2016-09-23, 09:24
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja. Det citatet igen:

ni lämnade tittarna i sticket och lät dem värdera Fria tider "opartisk" debatt. Oansvarigt och mot ert uppdrag

Till alla i tråden. Stanna upp lite och fundera på hur en människa fungerar, som kan säga något sådant. Vad har en sådan människa för syn på sig själv, på andra människor, på demokrati, frihet etc. Fundera lite på det. Är det förvånande för er att människor med den synen på andra människor och samhället mördade 60 miljoner individer under det mest tyranniska systemet den här världen någonsin har sett? Är det otänkbart att den typen av människor kan göra det igen om de får chansen?

Ni lämnade i sticket... eftersom ni lät dem värdera själva i opartisk debatt....

Antisemitism är alltid självförsvar.
Nu är Wolodarski inte precis rätt man att kräva objektivitet av andra, men bortsett från det kunde SVT utan vidare satt åt Vavra Suk betydligt hårdare. Suk har tillräckligt i garderoben för att det skall vara relevant att få veta för värderingen av den här debatten.

Å andra sidan kanske det var en perfekt balans att ställa Suk mot Arnstadt.
Citera
2016-09-23, 11:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Nu är Wolodarski inte precis rätt man att kräva objektivitet av andra, men bortsett från det kunde SVT utan vidare satt åt Vavra Suk betydligt hårdare. Suk har tillräckligt i garderoben för att det skall vara relevant att få veta för värderingen av den här debatten.

Å andra sidan kanske det var en perfekt balans att ställa Suk mot Arnstadt.

Vet inte om jag missförstår dig... men Wolodarski kräver INTE objektivitet. Wolodarski kräver motsatsen till objektivitet av SVT/SR. Han anspelar på den s.k. "demokratiparagrafen" i Radio- och tv-lagen.

Citat:
1 § En leverantör av medietjänster som tillhandahåller tv- sändning, beställ-tv eller sökbar text-tv ska se till att programverksamheten som helhet präglas av det demokratiska statsskickets grundidéer och principen om alla människors lika värde och den enskilda människans frihet och värdighet.

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-...6_sfs-2010-696

".. i vårt uppdrag, demokratiparagrafen i Radio- och tv-lagen står det väldigt tydligt att vi ska värna demokratin och principen om alla människors lika värde" skriver Cilla Benkö, vd Sveriges Radio 2014.

http://debatt37.rssing.com/chan-8240668/all_p9.html

Den s.k. "demokratiparagrafen" i Radio- och tv-lagen är en gummiparagraf, då svenska s.k. journalister och politiker använder begreppet "demokrati" i sin argumentation för allt möjligt, som de vill genomföra.

(Inom parantes så beskriver Inger Enkvist i sin senaste bok hur socialdemokraterna använde just begreppet "demokrati" som ett verktyg (läs slägga) för att framgångsrikt krossa kunskapsförmedlingen i den svenska skolan.)

2010 stoppades SD valfilm av TV4 mha påståendet, att "Filmen strider mot demokratiparagrafen i radio- och tv-lagen".

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd...stoppas-av-tv4

Wolodarski anser, att svenska s.k. journalister (med honom själv i spetsen) har en fostrande roll. Svenska s.k. journalister ska enl. Wolodarski gemensamt fostra och näpsa väljarna till att omfatta de (enl. honom) korrekta åsikterna. Han är därför upprörd över att SVT "lämnade tittarna i sticket" (sic) och lät dem värdera Nya tider i en opartisk debatt. Det är enl. Wolodarski "oansvarigt och mot ert [svensk s.k. public service] uppdrag", att låta väljarna själva bilda sig en egen uppfattning. Väljarna måste enl. Wolodarski fostras, mästras, ledas och drillas... Goebbels m.fl. hade en liknande uppfattning.

Svenska s.k. journalisters folkförakt är massivt och de är unikt rättframma med sin förktfulla inställning till väljarna.
Citera
2016-09-23, 11:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Goebbels m.fl. hade en liknande uppfattning.
Du var bara tvungen, eller hur? Goebbels är känd för att vända sig mot just den typ av judisk mentalitet Wolodarski ger uttryck för här. Wolodarski menar att folket måste skyddas från sanningen. Goebbels ansåg att sanningen är det bästa propagandavapnet:
Citat:
"Good propaganda does not need to lie, indeed it may not lie. It has no reason to fear the truth. It is a mistake to believe that people cannot take the truth. They can. It is only a matter of presenting the truth to people in a way that they will be able to understand. A propaganda that lies proves that it has a bad cause. It cannot be successful in the long run."
http://www.ihr.org/other/weber2011fakequotations.html

Det här är inte en "liknande uppfattning" som Wolodarski. Det är en rak motsatt uppfattning.

Varför ljuger du, Meiji?
Senast redigerad av baggebo1 2016-09-23 kl. 11:57.
Citera
2016-09-23, 12:32
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Nej, det finns skillnader. Just den här härskarmentaliteten: "Jag vet bättre än alla andra - ni sviker dem genom att låta dem fundera själva", är typiskt judisk. Att se en fri debatt som ett hot som måste stoppas, sånt skapar i förlängningen massmord. Vi har sett genom historien vad den judiska mentaliteten kan leda till.

Jämför med Åsa Linderborg, som ju är kommunist, och hennes betydligt friare synsätt i gårdagens Kulturnyheterna. En judisk "liberal" är mer tyrannisk än en ickejudisk kommunist. Allt stammar från deras syn på sig själva som det av gud utvalda herrefolket.

Snick-snack. Den mästrande hybrisen som präglar den svenska journaliskåren är massivt förankrad i hela massmediekulturen.

Att Wolodarski fick psykbryt efter Aktuellt har sannolikt mer att göra med besvikelsen över att Aktuellt inte upprätthöll den tysta överenskommelsen beträffande Berlinmuren, men kanske framförallt att Nya Tider specifikt attackerar DN och Wolodarski.

Jan Helin och Thomas Mattson är precis lika stora praktarslen som Wolodarski.
Citera
2016-09-23, 13:00
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag reagerade iaf på att Suk fick bre ut sig förvånande mycket. Han fick helt klart mer tid än Arnstad, och han blev inte avbruten.

Vávra Suk framstod som en typisk rättshaverist. Istället för att argumentera för att MSM är vinklad och partisk stod han om pratade om att sanningen måste ut till folket. Han kunde inte ens nämna ett enda konkret exempel på vad det var han syftade på. Han lätt ungefär som ett Jehovas vittne som knackar dörrar.

Hans insats var dock i framkant jämfört med Henrik Arnstad som framstod som en lillgammal bäbis som tror sig vara klassens besserwisser. Varför pratar han så extremt konstlat? Han ville ju inte ens debattera själva sakfrågan vilket betyder att han tror sig ha något att förlora på det. Att vara "expert" på 30-talet och nazismen finns det många som gör anspråk på, och Arnstad är knappast en erkänd auktoritet inom det området.

Hör vi nya tongångar från vänstern?

Citat:
Fritidsgårdar stoppar inte mordbrännarna

De som bränner bilar i Malmö har fått så många chanser.

– Jag känner att vi har gjort allt vi kan, säger kommunalrådet Andreas Schönström (S).

Han låter inte uppgiven, snarare förbannad.

– Malmö stad har gjort stora ansträngningar tillsammans med föreningar, fastighetsägare och näringsliv. Vi har skapat ett tryggare samhälle med tusentals sommarjobb och fritidsaktiviteter.

Ändå har mer än hundra bilar brunnit under sommaren och det fortsätter att brinna i Malmö. I natt detonerade en sprängladdning på Möllevångsgatan. De senaste dagarna har flera människor handgripligen knuffats ner i kanalen.

Bra fritidsgårdar kan givetvis förhindra att ungdomar blir kriminella, men de kan aldrig stoppa den pågående kriminaliteten. Det är polisen som måste få de resurser som krävs. Grovt kriminella gäng får aldrig ta över våra storstäder.

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle23575055.ab

Det här har väl varit uppenbart i över 20 år. Den ökade laglösheten i Sverige börjar nu göra avtryck även hos en del på vänsterkanten.
Citera
2016-09-23, 13:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Snick-snack. Den mästrande hybrisen som präglar den svenska journaliskåren är massivt förankrad i hela massmediekulturen.

Att Wolodarski fick psykbryt efter Aktuellt har sannolikt mer att göra med besvikelsen över att Aktuellt inte upprätthöll den tysta överenskommelsen beträffande Berlinmuren, men kanske framförallt att Nya Tider specifikt attackerar DN och Wolodarski.

Jan Helin och Thomas Mattson är precis lika stora praktarslen som Wolodarski.

Så är det. Praktarslen finns inom alla grupperingar. Ska ni tjafsa om judars eller kommunisters eller (valfri grupperings) underlägsenhet, sök er till en annan tråd där ni kan ventilera era unkna åsikter.

Ont: Polariseringen av Public Service blir tydligare för var dag som går. Debatten har ändrat tonläge. Paradigmet om mångkulturen är på väg att skifta. Snart kommer sakliga argument att värderas allt högre i stället för känslosamma och illa underbyggda påståenden. Det kommer att bli ett lyft för den intellektuella och sakliga nivån i medierna. Måtte bara inte pendeln svänga i motsatt riktning så att den blir lika inkrökt som den gamla, men det tror jag inte, något har media lärt sig på vägen.

En hjärna utan hjärta, eller ett hjärta utan hjärna är båda lika ovärdiga scenarier. Att vilja det goda är behjärtansvärt men det håller inte utan ett konstruktivt tänkande. Mediekriget kommer alltmer att fokusera på det största möjliga goda för så många människor som möjligt (eftersom godhetsdoktrinen redan är väl inarbetad).
Senast redigerad av Passepartout 2016-09-23 kl. 13:11.
Citera
2016-09-23, 16:29
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Du var bara tvungen, eller hur? Goebbels är känd för att vända sig mot just den typ av judisk mentalitet Wolodarski ger uttryck för här. Wolodarski menar att folket måste skyddas från sanningen. Goebbels ansåg att sanningen är det bästa propagandavapnet:
http://www.ihr.org/other/weber2011fakequotations.html

Det här är inte en "liknande uppfattning" som Wolodarski. Det är en rak motsatt uppfattning.

Varför ljuger du, Meiji?

Jag kommenterade Wolodarskis totalitära ideal. Här är ett citat från Goebbels, som Wolodarski och den övriga svenska s.k. journalistkåren ansluter sig till:

Citat:
A government that has determined to bring a nation together .... has not only the right, but the duty, to subordinate all aspects of the nation to its goals, or at least ensure that they are supportive. That is also true for the radio. The more significant something is in influencing the will of the broad masses, the greater its responsibility to the future of the nation. ...

The new German politics rejects any partisan limitations. It seeks the totality of the people and nation, and the reconstructive work it plans or has already begun includes all who are of good will. ....

One People, one Reich, one will, and a glorious German future!

http://research.calvin.edu/german-pr...ive/goeb56.htm

Wolodarski skulle säga: En enad värld(sbefolkning) utan nationsgtänser, den goda viljan och en strålande multikultulturell framtid för hela världen (nota bene med ett (1) signifikant litet undantag...)
Citera
2016-09-23, 20:27
Medlem
Cannabisministerns avatar
Aftonbladet gör ett försök att "förstå" utveckligen i dagens Sverige. Peter Kadhammar åker till Biskopsgården för att reda ut saker och ting och berättar om sina upplevelser i ett långt patetiskt reportage.

Citat:
Biskopsgården i Göteborg är ett fint bostadsområde. Biskopsgården ligger i ett av världshistoriens mest välmående och toleranta länder. Så varför bildas gangstergäng som mördar?
Peter Kadhammar reste dit för att söka svaret.

Citat:
Åker man till Biskopsgården på Hisingen i Göteborg är det svårt att tro att detta är en plats som bryts sönder av gangsters och kriminalitet. Hyreshusen är fina och välskötta, gårdarna rena och snygga, pensionärer och den vanliga ledighetskommittén fördriver tiden i den lena solen på Vårväderstorget och Friskväderstorget, och mellan torgen rullar den gemytliga spårvagnen med sjungande hjul och klingande klocka. På Vårväderstorget kan man fortfarande äta lunch ute på Vår krog & bar. Där sitter några kommuntjänstemän och skvallrar om sin arbetsplats, och där sitter en pensionär och tre hantverkare som är i trakten på jobb.

När jag promenerar i Biskopsgården slår det mig att detta rimligen är världshistoriens mjukaste, vänligaste, mest välkomnande och inkluderande plats. Jag skojar inte och jag är ganska säker på att det inte är överord.

Vad gulligt. Det är ungefär som en svensk turist som åker till Palermo för att försöka förstå varför det finns maffia på Sicilien. Hur kan det finnas maffia här på denna fina ö i Medelhavet med tusenårig kultur och civilisation? Alla jag träffar är ju så trevliga och verkar njuta av livet. Vad är det som har gått fel?

Peter Kadhammar är en turist på besök i ett område han aldrig kommer lära känna om han inte flyttar dit, precis på samma sätt som en turist inte kan förstå hur maffian på Sicilien genomsyrar samhället eftersom turisten inte bor där. Varför vill då Peter Kadhammar inte flytta dit, om nu allting är så fantastiskt?

Citat:
Under några dagar träffar jag invånare och myndighetspersoner och jag roar mig med att anteckna vilka yrkesbeteckningar och titlar jag stöter på. Där finns naturligtvis de gamla vanliga som polis, fältassistent, sociolog, kurator, rektor och så vidare, men där finns också:

Trygghetsvärd, kulturkoordinator, elevvärd, extraresurs, trivselledare, likabehandlingsledare, yrkesambassadör och föreningskonsulent. De där orden signalerar ett samhälle som bryr sig om varenda en av sina invånare, ett samhälle där man inte lämnar något åt slumpen.

Jag tycker det mer signalerar att kommunen har försökt lösa sociala problem genom att skapa låtsasjobb åt personer som förmodligen inte kvalificerar sig på den vanliga arbetsmarknaden. Hur många "trivselledare" och "yrkesambassadörer" efterfrågas utanför den kommunala verksamheten? Vilka kvalifikationer krävs för ett sådant jobb? Det handlar såklart om att anställa någon byäldste som kan lotsa fram människor i Sverige som har noll förståelse för hur samhället fungerar.

Citat:
Så småningom dömdes åtta unga män för morden, mordförsöken och skottlossningen på Vår krog & bar. Flera är uppväxta i Biskopsgården, ett område där samhället gör stora insatser för att bistå invånarna. Kicki Jaballah, kulturkoordinator på Sjumilaskolan vid Friskväderstorget, säger att några av de dömda brukade komma till den öppna verksamheten på kvällarna, ”jättegoa killar, de kom hit och kramade mig”.

Kicki Jaballah och hennes kolleger kunde inte föreställa sig att just dessa unga män som alldeles nyss var tonåringar skulle dömas för det grövsta brott som finns.

Den vanliga tidningsankan.

Citat:
Den sociala oron och gängkrigen började på allvar runt 2010 och året efter hade det eskalerat till den grad att polisbilar inte kunde köra in i Backa. De blev sönderslagna. Poliserna patrullerade inte mindre än fyra till fots, ungefär som ockupationsstyrkor på Västbanken eller i Bagdad.

Den arketypiska svenska soc-kärringens poststrukturalism måste såklart också komma med. Annars är inget reportage om kriminalitet i Sverige fulländat.

Citat:
Kriminella gäng har alltid funnits men inte så många och inte så våldsamma som de Sverige har nu. De har växt fram i områden där invandrare dominerar, eller som i Norra Biskopsgården där det i stort sett bara finns invandrare.

Det är naturligtvis inte så att det är invandring i sig eller en viss etnicitet som skapar kriminaliteten. Det är lika förbjudet att mörda och stjäla i Bagdad och Mogadishu som i Göteborg. Problemet, säger Maria Wallin, är att det svenska systemet inte råder i utanförskapsområden i Sverige.

http://gangvaldet.story.aftonbladet.se/

Det här känns som ett sista mer eller mindre desperat försök att rädda bilden av det mångkulturella Sverige som alltmer faller sönder. Våldsamma upplopp sker numera nästan dagligen i dessa områden, och det är tydligt att det inte finns någon tydlig idé om vad som kan göras för att stoppa utvecklingen. Miljarder och åter miljarder har satsats och ingenting leder någonvart. Man får onekligen känslan av att uppgivenheten sipprar ut mellan raderna.
Senast redigerad av Cannabisministern 2016-09-23 kl. 20:31.
Citera
2016-09-23, 20:46
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Den här identitetspolitiken som alla verkar ha gått igång på, var inte det, det som en massa farbröder och tanter propagerade för på 20- och 30-talet, understödda av futuristiska kulturpersonligheter som ansåg att man måste förinta historiska strukturer för att bygga det nya samhället. Futurismen i början på seklet var fascismens klotterkultur. Sorry alla, [mycket] fredag, lite för mycket vin men tanken slog mig, var går gränsen mellan fascism och identitetspolitik?

Själva tankegodset att mänskligheten inte kan gå vidare utan att vi utplånar vår historia och i princip börjar om med ett vitt papper med kollumner strikt uppdelade efter rådande samhällsklimat?

Du skriver ju själv att du druckit vin, så jag snyggade till din text. Det är ett slags hang-up jag har, att rättstava och att flytta kommatecken och punkter mellan mellanslagen. Och ändå blir det sällan helt som jag tänkte att det skulle bli. Nåja, jag har väl bott för länge i Tyskland och blivigt anal eller nåt. Men jag rår inte för det. Själv ser jag det som ett slags skriftlig torrettes. Men nåt sånt finns ju inte. Inte än i alla fall. Och den här kommentaren kommer jag inte att rättstava. Jag ska kämpa emot, stå emot, besegra min inre tvångsdemoner. Kämpa, kämpa, kämpa. Kämpa ... upprepar jag tyst för mig själv ... kämpa ... inte rättstava och redigera ... kämpa ...

Nej, men allvarligt talat. Det som fått mig att engagera mig så pass att jag registrerat mig som pajasclownen Naranbaatarkhan på Flashback, det är just den sjukt äckliga identitetspolitiken. Den är det äckelpäcklet som fått mig att börja tala någorlunda fritt. Visst har jag alltid haft egna idéer om hur svensk invandringspolitik är utformad, men så länge det bara handlade om det kände jag inget behov att att uttrycka mig. Men ju mer jag upplevt mångkulturens avskrädesskit, så har ett behov av att protestera vuxit inom mig. Möjligt att min tid i Tyskland på ett undermedvetet analt sätt transformerat mig till dödsknarkarrasistnazist, visst kan det vara så. Men jag tror ändå inte det, även om södermalmarna är av den uppfattningen.

Att ständigt få höra att jag svensk inte finns. Inte finns på riktigt. Att min bakgrund är en föraktansvärd konstruktion. Att min familjs historia än nåt slags hittepå, ungefär som mitt låssasnamn Naranbaatarkhan. Helt enkelt att jag svensk är oönskad i mitt eget land Sverige. Till och med detta har jag kunnat stå ut med. Men när jag sett vilka som säger att jag svensk bara är en konstruktion. När jag sett vilka som hånflinande frågar vad en riktig svensk är. När jag sett vilka det är som säger såna saker. När jag sett att det är judar, kurder, bosniaker, palestinier och andra som säger sånt. Då blir jag lite irriterad. Och när alla dessa andra efter att ha hånat mig svensk och mitt land Sverige, går hem till sig själva och är så djävla kurdiska, judiska och allt annat, då där hemma hos dem själva, är så djävla allt annat än svenska det bara går, då blir jag till och med lite upprörd.

Och direkt konfrontativ känner jag ett behov av att vara när jag ser detta. Utlänningar föraktar mig svensk öppet. När dessa andra helt öppet i ena stunden förringar mig, helt öppet pissar på mig svensk. Påstår att jag svensk är rasist, när jag bara gör det de själva gör. De andra pissar på mig svensk när allt jag gör är att angående min egen identitet förhålla mig till den, som judar, kurder, palestinier och alla andra förhåller sig till sina egna specifika särskiljbara och okränkbara speciella identiteter. När jag flinar och förringar dem, då är det hets mot folkgrupp. När de förringar mig, då applåderar svenska politiker och svenska jounarlister och humflum-akademiker. Och jag undrar vad alla dessa andra tänkt? Och vad tänker egentligen svenskarna som spelar med i detta narrspel? Tänker det att det kommer att gå bra? Gå bra i Sverige? Jag bara undrar. Bara undrar.

Nä vet du vad. Identitetspolitiken är bara skit. Men vill man ha den. Vill de andra ha den. Ha den i Sverige. Ja då är jag inte sämre än att jag kan bjuda upp till dans. En lustiger dans till och med. Och vad jag märkt är det fler och fler svenskar - och utlänningar för den delen - som inte vill vara sämre än vad jag är.

Nu avslutar jag för i dag och ger mig av till en middagsbjudning. Där serveras det vin och öl, gissar jag. Vet jag. Och i förväg säger jag. Skål! För när jag börjat dricka börjar jag visserligen stava rätt, men innehållet i det jag skriver kan bli lite väl provokativt. Och provokativ vill jag ju egentligen inte vara. Och var gränsen mellan identitetspolitik och fascismen går, det vet nog bara identitetsivrarna. Jag vet det inte. Men ändå. Skål Tom i skallén. Skål tamejfan! Och framtiden ser ljusare ut än på länge ur ett svenskt perspektiv, skulle jag säga. Och det är ju en liten tröst. Bara liten, men det är ändå något.

Jag överdriver så klart. Men det måste man göra ibland. Det blir roligare för andra att läsa då. Eller tråkigare, om man ideologiskt sett är lagd åt det hållet. Jag bjuder på båda reaktionerna. Och kriget om mångkulturen lär gå vidare en liten tid till, som tur är.

Trevlig helg!

Citera
2016-09-23, 20:55
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Aftonbladet gör ett försök att "förstå" utveckligen i dagens Sverige. Peter Kadhammar åker till Biskopsgården för att reda ut saker och ting och berättar om sina upplevelser i ett långt patetiskt reportage.

...

Det här känns som ett sista mer eller mindre desperat försök att rädda bilden av det mångkulturella Sverige som alltmer faller sönder. Våldsamma upplopp sker numera nästan dagligen i dessa områden, och det är tydligt att det inte finns någon tydlig idé om vad som kan göras för att stoppa utvecklingen. Miljarder och åter miljarder har satsats och ingenting leder någonvart. Man får onekligen känslan av att uppgivenheten sipprar ut mellan raderna.

Sipprar ut mellan raderna?

Det är vackert i Biskopsgården, husen och gårdarna är välskötta, mysfaktorn är hög (dagtid), kommunen satsar massor på trygghet och trivsel. Det enda som saknas är det svenska systemet.

Det är tydligare än "mellan raderna" att problemet är isolerat till människorna som bor där, och att ingenting som svenskarna kan göra verkar hjälpa den saken.

Skriver Aftonbladet nästan ordagrant.
Citera
2016-09-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Mohamed Omar om sitt Gottsunda:

Citat:
Jag ser allt som händer från mitt fönster. Jag hör också vad de säger. Jag kan lite arabiska och uppfattar ord som ”qahbe”, hora, ”swedi”, svensk, ”anik ukhtak”, jag ska knulla din syster. Ordet ”svensk” används som en förolämpning.

Citat:
Vilka är värstingarna? De består uteslutande av invandrare och barn till invandrare. Som sagt, jag har sett allt från mitt fönster. Det jag observerat är att de som bråkar inte känner sig som svenskar, som en del av vårt samhälle, och jag tror att det är en anledning till att man kan begå brott med sådan lätthet. Det finns en in- och utgruppsmoral.

Förmodligen behövs det fler förklaringar än så, eftersom svenskarna inte går lös på blattarna. Eller så anser svenskarna att "svenskarna" är svenskar, eller är uppfostrade nog att låtsas som det.

Citat:
Det handlar snarare om identitet. Hur man ser på sig själv. Man vill inte göra svenniga saker. Man vill inte vara en sådan där föraktad svenne.

Citat:
Det är inte den svenska kulturen som stängt ute någon, tvärtom hör den förmodligen till de öppnaste och mest välkomnande kulturerna i världen. Det finns i stället ett tryck inom den egna gruppen mot att anpassa sig.

Citat:
Det är invandringens storlek som är huvudanledningen till att integrationen inte fungerar. En röd droppe kan upplösas i ett vattenglas, vattnet färgas inte rött. Men det säger sig självt att ju fler droppar du har i glaset, desto rödare blir vattnet. Och det är där vi befinner oss nu, på vissa håll påverkas Sverige redan mer av invandringen än vad invandrarna påverkas av Sverige. Kvantiteten, eller volymerna för att tala med Tobias Billström, är helt enkelt avgörande.

https://detgodasamhallet.com/2016/09...ter/#more-5154
Citera
2016-09-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Mohamed Omar om sitt Gottsunda:

Förmodligen behövs det fler förklaringar än så, eftersom svenskarna inte går lös på blattarna. Eller så anser svenskarna att "svenskarna" är svenskar, eller är uppfostrade nog att låtsas som det.

https://detgodasamhallet.com/2016/09...ter/#more-5154

Han säger något av det uppenbara:

Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed Omar
Det är invandringens storlek som är huvudanledningen till att integrationen inte fungerar.

men säger inte det som också är uppenbart. Det som inte fungerar står givetvis inte att söka i mängden. Det som inte fungerar är precis det som skulle fungera med en massinvandring av exempelvis norrmän. När främmande klaner invaderar ett territorium beror utgången inte på mängden främlingar utan deras intentioner. Kanske detta i och för sig är den outtalade slutsatsen när man påstår att mängden orsakar problemen. Klanerna själva förmår inte uppföra sig anständigt utan yttre tryck; när det saknas fortsätter vidrigheterna för där finns ingen hänsyn till någon annan än den egna klanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in