2017-06-23, 17:59
Medlem
riskybizzys avatar
Det är ju otroligt hur mycket tillrättalagd PK-smörja som spammas i samband med traditionella högtider såsom midsommar, påsk etc. Snart måste väl även folk ur etablissemanget ta fram skämskudden när man ser hur kraftig den kognitiva dissonansen är!
Citera
2017-06-23, 18:27
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Min tips i denna fråga är att något av hennes barn råkat ut för något blatterelaterat. Det brukar vara då det vänder hos de flesta PK-folk i min bekantskapskrets.

Citat:
a conservative is just a liberal who has been mugged.

God betraktelse. Vad är skillnaden mellan liberaler och de konservativa i dagens Sverige? De senare har varit i närkontakt med mångkulturen, de har förstått var de hör hemma. Och det är inte där. De har kallats för rasister, hatmånglare och Sverigedemokrater men sjäva verket är de socialdemokrater, utan rasistiska raster applicerade.
Citera
2017-06-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Lena Andersson är ett kapitel för sig. Jag uppfattar henne som en ordakrobat som skulle kunna inta vilken position som helst, beroende på högstbjudande husbondens tendens. En diktarpretendents motsvarighet till Boba Fett. Kanske är det en fördom, för det är inte mycket jag vet om henne. Har hon en kärna? Kanske är det artistiskt frisinne, denne liberal / postmodernist lever ut. Igår:
Att döma av allt jag läst av henne hittills skulle jag beteckna henne som "nihiliberal". Å ena sidan tycks hennes tro på de liberala dogmerna närmast religiös; hon argumenterar mer eller mindre för att allt som står i vägen för individens fria vilja är direkt omoraliskt (särskilt nationalstater, som vanligt). Samtidigt finns där en nihilistisk tomhet; hon brinner inte, utstrålar ingen entusiasm eller kampglädje... hon har mer av en likgiltig, bedövad, smått katatonisk framtoning. Samma avstängda och frånvarande uttryck som Per Svensson – förstrött lyssnande, med Aspergerblicken fixerad vid en mystisk punkt i rummet där de ser Mållgan medan vi andra bara ser tom luft. Hon framställer de liberala dogmerna som så orubbliga att den kaozliberala revolutionen inte är ett av många alternativa framtidsscenarier, den är det enda möjliga scenariot, förutbestämt sedan Big Bang och vi kan och får inte sätta käppar i hjulen. Samtidigt är det inte riktigt som att det är i verkligheten detta sker, utan i en roman eller en VR-värld där Andersson lever, så experimentet drabbar ingen verklig, känner hon.

När jag ser bilder på Svensson och Andersson börjar jag misstänka att de är pod people som utomjordingar planterat bland oss. De har namn så utstuderat generiska att de låter påhittade, de ser obekväma ut i sina skinn som att människodräkterna kliar och har dålig passform, de är klädda i likadana rutig skjorta+V-ringad ylletröja+manchesterkavaj-outfits som att den enda ledtråd rymdvarelserna lyckades hitta om jordbors beklädnad var ett gruppfoto av samhällskunskapslärare från 1979, och de vandrar runt och missionerar för en ideologi vars globala implementering tveklöst skulle sluta med att planeten blev ledig för inflyttning efter att nuvarande hyresgäster slagit ihjäl varandra.
Senast redigerad av CrispyKreem 2017-06-23 kl. 22:23.
Citera
2017-06-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Att döma av allt jag läst av henne hittills skulle jag beteckna henne som "nihiliberal". Å ena sidan tycks hennes tro på de liberala dogmerna närmast religiös; hon argumenterar mer eller mindre för att allt som står i vägen för individens fria vilja är direkt omoraliskt (särskilt nationalstater, som vanligt). Samtidigt finns där en nihilistisk tomhet; hon brinner inte, utstrålar ingen entusiasm eller kampglädje... hon har mer av en likgiltig, bedövad, smått katatonisk framtoning. Samma avstängda och frånvarande uttryck som Per Svensson – förstrött lyssnande, med Aspergerblicken fixerad vid en mystisk punkt i rummet där de ser Mållgan medan vi andra bara ser tom luft. Hon framställer de liberala dogmerna som så orubbliga att den kaozliberala revolutionen inte är ett av många alternativa framtidsscenarier, den är det enda möjliga scenariot, förutbestämt sedan Big Bang och vi kan och får inte sätta käppar i hjulen. Samtidigt är det inte riktigt som att det är i verkligheten detta sker, utan i en roman eller en VR-värld där Andersson lever, så experimentet drabbar ingen verklig, känner hon.

När jag ser bilder på Svensson och Andersson börjar jag misstänka att de är pod people som utomjordingar planterat bland oss. De har namn så utstuderat generiska att de låter påhittade, de ser obekväma ut i sina skinn som att människodräkterna kliar och har dålig passform, de är klädda i likadana rutig skjorta+V-ringad ylletröja+manchesterkavaj-outfits som att den enda ledtråd rymdvarelserna lyckades hitta om jordbors beklädnad var ett gruppfoto av samhällskunskapslärare från 1979, och de vandrar runt och missionerar för en ideologi vars globala implementering tveklöst skulle sluta med att planeten blev ledig för inflyttning efter att nuvarande hyresgäster slagit ihjäl varandra.

Jag kallade i något sammanhang Göran Greider en amorf Lovecraft-varelse som befinner sig på besök i vår mänskliga dimension. Det främmande, mardrömslikt ideologiska, det doktrinärt vansinniga som manifesterar sig i politiken - både till höger och vänster - är verkligen omänskligt.

Det är också nyckeln till att skilja potentiell vän från oförsonlig fiende över hela det politiska spektrum där förställning och svek verkar vara den enda konstanten: Är människan måttstocken - eller abstraktionen, teorin, ideologin?

Då kan rentav den rotlöse förortsrasifierade i sitt primitiva hat vara en mer mänsklig ovän än dessa liberaler.
Citera
2017-06-24, 03:20
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag kallade i något sammanhang Göran Greider en amorf Lovecraft-varelse som befinner sig på besök i vår mänskliga dimension. Det främmande, mardrömslikt ideologiska, det doktrinärt vansinniga som manifesterar sig i politiken - både till höger och vänster - är verkligen omänskligt.

Det är också nyckeln till att skilja potentiell vän från oförsonlig fiende över hela det politiska spektrum där förställning och svek verkar vara den enda konstanten: Är människan måttstocken - eller abstraktionen, teorin, ideologin?

Då kan rentav den rotlöse förortsrasifierade i sitt primitiva hat vara en mer mänsklig ovän än dessa liberaler.

Göran Greider är jude - liksom DDR-pastorn Helle Klein som använde Tankesmedjan Seglora för att predika hatet.

Kanske att debattörer i den här tråden ska börja med att märka opinionshjonens etnicitet (inte det svenska medborgarskapet) för att syna korten?
Citera
2017-06-24, 08:11
Medlem
arbetets avatar
En notering så här på midsommardagen. Expressen har en artikel om återvändande ISIS-krigare. Artikeln som sådan och innehållet får väl tas upp i någon annan tråd. Det jag reflekterade över när jag såg artikeln var att samtliga personer som behandlas också presenteras med bilder - opixlade!:

Hundratals svenskar åkte till kriget för att slåss för IS – så lever återvändarna i dag

Citat:
Då poserade de öppet på Facebook som oövervinnerliga krigare, ofta med dödade fienders skändade kroppar.

I dag lever de som skuggor och gör allt för att undvika att bli igenkända.

Expressen har kartlagt återvändarna, de 150 svenska misstänkta IS-terrorister som i tysthet återvänt till Sverige.

– Vi har tillräckligt med problem, säger en av dem - och vägrar mötas.

Men under den pågående offensiven mot IS väntas fler av de 112 från Sverige som är kvar i kriget - de som är mest radikala - återvända.

http://www.expressen.se/nyheter/hund...r-atervandarn/

Det och texten skiljer sig lite från andra reportage. Visst skriver man lite om hur synd det är om de stackars grabbarna, men det som är talande är det osagda. Jag förstår deras situation; det är inte de svenska myndigheterna som nu är det största hotet, det är nog hämndlystna anhöriga och andra personer ur samma etniska grupper som de har varit nere i Syrien och Irak och mördat.
Citera
2017-06-24, 09:23
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
En notering så här på midsommardagen. Expressen har en artikel om återvändande ISIS-krigare. Artikeln som sådan och innehållet får väl tas upp i någon annan tråd. Det jag reflekterade över när jag såg artikeln var att samtliga personer som behandlas också presenteras med bilder - opixlade!:

Hundratals svenskar åkte till kriget för att slåss för IS – så lever återvändarna i dag

http://www.expressen.se/nyheter/hund...r-atervandarn/

Det och texten skiljer sig lite från andra reportage. Visst skriver man lite om hur synd det är om de stackars grabbarna, men det som är talande är det osagda. Jag förstår deras situation; det är inte de svenska myndigheterna som nu är det största hotet, det är nog hämndlystna anhöriga och andra personer ur samma etniska grupper som de har varit nere i Syrien och Irak och mördat.

Det var värst. Men det är väl så att mångkulturen inte är lika rolig längre, nu när det visat sig att den föregivet billiga och spännande exotiska importen visat sig vara både svindyr och av så dålig kvalitet att den är i bästa fall oanvändbar och i värsta fall helt livsfarlig.

Nu väller andra vågen in. Nu är det inte så mycket fråga om rabiata kalifatbyggare utan mer om cargokultanhängare som tillber Den Stora Bankomaten. Gemensamt har de föreställningen att Europa är skyldigt att upplåta Lebensraum för dem samt stå för omkostnaderna medan de hitresta omdanar samhället efter eget skön.

Men nu verkar äntligen EU-garnityret börja vakna till på allvar. De Bankomattroende måste stoppas nu, och kalifatmissionärerna förhoppningsvis återexpedieras vartefter. Trots våra svenska politikers idisslade mantra om delat ansvar för flyktingarna går utvecklingen åt andra hållet. Trots allt tillhör 98,2 % av rösterna i EU-parlamentet inte Sverige så oavsett vad Stefan och co säger kommer utvecklingen inte att styras av Sveriges framförda åsikter i ämnet. Trots att Stefan och co tuktar och bannar centraleuropas länder för allt vad tygen håller kommer dessa länders ledare inte att vika sig för hot och utpressningsförsök från Stefan och dennes eventuella vänner. Polen har t o m börjat rehabiliteras i omvärldens ögon då landet faktiskt och praktiskt tagit emot hela miljonen krigsflyktingar från Ukraina, till skillnad då från "de anständiga" medlemsstaterna som mest tagit emot kalifatmissionärer och bankomattillbedjare. Att Polen har mer glädje av sina krigsflyktingar än vi av våra religiöst förvillade migranter är knappast Polens fel.

Istället för att enas om fördelning av några migranter verkar det som om EU-toppmötet mynnade ut i beslut om att dra åt tumskruvarna på de länder som försökt exportera sitt befolkningsöverskott till Europa. Det land som inte tar tillbaka egna återförvisade medborgare ska heller inte få visum för resor hit. Att man fattat var piken tar som bäst visas av medvetenhet om att toppskiktet - den globalistiska eliten - i respektive land blir de som drabbas hårdast av ett sådant arrangemang, det är inte fotfolket som ger sig ut på interkontinentala resor i ordnad form. Detta måste få återverkningar för mediakriget om mångkulturen här på hemmaplan, något annat är otänkbart.
Citat:
EU will restrict visas for states not taking back migrants
The EU is cracking down on immigration following a spike in arrivals across the Mediterranean since 2014.

Italy is now the main gateway to the bloc and most of those reaching European shores after boarding smugglers' boats in Africa are considered illegal labor migrants.

Some countries, including Bangladesh and Nigeria, are often reluctant to readmit their citizens and the EU has recently doubled down on efforts to expedite such returns.

During a two-day meeting in Brussels, the bloc's 28 leaders agreed to use "all possible levers, including... reassessing visa policy toward third countries".

"We can use visas to convince them to take returns," said a senior EU diplomat, adding the move would, among other things, target the ruling elites of these countries as they can afford trips to Europe.
http://www.reuters.com/article/us-eu...-idUSKBN19E1Y0

Nu är det visst allvar och då tarvas realpolitiskt hantverk, de idealpolitiska handhjärtanas tid är över.
Citera
2017-06-24, 10:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Lena Andersson är ett kapitel för sig. Jag uppfattar henne som en ordakrobat som skulle kunna inta vilken position som helst, beroende på högstbjudande husbondens tendens. En diktarpretendents motsvarighet till Boba Fett. Kanske är det en fördom, för det är inte mycket jag vet om henne. Har hon en kärna? Kanske är det artistiskt frisinne, denne liberal / postmodernist lever ut. Igår:
En metabetraktelse här är att svinen på Bonniers skickat sina advokater på unvis.it , antagligen på grund av länken i denna tråd.
Citat:
We are prohibited from visiting this website on your behalf!
Citat:
We're against censorship, but fact remains: unvis.it is a very tiny non-profit service with zero funds for getting into any form of legal battle to determine if the service is legal or not.
Citera
2017-06-24, 11:57
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Roboten är jordnära, den kan numera även lära sig. Mångfaldens människor är mer halvspråkiga än tvåspråkiga. Politikerna är inte jordnära, de har genom materialistisk tillväxt möjliggjorts ett fjärmande från det verklighetsanknutna och jordnära, till förmån för ideologiska luftslott som kraschar så fort de sätts på prov.

Det är sällan jag håller med Lena. Eller snarare, jag gör det aldrig. Åsiktsmässigt ska sägas. Däremot är hon den som skriver bäst på ledarsidorna. En bra välformulerad text med djup kräver eftertanke och mycket bearbetning. Och viktigast av allt, att man vet vad man talar om. Det gör Lena. Därför skriver hon inte rakt på som många andra, utan vill ge en komplex bild och bredda förståelsen av vad det innebär att vara människa. Men inte ge ett svar, samtalet i hennes texter slutar inte med sista ordet. Om Albert Camus hade levt idag skulle han med allra största säkerhet varit globalist och för en generös migration. Skulle det göra honom till sämre skribent och tänkare? Självklart inte.

Jag läser hellre Lena Andersson 100 gånger än jag läser Alice Teodorescu som nästan alltid tycker detsamma som mig. Det gäller förresten Dahlberg, Arpi, Gudmundsson och alla de andra också. Inte så att de är usla, bara att de för ofta är förutsägbara. Det jag dock gillar med dem och tillsammans med Lena är att de vill utelämna känslor i debatten.

Finns andra i debatten som jag också uppskattar. Inte hela deras register men väl vissa ämnen. Till exempel Adam Cwejmans texter om identitetspolitik. Där har han tänkt till och så använder han filosofen Per Bauhn som vägvisare. Det blir hur bra som helst. Åsa Linderborgs kritik av samma ämne är ännu bättre. Linderborg är som alla vet öppen marxist och hon kan sin Marx på längden och tvären. Hennes kritik mot socialdemokratin är träffsäker och alla som kan bör genast gå till antikvariatet och beställa hennes avhandling Socialdemokratin skriver historia. Jag säger beställa, för den är nästan alltid slutsåld. Tino Sanandaji är en usel stilist. Det är ingen fröjd att läsa hans alster så sett, men hans texter känns ändå väldigt angelägna eftersom de rätar ut de ständiga missförstånden. Det blir så rakt att den som fortfarande missförstår idiotförklarar sig själv. Å så kan man alltid lita på att det Sanandaji säger garanterat är rätt i sak.
Citera
2017-06-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En metabetraktelse här är att svinen på Bonniers skickat sina advokater på unvis.it , antagligen på grund av länken i denna tråd.
Inte Expressen eller TV4 – det verkar endast gälla DN, som spelar i en egen liga när det gäller att värdera sig själva så högt att de typ kräver royalties på sina egna fisar. Förutom att nästan allt material numera är skyddat av betalvägg så har de lagt in kod som känner av adblockers och visar en varningstext som spyr på sådana. Unvis.it-blockeringen har funnits där ganska länge nu. Båda greppen är unika för DN såvitt jag kan se.

Unvis.it skapades ursprungligen skapades av något vänstervridet PK-hjon efter att Laila Bagge skrivit ett blogginlägg som anmärkte på att tiggare har mobiltelefoner. Meningen var alltså att skada henne ekonomiskt genom att hindra sidvisningar. Unvis.it spreds sedan blixtsnabbt bland Aftonbladetprofiler och andra opinionsbildare på vänsterkanten som använde tjänsten för att länka till Avpixlat, FT o dyl, och när vanan till slut spred sig till högerkanten så började vänstern gråtskrika och klaga över att unvis.it nu missbrukades av de onda som vapen mot den goda sidan. Så jag är tveksam till att DN:s advokater behövde skramla med vapnen i det här fallet, det kan lika gärna vara så att ägarna av tjänsten är DN-dyrkare som vill belöna tidningen för att den är fanbärare för allaslikaväääääääääääääääärde. Att en tjänst som är sprungen ur vurm för tiggande romer gärna ställer upp för en tidning som fixade så att vår redan fattiga polis ska betala 166 miljoner i skadestånd till romer är ju helt logiskt i all sin vämjelighet.
Citera
2017-06-24, 12:18
Moderator
Siegfrids avatar
Tidningarnas hantering av unvisit kan med fördel diskuteras här: (FB) Tidningarna börjar blockera unvis.it
/Mod.
Citera
2017-06-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Göran Greider är jude - liksom DDR-pastorn Helle Klein som använde Tankesmedjan Seglora för att predika hatet.

Kanske att debattörer i den här tråden ska börja med att märka opinionshjonens etnicitet (inte det svenska medborgarskapet) för att syna korten?

Ämnet dyker ofta upp. För min del finner jag det lättast att etablera en okontroversiell konsensus genom trollkarlens perspektivförskjutning: Finns judisk tribalism, etnopreferens, grupptänk, nätverkande särintresse - inte? Vilka exkluderande ingrupper är det då som ägnar sig åt dessa fenomen? Varför ska just judarna undantas från värdering och klander som ständigt riktas mot etniska svenskar - och nyligen t o m nationalistiska turkar?

Förklara den hypotesen, någon, utan att bli den nyttigaste av identitetspolitiska idioter genom att påstå att den egna ingruppen står över kritik.

Ja, om jag gör iakttagelsen att kritik mot identitetspolitik ofta ÄR identitetspolitik - får jag då mothugg av någon i tråden?

För övrigt undrar jag om inte antisemit-anklagelserna som metod slutligen jumped the shark när Pewdiepie inför 55 miljoner Youtube-följare världen över, fick det kastat mot sig.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är sällan jag håller med Lena. Eller snarare, jag gör det aldrig. Åsiktsmässigt ska sägas. Däremot är hon den som skriver bäst på ledarsidorna. En bra välformulerad text med djup kräver eftertanke och mycket bearbetning. Och viktigast av allt, att man vet vad man talar om. Det gör Lena. Därför skriver hon inte rakt på som många andra, utan vill ge en komplex bild och bredda förståelsen av vad det innebär att vara människa. Men inte ge ett svar, samtalet i hennes texter slutar inte med sista ordet. Om Albert Camus hade levt idag skulle han med allra största säkerhet varit globalist och för en generös migration. Skulle det göra honom till sämre skribent och tänkare? Självklart inte.

Jag läser hellre Lena Andersson 100 gånger än jag läser Alice Teodorescu som nästan alltid tycker detsamma som mig. Det gäller förresten Dahlberg, Arpi, Gudmundsson och alla de andra också. Inte så att de är usla, bara att de för ofta är förutsägbara. Det jag dock gillar med dem och tillsammans med Lena är att de vill utelämna känslor i debatten.

Finns andra i debatten som jag också uppskattar. Inte hela deras register men väl vissa ämnen. Till exempel Adam Cwejmans texter om identitetspolitik. Där har han tänkt till och så använder han filosofen Per Bauhn som vägvisare. Det blir hur bra som helst. Åsa Linderborgs kritik av samma ämne är ännu bättre. Linderborg är som alla vet öppen marxist och hon kan sin Marx på längden och tvären. Hennes kritik mot socialdemokratin är träffsäker och alla som kan bör genast gå till antikvariatet och beställa hennes avhandling Socialdemokratin skriver historia. Jag säger beställa, för den är nästan alltid slutsåld. Tino Sanandaji är en usel stilist. Det är ingen fröjd att läsa hans alster så sett, men hans texter känns ändå väldigt angelägna eftersom de rätar ut de ständiga missförstånden. Det blir så rakt att den som fortfarande missförstår idiotförklarar sig själv. Å så kan man alltid lita på att det Sanandaji säger garanterat är rätt i sak.

Jag tycker ju att Cwejmans texter om identitetspolitik är fullständigt ofruktbara och i likhet med Lena Anderssons idéer befinner sig i ett vakuum avskilt från all inomvärldslig empiri.

Linderborg befinner sig som historiematerialist trots allt på den här planeten och är inte rädd att skita ned sig. Cwejman och Andersson är förvisso värdelösa strateger med uppenbart ohållbara utopier för ögonen, men de är ännu mindre taktiker som söker och omprövar efter situation och motståndare. Linderborg har ett levande temperament och är stridslysten - vilket gör att hon kommer vara mer benägen att ta till nya argument och idéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in