2010-04-06, 17:06
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Men jag vill förstöra.

Så nu gör jag det, punkt slut.

Fuck you.

Bäver_, du är ju klart "för" klotter, är själv inte "emot", men tycker bara det vore skoj att höra.
Tycker du att en stad som Berlin t ex. där varje kvadratmeter har någon form av klotter på sig är snyggare estetiskt än en stad som Stockholm där det är mindre klotter?

Denna fråga är såklart inte bara riktad till Bäver_ utan till alla som är "för" klotter.
Citera
2010-04-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Bäver_, du är ju klart "för" klotter, är själv inte "emot", men tycker bara det vore skoj att höra.
Tycker du att en stad som Berlin t ex. där varje kvadratmeter har någon form av klotter på sig är snyggare estetiskt än en stad som Stockholm där det är mindre klotter?

Denna fråga är såklart inte bara riktad till Bäver_ utan till alla som är "för" klotter.

Har inte vart i just Berlin, men andra nedklottrade städer.
Jag älskar klotter och tycker från hjärtat att det är snyggt i innerstadsmiljö. Min stad är ganska klotterfri och därav tråkig estetiskt i mina ögon. Jag läser allt klotter jag ser överallt.
Citera
2010-04-06, 18:43
Medlem
Citat:

Berlin är en fantastisk, levande och fattig stad och det återspeglas i stadens väggar. Att Berlin har fått tömma stadskassan för att återuppbygga staden efter kriget har bäddat för en annan typ av bombning om man säger så, i och med att det inte finns så mycket pengar kvar till sanering. Tycker nästan att det i vissa fall kan bli extremt när det i princip inte finns en "ren" yta på en byggnad, och emd extremt menar jag då inte att det blir fult men att det blir lite larvigt och tar lite udden av att "komma upp" när en tag får sitta i 10 år utan att tvättas bort, men det har också sin charm. För att citera Berlins borgmästare: "Berlin is poor but sexy".
Citera
2010-04-06, 21:49
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:

Nu har jag heller inte varit i Berlin men i andra klottertäta städer i exempelvis Tyskland och Köpenhamn, och när man är på besök i staden så tycker jag uppriktigt sagt att det är sjukt kul och intressant att se varje yta är täckt med graffiti. Sen om jag skulle vilja bo på ett sådant ställe som är totalt nedbombat en längre period eller vilja ha så extremt i Sverige vet jag inte om jag kan svara på riktigt. Det finns postiva och negativa saker med både en ren och en nedklottrad stad.
Citera
2010-04-06, 22:51
Medlem
Ropeburns avatar
Citat:

I allra högsta grad, jag har verkligen börjat tycka att "klotter" inte bara är intressant utan också snyggt. Svårt att förklara men men.
Dessutom är det så sjukt mycket mer intressant med en stad där medborgarna faktiskt ger avtryck på staden, vare sig det rör sig om tags, stickers, pieces, affischer, stenciler eller pärlplattor. Hellre det än skrikiga reklampelare överallt
Citera
2010-04-07, 15:41
Medlem
Dinitrols avatar
En kliniskt ren stad är så enormt tråkig. Det enda som utsmycker staden är de stora företagens hjärtvättande reklam, USCH!
Bombade städer som Köpenhamn och Berlin är i mina ögon fantastiskt! Varje promenad man tar blir intressant och givande. Att ta åt sig all graffiti, studera olika tag stilar och målningar är sjukt underbart!
Citera
2010-04-10, 23:14
Medlem
Ribbentrops avatar
Såhär fint kunde allt varit
Tycker vanligt taggande och skit är helt idiotiskt och inte snyggt på nåt sätt, like fult som hundbajs ungefär. Tycker dock snygga målningar som föreställer nåt i t.ex. gångtunnlar eller på elskåp är helt okej (fast det aldrig förekommer). Att klottra på tåg är ungefär det jävligaste man kan göra för det gynnar ingen.
Citera
2010-04-10, 23:25
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop
Tycker vanligt taggande och skit är helt idiotiskt och inte snyggt på nåt sätt, like fult som hundbajs ungefär. Tycker dock snygga målningar som föreställer nåt i t.ex. gångtunnlar eller på elskåp är helt okej (fast det aldrig förekommer). Att klottra på tåg är ungefär det jävligaste man kan göra för det gynnar ingen.

ok
Citera
2010-04-10, 23:49
Medlem
AUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribbentrop

Så såg våra pendeltåg och tunnelbanor ut när de var nya också. Och sätter du dig i en spårvagn ser du inte heller något klotter. Däremot är de inte nya och blänker kanske inte lika mycket. Samtidigt rullar tåget du länkar till i ett helt annat klimat och sen ska vi inte glömma att det för helvete är i JAPAN - av 127 miljoner invånare är 99% etniska japaner, de mest frekventa invandrarna är från Korea och Kina. Lagom rättvist att jämföra med svenska förhållanden.

I övrigt lider jag nog av lite dubbelmoral i ämnet, jag är för de allra flesta former utav vandalisering i princip över allt - förutom i mitt egna område. Är väll i och för sig inte så klotterbenägen när jag befinner mig i något annat villakvarter heller (graffiti tillhör betongförorter och innerstäder, inte villaområden), men bara i mitt egna kämpar jag aktivt med att minimera sluminaliseringen. Vill att folk ska få ett fint intryck när de besöker mig eller mitt område, vill att här ska huspriserna förbli höga och folket vettigt. Vilket intryck folk får utav andras områden skiter jag blankt i
Citera
2010-04-11, 00:46
Medlem
mailorss avatar
Citat:
ok

ouuuuffff!
Citera
2010-04-11, 15:09
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AU
I övrigt lider jag nog av lite dubbelmoral i ämnet, jag är för de allra flesta former utav vandalisering i princip över allt - förutom i mitt egna område. Är väll i och för sig inte så klotterbenägen när jag befinner mig i något annat villakvarter heller (graffiti tillhör betongförorter och innerstäder, inte villaområden), men bara i mitt egna kämpar jag aktivt med att minimera sluminaliseringen. Vill att folk ska få ett fint intryck när de besöker mig eller mitt område, vill att här ska huspriserna förbli höga och folket vettigt. Vilket intryck folk får utav andras områden skiter jag blankt i

Ja, du lider av en enorm jävla dubbelmoral. Man kör där man kommer åt, sedan spelar det ingen roll om det är Rinkeby eller Danderyd.
Citera
2010-04-11, 15:11
Medlem
Neonights avatar
Gångtunnlar - Helt okej. Resten kan väl de låta bli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in