2009-11-18, 12:03
Avslutad
"Graffiti becomes a real elegant art"

Säger vem?

http://www.youtube.com/watch?v=P3o9lOZQWWM
Citera
2009-11-18, 12:52
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christian II
"Graffiti becomes a real elegant art"

Säger vem?

http://www.youtube.com/watch?v=P3o9lOZQWWM

säger den rysktalande mannen? huga!
Citera
2009-11-23, 16:21
Medlem
Revileds avatar
Känns inte som om det fanns särskilt mycket graffiti i nazi-tyskland. Diktatur och krig skulle nog vara en bra trade-off för att slippa klotter och er klottrare. Arkebusering skulle vara straffet. Samtidigt är jag inte riktigt insatt i hur mkt klotter det fanns i nazi-tyskland, kanske fanns en del....
Citera
2009-11-23, 16:28
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviled
Känns inte som om det fanns särskilt mycket graffiti i nazi-tyskland. Diktatur och krig skulle nog vara en bra trade-off för att slippa klotter och er klottrare. Arkebusering skulle vara straffet. Samtidigt är jag inte riktigt insatt i hur mkt klotter det fanns i nazi-tyskland, kanske fanns en del....

Du har rätt, men det berodde nog snarare på att graffiti inte var uppfunnet vid tidpunkten för nazi-regimen. Annars har du helt klart en vettig teori
Citera
2009-11-23, 16:57
Medlem
Vandalsoundss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
http://atlasmuren.se/atlasakademin/

Sedan några år har polisen rätt att i förebyggande syfte
kroppsvisitera misstänkta graffitimålare – en grundlagsinskränkning som
tillkom för ge polisen bättre verktyg i sitt arbete mot olagligt utförd
graffiti. Den här lagen utnyttjade Katarina närpolis på Söder i
Stockholm när de utförde ett antal riktade insatser mot kun...der från
hiphopbutiken Highlights, som bland annat säljer sprayfärg och pennor.
Senare fick insatserna kritik av Justitiekanslern som menade att
polisen misstolkat lagens syfte. Journalisten Ivar Andersen har
granskat ärendet och ser flera tecken på att polisen trots den skarpa
kritiken fortsatt utnyttja lagen på ungefär samma sätt.

Sånt där skit har snuten, abab och likanande hållt på med sedan tidigt 90-tal, långt innan ovan stående lagändring. Så snart de såg nån de kände igen så vare klippt.. Blev av me cans, flows, fållarna etc, etc...
Citera
2009-11-23, 20:22
Medlem
Revileds avatar
Att kränka våra grundlagar är något jag mycket väl är villig att ställa mig bakom för att hindra alla möjliga graffiti-relaterade brott. The end justifies the means...
Citera
2009-11-24, 12:07
Medlem
Vandalsoundss avatar
Citat:
Att kränka våra grundlagar är något jag mycket väl är villig att ställa mig bakom för att hindra alla möjliga graffiti-relaterade brott. The end justifies the means...

Att kränka de mänskliga rättigheterna är något jag mycket väl är villig att ställa mig bakom för att hindra alla stackars idioter / sinnessvaga människor från att vräka ur sig en massa strunt på diverse forum.. The end justifies the means...
Citera
2009-11-24, 14:11
Medlem
Revileds avatar
Min IQ-nivå känns orelevant i denna diskussion eftersom du omöjligt kan avgöra den. Det enda jag kan säga om dig är att du särskriver ovanstående, bara för att du gör det är du inte en idiot. Det kan lika gärna vara ett misstag, det finns säkert ett par i detta inlägg. På samma sätt så kan du inte avgöra huruvida jag är korkad eller sinnessvag bara för att jag hatar klottrare. Personangrepp är det sista man tar sig till när man inte längre har några konkreta argument. Såvida din kommentar inte var riktad till mig, och du verkligen vill att regeringen ska censurera internet. Dock måste jag påpeka att min åsikt att man skall göra allt man kan för att hindra klottrare från att spreja ned alla väggar i stan med sina "fina" namn känns oerhört mycket mer rumsren i en totalitär stat än dina anarkistiska "målningars" rätt att existera.
Citera
2009-11-24, 18:45
Medlem
Zicks avatar
Hur kommer det sig att verkligen alla svenssons hatar och hatar och pratar om hur dom skulle spöa alla graffare, men när det faktiskt målas så står folk bara där och kollar och möjligtvis lägger en kommentar eller två. Aldrig förstått mig på det.
Citera
2009-11-24, 19:02
Medlem
Citat:

Brott som brott.
Citera
2009-11-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalsounds
Sånt där skit har snuten, abab och likanande hållt på med sedan tidigt 90-tal, långt innan ovan stående lagändring. Så snart de såg nån de kände igen så vare klippt.. Blev av me cans, flows, fållarna etc, etc...

jo, men tycker ändå att det är bra läsning för de som är emot oss, då de kan förstå litet mer vad vi måste utsätta oss för med våran konst
Citera
2009-11-24, 22:42
Medlem
.54321s avatar
Citat:

Men om vi ska skita i lagarna kan vi ju lika gärna skippa alla lagar. Låt folk göra vad de tycker är vettigt istället. Vilket betyder att jag fortsätter göra vad jag vill när jag vill, för jag tycker det är vettigt. Ungefär som du tycker det är vettigt att skita i lagarna för att få fast de där hemska klotter skitungarna.

Problem solved.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in