2017-02-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Som van lyssnare av N&E så garanterar jag att de nästa vecka kommer att sända ett "balanserande" inslag med en "riktig expert".

Nja det tror jag inte. Tomas Nordegren brukar vara rätt frispråkig. Formen på prog. tillåter det och bygger väl snarare på Epstein/Nordegrens olika förhållningssätt. Bortom att det förmodligen var det bästa inslaget med Tino hittills så är Tomas Nordegrens slutreplik roligaste.

"Vad händer nu då när det svänger? I Sverige kan ju alla bara ha en åsikt i tio år".

Det är på kornet. Konsensuskulturen är järnhård och inte jämförbar med något annat land i Europa.

Har man följ vilken debatt som helst i England eller Frankrike så tror man inte sina öron. Herregud de tillåts tycka "olika". Lägga ut texten och ta in kvalificerad expertis från båda sidor utan programledaren blir illröd i ansiktet. Eller slaktas på nästa dags löp.

Personligen är jag helt uttråkad av svensk fikarumskonsensus. Sitt på en middag på Södermalm eller bland några byggjobbare på kafferasten. Same shit but different. Inte ens en minimal åsiktsskillnad är möjlig om du inte är beredd att hamna i den eviga kylan. Tanken på att det skulle vara givande att möta andra argument än den egna lilla klanens är utesluten.

Detta avspeglas också här vilket gör att jag aldrig orkar vara riktigt seriös på FB. Men nu var jag det...nåja halvseriös
Citera
2017-02-23, 22:31
Medlem
fasligts avatar
Om det nu stämmer, som sjw-fanatikerna påstår, att EU börjat snegla mot australiensisk migrationspolicy kan man hoppas på att även detta grepp implementeras:
Citat:
Australian Islamic State fighter Khaled Sharrouf has become the country's first dual nationality individual to be stripped of Australian citizenship under anti-terrorism laws, The Australian newspaper said on Saturday.

Australia, a staunch ally of the United States and its battle against Islamic militants in Iraq and Syria, is on alert for attacks by radicalised Muslims, including home-grown militants returning from fighting in the Middle East.
http://www.canberratimes.com.au/nati...11-guav4h.html

Finns bara viljan finnes nog metoden. Australien är trots allt inte jättehatat av resten av världen, inga handelsbojkotter eller diplomatiska kontroverser, vad jag vet. UK verkar också klara sig helskinnat ur tilltaget att beröva pakistanska våldtäktspedofiler deras brittiska medborgarskap. Och då har britterna ändå ertappats (i varje fall i den mer gallsprängda medieretoriken) med nazistfascistböjelser i och med Brexit. Vem skulle bry sig om Sverige, med den redan solkiga bilden av sig, gjorde sig kvitt några dubbelmedborgarskapade mördare och sexualförbrytare?
Citera
2017-02-24, 02:17
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
En rysk kommunist (antar jag?), verksam på ett hem för Afghanska män i Rinkeby,får via översättning skriva ett debattinlägg på Aftonbladet kultur. Inlägget tillhör kategorin verklighetsfrånvänd så det visslar om det men en sak förtjänar påtalas.

Jag hade nog gissat på en ryss redan vid "tusen och åter tusen". Det eller ett svenskt citat från 1800-talet.

[...]

Skrämmande. Är Löfven informerad om att Afabladet är ultraliberaler?

http://www.aftonbladet.se/kultur/a/R...sternas-triumf

Det är ännu en av Aftonbladets opinionsalster placerad i kulturdelen. För dem är allt politik. Nästan. Inte minst kultur. De är så trista på Aftonbladet. I stort sett allt är en del i den stora kampen mot ondskan och ett lägre skattetryck. Enda kultur som lämnas ifred av Aftonbladet återfinns i nöjesdelen. Sånt som tv-spel, dansbandsmusik och musikrecensioner.

Den måste vara skriven på ryska, för den anges vara översatt. Varför en skribent som arbetar på ett boende i Sverige för ensamkommande flyktingbarn inte skriver på svenska är konstigt. Är skribenten själv ett ensamkommande flyktingbarn? Som fått jobb som arbetskraftsinvandrare på sitt eget boende? Inte vet jag, men jag håller det inte för otroligt.

Ska inte trötta någon med ett långrandigt raljerande referat av artikeln. Inte alls. Istället bjuds ett kort och torrt referat. Med en poäng på slutet. Så klart.

Skribenten utgår helt från sig själv. Hur han upplever upploppet i Rinkeby. Han tycker det är tråkigt. Han arbetar där på ett så kallat boende. De som bor på boendet där är från Afghanistan. Säger de. Säger skribenten. Alla sover utom två. De pluggar för ett prov. Skribenten är sorgsen. För de boende förstår inte. Förstår inte att upploppet kan minska chansen att få stanna. Stanna här. Slippa leva mellan svält och krig. Att så behöva sona brott som annan begått.

Sen är det som vanligt i opinionsbildande kulturartiklar mest en jäkla massa dravel. Om oskyldiga flyktingpojkar. Om Trump. Rysk propaganda. Främlingsfientlighet. Rasister. Nålstick mot svenska ministrar. Svenskar är stela och formella. Försäkran om att allt är fina fisken i Malmö. Alla som inte håller med skribenten är dumma. Är rasister. Gör andra illa. Om än med optimistiskt anslag. Sverige är dåligt. Sverige är tråkigt. Sverige är rått. Sverige suger. Särskilt i orten. Och de boendes på boendet i Rinkeby kompetens kommer inte att tas tillvara av Sverige. Inte ens de inkompetentas oduglighet. Generaliserande och obekräftade påståenden om att alla boende är flyktingar som flytt för sina liv. Minsann.

Sen blir det det i sammanhanget sedvanliga politiska svamlet om jag vet inte vad. Det enda jag vet är att det är dravel och strunt. Lönedumpning. Liberal politik. Upphöjd verklighet. Eller om det var upphöjd rationalitet. Men det var i vart fall nåt med arbetskraftsinvandring.

Och allra allra sist. Skriver skribenten om lyckan med svenskt pass. Det är svenskt pass som är det viktiga. Att få. Har skribenten inte svenskt pass? Kanske. Kanske inte. Han bor/jobbar i alla fall på ett boende i orten och går på KomVux. Oklart var dock.

Skribenten skriver.

Citat:
Men den bittraste ironin i allt detta är att såväl de lyckliga innehavarna av ett svenskt pass som de som drömmer om att få ett, förblir alla endast passiva åskådare till de samhällsprocesser som försiggår runt omkring, och dessa kan vi inte påverka. I första hand är det detta vi måste ändra på.

Efter jobbet åkte jag till Komvux där jag läser engelska och samhällskunskap. Jag berättade för mina klasskamrater om den gångna natten; de läser inte tidningarna och litar inte på medierna. Deras reaktioner förbluffade mig. ”Vilka idioter”, sade den svenska tjejen jag talade med, ”de skulle ha bränt bilar i Danderyd. Det är där de verkliga beslutsfattarna bor.”

Att Aftonbladet benämner det skrivna som kultur och politik är kanske inte förvånande. Men väl skrämmande. Till och med för att vara Aftonbladet.

Och detta är vad man på Aftonbladet har att erbjuda i debatten om svensk invandringspolitik, det svenska mångkulturella projektet. Det nya samhällsbygget. Man är till och med sämre än vad jag inbillat mig att man är. Man är helt enkelt inte sämst på Aftonbladet. Man är sämre. Visste jag att det inte var fel att skriva så, skulle jag skriva att Aftonbladet är dåligast. Men det är kanske bra att skriva i det nya Sverige? Kanske braigt till och med.

Och detta lär vi ser mer av. Som om vi inte sett nog av det redan. Ett försvar för fri invandring och mångkultur inte i form av hårda fakta angående resultaten av den förda politiken. Istället ett försvar och ett argument i form av personliga reflektioner, svamligt kåserande, anklagelser om meningsmotståndares ondska och allmänt dagdrömmeri om utopia. Mer har försvararna av mångkulturen och alltings gränslöshet inte att ta till. Och hur kass Sanandaji än är, hur kass Arnstberg än är, hur kass Jimpa än är och hur kass jag än är, tillsammans med majoriteten i denna tråd, så är man helt enkelt sämre än än sämst. Dåligast.

Nä vet oss vad. Det här var dåligast av Aftonbladet. Men underhållande ändå. På nåt sätt. Och om nån vill faktagranska min kommentar, är det bara att klicka på Runningonemptys kommentar.

Och inget illa ment vad gäller de boende, som av skribenten skamlöst används som hävstång. I den opinionsbildande kulturartikeln.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2017-02-24 kl. 02:41. Anledning: rättstavning
Citera
2017-02-24, 09:36
Medlem
longbow4ys avatar
När jag läser Aleksej Sachnins artikel på Aftonbladet kultur ser jag något helt annat.

Jag ser hur kultursidan lett av kommunisten Åsa Linderborg, försöker indirekt via artiklar som ovan positionera om vänstern och skapa en front mot liberalernas gränslösa mångkultur baserat på kaptialistglobalism. Här är mediekriget mellan liberalerna och vänstern. Där vänstern utifrån en marxistisk analys landar i nödvändigheten att reglera immigrationen. Men att situationen inte är de invandrades fel som gör så gott de kan men det inte alltid hjälper.
Från artikeln:
Citat:
När tusen och åter tusen hungrande människor förra året strömmade in i Europa hörde (och sade) vi många fromma ord om humanism och öppenhjärtighet.

Men bakom dessa ord kom så en annan inte fullt lika upphöjd realitet. Det var den billiga arbetskraftens realitet. Den härskande klassen fick en enorm mängd billig arbetskraft. Liberal expertis kungjorde att en väldig mängd arbeten måste skapas åt emigranterna: lågkvalificerade och än mer lågavlönade arbeten. Den högbröstade humanitära retoriken utgjorde endast ett kamouflage för eliternas ambition att snabbt sänka priset på det arbete som inte omedelbart eroderade de vanliga medborgarnas sociala rättigheter.

Argumentation tuffare än vad SD formulerar:
Citat:
Många av dem kommer inte kunna bli billig arbetskraft, utan bara ballast på arbetsmarknaden. De kommer utgöra den industriella reservarmén Marx skrev om, den som utgör mekanismen för arbetarklassens proletarisering i den klassiska kapitalismen. Deras ”arbete” kommer att bestå i att sitta på Rinkebys tunnelbanestation i väntan på tillfälliga extraknäck, eller ett minimalt socialbidrag som är precis nog för att inte behöva höja priset på den arbetskraft de som kommit lite längre utgör.

Och landar i samma ståndpunkt som många andra invandringskritiska personer och partier men ifrån en annan utgångspunkt:
Citat:
Är det inte värt att i stället för detta diskutera vilken roll invandringen spelar i vårt samhälle? Kan den i stället för en ojämlikhetsfaktor bli en drivkraft för utveckling? Och är det då inte nödvändigt att reglera immigrationen, men inte med hjälp av deporteringar och kvoter, utan genom att reglera den lönedumpande arbetskraftsinvandringen?

Edit: om skribenten
http://www.aftonbladet.se/kultur/a/L...r-putins-agent
Senast redigerad av longbow4y 2017-02-24 kl. 09:38.
Citera
2017-02-24, 12:28
Medlem
Jag har idag kommit till en insikt om mediakriget om mångkulturen. Det som länge har förbryllat mig är frågan om VARFÖR det kan pågå så länge UTAN att det blir någon skillnad ute i verkligheten.

Svaret är väldigt enkelt (enligt min dagsfärska insikt): Mediakriget om mångkulturen är en lek med ord för en liten klick av ”intellektuella”. Mediakriget har fått ett egenvärde och den konkreta verkligheten har blivit ointressant, närmast störande. Mediakrigarna värjer sig för verkligheten för att ostört kunna fortsätta att skapa sina floder av sinnrikt konstruerade kombinationer av ord, ord, ord i stilfulla meningar och stycken.

De aningslösa medborgarna som försöker tolka verkligheten utifrån journalisternas alster blir förstås helt bortkollrade och vet varken ut eller in. Vänstern, högern och mediakrigarna lever i sina egna världar och helhetssyn och vetenskaplighet saknas. Det är precis som samhället i övrigt. Det är inte konstigt att allt står still och stampar medan röken och dammet rörs upp allt mer.
Citera
2017-02-24, 12:35
Medlem
longbow4ys avatar
Tokigheterna om migration, och en gränslös värld är som allra vanligast i miljöpartiet och F!.
Förundrad hur de resonerar försöker jag förstå orsaker och och anledning till deras ytterst radikala synsätt Först ut FI och dess migrationspolitiska talesperson:
Citat:
Meriam Chatty vill förändra det privilegiesystem som gör att hennes Schengenpass ger fri rörlighet på andra människors bekostnad. Hon har en bakgrund i Amnestys kvinnorättsgrupp, har jobbat på Integrationsverket samt forskat och undervisat om EU:s rörlighetspolitik. Just nu jobbar hon som politisk sekreterare på Feministiskt initiativs kansli i Stockholms stadshus.

Hennes motto är: ”Att kunna röra sig fritt är en förutsättning för frihet som sådan då begränsningar av den fria rörligheten sedan urminnestider varit en förutsättning för slaveriet” (Hanna Arendt, On Humanity in Dark Times)
http://feministisktinitiativ.se/vara-talespersoner/
Meriam har skrivit en avhandling 2015 med titeln "Migranternas medborgarskap EU:s medborgarskapande från Romförhandlingarna till idag" och återfinns här:
http://www.avhandlingar.se/avhandling/fe94098d4e/

Men det jag reagerade på är referensen till Hanna Arendt.

Hanna Arendt följer stdmallen för globalistnomenklaturan. Från Wiki:
Citat:
Johanna "Hannah" Arendt ( 14 October 1906 – 4 December 1975) was a German-born Jewish American political theorist. Though often described as a philosopher, she rejected that label on the grounds that philosophy is concerned with "man in the singular" and instead described herself as a political theorist ....
...
Her works deal with the nature of power and the subjects of politics, direct democracy, authority, and totalitarianism.
...
In 1961 while covering the trial of Adolf Eichmann in Jerusalem, Arendt wrote to Jaspers a letter that Kirsch described as reflecting "pure racism" towards Sephardic Jews from the Middle East and Ashkenazi Jews from Eastern Europe, where she wrote: "On top, the judges, the best of German Jewry. Below them, the prosecuting attorneys, Galicians, but still Europeans. Everything is organized by a police force that gives me the creeps, speaks only Hebrew, and looks Arabic. Some downright brutal types among them. They would obey any order. And outside the doors, the oriental mob, as if one were in Istanbul or some other half-Asiatic country." Though Arendt remained a Zionist activist both during and after World War II, after the war's conclusion, she also made it clear she favored the creation of a Jewish-Arab federated state in Palestine, rather than a purely Jewish state, as a means of both addressing Jewish statelessness and avoiding the pitfalls of nationalism

https://en.wikipedia.org/wiki/Hannah_Arendt

Det finns mycket mer men grunden landar ändå i samma nästan schizofrena förhållningssätt till allas lika värde men inte för alla, allas fria rörlighet men inte för alla och universella nationella intressen men ändå förfasas över nationalism. Men inte för alla etniciteter eller folk.

Att detta synsätt inte synats av medierna är skrämmande men ack så talande.

Mångkulturens fundamenta vilar på ett rasistiskt synsätt, fastän de gärna vill se det som tvärtom.
Citera
2017-02-24, 13:04
Moderator
Diagorass avatar
Det ska bli intressant att se hur vänsterjournalisterna hanterar det här.

Citat:
S-ledning vill bevara stram flyktingpolitik

Socialdemokraternas partistyrelse vill behålla den skärpta flyktingpolitiken på obestämd tid, inte bara till 2019 som man enats om med Miljöpartiet. Det är en av riktlinjerna till partiets kongress som presenterades i dag och som kan beskrivas som en återgång till traditionell socialdemokratisk politik.

– Vi ska ha samma krav på nyanlända som andra arbetssökande, säger Stefan Löfven.

Citat:
– Vi diskuterar nu i EU hur vi ska få en gemensam migrationspolitik, och det är helt nödvändigt att vi får det. När den är på plats vet vi mer om hur Sverige bör formera sin egen lagstiftning, men den kan inte skilja sig särskilt mycket från andra EU-länders, säger Stefan Löfven till SVT Nyheter.

S ska stå upp för ”en reglerad invandring för vi vill inte ha parallellsamhällen där människor utnyttjas och där en svart arbetsmarknad växer fram”. Socialdemokraternas partistyrelse vill också att Sverige ska ha nationella möjligheter att hålla invandringen under kontroll för att garantera fungerande välfärd.

Arbetskraftsinvandringen ska begränsas, säger Stefan Löfven.

– Enkla jobb ska gå till människor som bor i Sverige. Det är orimligt att vi har arbetskraftsinvandring för städare och diskare.

I förslaget till riktlinjer skriver partistyrelsen att rätten att söka asyl är grundläggande.

”Men att ge skydd åt människor på flykt kan aldrig vara ett lands ansvar. Det måste delas. Därför kan det inte heller vara möjligt att välja i vilket land man ska få skydd.”

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-...lyktingpolitik

Låter som rena brunsörjan. Krav på invandrare, reglerad invandring, politisk kontroll över inflödet, hinder att fritt välja asylland.

Det tycks som om kulturvänsterns grepp över Socialdemokraterna delvis börjar gå ur. Partistyrelsen kommer få igen sin linje på kongressen, frågan är bara hur urvattnad den kommer bli. Det är tydligt att sossedelen av regeringen är genuint orolig över vad invandringen kommer leda till för deras kärnväljare, annars skulle de inte skicka de här signalerna. Det gick bra att fylla på med invandring så länge LO-kollektivet inte hade något vettigt alternativ, men den eran är nu över sedan länge.

Hur ska folk som Anders Lindberg ställa sig till det här? Nu när sossarna tydligt börjar avvika från den tidigare invandringspolitiken som journalisterna på bland annat Aftonbladet hyllat dagarna i ända uppstår vissa problem. Håller de fast vid sin tidigare ståndpunkt kommer de snabbt förlora sin relevans eftersom de inte klarar av att hänga med i utvecklingen; ändrar de uppfattning är det ett bevis på att de haft grundligt fel.
Citera
2017-02-24, 13:49
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Hur ska folk som Anders Lindberg ställa sig till det här?

Det blir för Winston Smith och AL´s gelikar: "Vi har alltid varit för reglerad invandring” som dekret från sanningsministeriet.

En av nöden tvungen variant av "Vi har alltid varit i krig med Eurasien”.

https://sv.wikipedia.org/wiki/1984_(roman)
Citera
2017-02-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Det ska bli intressant att se hur vänsterjournalisterna hanterar det här.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-...lyktingpolitik

Låter som rena brunsörjan. Krav på invandrare, reglerad invandring, politisk kontroll över inflödet, hinder att fritt välja asylland.

Det tycks som om kulturvänsterns grepp över Socialdemokraterna delvis börjar gå ur. Partistyrelsen kommer få igen sin linje på kongressen, frågan är bara hur urvattnad den kommer bli. Det är tydligt att sossedelen av regeringen är genuint orolig över vad invandringen kommer leda till för deras kärnväljare, annars skulle de inte skicka de här signalerna. Det gick bra att fylla på med invandring så länge LO-kollektivet inte hade något vettigt alternativ, men den eran är nu över sedan länge.

Hur ska folk som Anders Lindberg ställa sig till det här? Nu när sossarna tydligt börjar avvika från den tidigare invandringspolitiken som journalisterna på bland annat Aftonbladet hyllat dagarna i ända uppstår vissa problem. Håller de fast vid sin tidigare ståndpunkt kommer de snabbt förlora sin relevans eftersom de inte klarar av att hänga med i utvecklingen; ändrar de uppfattning är det ett bevis på att de haft grundligt fel.

Aftonbladets utveckling är faktiskt intressant. Inte så mycket för att dess ledare och opinionstexter är så himla viktiga eller normerande. Var det något vi lärde oss av migrationscrescendot var det ju att politikerna inte behövde DN eller Aftonbladet för att ändra uppfattning - det var ledarsidorna som kvickt bytte skjorta så snart beslut fattades.

Ett bestående trådtema tycker jag är att det saknas opinionsbildare i Sverige. PK-paradigmets försvarare har sett sin räckvidd erodera bort så till den grad att politiker måste börja kalkylera på om DN:s eller Aftonbladets välsignelse ens är en nettovinst. Eller om bannbullan inte är en kvalitetsstämpel att eftertrakta.

Istället blir det en studie i mångkulturens primat över media, när nu Aftonbladet förtvivlat måste hitta nya åsikter och idéer. Den gränslösa internationalismen som strejkbryteri, är en framkomlig väg som jag skisserat - och den som inte är beredd att vara LO-protektionist gör sig nog omöjlig.

Kommer muslimsk eller rasifierad identitetspolitik trots allt vara frestande? Jag menar, någon kommer ju profitera på att företräda dessa grupper medialt.

Kanske kan en Bernie-populism med udden (och hundvisslorna) riktad mot det internationella Kapitalet förena LO-kollektivet och förorten ett tag till?

Den vackraste vänstergiren är dock denna:

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Be aldrig en vänstermänniska att drömma mindre - utmana den att drömma större.

För den romantiserande klasskämpen kan en inkluderande, exotiserande vision av ett framtida Utopia i Afrika byggas upp. Man kan ta allt det drömda och efterlängtade och projicera det på Afrikas bioduk istället för den trista svenska. Jag skriver inkluderande, för tanken att vänsteridealisten själv ska delta, sida vid sida med afrikanerna, ska finnas där. Åtminstone i princip, på samma sätt som man i princip värnar om papperslösa och romer genom att högljutt kräva att det gemensamma ska ta hand om problemen.

Tänk själv en rekryteringsposter i retrohipsterstil med texten "Tillsammans bygger vi framtidens kontinent Afrika". En afrikansk man och kvinna och en europeisk kvinna, alla i profil med blicken beslutsamt fäst i fjärran. Uppkavlade ärmar med lite Sovjet-vibbar.

Det handlar bara att spinna vidare på de välvilliga, självhatande stereotyperna om störtandet av den vita hegemonin, om Europas åldrande sunkighet och vurmen för det annorlunda, det nya som ska komma istället.

Den globala klasskampen kontinenterna emellan förs väl lämpligen genom att ställa Europa i skuggan och fokusera på Afrika?

Det är det oemotståndliga känsloargumentet - att uppvärdera Afrika och göra det till den radikalvisionära politikens mål och mening. Om man inte själv flyttar ned, så ska man AVUNDAS de afrikaner som får chansen att göra det. De slipper ju det kalla, trötta, gamla rasse-Europa, eller hur?

Ett mer praktiskt och nyttomaximerande klassperspektiv är idén om bistånd direkt folk och folk emellan, utan att hjälporganisationernas högavlönade snajdare och korrupta regimer tar lejonparten. Vanliga människor som köper vardagsartiklar och vardagstjänster av småskaliga affärsidkare i den lokala ekonomin i Mogadishu för sitt svenska socialbidrag.

Så visst går det att kombinera alla de känslomässiga behoven hos vänstern med att faktiskt göra större nytta till mindre kostnad.

Citera
2017-02-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det blir för Winston Smith och AL´s gelikar: "Vi har alltid varit för reglerad invandring” som dekret från sanningsministeriet.

En av nöden tvungen variant av "Vi har alltid varit i krig med Eurasien”.

https://sv.wikipedia.org/wiki/1984_(roman)

Apropå 1984:
(FB) Finansminister Andersson går "full Orwell" över skattepolitiken(Nyspråk, rubr/Mod)

Syftet med Orwells nyspråk var att begränsa människors tankar. Till slut skulle tankebrott (tankar mot partiets linje) bli omöjliga eftersom nyspråket inte skulle räcka för att formulera sådana tankar. Med nyspråket och manipulationer av definitionen av historiska förlopp blev det också omöjligt för partiet att någonsin göra fel.

Och apropå det här med saklighet i frågan och grundlagen:
(FB) Finansminister Andersson går "full Orwell" över skattepolitiken(Nyspråk, rubr/Mod)

[...] Istället går globalisterna "full Orwell” över immigrationen. Och finansministern har aldrig tydligt yttrat att Sverige är världens näst mest skuldsatta nation trots att vi betalar bland världens högsta skatter och det vi kan förvänta oss är ännu högre skatter och sämre välfärd. Istället för att säga det så går Finansminister Andersson "full Orwell" över skattepolitiken.
Citera
2017-02-24, 14:04
Medlem
Jagviosss avatar
Jag vill bara påpeka en mycket ful men uppenbar taktik som används av SR, och kanske andra media.

När SD skulle ha sitt möte i Umeå 16 februari, så körde riks-kulturnyheterna på radion ett längre reportage om detta och de väntade protesterna kring kulturhuset.

Men det mest anmärkningsvärda är att de aldrig berättade när SD:s möte började, bara klockslag och plats för demonstrationen emot mötet. Kan en bias bli mer uppenbar?

SR hjälper till att synkronisera vänsterpöbelns demokratiangrepp!

Jag är tyvärr inte förvånad!
Citera
2017-02-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss
Men det mest anmärkningsvärda är att de aldrig berättade när SD:s möte började, bara klockslag och plats för demonstrationen emot mötet. Kan en bias bli mer uppenbar?

Klassisk härskarteknik, i detta fall ”Undanhållande av information”. Se mitt inlägg nedan (och där efterföljande inlägg) för fler exempel på hur MSM tillämpar härskartekniker:
(FB) Polisen Peter Springare anmäld till åklagare för att ha namngett brottslingar på FB

Jag tror att allt handlar om politik och makt i slutändan. Mångkulturen är inte målet, det är medlet. De som driver agendan drivs bara av egennytta och makthunger. De saknar alltså substans och kan därför inte argumentera på sakliga grunder. Då återstår härskartekniker. De fungerar just för att de är tekniker för härskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in