Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Av alla 100tals målare jag känner så är kanske 10 st av dem invandrare och dem pratar bättre svenska än jag 2-3 stycken av dem har svenska namn och dem flesta har gymnasie eller högskolekompetens.
Jag är så svensk man bara kan bli (om du som rasist räknar valoner som svenskar) skriver inte fuck the system på skolans väggar (varför klottra på skolor när man kan MÅLA tåg?) och jag äger inte ett plagg under femhundralappen ingen svart jävla munkjacka med färg på jag hatar att ha färg på kläderna.
Skulle man ställa upp 100 klottrare framför dig skulle du inte tro dina ögon jag tycker synd om dig som tror på stereotyper och passar på att lägga in lite rasiståsikter i dem även fast dem sjävklart är tagna ur luften.
Sitter du och tycker illa om andra för att själv må bra?
Nu var mitt inlägg egentligen inte en känga åt invandrare utan mer någon form av motpol till "medelsvensson" . Eftersom att medelsvensson var jävligt töntiga så tänkte jag att då borde den totala motsatsen vara jävligt coola alltså.
Men överlag så har jag inget problem med att placera in folk i fack och generalisera för att underlätta min vardag. Om nio av tio läkare är män så väljer jag att anta att "alla" läkare är män. Visst, ett par personer överses och känner sig stötta men såpass mycket som det underlättar all mental verksamhet så är det fan värt det. Detta gäller inte heller bara då människor utan i stort sett allt.
Istället för att gå in på detaljer så ser man och räknar med det stora hela. På samma sätt som man inte läser exakt varje bokstav i ett ord utan ser ordet som en helhet.