2008-06-07, 13:39
Medlem
father Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Hur är det med svenskan egentligen?

"I sig" betyder ingalunda något annat. Du kanske vill upplysa om den väsentliga skillnaden som du anser det vara?

Meddelandet framgår klart och tydligt - du åsyftade att målare som uttalat är för våld inte har någonting med graffiti att göra, vilket är osant.

Nope, jag sa att dessa utalanden inte tillskrivs graffiti utan enskilda individer.
Och som jag sagt tidigare ger inte detta forums mest våldsförespråkande individer en nyanserad bild av gruppen som helhet. Vilket är sant.

Citat:
Vad menar du med "läsförståelse"?

Vad det betyder.

Citat:
Vart har jag påstått att målare i allmänhet brukar våld?

Generalisera på vilket sätt? Att påpeka att gruppen graffare innehåller individer som både förespråkar och brukar våld är knappast en generalisering, snarare tvärtom.

Jag trodde vi diskuterade graffare, att det finns andra grupperingar och individer som besitter olika typer av dubbelmoral har ingen som helst betydelse här.

Ja det finns idioter inom graffiti. Du går på som om det vore något unikt med dubbelmoral och våldstendenser i just denna grupp, inrikespolitik känns mer aktuellt.

Citat:
Du försöker upplysa mig på något sätt om läsförståelse, denna sänks givetvis när man ska försöka gissa på vad det är du svarar på.

Vill du komma någonstans med diskussionen eller är du ute efter att försöka raljera och trolla?
Citera
2008-06-08, 21:56
Medlem
Bäver_s avatar
En diskussion utan ände.

Målarna slutar inte måla hatarna kommer inte sluta hata jag trodde grejjen med att måla var att ta sin plats och skita i vad andra tycker, att sitta här och försöka rättfärdiga sitt olagliga målande är onödigt eftersom det inte går och att sitta och berätta att det är fel och att man inte vill betala för någon annans sprayfärg är också meningslöst då ingen kommer sluta kladda om ens lyssna på den som påpekar det.
Citera
2008-06-08, 23:11
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Målarna slutar inte måla hatarna kommer inte sluta hata jag trodde grejjen med att måla var att ta sin plats och skita i vad andra tycker, att sitta här och försöka rättfärdiga sitt olagliga målande är onödigt eftersom det inte går och att sitta och berätta att det är fel och att man inte vill betala för någon annans sprayfärg är också meningslöst då ingen kommer sluta kladda om ens lyssna på den som påpekar det.

Ajajaj, vart finns alla skiljetecken? (Läs: punkter).
Annars så håller jag med dig. Tror inte att den här diskussionen kommer ändra på någons åsikter huruvida graffiti är bra eller dåligt.
Citera
2008-06-09, 17:21
Medlem
har inte lst hela tråden..
Varför vill klottrarna så gärna klottra på ofentliga plattser??
Jag förstår att man vill syssla med konst det gör jag också, men jag fattar inte vittsen med att syssla med skadegörelse!

Är ni så fattiga att ni inte har råd med egna dukar så ni tvingas att måla på andras egendom? eller är det så att n tycker att det är nån sorts tjusning med att göra vanliga knegare förbannade?

Själv har jag bara sätt en klottrare i action en ggn och då plockade jag fram systemkameran och plåtade han! då blev han rädd ochh spran därifrån
Citera
2008-06-09, 17:29
Medlem
MysigaBrallors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
har inte lst hela tråden..
Varför vill klottrarna så gärna klottra på ofentliga plattser??
Jag förstår att man vill syssla med konst det gör jag också, men jag fattar inte vittsen med att syssla med skadegörelse!

Är ni så fattiga att ni inte har råd med egna dukar så ni tvingas att måla på andras egendom? eller är det så att n tycker att det är nån sorts tjusning med att göra vanliga knegare förbannade?

Själv har jag bara sätt en klottrare i action en ggn och då plockade jag fram systemkameran och plåtade han! då blev han rädd ochh spran därifrån

Få sitt namn överallt, adralinenkicken när någon ropar/fotar dig, precis som du fotade den där killen, han fick säkert en bra dag efter det.
Citera
2008-06-10, 00:51
Medlem
Som tidigare nämnts, tags o fjortisklotter är bara omoget, fult och kostsamt.

Tycker däremot att fin graffiti och riktig street art i tunnlar under jorden är helt okej. (då menar jag inte i närheten av perrongen utan en bit in i mörkret där ''vanliga'' människor som inte vandrar i tågtunneln slipper se det.

SL fjollar sig för mycket anträffande klotter på sådana platser, vad ''drabbar'' det oss? vi ser det ju inte ens? LÅT DET STÅ FÖR FAN om nu målarna tycker det är så fantastiskt med att måla under jorden.

Det enda negativa som jag kommer på med klotter under jorden är väl att klottrarna kan bli överkörda av tåget om de har otur. Det kostar skattebetalarna att rensa upp efter alla rester då
Citera
2008-06-12, 22:25
Medlem
Hej_tjos avatar
Bump. Jag gör min hobby och det jag tycker är skojj jag är berädd att åka dit för det och sånt m.m. Och ni gör eran egen hobby som klagar på detta, alla har en hobby ändå om det är olaglit eller inte så gör man det som man tycker är roligt. Man gör inte en hobby som är tråkig. Inte jag iallafall
Citera
2008-06-13, 18:50
Medlem
konradkamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Bump. Jag gör min hobby och det jag tycker är skojj jag är berädd att åka dit för det och sånt m.m. Och ni gör eran egen hobby som klagar på detta, alla har en hobby ändå om det är olaglit eller inte så gör man det som man tycker är roligt. Man gör inte en hobby som är tråkig. Inte jag iallafall

Word.
Citera
2008-06-14, 02:16
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Problemet är att denna hobby går ut över andra som får betala för den skiten när du gör när det gäller sanering och annat. Jag är bara jävligt irriterad på graffitimålare då de allra flesta av dem helt enkelt bara klottrar dit sitt namn hastigt på några väggar. Jag älskar däremot streetart, det inkluderar genomtänkt grafitti som inte bara består av några slumpartade bokstäver på rad.

Förresten tycker jag att ditt argument som helt bygger på det är okej att göra eftersom det kul är jättefånigt. Jag tycker att det är skitkul att repa folks bilrutor och jag är beredd att stå för konsekvenserna, då är det ingenting som är fel med den hobbyn?
Citera
2008-06-14, 09:53
Medlem
art_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdraketen
Jag tycker att det är skitkul att repa folks bilrutor och jag är beredd att stå för konsekvenserna, då är det ingenting som är fel med den hobbyn?

Att gå på privatpersoners hus, bilar m.m tillhör inte graffitin.
Det som du har blivit utsatt för är väl antagligen en skitunge som inte kan de oskrivna reglerna, en seriös graffitimålare kan jag försäkra dig om att det inte är.

Peace!
Citera
2008-06-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdraketen
Problemet är att denna hobby går ut över andra som får betala för den skiten när du gör när det gäller sanering och annat. Jag är bara jävligt irriterad på graffitimålare då de allra flesta av dem helt enkelt bara klottrar dit sitt namn hastigt på några väggar. Jag älskar däremot streetart, det inkluderar genomtänkt grafitti som inte bara består av några slumpartade bokstäver på rad.

Förresten tycker jag att ditt argument som helt bygger på det är okej att göra eftersom det kul är jättefånigt. Jag tycker att det är skitkul att repa folks bilrutor och jag är beredd att stå för konsekvenserna, då är det ingenting som är fel med den hobbyn?

Du blir jävligt irriterad på graffitimålare som bara klottrar sitt namn överallt men i meningen efter säger du att du älskar streetart vilket är samma sak fast istället för ett namn så är det oftast en bild. Jag får det inte att gå ihop då det i de flesta fall är samma slags burk som används till bägge företeelserna.
Citera
2008-06-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Du blir jävligt irriterad på graffitimålare som bara klottrar sitt namn överallt men i meningen efter säger du att du älskar streetart vilket är samma sak fast istället för ett namn så är det oftast en bild. Jag får det inte att gå ihop då det i de flesta fall är samma slags burk som används till bägge företeelserna.

Word, precis vad jag tänkte säga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in