2014-12-17, 20:03
Medlem
wuuaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Alltid är det någon som blir upprörd. I detta generaliserande fall av insinuant anklagelse bygger eventuell upprördhet på en medveten felcitering från MSM. SD-företrädare kan helt enkelt påpeka det. Kanske bör man be beskyllaren om exempel ur de påstådda kollektiv som påstås ha blivit, som du säger, upprörda? Jag vet inte om det vore framgångsrikt, eftersom det kanske kräver enskild kännedom om den klagande, om det inte går att direkt neutralisera på uppenbar argumentationsnivå. Men om kontrahenten är oärlig, kan det ibland vara svårt att neutralisera på argumentationsnivå, eftersom kontrahenten inte binds av hederlighet och kan fabricera eller gillra fällor. I långa loppet, oftare tidigt än sent, kan den ärligt resonerande genom skarpsinne, sakkunskaper och gott minne neutralisera den falskt argumenterande; om den sortens argumentation passar i de snabba medierna är en annan femma. Det enklaste i detta konkreta fall är att hävda att det skett en medveten felcitering (pga MSM:s agenda att bekämpa SD till förmån för sin kulturmarxism, karriärism, kosmopolitism och bolsjevism).

Man hade kunnat vända på det argumentet genom att påpeka att även samer har blivit upprörda av att de betraktas som svenskar och att man förnekar deras samiskhet. Eller att det finns invandrare som kan uppröras av att betecknas som svenskar, poängtera att det är de andra som har en taskig människosyn genom att de tror att alla vill vara svenskar och om man inte är svensk ses man som sämre.

Man bör dock undvika att använda judar i sin argumentation eftersom att alla partier som pratar judar förknippas per automatik med förintelsen och det får folk att rygga tillbaka. I det offentliga samtalet ska vi helst låtsas som att de inte finns verkar det som, beröringsskräcken där är starkare än alla andra tabun så där får man ta det mycket varsamt. Så inget prat om judar, vänd frågeställningen mot den frågande och återgå till att argumentera för en svensk etnicitet, en svensk kultur som inte är öppen för vem som helst.

Ibland kan jag tycka att Sverigedemokraterna missar många öppna mål, lite bättre medieträning och intern argumentationsövning borde användas men givetvis är de satta under hård press, det är nog inte helt lätt när drevet drar igång och det egna ansiktet är på alla löpsedlar.
Citera
2014-12-17, 20:18
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det är ju storartat, vilken snubbe.

"Jag håller inte med dig alls", säger programledaren nervöst utan att fatta ett dyft.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=1120

Hedersmedalj!

Glasklar argumentation och omöjligt för journalisten att säga emot. Så här enkelt är det; vi är svenskar på precis samma sätt som kurder är kurder och finnar är finnar. Vi har ingen anledning att klä oss i säck och aska jämför med andra folkslag.

En strålande avklädning helt enkelt.
Citera
2014-12-17, 20:51
Medlem
Kanske har detta länkats förut. Det är iofs inget nytt.

Svenskarna förpassas till historiens soptipp ganska lätt för de har inte riktigt varit närvarande någon gång
Citat:
Ursprungligen postat av Pär Nuder
Vad Sverigedemokraterna inte har förstått är att Sverige genom hela historien har byggts upp av invandrare

Något problem är det med invandringen men som vanligt är det inte invandring som är problemet,
Citat:
integrationspolitiken har misslyckats

för invandring är jättebra.
Citat:
invandring berikar och att nya murar inte är lösningen på vår tids folkvandringar.

Det stolta esten ser tillbaka
Citat:
jag – en tvättäkta svensk halvest, som nu är pappa till två svenska kvartsester. Våra rötter sträcker sig över Östersjön till myllan i Tartu och Sangaste i södra Estland.

men blickar också framåt mot ett önskat framtida Sverige och en verkligt lyckad integrationspolitik.
Citat:
Om 70 år kanske en tvättäkta svensk halvsyrier, förälder till två svenska kvartssyrier, skriver en krönika om sin fars flykt till Sverige 2014. Förhoppningsvis sker det i ett samhälle där ingen reflekterar över att hen har sina rötter i Syrien. Det kallas för integration.

Fortfarande ingen svensk närvarande, förutom som den där andelen i det lyckade "integrationsarbetet".

http://www.di.se/artiklar/2014/12/15...byggt-sverige/
Citera
2014-12-17, 20:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Tino ser ut att dra in 400.000 på bara några dagar. Samtidigt lipar Poohl på EXPO att deras "kulturtidskriftsbidrag" kan komma att minskas.

http://nyheteridag.se/nu-hotas-ekono...a-grund-av-sd/

En kulturkärring på Svd tycker också det är horribelt.

(min fetning)
http://www.svd.se/kultur/ringer-det-...ar_4195111.svd

Vad är det som är så jävla "fritt" och "sant" med kulturtidskrifter som uppenbarligen inte attraherar en tillräckligt stor läsekrets för att på egen hand bära verksamheten utan måst få statligt stöd? Kul är det i alla fall att se verkligheten komma ikapp dagdrömmarna. Hur länge kommer sådana som Treijs och Lokko finnas kvar på Svd när presstödet ryker och tidningen verkligen måste ge sig ut på den fria marknaden i konkurrens om läsare.

Det här är ju bara början. Först ryker det absolut minst nödvändiga. Men det dröjer inte länge förrän det blir slut på andra bekvämligheter som vi tagit för givet, till exempel sjukvård till en bråkdel av kostnaden.

Det ligger något djupt föraktligt och kränkande i att kulturvänstern med sådan självklarhet kräver att jag genom min skatt skall betala det rep som de vill hänga mig i. Dessa människor och deras tidskrifter är mina politiska fiender och jag accepterar inte att de medelst statens tvångsmakt tar mina pengar och använder dem för psykologisk krigföring mot mig, mina värden och mitt land.

Äntligen levererar Alliansen något av värde, och med stöd av SD därtill. Mycket intressant!
Citera
2014-12-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det ligger något djupt föraktligt och kränkande i att kulturvänstern med sådan självklarhet kräver att jag genom min skatt skall betala det rep som de vill hänga mig i. Dessa människor och deras tidskrifter är mina politiska fiender och jag accepterar inte att de medelst statens tvångsmakt tar mina pengar och använder dem för psykologisk krigföring mot mig, mina värden och mitt land.

Äntligen levererar Alliansen något av värde, och med stöd av SD därtill. Mycket intressant!
Det ironiska är att alliansen inte själva ville detta. De trodde aldrig deras budget skulle gå igenom så då var det inte så viktigt var kulorna kom ifrån. Självklart vill man inte dra ner på kulturmarxistisk propaganda.
Citera
2014-12-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den här journalisten (och likasinnade) tänker inte, om man med "tänka" avser en sammanhängande tankegång. De triggas av olika nyckelord, vilket får dem att rabbla inlärda fraser t.ex. alla-människors-lika-värde. Deras inlärda och memorerade fraser har inte någon inbördes logisk relation utan det är s.a.s. en blandad kompott som de slevar från.

Ja, i sin enkelhet tycker jag din beskrivning är alldeles på pricken. Speciellt distinktionen mellan att tänka och att trigga. Det är precis vad det handlar om.
Citera
2014-12-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Fortfarande ingen svensk närvarande, förutom som den där andelen i det lyckade "integrationsarbetet".

Pär "köttberg" Nuder:
http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6ttberg
Svenskarna (eller våra äldre i alla fall) är ett köttberg och invandrarna har byggt Sverige. Orkar inte.

"Sverigedemokraternas motbjudande främlingsfientlighet och sabotage av en fungerande demokrati" skrev han också. Vad menar han för sabotage? Att SD inte röstade på S+MP-budgeten? Måste man rösta på den för att inte sabotera demokratin?

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

Vilka tidningar är det som kommer drabbas mer än Expo egentligen? Finns det någon lista?
Citera
2014-12-17, 21:19
Medlem
freeriderXIIs avatar
Skulle vara intressant att höra vad Per Nuder tycker om den ryska befolkningsminoriteten i Estland.
Citera
2014-12-17, 21:23
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Som sagt, ingen ko på isen. Paula Bier (!) fick i dagens eko förtjänstfullt förklara att BS var felciterad (vilket han naturligtvis är) gällande judarna och samerna och den obehagliga vänsterpartistkärringen till debattmotståndare lär ju bara ha genererat ytterligare SD röster. SD har allt att vinna på att detta fortsätter, för då måste man ju till slut diskutera själva grundfrågan. Men så långt lär media aldrig ta det (nästan, tyvärr).

Ja, det var en rak och tydlig insats Bieler gjorde. Den stammande kommunisten blev bara svarslös och upprörd. Journalisten fick litet skrämt anföra att tiden var begränsad. Det var nog tur, annars hade Bieler gjort slarvsylta av hela historien. Bielers far har judisk bakgrund, men hon höll på det kortet. Hade hon spelat ut det, så hade det väl tagit eld i radiostudions elektronik.

SD har nog rätt mycket på att vinna på att det förra veckan konstaterades att de inte vad fascister och denna vecka att de respekterar samers och judars rätt att slippa bli svenskar i alla avseenden. Inte minst kan man nu höra t ex på Ring P1 att argument som går SD:s väg på ett civiliserat och rätt självklart sätt allt oftare framförs.

Mediekriget pågår med oförminskad styrka, och med marxisterna i den skyttegraven och SD i den andra, men med den viktiga borgerligheten som ibland icke-krigförande och ibland motvilligt på SD:s sida.
Citera
2014-12-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Kanske har detta länkats förut. Det är iofs inget nytt.

Svenskarna förpassas till historiens soptipp ganska lätt för de har inte riktigt varit närvarande någon gång

Något problem är det med invandringen men som vanligt är det inte invandring som är problemet,

för invandring är jättebra.

Det stolta esten ser tillbaka

men blickar också framåt mot ett önskat framtida Sverige och en verkligt lyckad integrationspolitik.

Gamla politiker har verkligen svårt att hänga med. När Göran Persson, Ingvar Carlsson, Bengt Westerberg och nu Pär Nuder har kommenterat SD och politiken i allmänhet känner man att de är kvar i en svunnen tid. Här kommer då Nuder med "invandring for dummies" från 80-90-talet ungefär. Nu ska farbror förklara. Folk kan komma från olika delar av världen som kallas länder, och flytta till andra länder. Det kallas invandring och det är något fint som berikar det nya landet. Gäsp.

Integrationspolitiken har inte misslyckats. Migrationspolitiken har misslyckats med att styra lättintegrerade invandrare hit och svårintegrerade härifrån, för när alla andra utom vi bedriver en viss gallring blir Sverige sakta men säkert en enda stor OBS-klass.
Citera
2014-12-17, 21:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Vilka tidningar är det som kommer drabbas mer än Expo egentligen? Finns det någon lista?

Javisst!
http://www.kulturradet.se/sv/bidrag/kulturtidskrifter/

Där kan Du söka på produktions- respektive utvecklingsbidrag. I högermarginalen hittar Du sedan vilka tidskrifter som beviljats vilket bidrag. Listan är väl värd att läsa, ty där finns flera som deltar i mediekriget, men det finns förstås inga motsvarande som skjuter tillbaka. Kulturtidskrifter är i allt väsentligt synonymt med vänstertidskrifter, och de ger både megafon och bärgning till en hoper kommunister som inte vill försörja sig på hederligt arbete.
Citera
2014-12-17, 21:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komposterbart
Bieler kanske inte vill förvirra massorna.

- Va, kan man vara jude OCH nazist??

Liksom.

Hennes judiska bakgrund, som förvisso är på fädernet, är ett kort som hon vet att hon kan spela ut när som helst, men hon behöver inte än eftersom andra argument räcker långt. Givetvis vet både journalister och (andra) kommunister att hon har judisk bakgrund och de blir därför litet osäkra på hur de skall agera, och denna osäkerhet är en taktisk tillgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in