[quote=Edgerton|66868389]Men du gillar böcker? Matematik, nationalekonomi, sociologi, antropologi, historia, filosofi, idéhistoria, religionshistoria, juridik, ekonomisk historia, statsvetenskap, statistik, naturvetenskap, teknik, pedagogik, islamologi, teologi, språk, litteraturvetenskap, konstvetenskap, musik, geografi, datavetenskap? Intellektuella bloggar, tidningar, magasin?
Det är fint att vara arbetare och arbetarklassen håller sådana som mig på plats så jag inte svävar i väg i teori. Vi behöver en större och rikare arbetarklass i Sverige.
/QUOTE] Osäker på om du är sarkastisk?
Böcker är en viktig del i mitt liv, liksom musik och konst, historia är också ett intresse, övriga ämnen i varierande grad, matematik är väl mitt svagaste ämne liksom litteraturvetenskap och konstvetenskap (även om jag är en hyfsad tecknare och har kämpat med akvarell och läst lite om akvarellmålare) De flesta ämnen du räknar upp försöker jag väl sätta mig in i så pass att jag tror mig kunna argumentera, mitt huvudintresse är natur, miljö och jakt och det är detta som jag skulle vilja debattera men nu känner jag att jag är tvingad att engagera mig i migrationspolitiken istället.
Är inte särskilt bildad men antagligen över snittet i riksdagen och definitivt mer bildad än regeringen fast det är inte något att skryta över.
Tror att man ska akta sig för att idealisera någon grupp i samhället inklusive arbetarna