som lamm. Vi får inte klaga på att vargarna stryker runt obehindrat. Blotta halsen, det är din roll. Spela död. För vi är den hemska medelklassen (inte ens det stämmer, eftersom även boende i utsatta områden drabbas, ofta ännu värre). Den hemska medelklassen som betalar majoriteten av skatterna i landet. Våra barn får finna sig i att vara lamm. Deras föräldrar är så förhatliga att förhatligheten gått i arv.

Hur skyddar man sig mot en kniv i magen? Mot fyra män som slår hål på ens huvud, som Kristoffer Andersson var med om? Hur skyddar man sina barn? Hur skyddar man dem mot hat, förnedring och våld? Hur?

Sverige, du milda, saktmodiga, vänaste land uppå jord. Är det dags att smida om våra plogbillar till svärd, våra vingårdsknivar till spjut?"

https://www.facebook.com/ivar.arpi/p...56368063396218
Citera
2019-07-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"Rationell" = att jag skulle göra samma bedömning av de styrkeförhållanden, som råder, om jag hade insyn i, hur SD resonerar. Idagsläget har jag ju ingen som helst insyn i underlaget för SD:s beslut att ligga rätt lågt.

Så om SD konsekvent hade lyft hatbrott mot etniska svenskar hade media VERKLIGEN tagit i med hårdhandskarna, fruktar SD? Om man lyft konkreta exempel på svenska tjejer och killar som är i minoritet i situationen när de utsätts för dominansvåld och utnyttjande, om man lyft sexövergrepp på badhusen från 2011 när Jan Helin i Agenda kunde meddela att sådant var för vanligt förekommande att skriva om - då hade media lagt i en växel högre än att anklaga för rasism och fascism?

Trots att folkpartisten Hannah åtminstone i en debattext lyfte just svensketnisk utsatthet i förorten utan värre efterverkningar än en personkryssad riksdagsplats på Adam Cwejmans bekostnad.

Den enda förklaringen är att SD själva ser frågan som en svaghet, istället för den självklara genvägen till legitimitet det är. Kilen rakt in till medelklasskvinnorna, mammorna, mormödrarna. Att man inte ens för sig själva kunde formulera tanken om "svennehoran" på ett sätt som inte gjorde det rasistiskt att bry sig om henne. Hon har ju kanske blont hår och blå ögon, vilket är kopplat till DNA, vilket väl är rasistiskt, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Så är det. Det som inte kan sägas kan till slut inte tänkas. Därför är det så viktigt att själv definiera sitt språk - att aldrig vika för vänsterliberalernas språkpolitik.

Vad gäller SD så har jag börjat betrakta partiet och dess företrädare som en del av den politiskt korrekta maktstrukturen. Samma korrumperade tjuvar som resten av packet som härjar vårt land.

Om du inte ens som ett påstått nationalistiskt politiskt parti törs ta ställning för ditt eget folk - din egen etnicitet - så är man reducerad till nolla. Det duger inte.

Det snällaste man kan säga är att det skedde från en brist på självförtroende och förmåga att tänka det självklara, att sedan formulera det oklanderligt och vila i bergfast övertygelse om sin egen anständighet. Att låta axlarna sjunka ned och möta anklagande blickar i förvissningen att motståndaren måste titta i marken förr eller senare.

Mer cyniska alternativ finns, men gör ju inte saken bättre.

Citat:

I klartext.

Jag tog mig ju friheten att ifrågasätta klokskapen i Arpis kodspråk:

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Att Arpi använder "medeklassbarn" som kod, kan vara förståeligt. Men det är samtidigt problematiskt ur flera synvinklar.

Implikationen är att det pågår en improviserad omfördelningspolitik, en spontan klasskamp mellan de som har och de som saknar jackor, pengar och mobiltelefoner. Alternativt att överfall bara räknas om det är ekonomiskt trygga barn som är offer. Det är ett budskap som ingalunda står över kritik eller ger en förståelse för den demografiska aspekt han ändå förknippas med från nu och för alltid.

Personrånare agerar förstås precis som fördomsfulla poliser genom etnisk profiling av tilltänkta offer, åtminstone som en aspekt av den samlade nytta/risk-kalkylen som väger in just de där ytliga identitetsmarkörerna som Arpi råkade närma sig tidigare, fast med blicken åt andra hållet. Det pågår rentav inverterade Jimmie-moments kring hur ljushylta, blonda medmänniskor tenderar sakna kollektivt våldskapital genom grupporganisation.

Att medelklassjournalister nu börjar oroa sig för sina egna medelklassbarn kan lyckas med bedriften att både vara alienerande värdegrundsförbrytligt (alla barn har väl rätt till trygghet, Ivar?) och meningslöst vagt (är lösningen att barnen slutar klä och bete sig som medelklassens så att de flyger under underklassungarnas radar?)

Kanske kan hatbrott mot medelklassen bli en refräng från ledarsidorna? Teorier om medelklassens essens kommer förstås krävas, kompletterat av credon om medelklassens inkluderande öppenhet.

Det hänger ihop med resonamenget ovan om det verkligen är mindre kontroversiellt att uttrycka sig vagt och i kod. Vilken extra fara ligger i att sakligt beskriva och bejaka det man ändå kommer tillvitas?

Ja, det finns etniska svenskar.

Ja, etniska svenskar råkar ut för etniskt motiverat hat.

Ja, detta hat ska synliggöras.

Om man istället hymlar om svensk kulturessens är man likförbannat en ultranationalist och fascist som dessutom är lätt att beslå med tankefelet att kulturer är definierbara. Om man värnar om medelklassbarnen är man fortfarande en smygrasist som dessutom inte bryr sig om arbetarklassens ungar. Man har kladdat lättangripna dimensioner till det saken handlar om, utan att få någon nåd igen.
Citera
2019-07-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ivar Arpi har en längre kommenter av den obehagliga texten på Facebook. Den slutar:

" Kristofer Andersson verkar anse att vi måste acceptera att vi är blivande brottsoffer. Vi ska acceptera vår roll som lamm. Vi får inte klaga på att vargarna stryker runt obehindrat. Blotta halsen, det är din roll. Spela död. För vi är den hemska medelklassen (inte ens det stämmer, eftersom även boende i utsatta områden drabbas, ofta ännu värre). Den hemska medelklassen som betalar majoriteten av skatterna i landet. Våra barn får finna sig i att vara lamm. Deras föräldrar är så förhatliga att förhatligheten gått i arv.

Hur skyddar man sig mot en kniv i magen? Mot fyra män som slår hål på ens huvud, som Kristoffer Andersson var med om? Hur skyddar man sina barn? Hur skyddar man dem mot hat, förnedring och våld? Hur?

Sverige, du milda, saktmodiga, vänaste land uppå jord. Är det dags att smida om våra plogbillar till svärd, våra vingårdsknivar till spjut?"

https://www.facebook.com/ivar.arpi/p...56368063396218

Det ligger ändå något föraktligt i att medelklassen gnäller över det som drabbar underklassen värre. Arpis premiss var att det är ekonomiska resurser som gör ungdomar till måltavlor, vilket Kristofer Andersson vederlägger med egna erfarenheter.

Det är ju som Ranelid skriver inte nöden som driver förbrytarna, utan andra drivkrafter. Kanske är det inte ens en fråga om individens fria vilja till uselhet, utan själva den mångetniska situationens eviga och självgenererande mekanik som skapar sina kuggar. Att förnedra och dominera är inte fritt val där fredlig samexistens är alternativet. Att avstå från våldskapitalets spelteori och kapprustning är istället i en mångetnisk kontext att acceptera att bli förnedrad och dominerad.
Citera
2019-07-05, 23:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Så om SD konsekvent hade lyft hatbrott mot etniska svenskar hade media VERKLIGEN tagit i med hårdhandskarna, fruktar SD? Om man lyft konkreta exempel på svenska tjejer och killar som är i minoritet i situationen när de utsätts för dominansvåld och utnyttjande, om man lyft sexövergrepp på badhusen från 2011 när Jan Helin i Agenda kunde meddela att sådant var för vanligt förekommande att skriva om - då hade media lagt i en växel högre än att anklaga för rasism och fascism?

Trots att folkpartisten Hannah åtminstone i en debattext lyfte just svensketnisk utsatthet i förorten utan värre efterverkningar än en personkryssad riksdagsplats på Adam Cwejmans bekostnad.

Den enda förklaringen är att SD själva ser frågan som en svaghet, istället för den självklara genvägen till legitimitet det är. Kilen rakt in till medelklasskvinnorna, mammorna, mormödrarna. Att man inte ens för sig själva kunde formulera tanken om "svennehoran" på ett sätt som inte gjorde det rasistiskt att bry sig om henne. Hon har ju kanske blont hår och blå ögon, vilket är kopplat till DNA, vilket väl är rasistiskt, eller hur?

Utan ngn egen insyn i SD, så vet jag inte säkert vad SD:s ledning fruktar. Ej heller kan jag uttala mig om, vad som är "den enda förklaringen" till att de ligger rätt lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in