2019-05-08, 03:09
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Johan Hakelius om partiledardebatten.

Japp, så är det. Och eftersom det inte kan fortsätta i den riktningen i all oändlighet så kommer det inte heller att göra det. Något kommer att sätta stopp och så tar historien en ny riktning. Något Hakelius kanske skulle kunna undersöka i någon av sina krönikor.

Det slog mig just att Hakelius är det närmaste vi kommer en Tucker Carlson i Sverige. Hakelius är två år äldre än Carlson och startade följdriktigt sin karriär två år tidigare (SvD -93, the Weekly Standard -95). Båda har följt ungefär samma intellektuella utvecklingsbana, även om Carlson tagit sina nya konservativa insikter på lite större allvar än Hakelius, som länge trodde det handlade om det rätta märket på den engelska tweedkavajen.

Men något har hänt det allra sista året när det gäller Hakelius. Jag tror han så att säga börjat förstå att han har befunnit sig på fel sida om historien men så nära att vara på rätt sida att det skulle kännas fånigt att bli ihopbuntad med de riktiga syndarna den dagen räkningen görs upp. Han skulle gärna vilja vara en Tucker Carlson men riktigt så långt vågar han inte gå - ännu.

Hakelius är bra och tror att han kommer att våga vara ännu mer kritisk.
Citera
2019-05-08, 03:43
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du är inte såhär dum på riktigt, det är uppenbart. Svälj stoltheten nu. Att människovärlden är mycket mer komplex och oöverblickbar än vad människor generellt är bekväma med att kännas vid är inte min åsikt. Du är bara sur för att din och andras edgy jude-genomskådar-spiel pekas ut som den snuttefilt den är.

Tramseli tramseli trams, bla bla bla

Fyfan
Du har helt rätt. Att försöka härleda alla västvärldens problem till judiska konspirationer som en del verkar göra i den här tråden är dömt att misslyckas. Verkligheten är mycket mer komplex och den som bara inriktar sig på judarna kommer därför att med nödvändighet missa en hel massa centrala anledningar till att vi befinner oss i den här soppan och därmed vara oförmögna att åtgärda problemen.

Samtidigt skall man inte underskatta den judiska medians (och andra judiska elitgruppers) roll i omvandlingen av Sverige till ett mångkulturellt helvete. De är självcentrerade offerkoftor och deras elittrupper verkar högakteligen skita i hur det går för Sverige och svenskarna bara de får igenom sin mångkulturella agenda. Min tro är att de medvetet eller omedvetet drivs av "vad är bäst för judarna" och med detta mål i siktet kampanjar och nätverkar sig till döds. Man bör dock inte övergeneralisera och akta vettiga judar som t ex Paulina Neuding.

Men det finns andra skurkar: socialdemokrater, kommunister, globalister, fredsskador, svenskens naiva tilltro till auktoriteter, alla sorters parasiter på samhällskroppen. Att tro att allt detta till judarna fel är helt enkelt rubbat.
Citera
2019-05-08, 07:07
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Ett extremt tydligt exempel på mediekrig mot befolkningen är hur man förhåller sig till filmen från Kil där MENA-ursprungliga unga män samarbetar i en förnedrande gängmisshandel av en svensk tonårspojke som åkt runt i en epatraktor. Jag uppfattar det som att det är en sydstatsflagga på fordonet, så antagligen skäl nog för våld enligt rådande statsreligion. Youtube arbetar under högtryck för att blockera eller kräva åldersinloggning av tittarna allt eftersom nya kopior av filmen laddas upp. Den här länken fungerar dock i skrivande stund:

https://m.youtube.com/watch?v=GHWlnNJnELc

De enda som skriver i detalj om händelsen: Fria tider.

Opartiska SvT har en artikel som är till dels falska nyheter, de skriver nämligen att det är en ”film som skildrar en kille i Kil som blir misshandlad av en annan person medan en tredje person filmar”, när det tydligt framgår att det är två som samarbetar, dels hårt faktafiltrerade eftersom SvT inte berättar om det etniska hatet som ligger till grund för övergreppet. En enda fråga till åklagaren tar SvT:s reporter Sandra Ruuth med i sin artikel:
Kan det vara brottsligt att sprida den här typen av film?

– Jag kan inte kommentera det i nuläget, då måste man titta på vad filmen innehåller. Det är svårt när det börjar spridas, då går det som en löpeld, säger hon.
Media bevakar folket åt makten i vår anarkotyranni.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ds-pa-internet
Jag vet inte hur många dylika filmer jag sett. Det är alltid samma mönster som upprepas. Invandrare som idkar dominanskriminalitet, som det numera rubriceras i Danmark och svenska offer som uppvisar en extrem underdånighet. Varför gör svensken inte motstånd? Varför slår svensken inte tillbaka? Varför sitter hans vän kvar i bilen istället för att gå ut och hjälpa han som blir slagen?

Det här är ett utav huvudproblemen: vårt sätt att tänka, vårt sätt att agera och vårt sätt uppfostra svenska barn till att inte stå upp för sig själva och sina kamrater.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det här var jävligt kloka ord, måste jag säga. Det man bör göra är så klart att utgå från det man själv kan förnimma, utnyttja detta och inte förneka eller utesluta någonting för att få det hela att passa in i någon mall. Mediakriget har hittills utkämpats från fixerade positioner, men det blir garanterat mer rörligt när det absoluta kravet på dogmatisk PK lättar och ett perspektiv mer i samklang med den verklighet som läsarna själva uppfattar blir eftersträvansvärt. Då gäller det att hänga med i svängarna. Skyttegravskriget lider mot sitt slut. Sedan blir det sannolikt svårare att skilja vän från fiende.
Det finns vissa som framfört tesen att s.k. mediajudar lobbar för mångkultur eftersom det får judarna att känna sig mindre utsatta i egenskap av ensam minoritet med likvärdiga maktanspråk relativt majoritetsbefolkningen, etc. Så visst innebär mångkultur vinning för judar generellt; åtminstone de i yttre mening sekulära som ofta tenderar att tillhöra samhällets övre skikt ekonomiskt, osv. Att inte minst religiösa judar och judar rent allmänt med uppenbara attribut (även namn) får det motigare med arabisk invandring är självklart. Ändå gör judiska dignitärer ett bra eller åtminstone effektivt jobb som språkrör för alla människor i samhället som tjänar eller tror sig tjäna på mångkultur, för jag håller med om att det är detta det till stor del handlar om.
Exakt, exakt. Gemensamt för alla dessa människor är väl att mångkultur och invandring är lönsamt för dem, i en eller annan mening. Simple as that.
Se videon med EPA-killen från Värmland. Det sätter länken med rabbin nedan i kontext.

https://www.youtube.com/watch?v=wb_4U2UJucE
Citera
2019-05-08, 08:16
Medlem
Något håller på att hända i mediakriget

Något håller på att hända i mediakriget mot svenskarna. Såg igår på kvällsnyheterna i TV4. Man rapporterade två separata efter varandra följande osmakliga nyheter om brott på ett sätt som gjorde att tittarna klart kunde notera de mångkulturella ingredienserna i brotten. Det handlade bl.a. om att man angav att den barnläkare som genomfört ca 50 övergrepp skulle utvisas. Det var information som aldrig skulle ha lämnats för ett halvt år sedan.

Frågan är om att det handlar om att det har kommit något diskret "direktiv" om att nu får ni nog bli lite mer substantiella och adekvata i nyhetsrapporteringen. Bonniers har ju släppt greppet om sin kassako som bekant och sålt till Telia för en väl tilltagen summa om ca 10 årsvinster.

Håller ett nytt konsensus på att etableras?
Citera
2019-05-08, 08:40
Medlem
Fjamåt är Woke!

Citat:
På Twitter har Centerledaren Annie Lööf pekat ut ”vita män som gått livets hårda skola” som den grupp som ger henne negativa kommentarer på sociala medier. Något som har fått många att ifrågasätta vad människornas kön och hudfärg har för betydelse i sammanhanget.

https://nyheteridag.se/loof-till-ang...s-harda-skola/

I den clownvärld som svensk debatt nu blivit så har Annie Lööf gjort ett twitterinlägg som visar att hon har blivit fullständigt woke. Förutom att det visar att hon helt har internaliserat den intersektionella vänsterns språk och tankevärld så visar det väl att hon befinner sig under stark press och väl riskerar att tappa greppet. Så skriver bara en kvinna "på gränsen till nervsammanbrott".

Men i en debatt där det tyngsta argumentet blivit att anklaga någon för antisemitism är det väl inte att förvåna. Både höger och vänster använder antisemitismanklagelsen som domedagsvapen i debatten. Lyckas man påvisa antisemitism så är motståndaren körd. Påminner om när barn bråkar i en syskonskara och något av barnen vill vinna fördelar hos den högre auktoriteten förälder.

Vi lever i en clownvärld.
Senast redigerad av Ottokar 2019-05-08 kl. 09:31.
Citera
2019-05-08, 09:08
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Att försöka härleda alla västvärldens problem till judiska konspirationer som en del verkar göra i den här tråden är dömt att misslyckas ... det finns andra skurkar: socialdemokrater, kommunister, globalister
Ditt försök att döma ut alla samtal rörande judiska konspirationer landar alltså i olika ord för marxism: en rörelse grundad av och för judar som bygger på talmudisk doktrin. Dessa förgreningar av marxism i kommunism och socialdemokrati tjänar nu istället som ett bevis på ditt eget misslyckande. Gott så.
Citera
2019-05-08, 09:11
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Du har helt rätt. Att försöka härleda alla västvärldens problem till judiska konspirationer som en del verkar göra i den här tråden är dömt att misslyckas. Verkligheten är mycket mer komplex och den som bara inriktar sig på judarna kommer därför att med nödvändighet missa en hel massa centrala anledningar till att vi befinner oss i den här soppan och därmed vara oförmögna att åtgärda problemen.

Samtidigt skall man inte underskatta den judiska medians (och andra judiska elitgruppers) roll i omvandlingen av Sverige till ett mångkulturellt helvete. De är självcentrerade offerkoftor och deras elittrupper verkar högakteligen skita i hur det går för Sverige och svenskarna bara de får igenom sin mångkulturella agenda. Min tro är att de medvetet eller omedvetet drivs av "vad är bäst för judarna" och med detta mål i siktet kampanjar och nätverkar sig till döds. Man bör dock inte övergeneralisera och akta vettiga judar som t ex Paulina Neuding.

Men det finns andra skurkar: socialdemokrater, kommunister, globalister, fredsskador, svenskens naiva tilltro till auktoriteter, alla sorters parasiter på samhällskroppen. Att tro att allt detta till judarna fel är helt enkelt rubbat.
Precis. Jag uppfattar ”jude-skeptikerna” som lika oresonliga och intoleranta som flykting- och klimataktivisterna. Oavsett om judar har en ledande roll i det här eller inte så kan de inte klara allt ensamma. Det är massor av människor som skapar den situation som vi har i Sverige. Mångkulturen implementeras av statsapparaten och medierna och det är det som vi kan komma åt.

Det stora problemet är fortfarande att en majoritet av Sveriges befolkning stöder mångkultur-politiken. Detta måste ändras om problemen ska kunna lösas.
Citera
2019-05-08, 10:05
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Både höger och vänster använder antisemitismanklagelsen som domedagsvapen i debatten. Lyckas man påvisa antisemitism så är motståndaren körd.
Antisemitism är i likhet med rasism inget som behöver påvisas i en anklagelse. Det handlar i båda fall om ett retoriskt grepp som vilar på förutsättningen att den anklagade viker sig när det yttras. Då och endast då är det effektivt.
Citera
2019-05-08, 10:08
Medlem
Totiuss avatar
En ledare i Kristianstadsbladet använder klartext som åtminstone inte jag har sett i MSM tidigare. (Nu känner jag iofs inte till denna tidning och länken kommer från ”kommunkristråden”.) Om fler tidningar hakar på så kommer snart diskursen att ändras i Sverige. Jag citerar inget då ledaren bör läsas i sin helhet:

Om M-ledd kommun skyhöjer skatten pga invandringen är läget illa
http://www.kristianstadsbladet.se/le...ar-laget-illa/

Det är en text som skulle kunna vara hämtad från Flashback.
Citera
2019-05-08, 10:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
En ledare i Kristianstadsbladet använder klartext som åtminstone inte jag har sett i MSM tidigare. (Nu känner jag iofs inte till denna tidning och länken kommer från ”kommunkristråden”.) Om fler tidningar hakar på så kommer snart diskursen att ändras i Sverige. Jag citerar inget då ledaren bör läsas i sin helhet:

Om M-ledd kommun skyhöjer skatten pga invandringen är läget illa

Det är en text som skulle kunna vara hämtad från Flashback.

Aha, Carolin Dahlman. 2015 skrev hon så här:
Var fjärde man säger sig vilja rösta på Sverigedemokraterna, medan partiet bara får stöd av 15,4 procent av Sveriges kvinnor (SCB). Kanske är det dags för oss kvinnor att göra en insats? Själv har jag meddelat på min profil på en dejtingsajt att jag inte kan tänka mig att dejta en SD-anhängare.
Med fittan som vapen.

http://www.kristianstadsbladet.se/le...igedemokrater/
Citera
2019-05-08, 10:32
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Oavsett om judar har en ledande roll i det här eller inte så kan de inte klara allt ensamma. Det är massor av människor som skapar den situation som vi har i Sverige.
Det är inte fråga om något oavsett här. Att det finns massor av människor som sympatiserar med judar är sant. Vi behöver inte gå längre än till den här tråden för att finna exempel på det.

Ingen har påstått något annat!
Citera
2019-05-08, 10:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Aha, Carolin Dahlman. 2015 skrev hon så här:
Var fjärde man säger sig vilja rösta på Sverigedemokraterna, medan partiet bara får stöd av 15,4 procent av Sveriges kvinnor (SCB). Kanske är det dags för oss kvinnor att göra en insats? Själv har jag meddelat på min profil på en dejtingsajt att jag inte kan tänka mig att dejta en SD-anhängare.
Med fittan som vapen.

http://www.kristianstadsbladet.se/le...igedemokrater/
Haha, lysande! Webben glömmer aldrig.
Jag är hellre singel än ihop med en SD-anhängare.” Hon har till och med en video där hon förfasar sig över SD 2015. Och i maj 2019 låter det såhär:
Men hur hamnade vi här? Hur kunde så mångas optimism leda landet till en öppenhet vi inte mäktade med? Jag tror personligen att många ville stå långt från Sverigedemokraternas kalla ton. Jag var själv länge en av dem som undvek vissa frågor för att jag har svårt för många av SD-fansen, och det finns politiker som än idag har beröringsskräck inför vissa frågor enbart på grund av partiet.

Idag tar jag mer självständigt ställning och hoppas att fler följer med. För att till och med M-ledda kommuner skyhöjer skatten visar hur allvarlig situationen är. Det är lätt att vara efterklok, men låt oss alla våga tänka och räkna framöver. Sans och balans. Tumme på det?

Ska man skratta eller gråta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in