2019-02-26, 19:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Och för det anställer han Ola Wong och Victor Barth-Kron?

Öh det stödjer - milt sagt - inte tesen någonstans.

/Johan

Hej. Nä, och därför tror jag Kvartal kommer vara en obetydlig spelare i medialandskapets omformning. Men den hade varit ännu obetydligare utan att ge Huitfeldt rodret. Men att Kvartal "inte vill lyfta" beror kanske på att dom att dom faktiskt är obetydliga?
Citera
2019-02-26, 20:01
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Skulle gärna kunna tänka mig att snacka politik med henne över ett glas vin efter maten på någon trevlig fest

Bjud in mig också till festen så ska jag sluta vara schizofren. Men jag är rädd för att Kvartal är obetydliga när det gäller omformningen av det svenska medielandskapet. När kapitalet blir radikalare än Kvartal vad ska Huitfeldt göra då?
Citera
2019-02-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Kvartal finansieras av dessa;

Tack för informationen och insiktsfulla åsikter!

Jag har exakt samma känsla som du beskriver av Axess och Neo/Kvartal.

Visst när jag tittar på Axess så tilltalas jag av ämnena och estetiken och det bildade tilltalet osv. Men jag förstår ärligt talat inte vem som läser innehållet när det ändå aldrig blir några slutsatser varken om vad som hänt oss eller vad vi bör göra. Får helt enkelt inte ihop det.

Sedan tycker jag att det har urartat med Kvartal även i förhållande till Neo när en rabbin helt oförblommerat med skägg och allt dyker upp och låtsas vara folklivsforskare och ska undervisa svensken om hans historia.

Mer uppenbart än så kan det faktiskt inte bli... Haha!

/Johan
Senast redigerad av JohNils 2019-02-26 kl. 20:10.
Citera
2019-02-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har rätt, det var hans resekompis, fel av mig.

Inte helt fel, då terroristen Munir Awad hämtades "hem" med hjälp av Säpo, UD och Bildt 2007.

Citat:
Allt blev bättre när två man från Säpo kom till fängelset. En stor vändpunkt, säger Mounir Awad:

- Vi vet att Säpo fick hem oss och jag är tacksam.
----
Utrikesministern Carl Bildt, uttalade sig i går i en skriftlig kommentar:

- Det är med största tillfredsställelse jag kan konstatera att de i Etiopien fängslade svenskarna ( inkl Munir Awad ) nu kunnat komma hem. Jag vill framföra ett tack till alla dem på UD som i tysthet men med stor kraft arbetat för att göra detta möjligt”, säger utrikesminister.
(FB) Tungt beväpnade svenskar gripna i Danmark. (Planerade massaker)

Det här är närmast bortglömt, men värt att påminna om.
Citera
2019-02-26, 20:30
Medlem
Citat:
Det trista är med de här "hemliga" konservativa rika aktivisterna är att precis som du skriver. De är rätt fega. Hans Bergström gjorde en pudel direkt när det avslöjades om hans kontakter med SD (Timbro avslöjades också).
Det här får du gärna länka till. Min minnesbild är den motsatta, nämligen att Bergström inte sa ett pip.
Citera
2019-02-26, 20:36
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Fjällsjö nyheter tarvar en introduktion. Vad är detta för tidskrift? Knappast MSM?
Norrländsk alternativmedia som står Motståndsrörelsen nära.
Citera
2019-02-26, 20:41
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Du kan släppa counter-jihadismen, som är en helt bedrövlig judeledd rörelse för att få folk som vanligt att titta åt fel håll. Ungefär som "inkluderande nationalism". Lägg ner det tjatet, det är ingen här som inte ser igenom det.
Så judarna ligger aĺltså bakom massinvandringen av muslimer...dom ligger också bakom motståndet mot islam...nej, för mig som enkel bondlurk som inte vet om jag ens har sett en jude i verkligheten så låter det fantastiskt.
Lika fantastiskt som att vara emot motståndet mot islamiseringen och att framställa counterjihad som något dåligt...nej jag tycker att vi har verkliga bekymmer som vi har det, märkliga teorier tar bara fokus från den bistra verkligheten.
Senast redigerad av orrtupp 2019-02-26 kl. 20:45.
Citera
2019-02-26, 21:04
Medlem
Citat:
Så judarna ligger aĺltså bakom massinvandringen av muslimer...dom ligger också bakom motståndet mot islam...nej, för mig som enkel bondlurk som inte vet om jag ens har sett en jude i verkligheten så låter det fantastiskt.
Lika fantastiskt som att vara emot motståndet mot islamiseringen och att framställa counterjihad som något dåligt...nej jag tycker att vi har verkliga bekymmer som vi har det, märkliga teorier tar bara fokus från den bistra verkligheten.

Ursäkta men judarna själva (för att vara kinkig: flera olika judiska grupperingar) har själva med stolthet påpekat faktum:

https://www.youtube.com/watch?v=85BKDj_1vVU

Hennes tankesmedja fick förresten finansiering direkt via Riksbanken - se s. 47:

http://archive.riksbank.se/Upload/Do...r/ars01_sv.pdf

Visst framstår det som absurt. Men bara för att det är absurt och obegripligt betyder inte att det inte är sant.

/Johan
Citera
2019-02-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det här får du gärna länka till. Min minnesbild är den motsatta, nämligen att Bergström inte sa ett pip.

Om SD och Hans Bergström
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...att-tala-med-v

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...ogerns-forfall

https://www.expressen.se/nyheter/for...sekvent-linje/

Om SD och Timbro
https://www.etc.se/inrikes/sa-vann-l...er-i-valfarden

https://www.dagensmedia.se/kommunika...-kreab-6237978

Osv.

Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Tack för informationen och insiktsfulla åsikter! Jag har exakt samma känsla som du beskriver av Axess och Neo/Kvartal. Visst när jag tittar på Axess så tilltalas jag av ämnena och estetiken och det bildade tilltalet osv. Men jag förstår ärligt talat inte vem som läser innehållet när det ändå aldrig blir några slutsatser varken om vad som hänt oss eller vad vi bör göra. Får helt enkelt inte ihop det. Sedan tycker jag att det har urartat med Kvartal även i förhållande till Neo när en rabbin helt oförblommerat med skägg och allt dyker upp och låtsas vara folklivsforskare och ska undervisa svensken om hans historia. Mer uppenbart än så kan det faktiskt inte bli... Haha!
/Johan

Ja, de mesta är hämtat från National Review, Commentary, Weekly Standard osv. De skriver oftast på samma sätt. Jag menar du kan lyssna på Bill Kristol. Han är ingen idiot. Det är mild kritik av genusvetenskapen och identitetsvänstern men det är liberal kritik. Ibland tillåter de ju kritik av mångkulturalism men bara till en viss punkt. Visst, det finns antagligen en del "reaktionära" som läser Axess, Kvartal osv. men det är egentligen inte så många. Tidningar som Axess och Kvartal riktar sig till "liberalkonservativa" moderater som är litet ängsliga över tidens gång. Kristdemokrater läser inte ens Axess och Kvartal. De läser tidningen Dagen och Världen Idag. Om du är intellektuellt intresserad får du inte ut så mycket av vår "liberalkonservativa" press. Det är som Göteborgsposten eller Svenska Dagbladet. Visst, Ivar Arpi är litet lustig när han kritiserar de mest galna förslagen men det är primärt liberal kritik. Du kan hitta samma kritik i Dagens Nyheter men den är lika spetsig.
Senast redigerad av Edgerton 2019-02-26 kl. 21:20.
Citera
2019-02-26, 21:09
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Godhetsapostlar? Är man god om man är liberal? Jag vet inte riktigt. Titta på den här datan som SR har tagit fram..

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7161231

Det är fullt med unga vuxna födda på 1990-talet på psykakuterna och det blir fan i mig värre var enda år. Det är oacceptabelt. Det ser likadant ut för för dem födda på 1980-talet. Titta också på dem som är födda på 1960-talet och som blivit av med jobbet och inte kan få något nytt eller får ta något skitjobb. Det är helt oacceptabelt. Liberaler är inte "goda" människor och "godhetsapostlar" är vulgär Avpixlat-retorik. Liberaler är onda människor per definition.
Godhetsapostlar tror jag att jag hörde Vidar Andersson eĺler Stig-Björn elller nån sån gammal debattör första gången och jag tycker inte alls att det är vulgärt, det används knappast om goda människor utan passar bra som beteckning av posörer, hycklare och skenheliga. Neudings meningsmotståndare är inga goda människor precis. Vill klargöra en sak, jag är ingen liberal som du verkar tro. Faktum är att jag nog helt saknar ideologi, visst, jag har nog en konservativ grundton och gillar inte förändringar men det är inte medvetet. Har börjat inse att ideologiska människor är farliga människor med sina fina "visioner" som bara ställer till det för oss som bara vill ha ett vettigt liv och förvalta våra barns framtid.
Citera
2019-02-26, 21:11
Medlem
Citat:

Och judarna låg bakom 11:e september, och så vidare. Välkommen till teoribyggenas spännande värld.

Jag håller med om det fetmarkerade.
Citera
2019-02-26, 21:41
Medlem
Citat:
Godhetsapostlar tror jag att jag hörde Vidar Andersson eĺler Stig-Björn elller nån sån gammal debattör första gången och jag tycker inte alls att det är vulgärt, det används knappast om goda människor utan passar bra som beteckning av posörer, hycklare och skenheliga. Neudings meningsmotståndare är inga goda människor precis. Vill klargöra en sak, jag är ingen liberal som du verkar tro. Faktum är att jag nog helt saknar ideologi, visst, jag har nog en konservativ grundton och gillar inte förändringar men det är inte medvetet. Har börjat inse att ideologiska människor är farliga människor med sina fina "visioner" som bara ställer till det för oss som bara vill ha ett vettigt liv och förvalta våra barns framtid.

Ideologi är inte farligt men ideologier kan bli farliga för samhället om det implementeras av dogmatiska människor. Nu skall jag göra dig glad. De människorna som läser Koranen strikt utan omförhandling så är det inte så konstigt att de här människorna som läser Koranen på det sättet tar till våld istället för mer intelligenta strategier. Konservatism handlar i grunden om at konservativa det som är värt att konservera och inte att vara emot förändringar. Det är bra att konservera den traditionella kärnfamiljen av rent empiriska och vetenskapliga orsaker. Det ger trygghet och mening hos dem som ingår i kärnfamiljen. I synnerhet om det finns ett omgivande samhälle som stödjer dem och skyddar den här sociala konstruktionen från fattigdom och social misär. Det är inte bra att som allt för många imamer tyvärr säger; att konservera idéer om att män skall få slå sina fruar bara för att koranen och haditherna legitimerar en lättare misshandel av ”olydiga fruar”. Det är religiöst nonsens. Det är vettigt att abort skall vara lagligt vid incest, våldtäkt, sjukdom hos kvinnan eller om barnet är defekt men att förbjuda abort i alla fallen och sedan legitimera det med religiösa argument om att ”livet är heligt” är fullkomligt vansinne.

Det är destruktivt för samhället. Det är som dogmatisk marknadsliberalism vilket fullkomligt ”crazy” eftersom alla vet att de leder till en social skiktning med ”have” and ”have not”. Det samma gäller dogmatisk marxism - du förstör marknaden och det positiva som en reglerad marknadsekonomi i termer av välstånd kan ge. Friskolereformen är ett exempel på dogmatisk NPM där de som drev fram det inte förstod att om du inte har centralrättade och standardiserad bedömning och betygsättning leder det till att friskolor lockar till höga betyg. De positiva utkomsterna av konkurrens försvinner. En konservativ fattar detta. En libertarian eller liberal? Nej, de förstår inte sådant här. Liberaler är oftast dogmatiskt troende människor. De är som djupt religiösa människor som adopterar en fatalistisk syn på världen.

Jag är som du vet mestadels överens med dig trots att du inte är islamofil och liberal.
Senast redigerad av Edgerton 2019-02-26 kl. 21:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in