Citat:
Tino i Realtid
"Bara forskningen kan bota Moderaterna"
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid676.dbp.asp
"Bara forskningen kan bota Moderaterna"
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid676.dbp.asp
Superb artikel. Sammanfattar i princip allting som är fel med dagens moderater och svensk invandringspolitik. När man tänker efter så är det verkligen oroväckande hur det har kunnat gå såhär långt med den negativa samhällsutvecklingen i Sverige utan att fler har reagerat.
Citat:
Morgan Johansson påstod angående flyktingarna från Syrien och Eritrea: ”Många av dem som kommer hit nu är dessutom utbildade läkare och lärare, yrkesgrupper vi har stor brist på.”
Moderaterna i Norra Älvsborg, där jag växte upp, skriver om flyktingar: ”Många är välutbildade och har stor arbetslivserfarenhet”.
Men detta är ingen korrekt beskrivning. Låt mig citera Arbetsförmedlingen: ”Nästan 60 procent av de nyanlända inom etableringsuppdraget har endast förgymnasial utbildning, varav de flesta har kortare grundutbildning än nio år.”
Moderaterna i Norra Älvsborg, där jag växte upp, skriver om flyktingar: ”Många är välutbildade och har stor arbetslivserfarenhet”.
Men detta är ingen korrekt beskrivning. Låt mig citera Arbetsförmedlingen: ”Nästan 60 procent av de nyanlända inom etableringsuppdraget har endast förgymnasial utbildning, varav de flesta har kortare grundutbildning än nio år.”
Imponerade att andra länder kan utbilda läkare och lärare redan i grundskolan, enligt Morgan Johanssons logik.
Citat:
Alliansens trovärdighet har tagit skada av att man i stället för riktiga forskare alltmer lutar sig mot ideologiska tankesmedjor som Timbro/Migro eller Fores. Erik Ullenhag tog uttryckligen avstånd från Jan Ekberg, landets mest seniora forskare på området migrationens ekonomiska effekter. I stället förlitar man sig på expertis från evangeliska ideologer som Fredrik Segerfeldt, Johan Norberg och Andreas Bergström, som sinsemellan inte ens har en ekonomexamen från Fairfax University att dela på.