Citat:
Ursprungligen postat av
Siegfrid
Facebook döms ut som "mörkt hål" som anständiga människor inte bör besöka:
Twitter däremot är "medmänsklighetens" sista bastion:
Tydligare kan inte folkföraktet visas.
Det här är väl en ganska vacker bekräftelse på min gamla tes om multikulturalismen som en religion, med det egna egot som gudom. Fast att man är bäst får man ju inte säga i Sverige, som bekant (Jante + att man med rätta skulle bli betraktad som rätt äcklig om man sa att man var godast), och det är inte vad man gör som räknas utan vad man säger, så därför kan man fritt upphöja sin egen GRUPPTILLHÖRIGHET till Det Högsta och från denna höjd regna sitt etter över de som inte GÖR som man SÄGER.
Det är trösterikt att bekräftelsen för dessa wannabe-präster nu inte längre verkar komma från det mer socialt relevanta Facebook utan från skrikarenan Twitter. Med lite tur kanske de retirerar ännu mer till dårhuset Tumblr eller liknande.
En reflektion över detta är att kontrasten inte kunde vara större mot detta forum, där utbyte sker anonymt utan några som helst godhetspoäng att kassera in. En ganska trevlig tradition av rent idéutbyte, bekräftelse "utanifrån" betyder personligen absolut ingenting för mig. Det som är intressantast är att se att mina egna mödosamma analyser delas av fler, samt, irriterande nog, att de flesta när man väl kommer fram till dem redan gjorts för länge sen av bättre tänkare och skribenter

Men vackert så. Inget är nytt under solen.