2019-05-07, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
En liten stund till, men säkerligen inte mycket längre än till sekelskiftet. Så njut, ja, njut så länge detta ”mysterium” varar. Sedan snurrar den bistra deflationsvirveln tillbaka rätt in i forna tiders despoti, umbäranden och vedermödor för allmogen.

Sekelskiftet, år 2100? Det fungerar i 80 år ytterligare???
Citera
2019-05-07, 07:45
Medlem
Citat:
Då är det dags att vakna. Så bedrivs ”the finger of blame”

Det är ett effektivt narrativ, där pöbeln nu ska få veta att det minsann inte är den svenska statsapparatens fel att det har blivit så här.

”Not saying it was the Jews”

”BUT IT IS THE JEWS”

Att Sverige skulle vara pro-sionistiskt är inte ens världsfrånvänt, det är en villfarelse.

Mussarna som importerats hit i förhoppning att ge landet tillväxt har visat sig vara inget annat än en lånebejakande chimär som sänkt BNP och gjort potemkinfabrikörernas ”investering” effektivt mindre värd och oattraktiv. Därav den hänsynslösa jakten på syndabockar.

Det finns en viss komik i att du ironiserar om haveristteorier om judar samtidigt som du själv biter dig fast i din egen ekonomiska haveristteori. Men jag håller med om att Sverige inte direkt är en sionistisk lydstat. DN, som ett av få undantag, är inte helt och hållet på Palestina-Margots sida.
Citera
2019-05-07, 08:23
Medlem
Ondskans imperium - privatiseringen av STASI

En föredömlig debattartikel i dagens version av Ledarsidorna rullar upp hur det framgångsrika arbetet med att polisanmäla svenska pensionärer som skiver ordet neger på Facebook är upplagt. Jag skulle säga att den är en måsteartikel att läsa för alla som är intresserade av de systematiska och samordnade attackerna mot svenskars yttrandefrihet. Och gissa vad. Det är koordinerat.

Citat:
Den så kallade frivilliga överenskommelsen innehöll även ett ytterligare moment, nämligen inrättandet av statligt stödda privata internetpoliser med särskilda befogenheter. Enligt avtalet ska regeringarna i EU:s medlemsstater ha rätt att utse organisationer från civilsamhället, som får en särskild status som trusted reporters eller tillförlitliga rapportörer på svenska. Syftet med dessa är att de ska få en snabbfil in i internetföretagen för att kunna ta bort inlägg och material från deras plattformar. Det uttalade syftet är att anmälningar från dessa rapportörer oftare ska leda till borttagande, då dessa anmälningar ska hålla en ”högre kvalitet” och därmed inte ska behöva granskas lika noga.

Genom avtalet anförtroddes således ett antal privata organisationer en myndighetsliknande ställning på yttrandefrihetens område, helt bortom den demokratiska rättsstatens kontroll. Dessa organisationer samlas i en paraplyorganisation; International Network Against Cyber Hate (INACH), som får sin finansiering från EU-kommissionen.

https://ledarsidorna.se/2019/05/rege...us-utan-insyn/

En bekant till mig som är jurist uttryckte en gång förvåning över att en så medioker jurist som Mårten Schults har fått en så prominent plats i den svenska debatten. Nu har hans fråga fått sin förklaring enligt min uppfattning. Han är bara ett förtryckets kreatur och en del av den utomrättsliga maktapparaten. En del av den illegitima outsourcingen av statens makt till vänstervridna akademiker.
En svensk version av ADL och SPLC.

Frågan är nu hur det är organiserat rent praktiskt. Sitter det halvbakade vänstervridna unga jurister som använder sin studietid åt att surfa runt på internet för kunna att anmäla Greta 75 för hatbrott? Får de aktivistiska studenterna pengar för det?

Rent ut sagt. Fan vad vidrigt!
Senast redigerad av Ottokar 2019-05-07 kl. 08:26.
Citera
2019-05-07, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ondskans imperium - privatiseringen av STASI

En föredömlig debattartikel i dagens version av Ledarsidorna rullar upp hur det framgångsrika arbetet med att polisanmäla svenska pensionärer som skiver ordet neger på Facebook är upplagt. Jag skulle säga att den är en måsteartikel att läsa för alla som är intresserade av de systematiska och samordnade attackerna mot svenskars yttrandefrihet. Och gissa vad. Det är koordinerat.

https://ledarsidorna.se/2019/05/rege...us-utan-insyn/

En bekant till mig som är jurist uttryckte en gång förvåning över att en så medioker jurist som Mårten Schults har fått en så prominent plats i den svenska debatten. Nu har hans fråga fått sin förklaring enligt min uppfattning. Han är bara ett förtryckets kreatur och en del av den utomrättsliga maktapparaten. En del av den illegitima outsourcingen av statens makt till vänstervridna akademiker.
En svensk version av ADL och SPLC.

Frågan är nu hur det är organiserat rent praktiskt. Sitter det halvbakade vänstervridna unga jurister som använder sin studietid åt att surfa runt på internet för kunna att anmäla Greta 75 för hatbrott? Får de aktivistiska studenterna pengar för det?

Jag undrar om man kan söka detta jobb, få det och sedan göra undercover-reportage? Jag tvivlar på att det går till så. Det är nog inte någon brist på frivilliga som gör det för en mycket liten slant.

Den större frågan här, som jag ser det, är varför diverse pensionärer känner sig tvungna att säga n-ordet och liknande på sociala medier. Svaret är att de inte upplever att det finns någon i debatten som talar för dem. Detta är ett underbetyg åt media, i synnerhet åt sådana som Avelan på Asylsvenskan som nämndes tidigare. Det så kallade "hatet" finns där eftersom det är det enda uttrycksmedlet. Inget annat finns, Asylsvenskan är helt och hållet stängd för något annat än det gamla vanliga tramset. Jag tror inte att hon inser detta, inget tecken på det finns.

Detta är sättet på vilket vänder på frågan, anledningen till att "hatet" förekommer är att media stängt alla andra uttrycksformer. Jag vet, detta argument hörs inte ofta och media vet inte hur de ska hantera det. Alltså är det ett argument som behöver föras fram.
Citera
2019-05-07, 09:25
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
[

Ja, kolla Juridikfronten. En klick juridikaktivister som härrör från Umeå universitet och som tjänar sina pengar på att parasitera på den demokratiska friheten genom skattefinansiering från nämnda demos. Lite absurt, men så är det ju i dagens Sverige. Absurt.

Gräddfil direkt in i Rosenbad har dom också:
https://www.expressen.se/nyheter/fle...stefan-lofven/

Om Juridikfronten:
http://www.dagensjuridik.se/2015/12/...omar-i-bagaget
http://www.dagensjuridik.se/2018/12/...e-och-aklagare
Citera
2019-05-07, 10:42
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Bullshit.

Det är för fan självklart att den statliga och massmediala påverkansoperationen finansieras för att vidmakthålla konsumismen först och främst genom befolkningsexpansionen och därefter genom reklam och annan psykologisk påverkan på pöbeln för att låna och konsumera mera.

Det är ett gigantiskt socialt ingenjörsprojekt för att omfördela kapital hos den ägande klassen genom att låta massorna förbruka industriellt framställda produkter och tjänster, en process som realiseras av billiga fossila energislag och en expansiv finanssektor.

En liten stund till, men säkerligen inte mycket längre än till sekelskiftet. Så njut, ja, njut så länge detta ”mysterium” varar. Sedan snurrar den bistra deflationsvirveln tillbaka rätt in i forna tiders despoti, umbäranden och vedermödor för allmogen.

Hur följer det av det du skriver att mitt inlägg är "bullshit"?

Jag är bara nyfiken här. Försökte just nu förstå en annan användares jude-hypotes och då kommer du och grymtar "bullshit" och framför din egen olje-kapital-hypotes, som om den stod i motsats till någonting jag skrivit.
Citera
2019-05-07, 11:00
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Kan det vara så att den mest skrämmande tanken är att INGEN, inte ens de av somliga så fruktade judarna, har någon jävla aning om vad fan som händer med den här världen och med vårt enorma teknologiska experiment och med vår art, det finns inget facit. Det finns bara uppfinningar (med ständigt tilltagande dystopisk potential), kapitalism och politik. ?

"Det är krig och politik som har fördärvat vår jord!"

Får mer och mer känslan att det är människor med i grunden "goda" politiska intentioner klampar runt som elefanter i en porslinsbutik med en politik som ofta skapar mer problem än det löser.

Demokratiska partiet i USA som exempel:
A leaked memo sent from the Clinton campaign to the DNC in April 2015 outlined the “pied-piper” strategy as elevating Donald Trump, Ben Carson, and Ted Cruz in the Republican presidential primaries. Hillary Clinton fared much better in polls against these candidates than she did mainstream Republicans. The memo read, “We need to be elevating the Pied Piper candidates so that they are leaders of the pack and tell the press to them seriously,” the memo read. The Clinton campaign deduced that Trump’s unpopularity would benefit Hillary Clinton in the general election. In October 2016, several pundits in the mainstream media even thought Clinton could win Texas, a Republican stronghold. Because of this strategy, the Clinton campaign underestimated Trump, which helped him win the presidency. Sadly, Democrats have learned nothing from this painful experience.
https://observer.com/2017/10/democra...tegy-for-2018/

Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser.
Varje politisk aktivitet får en motreaktion som inte alltid kan förutses.

Den judisk förintelsen skapade politiska framgångar som i sin tur nu skapar politiska motgångar.

Migrationen och mångkultur införande skapar politiska strömningar som är precis tvärt emot syftet med mångkulturen.

Identitetspolitik för att lyfta minoriteter skapar förutsättningar för identitetspolitik också för majoriteter.

Det är därför väldigt viktigt att politik formas med eftertanke och analys och enligt subsidiaritetsprincipen för att inte skapa mer problem än den löser.

Att importera "mångkulturpolitik" från USA utan eftertanke är fel och blir kontraproduktivt både för Sverige och USA och kanske framförallt för svenskar och migranter.

Wollos DN skapar mer problem med sin anförda politik än den löser. Varför?
Jo Wollos perspektiv är för snävt. Han är för enkelspårig. Det blir kontraproduktivt också för han och hans främsta intressegrupp.

Man brukar säga att det är nya medier som står för förändringen i medierna. Men jag vill säga att det snarare är MSM som ändrat beteende genom en radikalisering, polarisering och synkronisering som en ogenomtänkt instinktiv reflex på ökad konkurrens. De har ifrågasatts i sak men ovana som de är av kritik inte kunnat hantera det utan gått i en försvarsställning. En väldigt aggressiv försvarsställning där motståndare utmålas som "bruna" eller onda.

De har inte drabbats av "Krympandets radikalisering" utan har istället bejakat "radikaliseringens krympning" där deras snäva perspektiv och radikala och enfaldiga åsikts och politiska positioner orsakat en krympande relevans i samtiden. Orsak och verkan har bytt plats men möts alltid av en motreaktion.

Den dagen när medierna börjar erkänna sina fel ordentligt kan de också öka sin relevans.
Citera
2019-05-07, 11:01
Medlem
Ken Drydens avatar
Raderat. Mitt inlägg höll inte måttet för denna tråd.
Senast redigerad av Ken Dryden 2019-05-07 kl. 11:06.
Citera
2019-05-07, 11:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Sekelskiftet, år 2100? Det fungerar i 80 år ytterligare???
Jag gissar att decennieskiftet var det ord som var avsett.
Citera
2019-05-07, 12:04
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Det stämmer förstås, men jag uppfattade det som att "follow the money" skulle tolkas som ett bevis för att DN aktivt sprider judisk propaganda åt judiska beställare. Att konstatera att läsare betalar för sin tidning kan inte anses bevisa detta.
Det är en slogan som han regelbundet postar i tråden. Jag tolkar inte något om det och har inte satt ut att bevisa något jag inte skrev.

Citat:
Däremot kan det ju tolkas som ett tecken på judarnas starka offerstatus, som alltjämt framhävs på ett sätt som inte står i proportion till den verkliga tragedin i antal människooffer som skedde ungefär lika nyligen även i Sovjet och andra kommunistiska stater. Jag är böjd åt att i första hand tolka denna starka offerstatus som ett resultat av att judarna är en utpekad grupp medan kommunismen skördade liv mer urskillningslöst. Judarna har förvisso varit bra på att spela situationen till sin fördel, men så är de också en tämligen intelligent folkgrupp överlag. Man bör nog vara försiktig med att stirra sig blind på judiska konspirationer.
Deras offerstatus är ett resultat av propaganda. Att det skulle ha något att göra med att "de är en utpekad grupp" är del av den propagandan. En del av offerskruden sas.

Framgången beror i första hand inte på att de är särskilt intelligenta utan att de målmedvetet skaffat sig kontroll över medierna. Det ska också påpekas att det är vi (rättare ni) som tillskriver dem offerstatus utifrån den propaganda som de förser oss med.

Citat:
Judarna är faktiskt överrepresenterade inom media
Tag: 96% Media Owned By Jews.
Should any minority be allowed to wield such awesome power? Certainly, not and allowing a people with beliefs such as expressed in the Talmud, to determine what we get to read or watch in effect gives this small minority the power to mold our minds to suit their own Talmudic interests, interests which as we have demonstrated are diametrically opposed to the interests of our people. By permitting the Jews to control our news and entertainment media, we are doing more than merely giving them a decisive influence on our political system and virtual control of our government; we also are giving them control of the minds and souls of our children,
http://tapnewswire.com/2015/10/six-j...-worlds-media/

Talmudiska intressen är ledordet.

Wenn Sie wissen, was der Talmud dem Juden befiehlt, dann werden Sie auch unseren Zustand von heute begreifen.
Senast redigerad av 88g14flashplant 2019-05-07 kl. 12:11.
Citera
2019-05-07, 12:11
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Det är en slogan som han regelbundet postar i tråden. Jag tolkar inte något om det och har inte satt ut att bevisa något jag inte skrev.

Deras offerstatus är ett resultat av propaganda. Att det skulle ha något att göra med att "de är en utpekad grupp" är del av den propagandan. En del av offerskruden sas.

Framgången beror i första hand inte på att de är särskilt intelligenta utan att målmedvetet skaffat sig kontroll över medierna. Det ska också påpekas att det är vi (rättare ni) som tillskriver dem offerstatus utifrån den propaganda som de förser oss med.

Tag: 96% Media Owned By Jews.
Should any minority be allowed to wield such awesome power? Certainly, not and allowing a people with beliefs such as expressed in the Talmud, to determine what we get to read or watch in effect gives this small minority the power to mold our minds to suit their own Talmudic interests, interests which as we have demonstrated are diametrically opposed to the interests of our people. By permitting the Jews to control our news and entertainment media, we are doing more than merely giving them a decisive influence on our political system and virtual control of our government; we also are giving them control of the minds and souls of our children,
http://tapnewswire.com/2015/10/six-j...-worlds-media/

Talmudiska intressen är ledordet.

Wenn Sie wissen, was der Talmud dem Juden befiehlt, dann werden Sie auch unseren Zustand von heute begreifen.

Nej, jag tänker inte gå med på att vara en del av ett "ni" som tillskriver judar offerstatus. Vill du övertyga så bör du sluta vara så defensiv. Jag är här med ett öppet sinne och en vilja att förstå. Du tolkar in fientlighet som inte existerar i det jag skriver.

Att judarna är en utpekad grupp medan kommunismens offer var mer urskillningslösa är ett faktum. Jag hävdar inte med bestämdhet att det är hela förklaringen, men det är en kraftfull delförklaring som inte förutsätter aktiv propaganda. Det är mycket lättare för människor att sympatisera med en utpekad grupp än med anonym statistik över antal döda.
Citera
2019-05-07, 12:23
Medlem
Citat:
Det stämmer förstås, men jag uppfattade det som att "follow the money" skulle tolkas som ett bevis för att DN aktivt sprider judisk propaganda åt judiska beställare. Att konstatera att läsare betalar för sin tidning kan inte anses bevisa detta. Däremot kan det ju tolkas som ett tecken på judarnas starka offerstatus, som alltjämt framhävs på ett sätt som inte står i proportion till den verkliga tragedin i antal människooffer som skedde ungefär lika nyligen även i Sovjet och andra kommunistiska stater. Jag är böjd åt att i första hand tolka denna starka offerstatus som ett resultat av att judarna är en utpekad grupp medan kommunismen skördade liv mer urskillningslöst. Judarna har förvisso varit bra på att spela situationen till sin fördel, men så är de också en tämligen intelligent folkgrupp överlag. Man bör nog vara försiktig med att stirra sig blind på judiska konspirationer. Jag förstår lockelsen men det tenderar att bli till tunnelseende när man applicerar så pass specifika förklaringsmodeller på ett så abstrakt sociologiskt plan. Sanningen ligger någonstans emellan PK-folkets beröringsskräck och nazisternas paranoia. Judarna är faktiskt överrepresenterade inom media på många håll, de är en grupp med relativt hög IQ och de har ett uråldrigt narrativ som i vissa fall stämmer med påstådda konspirationer. Dock ska man inte döma ut en hel folkgrupp och tillskriva alltför hög grad av individuell medvetenhet till eventuella mönster såsom ägande i media och finans. Det kan lika gärna vara resultat av subtila aspekter av tradition och uppfostran som en aktiv kampanj att styra världen.

Kan det vara så att den mest skrämmande tanken är att INGEN, inte ens de av somliga så fruktade judarna, har någon jävla aning om vad fan som händer med den här världen och med vårt enorma teknologiska experiment och med vår art, det finns inget facit. Det finns bara uppfinningar (med ständigt tilltagande dystopisk potential), kapitalism och politik. ?

Konspirationsmaximum är värre än falskt - det är inte funktionellt. Samma sak gäller din förvirring över en omöjlig komplexitet. Den är objektivt meningslös, värdelös - även om den kan vara mänskligt förståelig. Den som vilar i bilden av judisk allmakt (det finns egentligen inget kaos, bara makt) eller resignerat inför alltings överväldigande kaotiskhet och en universell vanmakt, har avsagt sig kapaciteten att påverka.

Att kontinuerligt tolka världen, beskriva världen, vinkla världen är mycket riktigt att befinna sig mellan absolut visshet och absolut vilsenhet. Men det är att röra på sig, famla, greppa, använda. Att inte ge upp, utan hela tiden arbeta utifrån nyfikenhet över hur man faktiskt KAN förstå och påverka om det till äventyrs är möjligt.

Detta har de europeiska kontinuiteternas fiender förstått. De letar inte förutsättningslöst efter Sanningen eller Ordets Betydelse, utan letar efter instrumentella, funktionella, preliminära sanningar och ord som tar dem vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
"Det är krig och politik som har fördärvat vår jord!"

Får mer och mer känslan att det är människor med i grunden "goda" politiska intentioner klampar runt som elefanter i en porslinsbutik med en politik som ofta skapar mer problem än det löser.

Demokratiska partiet i USA som exempel:
A leaked memo sent from the Clinton campaign to the DNC in April 2015 outlined the “pied-piper” strategy as elevating Donald Trump, Ben Carson, and Ted Cruz in the Republican presidential primaries. Hillary Clinton fared much better in polls against these candidates than she did mainstream Republicans. The memo read, “We need to be elevating the Pied Piper candidates so that they are leaders of the pack and tell the press to them seriously,” the memo read. The Clinton campaign deduced that Trump’s unpopularity would benefit Hillary Clinton in the general election. In October 2016, several pundits in the mainstream media even thought Clinton could win Texas, a Republican stronghold. Because of this strategy, the Clinton campaign underestimated Trump, which helped him win the presidency. Sadly, Democrats have learned nothing from this painful experience.
https://observer.com/2017/10/democra...tegy-for-2018/

Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser.
Varje politisk aktivitet får en motreaktion som inte alltid kan förutses.

Den judisk förintelsen skapade politiska framgångar som i sin tur nu skapar politiska motgångar.

Migrationen och mångkultur införande skapar politiska strömningar som är precis tvärt emot syftet med mångkulturen.

Identitetspolitik för att lyfta minoriteter skapar förutsättningar för identitetspolitik också för majoriteter.

Det är därför väldigt viktigt att politik formas med eftertanke och analys och enligt subsidiaritetsprincipen för att inte skapa mer problem än den löser.

Att importera "mångkulturpolitik" från USA utan eftertanke är fel och blir kontraproduktivt både för Sverige och USA och kanske framförallt för svenskar och migranter.

Wollos DN skapar mer problem med sin anförda politik än den löser. Varför?
Jo Wollos perspektiv är för snävt. Han är för enkelspårig. Det blir kontraproduktivt också för han och hans främsta intressegrupp.

Man brukar säga att det är nya medier som står för förändringen i medierna. Men jag vill säga att det snarare är MSM som ändrat beteende genom en radikalisering, polarisering och synkronisering som en ogenomtänkt instinktiv reflex på ökad konkurrens. De har ifrågasatts i sak men ovana som de är av kritik inte kunnat hantera det utan gått i en försvarsställning. En väldigt aggressiv försvarsställning där motståndare utmålas som "bruna" eller onda.

De har inte drabbats av "Krympandets radikalisering" utan har istället bejakat "radikaliseringens krympning" där deras snäva perspektiv och radikala och enfaldiga åsikts och politiska positioner orsakat en krympande relevans i samtiden. Orsak och verkan har bytt plats men möts alltid av en motreaktion.

Den dagen när medierna börjar erkänna sina fel ordentligt kan de också öka sin relevans.

Kan det finnas svagheter och inre motsägelser hos ingrupper andra än min egen? Kan deras beteende visa sig kontraproduktivt?

Detta ÄR intressant och relevant. Och måste nog vara arbetshypotesen för den som vill uppfylla den första förutsättningen för att nå framgång: Att ens försöka.

Det finns en inre dynamik i det postmoderna projektet som verkar mot samma tribalistiska intressen eller reflexer som var med och skapade det. Nationalstaten Israel har inget anständigt existensberättigande enligt dess premisser och en demografiskt obetydlig folkgrupp med väldigt stora resurser att fördela blir ett naturligt mål för krav på omfördelning och representation utifrån identitetspolitisk rättvisa och girighet.

Om vi med Marx tänker i termer av ett systems inre motsägelser och dess materialistiska grund, så finns den historiedeterministiska mekaniken där. Det relevanta är inte "klasser" utan "grupper", inte förhoppningsfull klasskamp utan den mänskliga tribalism som däremot har överflödande empiri. Om grupper ställs mot varandra och alieneras från den gemenskap och kontinuitet de som människor söker, om det identitetspolitiska kapitalets utdelning i form av livskvalitet koncentreras till en försvinnande liten grupp - så följer instabilitet och kris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in