Citat:
Ursprungligen postat av
longbow4y
Ser du inte vad du själv gör?
Förminskar Sverige och Svenskarnas framgång. Klumpar ihop oss med Tyskland och skambelägger vår historia.
Varför?
Sedan drar du slutsatsen att allt är ett politiskt spel där de som vill enkelt kan driva en agenda.
Fundera på om det inte kan vara tvärtom. Att allt görs till ett politiskt spel just för att kunna driva en agenda. Ett spel som drivs av medierna. Agendasättande......
Du har plockat delar av mitt inlägg och tolkat det reducerade innehållet på ett sätt som INTE var min avsikt.
Grundläggande för mitt resonemang är att all väsentlig substans och komplexitet i sakfrågorna om migrationspolitiken och multikulturen har filtrerats bort. Hela problematiken har reducerats och förenklats till en ganska naiv fråga om gott eller ont och där har vi stått och stampat. Det är som om hela migrationspolitiken har blivit en stor svartvit halmgubbbe som antingen är naiv och god eller rasistisk och ond.
Seriösa analyser och debatter om genomförande, finansiering, integration, assimilation och så vidare saknas i allt väsentligt.
Jag skuldbelägger inte Sverige. Jag konstaterar bara att Sveriges välstånd byggdes upp efter kriget och Sverige hade ett stort försprång efter att ha gått skadelöst. Sedan rätt lång tid tillbaka håller det välståndet på att monteras ner.
Vad jag försöker säga är att politik måste vara verklighetsbaserad för att vara meningsfull. Så är det inte nu. Nu kretsar politiken kring en godtycklig halmgubbe – under tiden springer verkligheten allt längre från etablissemanget. Det är en säker väg mot kaos och anarki.