Citat:
Vilket spinn det är i medierna. De gör allt för att behålla fokus på en redan för dem förlorad sak, nämligen massinvandringen, för att slippa ta debatten om mångkulturen så länge det går.
När till och med regeringen, inkluderat MP kommit fram till att fri migration och massinvandring inte fungerar så är det hög tid att flytta fram positionerna och ta debatten om mångkulturen och inte fastna på en redan vunnen fråga.
Att fortsätta älta massinvandringens vara eller inte vara är nu en överspelad fråga. Vi vann.
Nu är det dags att gå på offensiven och ta föra kriget om mångkulturen i medierna.
När till och med regeringen, inkluderat MP kommit fram till att fri migration och massinvandring inte fungerar så är det hög tid att flytta fram positionerna och ta debatten om mångkulturen och inte fastna på en redan vunnen fråga.
Att fortsätta älta massinvandringens vara eller inte vara är nu en överspelad fråga. Vi vann.
Nu är det dags att gå på offensiven och ta föra kriget om mångkulturen i medierna.
Du tar ut segern i förskott. Visst skrivs det både det ena och det andra i svenska tidningar. Visst har vår rödgröna regering börjat tala om en omläggning av invandringspolitiken. Men den gröna delen talar om det med gråten i halsen, talar om omläggningen med tårarna sprutandes. Den röda delen talar med bestämd röst om en omläggning. Men hittills har vi sett intet. Utom ID-kontroller på tåg. Men alla släpps fortfarande in, kan de styrka sin identitet eller inte. Ingen alls stoppas alls vid vår svenska gräns. Alla släpps fortfarande in. Och det praktiska den svenska staten gör, är fortfarande att underlätta får dem som kommer hit. Man håller som bäst på att strukturera om hela det offentliga Sverige, för att ta emot det vår rödgröna regering tårögt nu säger sig vilja stoppa. Man pratar om en omläggning, men gör inget alls för att lägga om politiken. ID-kontrollerna på tåg är bara en tummetott.
Och lägg märke till att i princip ingen inom massmedia, inte ens på de ställen där man förskjutit fokus rent pratmässigt, vågar ta ordet massinvandring i sin mun. Ett ord du själv använder. Som jag inte tvekar att använda. Man vågar inte använda ordet, trots att invandringen i dag ligger på ett årsnetto ā 250 00 till 300 000. Och ingen av dessa kommer att vare sig avvisas, utvisas eller avhysas. Bruttoinvandringen blir så klart ännu högre, när de anhöriga ska komma hit. Och allt fagert tal om skärpt anhöriginvandring, ja det har vi hört förr. Den borgerliga regeringen stiftade lagar som gjorde det i princip omöjligt att ta hit anhöriga. Folkpartiet, de förment liberala, slog sig för bröstet. Och införde raskt undantag från de stenhårda reglerna, för 99,99 procent av anhöringainvandrarna.
Det som nu pågår skulle med lite god vilja kunna sägas vara ett slags mental förberedelse för en omläggning från fri invandring till reglerad invandring. Men har man varit med en lite längre tid, så känns pratet igen, som just bara prat. När folk börjar stoppas vid gränsen, när avslagsbeslut börjar verkställas, när uppenbara bedragarebörjar lagföras, då är jag beredd att tro på det vår rödgråtna regering säger. Inte en sekund före det. Att det är sant att fokus förskjutits på många ledarsidor, förändrar inte min uppfattning i den frågan. Jag kan dock sträcka mig så långt, att jag är beredd att medge att frontlinjen nu står farligt nära förespråkarnas för fri invandring och månkulturapologeternas sista försvarlinje. Någon egentlig fanflykt har vi dock inte sett.
Och skulle jag ha helt fel, vilket jag ofta har och även nu kan ha, så tror jag att mångkulturstriden kommer att få det som i dag försiggår, att te sig som en trevlig pic-nic. När det gäller mångkutluren, så är Sverige i dag fyllt av sådana som Jasenko Selimovic, Kurdo Baksi, Soran Ismael, och nån pakestanier som gillar att gnälla på Sverige och svenskar men som jag glömt namnet på, Q börjar det på tror jag. Dessa talar helt öppet med stämmor darandes av förakt, om att Sverige och svenskarna måste göras om, glömma sin historia och ge upp sin identitet, för skapandet av en Nysvensk identitet och en ny gemenskap i Sverige. Samtidgt skäms de inte ett ögonblick för att framhäva och göra anspråk på bosaniakisk, kurdisk och pakistansk och varjehanda icke-svensk identiet, som inte alls får göras om på något sätt. Och striden mot dessa, lonbow4y, kommer som sagt att få striden om den fria contra relgerade invandringen att förblekna.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-12-08 kl. 23:21. Anledning: rättstavning
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-12-08 kl. 23:21. Anledning: rättstavning