2015-09-30, 09:10
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
I Dagens Samhälle länkades idag gårdagens inlägg av jurist Krister Thelins (KT) i Det goda samhället:

Den titeln är nedsmutsad av Blatte-Arnstad. Om jag fattat saken rätt är Thelin tjänstledig (eller nyligen pensionerad) hovrättslagman med tunga meriter, bland annat som statssekreterare för justitiedepartementet och som domare i Europadomstolen.
Citera
2015-09-30, 09:28
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Det Johan Wikström efterfrågar är att debatten inte ska handla om verkligheten i dagens Sverige. Han vill att debatten ska handla om nåt annat. Han kunde inte sagt det bättre än ledarsidorna och på redaktionerna hos valfri svensk massmedia av valfri sort. Verkligheten är jobbig. Är besvärlig. Är till och med otäck. Prata om nåt annat. Blundar vi tillräckligt hårt, så blir allt bra. Skapar vi bara en pakt mot verkligheten, så försvinner verkligheten. Sålunda resonerer man i dagens Sverige. Sålunda agerar makthavarna i dagens Sverige.

Och man skapar en egen verklighet där invandring är bra och svenska folket är rasistiskt. Problemet är att den blir mer och mer i dissonans med den upplevda verkligheten. Jag scannar av massmedia och alternativmedia och får intrycket att desperationen och tröttheten i offensiven ökat efter flyktingpropagandan. Men det gäller att hålla skenet uppe så SvD basunerar att Professor Roslings tal på flyktinggalan "”Kan vara viktigaste talet SVT sänt på decennier”. Det låter stort men jag vet att ingen jag möter kommer att nämna det här talet - och då rör jag mig verkligen inte i invandringskritiska kretsar. Lika lite som folk jag möter talar om romerna (undantaget är ett par politiker). Insamlingen räcker till att bekosta "fyra invandrare" säger Fria Tider (som många verkar öäsa nuförtiden). Kanske har all offensiv på hög volym börjat leda till trötthet och i förlängningen cynism? I Göteborg (rapporterar GP) har aktivisterna i Refugees Welcome Gothenburg slut på resurserna och vill nu (surprise!) att det offentliga ska "ta ansvar". Menar dom att det finns en verklighet att ta hänsyn till där resurser inte är oändliga? Och efter att ha bubblat runt i alternativmedia ett tag får man höra mer om de planerade 10.000 modulbostäderna eller tälten eller vad det är som ska byggas på något fält. De räcker alltså till 10 dagars flyktingar. Har inte hört kritiska frågor på det, förutom förre chefredaktören på DN (Hans Bergström) som höjer rösten i DI. 10.000 moduler, och ovanpå det behövs el, vatten, avlopp, bredband, vägar, kollektivtrafik, skola, vård, polis, räddningstjänst… Ingen jag möter nämner det här, det är som om det sker i en alternativ verklighet där naturlagarna inte råder.
Citera
2015-09-30, 09:53
Medlem
SVD tar upp de rent sjuka överpriser som våra riskkapitalbolag tar ut för att fixa lägenheter till de så kallade ensamkommande flyktingbarnen http://www.svd.se/lagenhet-till-flyk...-asylmarknaden

Givetvis säger man ingenting negativt om de ensamkommande men man belyser tydligt att det inte finns någon kostnadskonstroll här samt att vissa personer i Sverige tjänar enorma summor på detta. Samma personer som ibland skyltar med höga ideal.

Jag tror att Sverige börjar nå gränsen i form av tomma bostäder. I samband med diverse galor, Carola som hjälper flyktingar i Grekland och en ökad uppmärksamhet kring de försämrade vilkoren i flyktinglägren så kommer fallangen som gärna ser stort flyktingmottagande men inte känner sig helt bekväma med kåkstäder att trycka på ökad hjälp till närområdet, samtidigt som man utan att föreslå minskat flyktingmottagande kommer att visa på de stora kostnaderna för vissa delar av flyktingmottagandet.
Troligen kommer moteld från falangen som verkligen vill ha kåkstäder och som har ett nära sammarbete med de som profiterar mest på den här verksamheten.
Citera
2015-09-30, 11:12
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Nja. Du har rätt och ändå inte. Alla journalister blir inte journalister för att förändra världen i allmänhet och Sverige i synnerhet. Åtminstone inte i extrem multikulturell riktning. De må dela sådana åsikter, men knappast är alla så utstuderat sluga och beräknande i sin folkuppfostran.
Ja, du har också rätt, men också fel.

Det är tveklöst så att alla journalister inte är medvetna om agendans utstuderade kvintessens.

Men lika tveklöst är att de omedvetnas generella kämpande för "allas lika värde", "värdegrunden", "människor på flykt från från krig och förtryck ska alltid ha en fristad i Sverige" och andra välkända floskler är något som globalisterna i toppen väldigt nöjt tar emot.

Min personliga uppskattning är att 40% är helt medvetna om agendan, 60% är det inte.

Begreppet nyttiga idioter har knappelunda haft bättre användning än när de gäller de 60 procenten.

Av de 40 procenten, så är 5-10% inte bara medvetna, utan också direkt involverade och och har kännedom kring hierakin, eller The chain of command.
Senast redigerad av Rhesus-Minus 2015-09-30 kl. 11:14.
Citera
2015-09-30, 11:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Ja, du har också rätt, men också fel.

Det är tveklöst så att alla journalister inte är medvetna om agendans utstuderade kvintessens.

Men lika tveklöst är att de omedvetnas generella kämpande för "allas lika värde", "värdegrunden", "människor på flykt från från krig och förtryck ska alltid ha en fristad i Sverige" och andra välkända floskler är något som globalisterna i toppen väldigt nöjt tar emot.

Min personliga uppskattning är att 40% är helt medvetna om agendan, 60% är det inte.

Begreppet nyttiga idioter har knappelunda haft bättre användning än när de gäller de 60 procenten.

Av de 40 procenten, så är 5-10% inte bara medvetna, utan också direkt involverade och och har kännedom kring hierakin, eller The chain of command.
Detta har varit uppe tidigare & jag tror fortfarande att det även finns en åldersskillnad. Där yngre, som börjat i branschen efter att "agendan" började torgföras, i större utsträckning är just nyttiga idioter, som verkligen tror på vad dom säger. Dom som har varit med tidigare, innan det kom kontraorder & man vände 180 grader avseende globaliseringen, dom måste ju ha en mer realistisk förståelse avseende agendan.
Citera
2015-09-30, 12:37
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg utbrutna till (FB) Sveriges taktik för en plats i säkerhetsrådet avslöjat - dokument
/Mod.
Citera
2015-09-30, 15:13
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Är det inte mystiskt tyst om den där galan som var igår? MSM verkar inte helt nöjd med resultatet och det enda som lyfts fram är Roslings och hans tal.

Vi pratade lite om den på jobbet. Ingen speciell positiv reaktion från någon. En kollega (som röstar på Alliansen och gillar SvT) hade stängt av när Shyffert tydligen hade började orera om SD och maskingevär. Kollegan tyckte att vi behöver mindre av polarisering och mer dialog och tyckte det var ett hån mot de som oroar sig för det som händer nu. Det gjorde mig glad☺
Citera
2015-09-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Vi pratade lite om den på jobbet. Ingen speciell positiv reaktion från någon. En kollega (som röstar på Alliansen och gillar SvT) hade stängt av när Shyffert tydligen hade började orera om SD och maskingevär. Kollegan tyckte att vi behöver mindre av polarisering och mer dialog och tyckte det var ett hån mot de som oroar sig för det som händer nu. Det gjorde mig glad☺
Han tittade iaf på det ett slag: på mitt jobb var det ingen som hade sett på det. Men vi är kanske aparta.. De fyllde ju i alla fall globen, men sen kanske det var slut på kommunister och nyliberala globalister?
Citera
2015-09-30, 17:35
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Men han har ju rätt? Om media kan behålla kontrollen över "berättelsen" så kan man få svenska folket att gå med på precis vilka stolligheter som helst.

Det är som i en religiös kult. Är folk tillräckligt troende så begår man hellre mass-självmord än förlikar sig med verkligheten (länk).

Det finns en objektiv verklighet som bäst förstås med vetenskapliga metoder. Men de agendasättande journalisterna har greppat det mycket viktigare faktumet att folk i allmänhet har en väldigt dålig koll på den objektiva verkligheten. Istället sväljer folk glatt alla möjliga "berättelser".

Det är mycket effektivare att arbeta med lockande berättelser än att begränsa sig till argument som måste stämma med den objektiva verkligheten.

Den humanitära stormakten är som en sekt där det finns en högre mening. Att det egna livet och det man skapat åt sig själv inget värt är, ens egen existens är inte gott nog. Det är syndigt att ordna det gott åt sig själv. Har man det bra, medför det en skuld som måste betalas. Den högre meningen är bland annat att delta i massmöten där den egna godheten hyllas. Till exempel medelst välgörenhetsgalor utsända av statens television. Den högre meningen är att rädda världen. Och precis som Folkets Tempel trodde att man skulle frälsa världen, tror den humanitära stormakten att man ska frälsa världen. Och när människor väl smittats av idéer om dessa högre värden, sin egen obetydlighet utanför en god gemenskap, plikten att frälsa världen, ligger vägen öppen för total galenskap. Och det som sker i dagens Sverige är att man tar ifrån oss alla vår värdighet. Inget av vårt eller våra förfäders hårda arbete betyder nåt. Att vi i Sverige har skapat ett väl fungerande samhälle är inte värt något alls. Det är i den humanitära stormakten en belastning för svensken, attha ordnat det väl för sig.

Man kan inte säga att dagens Sverige är en nationell variant av Folkets Tempel, men templets likheterna med den humanitära stormakten finns där. Den högre meningen, skuldbeläggandet av att ha skapat nånting bra för sig själv, plikten att följa den högre och goda meningen. Den totala galenskapen och viljan att inte bara förstöra för sig själv, utan också beredvilligheten att förstöra för andra. Allt ackompanjerat av glada tillrop om gemenskap, solidaritet, antirasism och en massa andra fina floskler. Parat med ett högt tonläge förenat med hätska anklagelser mot de kätterska, som Vimur ger ett utmärkt exempel på i sitt inlägg om Kjell Bergqvist.

Läser man Aftonbladet - även förment liberala tidningar som Dagends Nyheter - tror jag man får en rätt så god inblick i de troendes syn på inte bara sig själva, utan också hur de ser på oss, där inräknat mig. Och från anhängarna av den humanitära stormakten, har jag svensk ingen pardon att vänta. Den humanitära stormaktens högre värden, övertrumfar alltid min och andra svenskars rättigheter.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-09-30 kl. 17:55. Anledning: rättstavning och redigering i förtydligande syfte
Citera
2015-09-30, 18:13
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Från journalisten.se:

Citat:
En politisk reporter på Sveriges Television gjorde i februari uttalanden om invandringspolitik i Gomorron Sverige. Inslaget innehöll värderande uttalanden som kunde framstå som hennes personliga åsikt. Inslaget frias men kritiseras av Granskningsnämnden.

Citat:
Granskningsnämnden konstaterar att den politiska reportern är en sådan företrädare för programföretaget för vilken kraven på opartiskhet gäller fullt ut. Enligt nämnden innehöll inslaget värderande uttalanden av den politiska reportern som kunde framstå som hennes personliga åsikt i den kontroversiella frågan.

”Detta innebar en brist i förhållande till kravet på opartiskhet. Mot bakgrund av att utgångspunkten för inslaget var att enskilda kommunpolitiker fört fram att migrationen till Sverige måste debatteras i antal och kostnad, och reporterns uttalanden kunde framstå som referenser till detta, var den påtalade bristen inte så allvarlig att den medför att inslaget strider mot opartiskhetskravet”, skriver GRN i sitt beslut.

Klicka nu på länken och läs vad reportern faktisk sade...

http://www.journalisten.se/nyheter/s...TL2sI.facebook

Någon skrev tidigare i tråden att dårarna tagit över och styr på mentalsjukhuset. Så är det.
Citera
2015-09-30, 18:28
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Från journalisten.se:

Klicka nu på länken och läs vad reportern faktisk sade...

http://www.journalisten.se/nyheter/s...TL2sI.facebook

Någon skrev tidigare i tråden att dårarna tagit över och styr på mentalsjukhuset. Så är det.

Detta är i sanning vansinne. GRN slår alltså reportern på fingrarna lite lagom hårt för att ha betett sig statsfientligt och anammat motståndarens verklighetsbeskrivning ( genom att ha hävdat att det finns de som anser att Sveriges invandring är stor, och att den faktiskt är störst per capita ). Jag har nog aldrig fått så starkt obehagliga DDR vibbar, och då har jag ändå följt med det mesta.
Att vara opartisk på SVT innebär tydligen att ha den korrekta uppfattningen om invandringspolitiken.
Är det så att vi har underskattat de faktiska påtryckningarna och snart har att vänta förtalsdomar i svenska domstolar där den åtalade har smädat mångkulturen?
Eller är Granskningsnämnden bara tyckande?
Citera
2015-09-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Detta är i sanning vansinne. GRN slår alltså reportern på fingrarna lite lagom hårt för att ha betett sig statsfientligt och anammat motståndarens verklighetsbeskrivning ( genom att ha hävdat att det finns de som anser att Sveriges invandring är stor, och att den faktiskt är störst per capita ). Jag har nog aldrig fått så starkt obehagliga DDR vibbar, och då har jag ändå följt med det mesta.
Att vara opartisk på SVT innebär tydligen att ha den korrekta uppfattningen om invandringspolitiken.
Är det så att vi har underskattat de faktiska påtryckningarna och snart har att vänta förtalsdomar i svenska domstolar där den åtalade har smädat mångkulturen?
Eller är Granskningsnämnden bara tyckande?

Herregud. Vilka sitter i nämnden? Går deras fällanden/utlåtanden att överklaga på något sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in