Citat:
De som nu svävar på lyckomoln över offensiven från medias sida kommer inom kort att träffas av blixten och falla svartbrända till marken. Med blixten menar jag de kommande månadernas opinionsmätningar, där de till sin häpnad kommer att notera att SD gått oskadda ur stormen.
Eftersom media och aktivisterna inte har någon backväxel utan endast kan köra fort, långsamt, rakt eller krokigt åt ett håll (mer invandring) kommer de troligen inte att dra rätt slutsatser. Sannolikt kommer de att uppfatta det som att kampanjen inte riktigt har bitit än, att doseringen måste ökas och förlängas. Fler hashtaggar och svulstigare ledartexter. (min fetstil)
Eftersom media och aktivisterna inte har någon backväxel utan endast kan köra fort, långsamt, rakt eller krokigt åt ett håll (mer invandring) kommer de troligen inte att dra rätt slutsatser. Sannolikt kommer de att uppfatta det som att kampanjen inte riktigt har bitit än, att doseringen måste ökas och förlängas. Fler hashtaggar och svulstigare ledartexter. (min fetstil)
Det jag fetstilat är ett centralt karaktärsdrag (eller om man så vill ett kardinalsymptom) hos vänsterister. Om deras egen politik eller agerande ej ger önskat resultat, så anser de att *samma* politik eller agerande ska bedrivas mer intensivt och storskaligare. Det här karaktärsdraget är förklaringen till "krympandets radikalisering", som diskuterats i tråden.
Att upprepa samma politik, argumentation eller beteende, som gett ett misslyckat resultat och förvänta sig ett helt annat och gott resultat... är ett tecken på vansinne, har det påpekats.
Jag vill inte sjukdomsförklara vänsterister... men man bör ha klart för sig, att de har en personlighet (kanske en slags personlighetsstörning?), som ofta blockerar dem från att kunna använda sig av empiri på något adekvat sätt.
-----
Det var igår f.ö. kolossalt slående vilka kategorier som helt SAKNADES i DNs kampanj med 100 svenskar, som förespråkar ett *obegränsat* inflöde till Sverige från ff.a. arabvärlden och Afrika.
Det var totalt 0 ingenjörer, 0 tekniker, 0 matematiker, 0 fysiker, 0 kemister osv - dvs verksamheter som har en fast, empirisk och/eller logisk förankring. Urvalet avslöjar förmodligen DN-redaktionens smala och ensidiga umgänge.
Listan dominerades av författare, skådespelare, artister, komiker, konstnärer, musiker, sångare, sportstjärnor och f.d. sportstjärnor - jämte en del politiker och ärkebiskop Jackelén - förutom den märklige Hans Rosling, agronomen (och klimatkultisten) Johan Rockström samt Nobelpristagaren i medicin Arvid Carlsson (född 1923).
Det finns två personer med en lite udda titel i laguppställningen: "Nina Lagergren, syster till Raoul Wallenberg" och "Hédi Fried, förintelseöverlevare". Ett par utomordentligt välbeställda bank- och näringslivstoppar samt Anne Ramberg ingick även i laget.
Begrunda listan. Den är avslöjande.
http://unvis.it/http://www.dn.se/nyh...r-ar-jagdelar/