2019-05-07, 20:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Men, visst det är bekvämt för samma korrupta patrask att försöka peka ”the finger of blame” på Judar, bland annat, efter att deras BNP-höjande sociala ”ingenjörskonst” har totalhavererat och slutat i en effektiv minskning av BNP och en devalvering av kronan.

Så det är bara gratulera de pretentiösa potemkinfabrikörerna för ännu en ”framgång” i deras hänsynslösa jakt på självgod och meningslös social status.
Av nyfikenhet: försöker du påskina att det finns antisemiter inom statsapparaten, eller att det är vanligt med antisemitism av de orsaker du anger? Rätt kreativ tanke, i så fall. Har iofs. för mig att du skrev tidigare att det kunde vara en utväg för dina kära "potemkinfabrikörer" att skylla på judarna, en klassisk undanmanöver, om det börjar osa bränt i statsverket, men jag skulle tro att detta scenario är ungefär så osannolikt som det kan bli. Det finns av förklarliga skäl, hrm, judeskeptiker i alla samhällets skikt; dock sannolikt väldigt, väldigt få inom myndigheterna.
Citera
2019-05-07, 20:35
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Hur stor är den ”judiska extremismen”? Judar i Sverige klagar på att mångkulturen har gjort Sverige mycket osäkrare för dem:
Mer än hälften av förövarna bakom antisemitiska hot och attacker uppfattas av offren vara personer med extremistiska muslimska åsikter, enligt en forskningsrapport.
https://www.expressen.se/nyheter/qs/...or-men-jag-ty/

Varför skulle judar vilja skapa sämre säkerhet åt sig själva?
Din fråga kan du likagärna ställa såhär:
”Varför vill feminister skapa sämre säkerhet för kvinnor när man propagerar för mångkultur och där vi statistiskt vet att högre andel invandrare i populationen innebär fler sexualbrott?”

Att det finns judar som vill ha mångkultur innebär inte att alla judar vill ha mångkultur. Precis på samma sätt som att det finns svenskar som vill ha mångkultur men alla svenskar vill inte ha mångkultur. Det finns en makthierarki och maktdynamiska processer att ta hänsyn till. Där de som inte lever i mångkulturens konsekvenser tenderar vilja ha mångkultur. Du kan fråga dig varför det är på det viset. Cui bono hävdar jag - det finns personlig vinning i det. Samt att det ju är kognitivt jobbigt med normativ dissonans, så man tenderar blunda istället för att ägna sig åt självreflexion.

Förövrigt, den där artikeln ska du tolka utifrån ett oytosianskt perspektiv samt del av en pro-liberal agenda. ”Nazister är antisemiter och anti-bögar” tar upp ca 80% av artikeln med tillhörande skräckbild på plastsköldslajvandet, 19% israelisk propaganda, sen två-tre rader om muslimsk antisemitism. Dvs totalt oproportionerligt = alltså liberal agenda som framhäver den judiska minioritetens särrättigheter på typiskt Bonnier-manér i denna artikel undertecknad Lapidus.

Men jag håller ju med i att mångkultur är dåligt för alla inblandade i längden. Varför det är irrationellt att fortsätta. Och det är vad jag generellt försöker argumentera för med mina inlägg i denna tråd.
Senast redigerad av frasselito 2019-05-07 kl. 20:37.
Citera
2019-05-07, 20:51
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Din fråga kan du likagärna ställa såhär:
”Varför vill feminister skapa sämre säkerhet för kvinnor när man propagerar för mångkultur och där vi statistiskt vet att högre andel invandrare i populationen innebär fler sexualbrott?”

Att det finns judar som vill ha mångkultur innebär inte att alla judar vill ha mångkultur. Precis på samma sätt som att det finns svenskar som vill ha mångkultur men alla svenskar vill inte ha mångkultur. Det finns en makthierarki och maktdynamiska processer att ta hänsyn till. Där de som inte lever i mångkulturens konsekvenser tenderar vilja ha mångkultur. Du kan fråga dig varför det är på det viset. Cui bono hävdar jag - det finns personlig vinning i det. Samt att det ju är kognitivt jobbigt med normativ dissonans, så man tenderar blunda istället för att ägna sig åt självreflexion.

Förövrigt, den där artikeln ska du tolka utifrån ett oytosianskt perspektiv samt del av en pro-liberal agenda. ”Nazister är antisemiter och anti-bögar” tar upp ca 80% av artikeln med tillhörande skräckbild på plastsköldslajvandet, 19% israelisk propaganda, sen två-tre rader om muslimsk antisemitism. Dvs totalt oproportionerligt = alltså liberal agenda som framhäver den judiska minioritetens särrättigheter på typiskt Bonnier-manér i denna artikel undertecknad Lapidus.

Men jag håller ju med i att mångkultur är dåligt för alla inblandade i längden. Varför det är irrationellt att fortsätta. Och det är vad jag generellt försöker argumentera för med mina inlägg i denna tråd.
Just det, nu är resonemanget mycket bättre. Det här handlar rimligen om makt och inte främst om judar. Nu kan föralldel judar vara överrepresenterade men det handlar fortfarande om makt och personlig vinning.

Det viktigaste är rimligen att mångkulturen är dålig och skadlig för landet. Det är detta som måste tydliggöras så att även majoriteten av folket förstår det.
Citera
2019-05-07, 21:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag har inte påstått att den bilden är en bild som är gynnsam att ha. Jag anser inte för egen del att det inte finns något att göra bara för att världen är komplex och oöverblickbar. Däremot är det lätt för många att bli uppgivna, och då kanske man reagerar genom att anamma någon simplistisk teori.

Inte en chans att du fortfarande inte begriper.
I en värld som är "komplex och oöverblickbar" så blir alla teorier av naturnödvändighet simplistiska & förenklade. Det är ändå bättre än att inte ha någon teori alls.
Citera
2019-05-07, 21:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det stämmer förstås, men jag uppfattade det som att "follow the money" skulle tolkas som ett bevis för att DN aktivt sprider judisk propaganda åt judiska beställare. Att konstatera att läsare betalar för sin tidning kan inte anses bevisa detta. Däremot kan det ju tolkas som ett tecken på judarnas starka offerstatus, som alltjämt framhävs på ett sätt som inte står i proportion till den verkliga tragedin i antal människooffer som skedde ungefär lika nyligen även i Sovjet och andra kommunistiska stater. Jag är böjd åt att i första hand tolka denna starka offerstatus som ett resultat av att judarna är en utpekad grupp medan kommunismen skördade liv mer urskillningslöst. Judarna har förvisso varit bra på att spela situationen till sin fördel, men så är de också en tämligen intelligent folkgrupp överlag. Man bör nog vara försiktig med att stirra sig blind på judiska konspirationer. Jag förstår lockelsen men det tenderar att bli till tunnelseende när man applicerar så pass specifika förklaringsmodeller på ett så abstrakt sociologiskt plan. Sanningen ligger någonstans emellan PK-folkets beröringsskräck och nazisternas paranoia. Judarna är faktiskt överrepresenterade inom media på många håll, de är en grupp med relativt hög IQ och de har ett uråldrigt narrativ som i vissa fall stämmer med påstådda konspirationer. Dock ska man inte döma ut en hel folkgrupp och tillskriva alltför hög grad av individuell medvetenhet till eventuella mönster såsom ägande i media och finans. Det kan lika gärna vara resultat av subtila aspekter av tradition och uppfostran som en aktiv kampanj att styra världen.

Kan det vara så att den mest skrämmande tanken är att INGEN, inte ens de av somliga så fruktade judarna, har någon jävla aning om vad fan som händer med den här världen och med vårt enorma teknologiska experiment och med vår art, det finns inget facit. Det finns bara uppfinningar (med ständigt tilltagande dystopisk potential), kapitalism och politik. ?
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
"Det är krig och politik som har fördärvat vår jord!"

Får mer och mer känslan att det är människor med i grunden "goda" politiska intentioner klampar runt som elefanter i en porslinsbutik med en politik som ofta skapar mer problem än det löser.

[...]

Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser.
Varje politisk aktivitet får en motreaktion som inte alltid kan förutses.

Den judisk förintelsen skapade politiska framgångar som i sin tur nu skapar politiska motgångar.

Migrationen och mångkultur införande skapar politiska strömningar som är precis tvärt emot syftet med mångkulturen.

Identitetspolitik för att lyfta minoriteter skapar förutsättningar för identitetspolitik också för majoriteter.

Det är därför väldigt viktigt att politik formas med eftertanke och analys och enligt subsidiaritetsprincipen för att inte skapa mer problem än den löser.

Att importera "mångkulturpolitik" från USA utan eftertanke är fel och blir kontraproduktivt både för Sverige och USA och kanske framförallt för svenskar och migranter.

Wollos DN skapar mer problem med sin anförda politik än den löser. Varför?
Jo Wollos perspektiv är för snävt. Han är för enkelspårig. Det blir kontraproduktivt också för han och hans främsta intressegrupp.

Man brukar säga att det är nya medier som står för förändringen i medierna. Men jag vill säga att det snarare är MSM som ändrat beteende genom en radikalisering, polarisering och synkronisering som en ogenomtänkt instinktiv reflex på ökad konkurrens. De har ifrågasatts i sak men ovana som de är av kritik inte kunnat hantera det utan gått i en försvarsställning. En väldigt aggressiv försvarsställning där motståndare utmålas som "bruna" eller onda.

De har inte drabbats av "Krympandets radikalisering" utan har istället bejakat "radikaliseringens krympning" där deras snäva perspektiv och radikala och enfaldiga åsikts och politiska positioner orsakat en krympande relevans i samtiden. Orsak och verkan har bytt plats men möts alltid av en motreaktion.

Den dagen när medierna börjar erkänna sina fel ordentligt kan de också öka sin relevans.
Och redan i början av diskussionen om judisk makt och Bonniers särställning i den svenska mediavärlden hittar man två av de kanske klokaste inläggen. Jag tror att det absolut går att beskriva den till synes kaotiska verkligheten på ett meningsfullt sätt i motsatspar och i någon form av evolutionära termer, även om grundprincipen inte behöver vara en ständig process mot högre förädling, större förståelse, högre medvetande, etc. Jag kan se kvalitéer hos både Hegel och Marx som hjälper oss att greppa den mänskliga utvecklingen historiskt, men det händer saker efter murens fall eller egentligen andra världskriget som varken idealistisk eller materialistisk dialektik biter på. Grundtanken om reaktion på reaktion och stötig men dock rörelse framåt är säkert fortfarande aktuell, men det är svårt att hitta någonting liknande "upplysning" eller "framsteg" som duger till ändamål. Det blir fortfarande som det blir av tillfälligheter och historiska skäl i samspel. Ren slump finns så klart med i bilden. Det som däremot saknas är en universell faktor att likställa med "progression". I stället finns en oändlig rad perspektiv och intressen som konkurrerar med varandra om fördelar på andras bekostnad. Det verkar som det lilla judiska pyttefolket varit osannolikt skickligt att utnyttja den här situationen maximalt till egen fördel, och hur man ska förklara överrepresentationen av judar på mycket prominenta platser i samhällen vari deras folk utgör en minimal minoritet, det vet jag faktiskt inte. Och det är absolut MSM som äger spelet, och som alltid gör det första draget. Här är det också ett faktiskt rätt litet antal individer som gör oproportionerligt stort avtryck.
Citera
2019-05-07, 21:36
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Just det, nu är resonemanget mycket bättre. Det här handlar rimligen om makt och inte främst om judar. Nu kan föralldel judar vara överrepresenterade men det handlar fortfarande om makt och personlig vinning.

Det viktigaste är rimligen att mångkulturen är dålig och skadlig för landet. Det är detta som måste tydliggöras så att även majoriteten av folket förstår det.
Nu är det ju ingen liten överrepresentation. Ta exempelvis nobelpriset som referens. Ca 20% av alla nobelpristagare har varit judar med en total andel på 0,2% av den mänskliga populationen. Man är helt enkelt boksmarta.

Lägg därtill deras höga frekvens inom media och finans. Media och finans som är bidragande orsaker till mångkulturen i Sverige.

Krydda detta med vetenskapligt bevisad evolutionär gruppstrategi hos judarna att vilja ha mångkultur (MacDonald).

Jag säger inte att judar är ensamt ansvarig för den mångkultur vi har. Jag säger att man är en del av orsakerna i kombination med västs härjande i suveräna stater och en globalism som gått överstyr.

Och den som ska försöka få igång någon slags etnisk tribalism så är det ju i distanseringen och avståndstagandet från de andra etniciteterna som definierar det egna. Det finns en anledning till att judar historiskt alltid blir utkastade från europeiska länder, och att dom blir utkastade i tider av nationalism - man fungerar som scape-goats som sammansvetsar nationens folk. Men kanske att exempelvis muslimer kan agera den rollen lika bra. Det blir ju lite av en komplex sörja av den här mångkulturen vi ser i Sverige. Det är iaf i den nära framtiden bäddat för en ännu högre mellanmänsklig friktion än det vi ser idag, givet vissa antaganden såsom lågkonjunktur.

Vi får se hur det hela (ur)artar sig.
Senast redigerad av frasselito 2019-05-07 kl. 21:40.
Citera
2019-05-07, 22:13
Medlem
Totiuss avatar
Samtidigt som mediernas roll är tydlig för alla som är någorlunda insatta fortsätter sådana som Eskilstuna-Kurirens chefredaktör Eva Burman att ge en motsatt bild för en hyfsat stor läsekrets:
Burman: En frihet på glid
I dag finns krafter som satt i system att motarbeta förutsättningarna för vår demokrati. Politiker, myndigheter, rättsinstanser och självklart medier är fokus för påverkansoperationer och kampanjer både från inhemska krafter, liksom från främmande makt. Och i samma takt som hoten mot våra folkvalda och journalister ökar så minskar förutsättningarna för att skydda våra fri- och rättigheter.

Summa summarum: Den som förlorar om pressfriheten hotas, om journalister kan hatas till tystnad och vår demokrati monteras ned - är du. Men du kanske inte märker det förrän det är försent.
https://www.ekuriren.se/nyheter/sorm...sm5045974.aspx
https://web.archive.org/web/20190504...sm5045974.aspx

”Hoten” och ”hatet” kommer förstås från de ”högerextrema” ”rasister” som vill ”förstöra” demokratin. Chefredaktör Eva Burman för en målmedveten kamp och tidningen får priser och uppmärksamhet i Mediesverige. Man kan undra hur många hon lyckas föra bakom ljuset. Tyvärr tror jag att det är ganska många.
Citera
2019-05-07, 22:21
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Varför skulle judar vilja skapa sämre säkerhet åt sig själva?
De har alla möjligheter att göra aliyah.

Edit: räcker gott så.
Senast redigerad av 88g14flashplant 2019-05-07 kl. 22:23.
Citera
2019-05-07, 22:31
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Samtidigt som mediernas roll är tydlig för alla som är någorlunda insatta fortsätter sådana som Eskilstuna-Kurirens chefredaktör Eva Burman att ge en motsatt bild för en hyfsat stor läsekrets:
Burman: En frihet på glid
I dag finns krafter som satt i system att motarbeta förutsättningarna för vår demokrati. Politiker, myndigheter, rättsinstanser och självklart medier är fokus för påverkansoperationer och kampanjer både från inhemska krafter, liksom från främmande makt. Och i samma takt som hoten mot våra folkvalda och journalister ökar så minskar förutsättningarna för att skydda våra fri- och rättigheter.

Summa summarum: Den som förlorar om pressfriheten hotas, om journalister kan hatas till tystnad och vår demokrati monteras ned - är du. Men du kanske inte märker det förrän det är försent.
https://www.ekuriren.se/nyheter/sorm...sm5045974.aspx
https://web.archive.org/web/20190504...sm5045974.aspx

”Hoten” och ”hatet” kommer förstås från de ”högerextrema” ”rasister” som vill ”förstöra” demokratin. Chefredaktör Eva Burman för en målmedveten kamp och tidningen får priser och uppmärksamhet i Mediesverige. Man kan undra hur många hon lyckas föra bakom ljuset. Tyvärr tror jag att det är ganska många.
Ett extremt tydligt exempel på mediekrig mot befolkningen är hur man förhåller sig till filmen från Kil där MENA-ursprungliga unga män samarbetar i en förnedrande gängmisshandel av en svensk tonårspojke som åkt runt i en epatraktor. Jag uppfattar det som att det är en sydstatsflagga på fordonet, så antagligen skäl nog för våld enligt rådande statsreligion. Youtube arbetar under högtryck för att blockera eller kräva åldersinloggning av tittarna allt eftersom nya kopior av filmen laddas upp. Den här länken fungerar dock i skrivande stund:

https://m.youtube.com/watch?v=GHWlnNJnELc

De enda som skriver i detalj om händelsen: Fria tider.

Opartiska SvT har en artikel som är till dels falska nyheter, de skriver nämligen att det är en ”film som skildrar en kille i Kil som blir misshandlad av en annan person medan en tredje person filmar”, när det tydligt framgår att det är två som samarbetar, dels hårt faktafiltrerade eftersom SvT inte berättar om det etniska hatet som ligger till grund för övergreppet. En enda fråga till åklagaren tar SvT:s reporter Sandra Ruuth med i sin artikel:
Kan det vara brottsligt att sprida den här typen av film?

– Jag kan inte kommentera det i nuläget, då måste man titta på vad filmen innehåller. Det är svårt när det börjar spridas, då går det som en löpeld, säger hon.
Media bevakar folket åt makten i vår anarkotyranni.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ds-pa-internet
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2019-05-07 kl. 22:43.
Citera
2019-05-07, 22:41
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
EvolutionistX beskriver västvärldens suicide memes
A suicide meme happens when you adopt the memes of people who want you dead. To the gazelle, the lion is a monster; to the lion, the gazelle is lunch. It does not benefit a gazelle to adopt the lion’s idea that gazelles are tasty, nor does it benefit the lion to sympathize with the gazelle.

Here are some suicide memes in action:

[... Joe Biden:]

”So there’s a second thing in that black box: an unrelenting string of immigration. Non-stop. Non-stop. Folks like me who are Caucasian of European descent, for the first time, in 2017, will be an absolute minority in the United States of America. Absolute minority. Fewer than 50% of the people in America will be, from then on, of white, European stock. That’s not a bad thing–that’s a source of our strength.”

[... Canadian PhD student:]

”...the four biggest ways individuals can help cut down on emissions are:

Have a smaller family
Eat a plant-based diet
Avoid air travel
Live car-free”
Texten har en del brister, särskilt i andra delen, men självmordsmemer är ett begrepp som har användningsområde i Sverige. Jag har tidigare länkat till Mori-mori-folket som gick under i ett komplett självmordsmemplex.

https://evolutionistx.wordpress.com/...3/death-memes/
Citera
2019-05-07, 22:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Min poäng att att många hederliga intellektuella människor lämnar "walk over" medan man försöker skapa en "Grand Unified Theory" av verkligheten. Konservativ & försiktig kan man vara när man har makten, men inte innan dess.

Beröringspunkterna med trådämnet är väl att när man är utsatt för angrepp, som i det här fallet från media, så är det inte lönt att ägna sig åt internt käbbel om de exakta orsakerna bakom angreppet. Detta förlamar motståndet mot angreppet. Om det nu är viktigt med en anledning bakom att vi blir angripna, dra till med något, vad som helst, hitta på ett nonsensord. Skit samma. [orsaker]

Angreppen är verkliga & behöver bekämpas nu, inte senare när vi ältat färdigt om orsakerna.
Det här var jävligt kloka ord, måste jag säga. Det man bör göra är så klart att utgå från det man själv kan förnimma, utnyttja detta och inte förneka eller utesluta någonting för att få det hela att passa in i någon mall. Mediakriget har hittills utkämpats från fixerade positioner, men det blir garanterat mer rörligt när det absoluta kravet på dogmatisk PK lättar och ett perspektiv mer i samklang med den verklighet som läsarna själva uppfattar blir eftersträvansvärt. Då gäller det att hänga med i svängarna. Skyttegravskriget lider mot sitt slut. Sedan blir det sannolikt svårare att skilja vän från fiende.
Citat:
Det finns vissa som framfört tesen att s.k. mediajudar lobbar för mångkultur eftersom det får judarna att känna sig mindre utsatta i egenskap av ensam minoritet med likvärdiga maktanspråk relativt majoritetsbefolkningen, etc. Så visst innebär mångkultur vinning för judar generellt; åtminstone de i yttre mening sekulära som ofta tenderar att tillhöra samhällets övre skikt ekonomiskt, osv. Att inte minst religiösa judar och judar rent allmänt med uppenbara attribut (även namn) får det motigare med arabisk invandring är självklart. Ändå gör judiska dignitärer ett bra eller åtminstone effektivt jobb som språkrör för alla människor i samhället som tjänar eller tror sig tjäna på mångkultur, för jag håller med om att det är detta det till stor del handlar om.
Citat:
Som jag redan varit inne på så utesluter den judiska extremismens existens inte att det finns andra element i maktens Sverige som också vill ha mångkultur. Det följer inte, så varför påstå något sådant. Det råder sk konvergens i attityd och samverkande inom makten, där en medial strategi för att motivera den ohållbara mångkulturen hos folket har varit att appellera till moralen hos den godhjärtade (och naiva) svensken; lex Reinfeldt ”öppna era hjärtan”.
Exakt, exakt. Gemensamt för alla dessa människor är väl att mångkultur och invandring är lönsamt för dem, i en eller annan mening. Simple as that.
Citera
2019-05-08, 00:35
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Ett extremt tydligt exempel på mediekrig mot befolkningen är hur man förhåller sig till filmen från Kil där MENA-ursprungliga unga män samarbetar i en förnedrande gängmisshandel av en svensk tonårspojke som åkt runt i en epatraktor. Jag uppfattar det som att det är en sydstatsflagga på fordonet, så antagligen skäl nog för våld enligt rådande statsreligion. Youtube arbetar under högtryck för att blockera eller kräva åldersinloggning av tittarna allt eftersom nya kopior av filmen laddas upp. Den här länken fungerar dock i skrivande stund:

https://m.youtube.com/watch?v=GHWlnNJnELc

De enda som skriver i detalj om händelsen: Fria tider.

Opartiska SvT har en artikel som är till dels falska nyheter, de skriver nämligen att det är en ”film som skildrar en kille i Kil som blir misshandlad av en annan person medan en tredje person filmar”, när det tydligt framgår att det är två som samarbetar, dels hårt faktafiltrerade eftersom SvT inte berättar om det etniska hatet som ligger till grund för övergreppet. En enda fråga till åklagaren tar SvT:s reporter Sandra Ruuth med i sin artikel:
Kan det vara brottsligt att sprida den här typen av film?

– Jag kan inte kommentera det i nuläget, då måste man titta på vad filmen innehåller. Det är svårt när det börjar spridas, då går det som en löpeld, säger hon.
Media bevakar folket åt makten i vår anarkotyranni.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ds-pa-internet
Bra tagning.

Den som kontrollerar det förflutna kontrollerar framtiden, skrev George Orwell.
Vem som idag och sedan lång tid tillbaka kontrollerar vad och i vilket syfte är inte särskilt svårt att se.

Tillägg:

Den som önskar spamma ned tråden för att friskriva Bonniermedia från ansvar samt vittvätta övrig judisk maktmedia med diverse ordsluddrande konspirationsteoretiska tankegångar finns upplysningsvis andra trådar där de bättre hör hemma och rimligen bör flyttas till.

Judisk maktmedia är - det är inte frågan om några åsikter eller tyckande.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2019-05-08 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in