Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
1. Det räcker egentligen med att titta på hur infrastrukturen och den grundläggande samhällsservicen och samhällstjänsterna kraftigt har försämrats under flera decennier pga socialliberalt vanstyre. Det vi hade igår, har vi inte idag. Det vi har idag kommer vi inte ha imorgon. Hade du för tre decennier sedan sagt att vi 2017 skulle behöva stänga polisstationer över sommaren pga "resursbrist" så hade man skrattat åt dig. Hade du även sagt att man kommer sluta utreda brott, speciellt vardagsbrott, så hade ingen trott på dig. Hade du sagt att "världens bästa sjukvård" skulle skicka över svenska kvinnor till Finland för att föda barn pga "resursbrist" så hade du fått samma reaktion.
2. Om du inte låter dig övertygas så kan du jämföra med Sydafrikas utveckling post Apartheid. En gång i tiden så var det ett rikt, fint och välutvecklat land med god ordning. Idag kan det snarare jämföras med ett helvete på jorden utanför de rika områdena och turistområdena.
Ja, du har alldeles rätt i vad du ovan påstår men det är också det jag faktiskt skriver.
Även om ALL välfärd försvinner så kommer med största sannolikhet vi ha:
Vatten, mat(kanske begränsat) och el/energi för att hålla oss varma.
Det jag velade påskina är att det är oerhört långt till innan vi står med byxorna bar i snödrivan även om det är det som kanske skulle behövas för att rädda landet från dess destruktiva utveckling.
Att det i det scenariot är ett helvete på jorden att vara Svensk i vårat land är en helt annan sak.
Fler kommer dö i sjukdom, vanvård, kriminalitet och psykisk sjukdom än någonsin tidigare men det innebär inte att "alla" gör det.
När snart nästa enligt mig episka lågkonjunktur slår till så blir det intressant följa MSM:s rapportering i händelseförloppet.
"Den som har makten äger också historien" och tyvärr också sanningen enligt en majoritet i Sverige just nu.
Det är hurvida folk (främst kvinnor) vaknar som kommer att vara avgörande för vår framtid.