2009-03-04, 18:54
Medlem
Tycker det är helt rätt, ge fan i och klottra
Citera
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violater
Men ändå tycker du det vore okej om någon som ville uttrycka sig färglade din tröja? Om du inte tycker det blir jag väldigt förbryllad. Det finns nog många som hatar att ha andra färger än de väljer på sin egendom, men det finns gott om folk som inte respekterar det. Detta eftersom de anser att det de håller på med är konst.

99% av alla graffitimålare målare inte på privatpersoners egendom.
Citera
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violater
Men ändå tycker du det vore okej om någon som ville uttrycka sig färglade din tröja? Om du inte tycker det blir jag väldigt förbryllad. Det finns nog många som hatar att ha andra färger än de väljer på sin egendom, men det finns gott om folk som inte respekterar det. Detta eftersom de anser att det de håller på med är konst.

Men jag skiter i vad folk tycker.
Om någon skulle komma och hälla en burk färg över mig skulle jag sticka en kniv i den personen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Och varför skulle egendomen vara förstörd bara för att det är färg på den?
Ett tåg rullar lika bra och rymmer lika många som dagen innan, även om någon gjort en målning på utsidan.

Tåget blir dessutom snyggare på köpet.

Jag väljer själv vilken färg jag vill ha på mitt hus. Och de allra flesta medborgarna i Sverige tycker inte att tags gör husväggar vackrare.

Klottrare har alltid haft en övertro på vad andra tycker om deras verk.

Jag är övertygad om att du inte skulle uppskatta om någon kladdade ner t ex din bil.
Citera
2009-03-04, 18:56
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Jag väljer själv vilken färg jag vill ha på mitt hus. Och de allra flesta medborgarna i Sverige tycker inte att tags gör husväggar vackrare.

Jag är övertygad om att du inte skulle uppskatta om någon kladdade ner t ex din bil.

När har du någonsin i hela ditt liv sett en bil med en TAG på?
Citera
2009-03-04, 18:56
Medlem
Daggys avatar
Citat:

Läs mitt förra inlägg.

EDIT: Du skrev att du inte tycker att det blir vackrare med tags, och det kan jag förstå. Dock skrev du att egendomen blev förstörd av graffiti. Det kan jag inte förstå.
Citera
2009-03-04, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
När har du någonsin i hela ditt liv sett en bil med en TAG på?

Har inte med saken att göra. Det jag skrev var du/ni inte skulle uppskatta att se er bil nerklottrad - på samma sätt som jag inte vill se min husvägg nerklottrad.

Försök tänk logiskt för en kort stund nu...
Citera
2009-03-04, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
99% av alla graffitimålare målare inte på privatpersoners egendom.

Statlig egendom är också min. Jag är medborgare och betalar skatt. De pengarna skall gå till nyttigare saker än att sanera barnsligt kludd.
Citera
2009-03-04, 19:00
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Har inte med saken att göra. Det jag skrev var du/ni inte skulle uppskatta att se er bil nerklottrad - på samma sätt som jag inte vill se min husvägg nerklottrad.

Försök tänk logiskt för en kort stund nu...

Vadå äger du ett hyreshus?
Alltså får du betalt för att folk ska få bo i hyreshuset som DU uppenbarligen äger?
Citera
2009-03-04, 19:01
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Av alla 100tals målare jag känner så är kanske 10 st av dem invandrare och dem pratar bättre svenska än jag 2-3 stycken av dem har svenska namn och dem flesta har gymnasie eller högskolekompetens.

Jag är så svensk man bara kan bli (om du som rasist räknar valoner som svenskar) skriver inte fuck the system på skolans väggar (varför klottra på skolor när man kan MÅLA tåg?) och jag äger inte ett plagg under femhundralappen ingen svart jävla munkjacka med färg på jag hatar att ha färg på kläderna.
Skulle man ställa upp 100 klottrare framför dig skulle du inte tro dina ögon jag tycker synd om dig som tror på stereotyper och passar på att lägga in lite rasiståsikter i dem även fast dem sjävklart är tagna ur luften.

Sitter du och tycker illa om andra för att själv må bra?

Nu var mitt inlägg egentligen inte en känga åt invandrare utan mer någon form av motpol till "medelsvensson" . Eftersom att medelsvensson var jävligt töntiga så tänkte jag att då borde den totala motsatsen vara jävligt coola alltså.

Men överlag så har jag inget problem med att placera in folk i fack och generalisera för att underlätta min vardag. Om nio av tio läkare är män så väljer jag att anta att "alla" läkare är män. Visst, ett par personer överses och känner sig stötta men såpass mycket som det underlättar all mental verksamhet så är det fan värt det. Detta gäller inte heller bara då människor utan i stort sett allt.

Istället för att gå in på detaljer så ser man och räknar med det stora hela. På samma sätt som man inte läser exakt varje bokstav i ett ord utan ser ordet som en helhet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Vadå äger du ett hyreshus?
Alltså får du betalt för att folk ska få bo i hyreshuset som DU uppenbarligen äger?

Du är knappast 18 år fyllda. Ditt resonemang avslöjar dig...
Citera
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Statlig egendom är också min. Jag är medborgare och betalar skatt. De pengarna skall gå till nyttigare saker än att sanera barnsligt kludd.

-||-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in