Citat:
Att jag från början citerade dig idag berodde på följande stycke från ditt tidigare inlägg:
Det fetade där - det du försökte få fram - är helt enkelt felaktiga antaganden från din sida. Motsatsen till Hazonys verkliga åsikter.
Jag försvagade det du försökte få fram genom mina exempel.
Det fetade där - det du försökte få fram - är helt enkelt felaktiga antaganden från din sida. Motsatsen till Hazonys verkliga åsikter.
Jag försvagade det du försökte få fram genom mina exempel.
Var antar jag något annat om Hazony än att han är partisk? Jag har ju upprepade gånger insinuerat att hans principiella nationalistiska doktrin är underställd hans specifika ingruppslojalitet. Hans identitet trumfar hans ideologi. Ja, den skapar hans ideologi.
Det hindrar inte att han inte gör skillnad mellan sin nationalism och europeisk, i det han skriver. Han legitimerar därmed annan nationalism - inklusive den svenska - på ett sätt som kan vara praktiskt att referera till för någon normie som inte vill citera Flashback. Något att haka i och förankra en egen agenda i, med samma partiska, selektiva metod han använder.
Citat:
Och det gör hon samma dag som hon skriver denna krönika i en annan tidning:
http://www.barometern.se/article/glom-inte-judiskt-liv/
Det är inte ens roligt, utan bara farligt. De här människorna är verkligen bindgalna fanatiker.
Du hade inte kunnat publicera hennes första artikel i någon svensk tidning, om den riktade sig mot hennes andra.
http://www.barometern.se/article/glom-inte-judiskt-liv/
Det är inte ens roligt, utan bara farligt. De här människorna är verkligen bindgalna fanatiker.
Du hade inte kunnat publicera hennes första artikel i någon svensk tidning, om den riktade sig mot hennes andra.
Intressant timing. Och visst hade det varit omöjligt att problematisera med hennes egna ord om att låta särintressena ge en skev bild av verkligheten som den faktiskt ser ut. Att så fantastiskt ensidigt synliggöra en erfarenhet är att hatiskt osynliggöra en annan.
Denna hysteriska etnoautism är en potentiellt svag punkt, menar jag.