2019-02-26, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Om SD och Hans Bergström
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...att-tala-med-v

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...ogerns-forfall

https://www.expressen.se/nyheter/for...sekvent-linje/
Det var ingen pudel i det du länkade. Han förklarade varför han skrivit till SD utan att ta avstånd eller be om ursäkt.
Citera
2019-02-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det var ingen pudel i det du länkade. Han förklarade varför han skrivit till SD utan att ta avstånd eller be om ursäkt.
Jag tror han gjorde en pudel men det var länge sedan. Jag kommer inte ihåg. Du har säkert rätt och jag har säkert fel.
Citera
2019-02-26, 21:53
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Så judarna ligger aĺltså bakom massinvandringen av muslimer...dom ligger också bakom motståndet mot islam...nej, för mig som enkel bondlurk som inte vet om jag ens har sett en jude i verkligheten så låter det fantastiskt.
Lika fantastiskt som att vara emot motståndet mot islamiseringen och att framställa counterjihad som något dåligt...nej jag tycker att vi har verkliga bekymmer som vi har det, märkliga teorier tar bara fokus från den bistra verkligheten.
Knappt fyra år och 473 trådinlägg senare lyckas du kläcka ur dig detta!?

Att på denna tid inte lyckats skilja nämnare och täljare åt är minst sagt en iögonenfallande bedrift i sig och kvalar definitivt in under kolumnen märkliga teorier...
Citera
2019-02-26, 22:13
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Knappt fyra år och 473 trådinlägg senare lyckas du kläcka ur dig detta!?

Att på denna tid inte lyckats skilja nämnare och täljare åt är minst sagt en iögonenfallande bedrift i sig och kvalar definitivt in under kolumnen märkliga teorier...
Ha ha, jag sa ju att jag är en enkel bondlurk, en lantis som i hela mitt liv har jobbat i industrin och som bittert inser att min kommande pension kommer att gå till någonting helt annat liksom mina surt förvärvade skattepengar som lättvindigt har slösats bort av psykotiska politiker (jag hatar dem!).
Jag har inte tid eller ork för juderier. En del av dem är uppenbarligen globalister precis som Carl Bildt och många andra kristna. Jag kan till och med häpna över hur vissa judiska debattörer spär på judehatet med att angripa svenskheten...har de inte lärt sig något av historien? Samtidigt som andra judiska debattörer är raka motsatsen, Neuding till exempel.

Nej som sagt vi behöver inga teorier, filosofer eller ideologi, vi behöver bara sunt förnuft, mod och normalitet.
Våra förfäder byggde upp i mitt tycke världens bästa land med disciplin, arbetsmoral och sunt förnuft, de hade inte tid med ideologi eller teoriserande, det är sånt som har förstört landet och är det första som måste kastas överbord som värdelös barlast!
Citera
2019-02-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ha ha, jag sa ju att jag är en enkel bondlurk, en lantis som i hela mitt liv har jobbat i industrin och som bittert inser att min kommande pension kommer att gå till någonting helt annat liksom mina surt förvärvade skattepengar som lättvindigt har slösats bort av psykotiska politiker (jag hatar dem!).
Jag har inte tid eller ork för juderier. En del av dem är uppenbarligen globalister precis som Carl Bildt och många andra kristna. Jag kan till och med häpna över hur vissa judiska debattörer spär på judehatet med att angripa svenskheten...har de inte lärt sig något av historien? Samtidigt som andra judiska debattörer är raka motsatsen, Neuding till exempel.

Nej som sagt vi behöver inga teorier, filosofer eller ideologi, vi behöver bara sunt förnuft, mod och normalitet.
Våra förfäder byggde upp i mitt tycke världens bästa land med disciplin, arbetsmoral och sunt förnuft de hade inte tid med ideologi eller teoriserande, det är sånt som har förstört landet och är det första som måste kastas överbord som värdelös barlast!

Har du ingen högskoleutbildning?
Citera
2019-02-26, 22:21
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Har du ingen högskoleutbildning?
Chockerade nog inte, antar att jag därmed har diskvalificerat mig från debatten...fast ibland undrar jag om det inte borde börja räknas som merit istället.
Senast redigerad av orrtupp 2019-02-26 kl. 22:24.
Citera
2019-02-26, 22:26
Medlem
Citat:
Chockerade nog inte, antar att jag därmed har diskvalificerad mig från debatten...fast ibland undrar jag om det inte borde börja räknas som merit istället.
Men du gillar böcker? Matematik, nationalekonomi, sociologi, antropologi, historia, filosofi, idéhistoria, religionshistoria, juridik, ekonomisk historia, statsvetenskap, psykologi, statistik, naturvetenskap, teknik, pedagogik, islamologi, teologi, språk, litteraturvetenskap, konstvetenskap, musik, geografi, datavetenskap? Intellektuella bloggar, tidningar, magasin?

Strunt samma. Du får läsa vad du vill. Det är fint att vara arbetare och arbetarklassen är nyckeln till ett lands framgång. Arbetarnas etik och insulära gemenskap är ett måste vara grunden för alla civiliserade samhällen och måste där med institutionaliseras. Vi behöver en större och rikare traditionell arbetarklass i Sverige.

Jag har en intressant teori om en kulturell och moralisk proletarisering kvinnor där kvinnor (flertalet) delar arbetarklassens värderingar. Således, de träder ut från arbetsmarknaden och in i en välbetald arbetarklass och där hemmet som sådant kan utgöra någon form av proletarisering utan att de behöver vara verksamma i en yrkeskarriär. Vi vill ju inte att de skall adoptera de värderingar som återfinns hos medelklassens hemfruar – så som att organisera sig i feminism, liberalism och självförverkligande bortom rimlighetens gränser. Vad tror du? Är det möjligt? Eller är arbetarklassens kvinnors värderingar knutna till arbetet som sådant är det genom arbetet utanför hemmet som hon konserverar arbetarklassens värderingar? Rent statistiskt arbetade ju arbetarklassens kvinnor utanför hemmet jämfört med kvinnor från borgerliga hem. Så var det även på 1950-talet. Jag vet inte. Vad tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Och judarna låg bakom 11:e september, och så vidare. Välkommen till teoribyggenas spännande värld.

Jag håller med om det fetmarkerade.
Teori är kul och viktigt. Jag fattar inte hur du kan vara emot det. Vi sitter ju inte bara här för att tycka utan också analysera och lära oss någonting. Vi måste alltid sträva efter att förstå verkligheten och det gör man bland annat genom att teorisera den.
Senast redigerad av Edgerton 2019-02-26 kl. 22:53.
Citera
2019-02-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Mehdi Ghezali dömdes inte för det planerade dådet mot Jyllands-Posten. Hans resesällskap, Munir Awad, dömdes däremot till 12 års fängelse för planeringen.

Det var väl inte i samband med den planerade attacken mot Jyllandsposten som de reste tillsammans?

Det var väl tidigare, när Ghezali, Awad och Awads fru och barn reste tillsammans till Pakistan och åkte fast med en massa misstänkt bagage?

Ghezali trasslade till det med någon stuleln bil som han skulle sälja i Belgien, vad jag minns. Det är flera år sedan det skrevs om honom, men då sades det att han jobbade som elektriker i Örebro.
Citera
2019-02-26, 22:43
Medlem
Citat:

Våra förfäder byggde upp i mitt tycke världens bästa land med disciplin, arbetsmoral och sunt förnuft, de hade inte tid med ideologi eller teoriserande, det är sånt som har förstört landet och är det första som måste kastas överbord som värdelös barlast!

Pröva med lite historia så får du se hur långt man kommer med "sunt förnuft" eller "bondförnuft".

Styrande eliter under antiken ända fram till idag i form av kungar och aristokrater (idag motsvarat av företrädesvis judiska internationella kapitalister) har avancerat sina intressen och haft betydande inflytande över utvecklingen - och då med hjälp av intellektuella påfund som religioner och ideologier men aldrig med "bondförnuft".

Den som nöjer sig med "bondförnuft" får således också nöja sig med att vara slav åt durkdrivna ideologiska propagandister.

Visst håller jag med om att huvuddelen av dessa teorier är meningslöst trams. Men det är ett sätt att mobilisera massan och utgör därmed en viktig resurs.

En sådan ideologi som vi kan använda till vår förebild är nationalismen. Den har en väldigt stark emotionell grund som är praktiskt taget oexploaterad hos massan av idag.

/Johan
Citera
2019-02-26, 22:49
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:

Du har orsaksförklaringen klar för dig men väljer blunda för just det som möjliggjort att dina surt
förvärvade skattepengar inte fördelas likt du önskar? Det är inte några mysteriösa naturlagar som verkat från fjärran och som gjort detta land sjukt. Ett annorlunda mycket bättre samhälle har varit fullt möjligt. Politiska etablissemangets och medias agendasättande färdriktning ligger helt i öppen dager, så även för dig.

Nej, det finns inget judehat att tala om, på sin höjd endast svagt viskande kritik mot vissa ägarstrukturintressen och deras beteenden.
Citera
2019-02-26, 22:54
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det var väl inte i samband med den planerade attacken mot Jyllandsposten som de reste tillsammans?

Det var väl tidigare, när Ghezali, Awad och Awads fru och barn reste tillsammans till Pakistan och åkte fast med en massa misstänkt bagage?

Ghezali trasslade till det med någon stuleln bil som han skulle sälja i Belgien, vad jag minns. Det är flera år sedan det skrevs om honom, men då sades det att han jobbade som elektriker i Örebro.

Ja, det stämmer. Ghezali, Awad, Awads fru och deras barn åkte dit i Pakistan med självmordsbälte, tusentals dollar och kniv i bagaget.
Senare planerade Awad tillsammans med en trave andra islamister en massaker på Jyllandsposten, som han fick tolv år för.
Mehdi Ghezali köpte en bil på avbetalning, drog ner till Tunisien och drällde runt där ett tag, troligen sålde han bilen i Belgien för att få cache, tog SMS-lån mm. Terrorfinansiering någon?
Citera
2019-02-26, 22:59
Medlem
orrtupps avatar
[quote=Edgerton|66868389]Men du gillar böcker? Matematik, nationalekonomi, sociologi, antropologi, historia, filosofi, idéhistoria, religionshistoria, juridik, ekonomisk historia, statsvetenskap, statistik, naturvetenskap, teknik, pedagogik, islamologi, teologi, språk, litteraturvetenskap, konstvetenskap, musik, geografi, datavetenskap? Intellektuella bloggar, tidningar, magasin?

Det är fint att vara arbetare och arbetarklassen håller sådana som mig på plats så jag inte svävar i väg i teori. Vi behöver en större och rikare arbetarklass i Sverige.

/QUOTE] Osäker på om du är sarkastisk?
Böcker är en viktig del i mitt liv, liksom musik och konst, historia är också ett intresse, övriga ämnen i varierande grad, matematik är väl mitt svagaste ämne liksom litteraturvetenskap och konstvetenskap (även om jag är en hyfsad tecknare och har kämpat med akvarell och läst lite om akvarellmålare) De flesta ämnen du räknar upp försöker jag väl sätta mig in i så pass att jag tror mig kunna argumentera, mitt huvudintresse är natur, miljö och jakt och det är detta som jag skulle vilja debattera men nu känner jag att jag är tvingad att engagera mig i migrationspolitiken istället.

Är inte särskilt bildad men antagligen över snittet i riksdagen och definitivt mer bildad än regeringen fast det är inte något att skryta över.
Tror att man ska akta sig för att idealisera någon grupp i samhället inklusive arbetarna
Senast redigerad av orrtupp 2019-02-26 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in